عوامل استراتژیک در موفقیت کسب و کارها تمرکز استراتژیک

عوامل استراتژیک در موفقیت کسب و کارها تمرکز استراتژیک
به این محتوا امتیاز دهید

عوامل استراتژیک در موفقیت کسب و کارها

عوامل اصلی موفقیت در کسب‌ و کارها را می‌ توان به 5 بخش تقسیم کرد

  • تمرکز استراتژیک (رهبری-مدیریت-برنامه ریزی)
  • افراد (پرسنل، کارکنان، یادگیری، توسعه)
  • عملیات (فرآیندها، کار)
  • بازاریابی (روابط مشتری، فروش، پاسخگویی)
  • امور مالی (دارایی، امکانات، تجهیزات)

این عوامل را میتوان برای پیشرفت هر چه سریعتر مجموعه ها در نظر گرفت ، ما در گروه نام بی ای کلینیک در 5 مقاله سعی بر توضیح کامل این موارد کرده ایم.

اولین عامل عامل استراتژیک در موفقیت کسب و کارها

عوامل اصلی موفقیت در تمرکز استراتژیک را می ‌توان به 10 عامل کلیدی تقسیم ‌بندی کرد.

عوامل استراتژیک در موفقیت کسب و کارها تمرکز استراتژیک

شرکت خود را مشتری محور اداره کنید.

این ‌یک حقیقت است که مدیر اصلی هر کسب‌ و کاری مشتری ‌ها هستند. آن ‌ها هستند که چرخ مجموعه شما را می‌ چرخانند و باعث فعالیت و یا حتی عدم فعالیت شما می‎گردند و به همین دلیل مهم است که بدانید مشتری ‌های شما چه چیزی می ‌خواهند و بر اساس اصول کلی آن استراتژی خود را تدوین کنید.

ارزش‌های اصلی مجموعه خود را مشخص کنید.

ارزش ‌های اصلی عبارت ‌ها و مسائلی هستند که شما و مجموعه ‌تان معتقدید در موفقیت فعالیت شما بسیار مهم هستند. ارزش‌ های اصلی فرآیند هایی است که باعث می ‌شود که ما را به آن عنوان بشناسند و تمامی استراتژی ‌ها و فعالیت‌ ها ی ما برای رسیدن به آن ارزش شکل می ‌گردد به ‌طور مثال گروه ام بی ای کلینیک ارزش اصلی خود را مشاوره و ارائه راه ‌حل انتخاب کرده است.

در مسیر ایده‌ها و ارزش‌ها قدم بردارید.

مردم همیشه بر اساس نوع رفتار شما و مجموعه ‌ای که در آن هستید د باره شما تصمیم ‌گیری می‌ کنند و این مساله ای هست که مدیران باید آغاز کننده و آموزش ‌دهنده آن به مجموعه و پرسنل خود باشند تا در وجود تمامی افرا نهادینه و مستمر باشید. به یاد داشته باشید که اگر شما برای مساله ای ارزش قائل شوید کارمندان و زیر مجموعه شما هم به همان میزان ارزش قائل می ‌شوند.

تمام تمرکز خود را بر روی ارزش اصلی مجموعه خود قرار دهید.

مؤثرترین استراتژی در هر کسب‌ و کاری همانند دو و میدانی و جنگ، تمرکز حداکثری بر روی بزرگ‌ ترین فرصت ‌ها ست و بزرگ ‌ترین فرصت شما نقاط قوت شماست که به ‌راحتی می ‌توانید بر آن مسلط شوید و در آن کار تبحر دارید به ‌طور مثال فراری سالها با استفاده از توانایی خودروهای خود در زمینه چسبندگی در مسیرهای مارپیچ مقام کسب کرد.

هدف خود را تصویرسازی کنید.

هدف خود را ملموس و با جزییات بیشتری بیان کنید مثلاً بگویید در 5 و یا حتی 10 سال دیگر چه اتفاقی برای کسب‌ و کار شما به وجود آمده و هر چه با جزییات بیشتری بگویید ذهن شما راحت‌تر به سمت آن قدم میزند، این شما هستید که انتخاب می ‌کنید چه ‌کاری را انجام دهید و هر چه با جزییات در مورد آن فکر کنید راه‌حل ‌های بهتری برای رسیدن به آن مقصود به ذهن شما می‌رسد.

هدف خود را به هدف‌ های کوچک ‌تر قابل ‌دستیابی تقسیم کنید.

همیشه این مثال را شنیده ‌اید که اگر می ‌خواهید سالی 1 میلیارد تومان درآمد داشته باشید آن را به هدف ‌های کوچک ‌تر ماهانه 60 الی 100 میلیونی تقسیم کنید. اهداف خود را به‌ صورت هوشمندانه به هدف‌ های کوچک ‌تر با قابلیت اندازه ‌گیری، دستیابی، واقع ‌بینانه، و به ‌موقع تقسیم ‌بندی کنید تا تیم شما بتوانند خود را به بالاترین عملکرد خود برسانند.

هر هدف و برنامه ‌ای احتیاج به یک پشتیبان و مسئول دارد.

یک هدف هرچه قدر هم خوب، واقع‌ بینانه و قابل ‌دستیابی در نظر گرفته ‌شده باشد اما زمانی که کسی نباشد که مسئولیت نظارت و تحقق آن را به عهده بگیرد و بر برنامه‌ هایی که فرد مسئول و یا حتی شما برای او مشخص کرده ‌اید نظارت کامل داشته باشید.

پیشرفت ‌های خود را روزانه بررسی کنید.

بسیاری از مجموعه ‌ها هدف ‌های خود را پس از کار فراوان بر روی آن داخل پوشه و یا زونکن زیبایی قرار می ‌دهند و برای همیشه آن را بایگانی می ‌کنند همانند کاری که باید انجام می ‌دادیم و حالا دیگر کاری با آن نداریم. سعی کنید هدف ‌های خود را به ‌گونه ‌ای داشته باشید که هر بار بتوانید ب کارمندان خود بدهید و در مورد فعالیت‌ های امروز، این هفته، ماه، فصل و یا حتی سالی که در آن هستید صحبت کنید. چه مقدار به آن رسیده ‌اید؟ چه هدف ‌هایی را برای رسیدن به آن پشت سر گذاشته ‌اید؟ روند بعدی شما چیست؟ هدف بعدی کدام است؟ چه قدر با هدف اصلی فاصله‌دارید؟ و هزاران سؤال دیگری که با پاسخ دادن به آن برای رسیدن به هدف اصلی تلاش می‌کنید.

حداقل سالی یک‌بار برنامه‌های خود را به‌روز کنید.

معمولاً ایده آل ترین زمان برای به ‌روز رساندن برنامه ‌ها زمانی است که موقعیت ‌های ایده آل تغییر می‌ کند و یا حتی شرایط ایده آل جدیدی برای رسیدن به آن هدف فراهم می ‌گردد اما در هر صورت حداقل سالی یک ‌مرتبه زمان لازم برای بررسی عمده ارزش ‌ها، چشم ‌اندازها، مأموریت، اهداف، استراتژی ‌ها و تاکتیک‌ های خود قرار دهید سیستمی ایجاد کنید که همانند روغن برای ماشین شما عمل کند و با هر بار روغن ‌کاری سرعت و کشش ماشین شما بالاتر رود تا شما همواره راحت ‌تر و سریع ‌تر به اهداف خود دست ‌یابید.

اطمینان حاصل کنید همه عوامل باهم و به‌ عنوان یک کل در حال کار هستند.

همه عوامل در یک سیستم واقع ‌بینانه به ‌صورت منسجم و هماهنگ عمل می ‌کنند. اگرچه در ای قسمت فقط قسمت استراتژیک را بیان کردیم اما شما باید بدانید باید 4 قسمت دیگر موفقیت شرکت شما هم به ‌صورت واحد با یکدیگر کار کنند تا بتوانید به موفقیت دست ‌یابید. شما به ‌عنوان یک رهبر و یا یک مدیر می ‌بایست مطمئن باشید که همه‌ چیز به هم متصل شده است. و به ‌صورت کامل و حداکثری باهم دیگر تعامل دارند. در این حالت نتایج به ‌دست ‌آمده کاملاً برجسته و مشخص خواهد بود و بسیار فراتر از حد باور شما خواهد بود.

شرکت ‌های کمی می ‌توانند ادعا کنند که می‌ توانند 10 عامل کلیدی استراتژیک را به ‌صورت کامل و صد در صدی عمل می ‌کنند اما همیشه جایی برای بهبود وجود دارد، اگر می‌ خواهید در مورد بهبود تمرکز استراتژیک خود صحبت کنید لطفاً از فرم تماس با ما در پایین این صفحه استفاده نمایید

false

درباره نویسنده

پست های مرتبط

11 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

خروج از نسخه موبایل