چارچوب استراتژی ارتباط چیست؟

استراتژی ارتباط
به این محتوا امتیاز دهید

این مقاله توضیحی کاربردی در مورد چارچوب استراتژی ارتباط ارائه می دهد. پس از مطالعه، درک بهتری از مهارت های ارتباط مؤثر در یک تیم به دست خواهید آورد. این مقاله در بلاگ ام بی ای کلینیک در دسترس است و حاوی الگوی چارچوب استراتژی ارتباطات می باشد.

چارچوب استراتژی ارتباط چیست؟

چارچوب استراتژی ارتباط ابزاری برای برنامه ریزی ارتباطات با کارمندان، مشتریان، تأمین کنندگان و سرمایه گذاران شما است. می توانید از این چارچوب برای پیشرفت بیشتر سازمان نزد کسانی که نگرش ها و اقدامات آن ها بر موفقیت شرکت شما تأثیر گذار است، استفاده کنید.

استراتژی ارتباطی هر یک از گروه‌هایی را که باید بر آن‌ها تأثیر بگذارید، شناسایی می ‌کند و نگرش ‌هایی را که باید برای آن تلاش کنید، توصیف می‌کند. کارمندان باید به شرکت اعتماد کنند، آن را فضایی عالی برای کار در نظر بگیرند. مشتریان، تأمین کنندگان و سرمایه گذاران نیز مهم هستند. مشتریان باید باور داشته باشند که شما نیازهای آنها را با محصولات با کیفیت بالا و خدمات عالی برآورده می کنید. تأمین کنندگان باید احساس کنند که کار با شرکت شما به نفع شرکت آنها است. در نهایت، سرمایه گذاران باید بتوانند اعتماد کنند که شرکت شما به درستی مدیریت می شود و چشم انداز خوبی برای آینده دارد.

چارچوب استراتژی ارتباطی بخش مهمی است که شکاف بین تحلیل موقعیت و اجرای برنامه ارتباطی اجتماعی و رفتاری را پر می کند. این یک طرح مکتوب است که شرح مفصلی از چگونگی دستیابی یک برنامه به چشم انداز خود با توجه به وضعیت فعلی ارائه می دهد. استراتژی‌های ارتباطی مؤثر از یک نظریه سیستماتیک از فرآیند ها برای طراحی و اجرای فعالیت ‌های ارتباطی استفاده می‌ کنند که تغییرات اجتماعی و رفتاری پایدار را ترویج می‌ کنند.

4 اشتباه رایج در استراتژی کسب و کار
ادامه مطلب

بیشتر استراتژی های ارتباطی شامل عوامل زیر است :

  1. خلاصه ای از تحلیل وضعیت
  2. تقسیم بندی گروه هدف
  3. تئوری برنامه برای اطلاع از تحولات استراتژیک
  4. اهداف ارتباطی
  5. رویکردهای رسیدن به اهداف
  6. تعیین موقعیت مورد نظر
  7. مزایا و پیام هایی برای تغییر
  8. کانال های ارتباطی
  9. طرح پیاده سازی
  10. طرح نظارت و ارزیابی
  11. بودجه

عوامل مختلف استراتژی ارتباطی قواعد خاص خود را دارند و باید در طول تدوین استراتژی ارتباط مورد بازنگری قرار گیرند.

چارچوب استراتژی ارتباطات در عمل

چارچوب استراتژی ارتباطی یک طرح کلی بصری از فعالیت های خارجی است که استراتژی کلی یک سازمان یا بخش را تشکیل می دهد. این به عنوان پایه ای برای پیام های داخلی و خارجی عمل می کند که در آن همه اولویت ها و ابتکارات در محرک ها یا ستون های استراتژیک سازماندهی می شوند که به سمت یک هدف یا هدف سطح بالاتر افزایش می یابد. یک چارچوب قوی برای الهام بخشیدن به ذی نفعان طراحی شده است و نشان می دهد که چگونه سازمان در جهت چشم انداز، هدف یا اهداف خود کار می کند. وقتی استراتژی شما ساختن یک خانه است، چارچوب آن نقشه است.

 

به طور کلی، یک چارچوب استراتژی ارتباطات شامل عوامل زیر است:

عوامل یا ستون های استراتژیک: بر اساس اولویت های تجاری، اهداف بلند پروازانه و تحقیقات.

برنامه ها یا ابتکارات: هر کدام تحت یک محرک یا ستون استراتژیک مربوطه

چرا از چارچوب استراتژی ارتباطی استفاده کنیم؟

یک چارچوب استراتژی ارتباطی، جهت را تعیین می کند تا تمام فعالیت های ارتباطی، محصولات و مواد با هم کار کنند تا به نتیجه مطلوب دست یابند. علاوه بر این، یک چارچوب استراتژی ارتباطی به ذی نفعان و شرکا اجازه می دهد تا نظرات خود را ارائه دهند و در مورد بهترین راه برای پیشرفت توافق کنند. با یک چارچوب استراتژی ارتباطی، کارکنان و شرکا برنامه ای دارند که می توانند در مراحل مختلف توسعه برنامه به آن مراجعه کنند.

مزایای اصلی نرم افزار مدیریت مشتری در دندانپزشکی
ادامه مطلب

مشارکت افراد و گروه هایی که مستقیماً تحت تأثیر این مشکل قرار دارند ضروری است. مشارکت فعال از همان ابتدا می تواند تأثیر فراوانی را افزایش دهد و به انعطاف پذیری طولانی مدت منجر شود. تعداد افراد در توسعه چارچوب استراتژی ارتباطات به هدف استراتژی بستگی دارد .

چارچوب استراتژی ارتباطات باید پس از انجام تحلیل ها (وضعیت، مخاطبان هدف و برنامه) توسعه یابد. استراتژی باید قبل از ایجاد مواد یا فعالیت ها و اجرای برنامه نهایی شود.

توسعه یک چارچوب استراتژی ارتباطی اولین قدم در ایجاد یک داستان قانع کننده برای ارتقای برند است. این یک جریان ثابت از پیام های لازم برای ایجاد اعتماد به برند ایجاد می کند. چارچوبی برای مخاطبان خارجی وجود دارد که هدف اصلی را نشان می دهد و نشان می دهد که چگونه اقدامات شما با نیات شما مطابقت دارد.

چارچوب استراتژی ارتباطی نه تنها اطلاعات سازمان یافته را فراهم می کند، بلکه الهام بخش و منجر به دستیابی به اهداف می شود. با پرداختن به پرسش‌های چرا، چیست و چگونه، یک چارچوب به ذی نفعان اطلاع می‌دهد که چرا برای آنها مهم است و چگونه می‌توانند در دستیابی به اهداف استراتژیک شما مشارکت‌ فعالی داشته باشند.

بدون چارچوب استراتژی ارتباطی، با پیام‌های متناقض، استراتژی ناسازگار و فقدان جهت و خط مشی روبرو می شوید.

 

 

درباره نویسنده

پست های مرتبط

11 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *