دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

مردم روزانه در حال مصرف محتوای دیجیتال در دستگاه های مختلف هستند  و شرکت‌ هایی که هنوز وارد دنیای اینترنتی و دیجیتالی نشده ‌اند و از استراتژی ‌های دیجیتال مارکتینگ استفاده نمی ‌کنند باید هرچه سریع ‌تر خود را با آنها انطباق دهند.

چرا که حضور در فضای دیجیتال ما گذشته یک مزیت محسوب نمیشود بلکه یک باید است.

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

به تدریج رسانه ‌های دیجیتال بیشتر جایگزین رسانه‌ های قدیمی خواهند شد. در حالیکه نسل ‌های قدیمی مرگ رسانه ‌های کاغذی مانند روزنامه و کتاب و همچنین دیگر رسانه‌های قدیمی مانند رادیو و تلویزیون را می ‌بینند، نسل جدید با موبایل و اینترنت بزرگ شده و با دنیای دیجیتال آشنایی کامل دارند!

واقعیت این است که تبلیغات اینترنتی و دیجیتال سریع ‌تر، متنوع ‌تر و کاربردی‌ و ارزان تر است. پس تعجب ‌آور نیست که با آمدن دیجیتال مارکتینگ اکثریت مردم، خیلی سریع در جهت حرکت آن قرار گرفته ‌اند و پیشنهادات دیجیتال مارکتینگ هم برای بازاریابان و هم مصرف ‌کنندگان مفید است.

از مهمترین مزایای دیجیتال مارکتینگ نظارت، ردیابی و آنالیز نتایج تبلیغات است. به جای انجام تحقیقات گران قیمت برای نظارت بر مشتری، شما می‌توانید به سرعت نرخ پاسخ و بازخورد مشتری را مشاهده کنید و برای گام بعدی خود برنامه ریزی کنید.

شاید قوی‌ترین دلیل برای استفاده از آن همانطور که گفته شد، پیشی گرفتن رسانه ‌های دیجیتال و فضای مجازی به شکل‎های مختلف از اشکال سنتی باشد. در آخر باید بگوییم اکنون عصر دیجیتال است و شرکت ‌هایی که خود را با این دنیای اینترنتی و مجازی تطبیق نمی‌دهند، به زودی در معرض افول و شکست قرار خواهند گرفت.

کانال های دیجیتال مارکتینگ، با تاثیر تکنولوژی، هر روز با تلفن های هوشمند جایگاه گسترده تری را به خود اختصاص می دهند. بیایید حوزه های موجود در بازاریابی دیجیتال را بررسی کنیم:

 

  1. بهینه سازی موتور جستجو SEO “ ”

 

  1. بازاریابی موتورهای جستجو SEM “بازاریابی موتورهای جستجو”

 

  1. بازاریابی محتوا یکی از مهمترین زمینه ها حداقل به عنوان سئو است. برای این کار، تخصص تیم تولید محتوا در محیط دیجیتال ضروری است.

 

  1. بازاریابی از طریق ترند شبکه های اجتماعی به نام بازاریابی تأثیرگذار انجام می شود.

 

  1. برنامه بازاریابی مبتنی بر داده

 

  1. بازاریابی تجارت الکترونیک

 

  1. بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

 

  1. بازاریابی از طریق ایمیل

 

  1. بازاریابی تبلیغاتی بصری

 

  1. کتاب الکترونیکی، بازی های موبایل

 

  1. بازاریابی پیامکی برای گوشی های هوشمند

 

  1. تبلیغات رفتاری آنلاین

 

  1. بازاریابی مجدد

 

تفاوت های کلیدی بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی

بازاریابی دیجیتال روز به روز و با پیشرفت تکنولوژی جایگزین بازاریابی سنتی شده است. بزرگترین دلیل این امر مزیت های اصلی دیجیتال مارکتینگ است. بیایید تفاوت های کلیدی این دو نوع بازاریابی را بررسی کنیم.

هزینه:

در بازاریابی سنتی هزینه تبلیغاتی باید برای رسانه های تصویری و چاپی تخصیص داده شود. اکثر اقدامات بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ رایگان است. از این رو بازاریابی دهان به دهان یکی از روش های مورد پسند در بازاریابی دیجیتال است.

گزارش گیری :

بازاریابی سنتی در تعیین مخاطب هدف و دستیابی به مخاطب هدف با مشکل مواجه است. در نتیجه اندازه گیری موفقیت کمپین تبلیغاتی تقریبا غیرممکن است. نمی توان مقادیر عددی و گزارش هایی با نتایج صحیح ایجاد کرد. در بازاریابی دیجیتال، وضعیت برعکس است. تأثیر روی مخاطب هدف، محدوده تعامل با مشتریان به طور کامل اندازه گیری می شود. با توجه به نتیجه نتایج به دست آمده، مسیرهای جدید را می توان تعیین کرد. در صورت نیاز می توان گزارش گیری کرد و مداخلات مورد نیاز را انجام داد.

تفاوت در ارتباطات:

اساسی ترین ویژگی بازاریابی سنتی این است که مبتنی بر ارتباطات یک طرفه است. این یک روش بازاریابی است که انتظار بازخورد ندارد. بارزترین ویژگی ارتباطی دیجیتال مارکتینگ دو طرفه بودن آن است. کاربری که آگهی را می بیند می توان بلافاصله بازخورد آن را بررسی کرد.

تفاوت ارتباط با مشتری:

از آنجایی که بازاریابی سنتی مبتنی بر ارتباطات یک طرفه است، تعاملی رخ نمی دهد. از سوی دیگر، در بازاریابی دیجیتال، ارتباطات دو طرفه باعث تعامل گسترده بین مخاطب و برند می شود. به منظور افزایش تعامل، برخی برند ها از قرعه کشی، کمپین و ترسیم استراتژی پاداش برای کاربر استفاده می کنند.

ایجاد کمپین تبلیغاتی:

برای جبران اشتباهی که ممکن است در بازاریابی سنتی رخ دهد، زمان زیادی طول می کشد. از آنجایی که این وضعیت می تواند فوراً در بازاریابی دیجیتال اصلاح شود، مداخلاات زمانی کوتاهی را می طلبد.

 

دستیابی به مخاطب هدف:

در بازاریابی سنتی، دستیابی به مخاطب هدف تعیین شده فرآیندی زمان بر و پرهزینه است. در دیجیتال مارکتینگ، شما می توانید فوراً به مخاطبان هدف دسترسی پیدا کنید و تغییرات آنی ممکن است ، احساس کنید. در مقایسه با بازاریابی سنتی، موفقیت در دستیابی به مخاطب هدف دیجیتال مارکتینگ بسیار سریع است.

تفاوت بازیگر:

در روش بازاریابی سنتی، بازیگران افرادی هستند که شهرت زیادی دارند. از سوی دیگر، در بازاریابی دیجیتال، کاربران بازیگران اصلی هستند. کاربران نقش فعالی در استراتژی بازاریابی دارند. بنابراین، آنها جزء لاینفک استراتژی محسوب می شوند. ما به تفصیل تفاوت های مهم بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی را بررسی کرده ایم.

تکنیک های فروش مشتری مدار در بازاریابی دیجیتال اهمیت بسیار بیشتری دارند. در تمام بخش‌هایی که رقابت زیاد است، می‌توان تمامی شرکت‌ها را در رقابت دیجیتالی مشاهده کرد.

تفاوت تجربه:

دیجیتال مارکتینگ پذیرای نوآوری هایی جدیدی است و همیشه در حال توسعه است.

زبان:

 در بازاریابی سنتی، زبان رسمی غالب است. جملات طولانی استفاده می شود، از زبان بازاریابی استفاده می شود. از سوی دیگر، در بازاریابی دیجیتال، گفتگوهای کوتاهی با مخاطب هدف به زبان صمیمانه تری انجام می شود.

یک متخصص دیجیتال مارکتینگ چه کاری انجام می دهد؟

متخصص دیجیتال مارکتینگ شخصی است که مسئول تعیین مخاطب هدف، به دست آوردن مشتریان جدید و جهت دهی به رشد برند در حوزه های دیجیتال است. متخصص دیجیتال مارکتینگ شخصی است که وفاداری به برند را فراهم می کند، کمپین ها و پروژه ها را سازماندهی و مدیریت می کند تا نرخ فروش را افزایش دهد. متخصص دیجیتال مارکتینگ بر تمامی روش های بازاریابی مرتبط با دیجیتال مارکتینگ تسلط کامل دارد.

درخواست مشاوره رایگان

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این زمینه را پر کنید
فهرست
خروج از نسخه موبایل