طراحی هویت بصری

طراحی هویت بصری

شامل تمام مواردی میشود که مخاطب با حس بینایی آن را شناسایی میکند ، مانند ” لوگو ، رنگ سازمانی ، ست اداری ، پترن و…” بنابراین میدانیم که طراحی هویت بصری ، لوگو و برند کاملا با یکدیگر متفاوت اند اما هریک در تکامل دیگری موثر است. به عنوان مثال ، رنگی (رنگ سازمانی) که برای لوگو استفاده میکنیم ، تکمیل کننده ی بخشی از ماموریتی ست که “لوگو” در نمایش هویت بصری به عهده دارد.

میتوان گفت که تمام این عناصر ، تکه های یک پازل هستند و باید در جای درست قرار بگیرند. البته این پازل یک پازل با تکه های تعریف شده و منظم نیست که فقط نیازمند چیدمان درست باشد . در طراحی عناصر هویت بصری که شامل ( لوگو ، ست اداری ، رنگ سازمانی و…) میشود گاهی باید از بین المان های نا مرتبط و قطعات نامنظم به بهترین ساختار ممکن رسید.

طراحی وبسایت دندانپزشکی

 رنگ بندی در طراحی هویت بصری :

رنگ سازمانی بزرگترین بخشی از طراحی هویت بصری را در برمیگیرد و انتخاب دقیق و صحیح آن بسیار مهمتر از طراحی لوگو خواهد بود. این تفسیر از اهمیت لوگو و طراحی آن کم نمیکند ، اما رنگ سازمانی در هویت بصری بسیار بسیار حائز اهمیت است . شاید با تغییر لوگو در آینده بازهم بتوانید به جایگاه خود باز گردید اما تغییر رنگ سازمانی هرگز توصیه نمیشود. دلایل قابل توجهی در اینباره وجود دارد.

1- مهمترین عنصری که مخاطب در نگاه اول (ناخودآگاه) به آن توجه می کند رنگ بندی است.

2- بخش بسیار وسیعی از هویت بصری را در برمیگیرد که شامل رنگ بندی لوگو ، ست اداری ، تبلیغات محیطی و اینترنتی ، فرم اداری و … خواهد بود.

3- رنگ بندی مهمترین عنصری ست که مخاطب حتی بدون دیدن لوگو میتواند به سرعت برند شما را با آن بیاد بیاورد.

4-پراکندگی رنگ بندی در طراحی هویت بصری یک نقص بزرگ محسوب میشود ، رنگ بندی باید مرتبط و دایره ی آن حتی المکان محدود به یک یا دو رنگ باشد .

نکته : در برخی موارد با استفاده از تعدد رنگ بندی میتوان یک مفهوم را منتقل کرد . به عنوان مثال رنگ بندی استفاده شده در لوگوی eBay سعی در انتقال یک مفهوم مرتبط با کسب و کارش دارد. به هرحال تعدد رنگ بندی در طراحی هویت بصری هرگز توصیه نمیشود مگر در مواردی که استفاده از رنگهای متعدد ، بهترین گزینه برای انتقال یک مفهوم باشد.

طراحی اوراق اداری نیز یک بخش مهم در هویت بصری ست. معمولا مکاتبات رسمی بین شرکت ها و سازمان ها با این اوراق انجام میشود . در واقع یک زبان دیداری در تعاملات است که میتواند در جلب اعتماد بسیار موثر باشد. طراحی ست اداری خود از قواعد و اصولی پیروی میکند ، اما بخشی از آن که مربوط به هویت بصری می شود ، شامل ارتباط و هماهنگی بین رنگ ها ، الگو ها و… در طراحی آن است. معمولا از الگو هایی (پترن) در طراحی اوراق اداری استفاده میشود که بخشی از بسته ی هویت بصری یک برند را تکمیل میکنند . بهتر است این الگو ها با در نظر گرفتن ساختار لوگو طراحی شود.

طراحی هویت بصری

چه چیزی در طراحی هویت بصری تاثیر زیادی دارد؟

طراحی هویت بصری قوی برای کمک به شما در برقراری ارتباط با نشان دادن اینکه چه کسی هستید، کاربرد بسیار زیادی دارد. به طور خاص، یک هویت بصری خوب یاید ویژگی های زیر را داشته باشد:

 

  • انعطاف پذیر: در هر حوزه ای که فعالیت می کنید، هویت بصری شما باید بتواند با برند شما رشد کند.

