10 روش برای تعامل و ارزیابی با کارمندان

کاریابی و مدیریت دندانپزشکی
به این محتوا امتیاز دهید

10 روش برای تعامل و ارزیابی با کارمندان

برای پاسخ سوالات در مورد اهمیت تعامل و ارزیابی با کارمندان باید بدانیم. نیروی انسانی خوب یکی از سرمایه‌ های هر مجموعه ‌ای هست اما این نیروی انسانی را چگونه باید پرورش داد تا بر اساس قوانین مجموعه، رفتار کند و سودآوری بالایی را برای مجموعه داشته باشد؟ چگونه می ‌توان نیروی انسانی خوب را جذب کرد؟

یکی از مشکلات تمامی مراکز و شرکت‌ ها بحث نیروی انسانی و عملکرد آن ‌ها بوده است در این مطلب سعی می ‌کنیم به مطالبی اشاره ‌کنیم تا باعث شود کارمند شما با انرژی و بهره وري بیشتری برای شما کار کند

به این نکته توجه کنید بیشتر کارمندان نیازمند آن هستند که بدانند شما به آن ‌ها توجه می‌ کنید و با صحبت با آن‌ ها و بررسی مشکلات کاری آن ‌ها علاج واقعه را قبل از وقوع انجام دهید.

ما در تیم نام بی ای کلینیک 10 نکته اساسی برای تعامل و ارزیابی با کارمندان را برای بررسی و ارزشیابی عملکرد کارمندان آورده شده است را بیان می کنیم

  • همیشه قبل از استخدام کلیه سوابق کارمندان را بررسی کنید و یک فرم کتبی داشته باشید که همیشه همراه پرونده پرسنل بایگانی شود و همراه با هر ارزیابی این مستندات مجدداً خوانده شود.
  • در مورد سهم هریک از کارمندان خود در رابطه با کار تیمی، اشتیاق در کارها، ارتباطات و سایر موارد مؤثر در فرهنگ‌ سازمانی مجموعه خود امتیاز دهید
  • اتفاقات را در محیطی آرام بررسی کنید.

ارزیابی ‌ها برای شما و کارکنان تان را در محیطی آرام و به‌ دور از تنش انجام دهید.

از اهمیت تعامل و ارزیابی با کارمندان , این ارزیابی ‌ها عاملی برای بهبود شرایط کسب ‌و کار شماست و هر مشکلی یک راه حل دارد که باید به آن دست‌ یافت.

  • فرصتی برای بیان افکار و احساسات کارمندان تان به وجود آورید تا نگرانی ‌های خود را بیان کنند (معمولاً راهکارهای مناسبی از این‌ گونه صحبت ‌ها به دست می‌ آید)
  • ارزیابی عملکرد را بر اساس بهبود عملکرد افراد برنامه ‌ریزی کنید و مسائل مالی همچون حقوق را از ارزیابی کارمندان خود خارج نمایید.
  • به کارمندان خود فرصت اصلاح اشتباهات خود را بدهید. معمولاً خود کارمندان امکان بهبود فراینده ای خود را دارند پس در وهله اول با گوشزد کردن مشکلات به آن ‌ها نظر خود در مورد فعالیت ‌ها و سیکل سالم کاری را بدهید تا آن‌ها خود را وفق دهند.
  • برای موقعیت‌ های خاص زودتر ارزیابی کنید، گاهی اوقات نیاز است که یک جلسه پیگیری را در چند هفته برنامه ‌ریزی کنید تا پیشرفت برخی کارمندان مشکل ‌دار را بررسی کنید.
  • خود را برای پایان همکاری آماده کنید. اگر یک کارمند نتواند با برنامه‌ ریزی‌ ها و اصول مجموعه همکاری کند و از لحاظ فرایندی به ضرر مجموعه باشد به نفع دو طرف است که رابطه کارمندی خاتمه یابد.
  • سعی کنید از کارمندان تان تعریف کنید. همیشه چیزی برای تعریف کردن پیدا می ‌شود و چیزهایی مانند دستاورد ها، تأیید یه ‌ها، بازخورد های مثبت، تمامی این موارد شاید کوچک باشد اما به کارمندان این حس را القا می ‌کند که آن‌ ها را می‌ بینید و برای دیده شدن بیشتر تلاش می ‌کنند.
  • اکثر افراد نمی ‌توانند انتقاد را بشنوند برای این مشکل کمی چاشنی محبت و دلسوزی را در اضافه کنید تا باعث شود شنیدن انتقادها موجب بار منفی به کارمندان نشود
  • نکته مهم: این نکته را در نظر بگیرید که میزان جدیت و یا مهربانی با کارمندان به شما و کارمند شما بستگی دارد اما همیشه رویه ثابتی را در نظر بگیرید تا مانع استفاده کارمندان گردد. همیشه رویه ثابت باعث می ‌شود تا کارمندان بر اساس آن رفتار خود را اصلاح نمایند.
  • فرایند ارزیابی به شما اطمینان می‌ دهد که کارمندان می ‌دانند دقیقه چه‌ کاری انجام می‌ دهند و می‌ توانند پس از گذشت یک دوره تنظیمات لازم را انجام دهند و این ساختار را به مدیریت می دهند تا به ‌طور عینی در مورد عملکرد قضاوت کنند و اطمینان حاصل کنند که رفتار در حد استاندارد ثابت قرار می ‌گیرد
  • برنامه ‌های ارزیابی کارمندان را به ‌صورت ماهانه و یا فصلی تدوین کنید و پس از پایان هر نوبت ارزیابی بر اساس رتبه به ‌دست ‌آمده کارمندان را تشویق و یا جریمه نمایید و دلایل این امر را برای آن ‌ها توضیح دهید.

این مطلب توسط متخصصان تیم ام بی ای کلینیک تهیه شده است و برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

11 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

خروج از نسخه موبایل