 

  • جامع: شما باید برند و مشتریان را به ابزارهایی که برای انجام درست کارشان نیاز دارند مجهز کنید.

 

  • شهودی: هر عنصر باید به طور شهودی طراحی شده و به خوبی ساختار دیگری را تکمیل کند.

همانطور که مراحل طراحی را طی می کنیم، به یاد داشته باشید که شما فقط برای امروز طراحی هویت بصری برند خود را انجام نمی دهید. شما برای آینده برند خود طراحی می کنید.

چه چیزی را در هویت بصری خود باید پوشش دهید

برندهای مختلف بسته به دامنه و نوع محتوایی که ایجاد می کنند به المان های مختلفی در طراحی هویت بصری نیاز دارند. اگر طراحی خود را تازه شروع کرده اید، ممکن است به اصول اولیه مانند لوگو، رنگ و تایپوگرافی نیاز داشته باشید. اما اگر می‌خواهید خودتان را برای موفقیت آماده کنید و کارهای موفقی را انجام دهید، عاقلانه است که یک هویت بصری جامع طراحی کنید برای این منظور میتوانید از خدمات طراحی هویت بصری ام بی ای کلینیک بهره مند شوید.

عناصر کلیدی در طراحی هویت بصری:

  1. لوگو
  2. رنگ ها
  3. سلسله مراتب
  4. عکاسی
  5. نمونه برداری
  6. تصویر
  7. نمایش داده ها
  8. ویدئو

طراحی دقیق و حرفه ای این عناصر برای موفقیت برند شما بسیار مهم است. با این حال، شما باید مراقب باشید تا آن را به درستی انجام دهید.

نکاتی که باید برای طراحی هویت بصری برند خود در نظر بگیریم

لوگو

یک لوگوی خوب یک نشانه بصری است که خدمات عرضه شده توسط برند و هم اینکه چه کسی هستید را منعکس می کند. تحقیقات نشان داده است که اشکال مختلف می تواند بر درک مردم از برند شما تأثیر بگذارد. مهم است که با پایبندی به پیامی که می خواهید منتقل کنید، طراحی لوگو را انجام دهید.

اشکال دایره ای یا ارگانیک با احساسات زیر مرتبط هستند:

  1. نرمی
  2. خوبی
  3. گرمی یا محبت آمیز
  4. سرگرم کننده
  5. خنکی
  6. دوستی

اشکال هندسی با احاسات زیر مرتبط هستند:

  1. سختی
  2. دوام
  3. استحکام – قدرت
  4. نوآوری
  5. توجه
  6. هوش

طراحی لوگو شما هر چه که باشد، طرح های بصری باید واضح و ساده باشند.

طراحی هویت بصری برند

رنگ ها

رنگ عنصر بسیار حساسی برای  هر برند است. اما انتخاب رنگ کمی سخت است. شما نمی توانید مستقیماً از طریق رنگ بر ادراک شخصی تأثیر بگذارید. زیرا نتیجه می تواند ذهنی باشد. با این حال، برخی از عناصر مهم وجود دارد که باید در نظر داشت.

پالت خود را محدود کنید. گزینه های کافی برای بازی طراحان ارائه دهید:

  1. رنگ اصلی
  2. رنگ میانی
  3. رنگ مکمل
  4. رنگ تاکیدی

عکاسی

عکاسی، اکنون مهمتر از هر زمان دیگری وظیفه انتقال داستان برند را از طریق شبکه های اجتماعی بر عهده دارد. اگر از تصاویر انسان محور استفاده می کنید، مراقب بینندگان خود و نحوه انعکاس تصاویر بر برند شما (مثلاً تنوع و جنسیت) باشید.

نمونه برداری

ایجاد یک سبک تصویرسازی منحصر به فرد یک راه هوشمندانه برای برندسازی بصری محتوای شما است. سبک‌ها را مخلوط یا بیش از حد نمونه‌ برداری نکنید. اگر می‌خواهید سبکی واضح، متفاوت و مناسب برای برند انتخاب کنید. مطمئن شوید که می دانید چگونه افراد، شخصیت ها یا محصولات را به تصویر می کشید.

 

نمادنگاری

نمادنگاری در طراحی بصری یک کانال بصری برای انتقال سریع و ساده اطلاعات است. با این حال، هدف از نمادنگاری ، افزایش شناخت نسبت به برند شماست. از یک سبک ثابت استفاده کنید. سبک های طراحی را با هم ترکیب نکنید.

اگر می‌خواهید از نمادهای اولیه کوچک‌تر اجتناب کنید، بیش از حد به طرف نمادگرایی گرایش پیدا نکنید. سبک طراحی هویت بصری برند را ساده نگه دارید. برای بهبود درک نمادها، نشانه های بصری ساده ایجاد کنید. همچنین توجه داشته باشید که این المان ها را را می توان در اندازه کوچک نیز استفاده کرد. مانند همه تصاویر، در نظر بگیرید که چگونه اختلافات فرهنگی می تواند بر طراحی شما تأثیر بگذارد.

نمایش داده ها به شکلی ساده

طراحی هویت بصری ایده آل درک نسبت به داده های ارائه شده را بهبود می بخشد و استفاده از آن را برای خواننده آسان می کند. طراحی غیر حرفه ای داده ها را مخدوش می کند، آن ها را نادرست نشان می دهد و اعتماد به یک برند را از بین می برد.

طراحی هویت بصری

ویدئو و موشن گرافی

برند شما می‌تواند ویدیو را به روش‌های مختلفی عرضه کند: ویدیوهای توضیحی، آموزش، تبلیغات، ویدیوهای پشت صحنه، محتوای اجتماعی و غیره. هر مورد استفاده ممکن است به محتوای متفاوتی نیاز داشته باشد. پس حتماً برای هر کدام دستورالعمل های واضح ارائه کنید و از به کار گیری عناصر متحرک برای موشن گرافی را فراموش نکنید.

سبک برند خود را فراموش نکنید

برای اطمینان از اینکه هویت بصری شما به درستی پیاده سازی شده است، به یک الگوی راهنمای هویت بصری جامع نیاز دارید که به شما نحوه ایجاد سبک محتوایی برند را نشان دهد.

طراحی هویت بصری

اهمیت طراحی هویت بصری برند

هویت بصری برند شما بخشی است که بر ادراک تأثیر می گذارد و تأثیری ماندگار بر جای می گذارد. این به چند دلیل مفید است:

تمایز

ایجاد یک هویت بصری منحصر به فرد و متمایز، با کمک طراح هویت بصری برندها را متمایز می کند و تمایز را گسترش می دهد.

ارتباط

اگر مخاطبان هدف شما برند شما را جالب و قابل درک بدانند، به راحتی با برند شما ارتباط برقرار خواهند کرد. هویت بصری شما به معرفی برند شما و ارائه یک تجربه شخصی کمک می کند. به عنوان مثال، لوگوی شما اغلب به عنوان “چهره” برند شما عمل می کند. طراح هویت بصری ، باعث ایجاد حس تفاهم بین شما و مصرف کنندگان می شود.

ثبات

ثبات نقش مهمی در تمام جنبه های برندسازی دارد. حفظ هویت بصری ثابت از تجربه مشتری قابل اعتماد پشتیبانی می کند و وفاداری به برند را افزایش می دهد. هرچه مصرف کنندگان بیشتر در مورد محصول شما بدانند، ترجیح دادن آن نسبت به سایر محصولات و مارک ها آسان تر است. همانطور که نام تجاری شما در طول زمان تکامل می یابد، داشتن یک هویت بصری آشنا و تثبیت شده از روند رشد شما پشتیبانی می کند.

وفاداری

به زبان ساده، مشتریان به برندهایی که می شناسند اعتماد دارند و وفادار هستند. بر اساس نظرسنجی ها، 84 درصد از مشتریان به احتمال زیاد به برندی که ارزش‌های آن با ارزش‌های آنها همخوانی دارد، پایبند هستند. هویت بصری قوی باعث می شود مشتریان به راحتی به یک برند اعتماد کنند. هر چه مشتریان شما بیشتر در مورد محصول یا خدمات شما بدانند و احساس نزدیکی (بصری و تجربی) با آنها داشته باشید، ارتباط آنها با آن محصول قوی تر خواهد بود.

ارسال پیام با موبایل

درخواست مشاوره رایگان

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این زمینه را پر کنید