مارکتینگ دندانپزشکی

مارکتینگ دندانپزشکی
به این محتوا امتیاز دهید

مارکتینگ دندانپزشکی استراتژی بازاریابی و تاکتیک های بازاریابی است که در مطب های دندانپزشکی و کلینیک های دندانپزشکی برای جذب و حفظ بیماران جدید و همچنین افزایش آگاهی از برند آنها استفاده می شود. هدف اصلی این است که بیماران بالقوه تماس تلفنی یا رزرو نوبت آنلاین داشته باشند.

برخی از دوستان ما در فضای بازاریابی دندانپزشکی سال 2022 را دوره بهبودی پس از همه گیری می نامند. برخی دیگر گسترش مداوم فناوری های بازاریابی دندانپزشکی را پیش بینی می کنند. به نظر ما، هر دو پیش بینی تا حدی درست است. دندانپزشکی مدت‌ها به عنوان یک صنعت بزرگ وجود داشته است، و هوش مصنوعی به زودی دندانپزشکی، پزشکی سیستمیک و نگهداری سوابق الکترونیکی را به یک واقعیت تبدیل می کند که سطح جدیدی از علم، خدمات و راحتی را برای بیماران به ارمغان می‌آورد، البته نتایج بهتری را هم به میان می‌آورد.

آنچه در ادامه مقاله برای شما توضیح می دهیم، نگاه عمیق ما به چالش‌های اصلی پیش روی بازاریابی دندانپزشکی در سال 2022 و همچنین روندهایی است که استراتژی شما برای حفظ رشد کسب و کار شما باید در نظر گرفته شود. بازاریابان دندانپزشکی برای بکارگیری آخرین فناوری و نوآوری های بازاریابی و برای حفظ رقابت خود خیلی تلاش می کنند.

با این حال، متوجه شده‌ایم که با افزایش بودجه، بازاریابان گزینه‌های بیشتری برای تنوع بخشیدن به تبلیغات رسانه ایی خود دارند – به خصوص با ظهور تبلیغات نمایشگر هوشمند و بیلبورد ها و سایر کانال‌ها و محصولات دیجیتالی که می‌توانند کارایی را افزایش دهند مارکتینگ دندانپزشکی رونق بیشتری گرفت. این موضوعات چالش‌هایی را برای بازاریابان دندان‌پزشکی ایجاد کرده است که می‌خواهند مخاطبان خاصی را هدف قرار دهند.

با این حال، ما شاهد سرمایه گذاری بیشتر مردم در تبلیغات دیجیتال هستیم. کسانی که بودجه رسانه‌ای بزرگ‌تری دارند، همچنان می‌توانند به کانال‌های جدیدی روی بیاورند:

Google Display Network، Smart Display  و Discovery

فیسبوک و اینستاگرام

مقیاس‌سازی استراتژی رسانه‌ای شما در حالی که نیازهای سطح محلی را در نظر می‌گیرید می‌تواند چالش برانگیز باشد. به طور کلی، سازمان ها خواهان کارایی در بازاریابی هستند – آنها می خواهند هزینه های جذب بیمار را کاهش دهند. اغلب لازم است تغییرات گسترده ای ایجاد شود، که تعادل اهداف بودجه و حجم تبلیغات دشوار است. اجرای یک استراتژی بازاریابی در مقیاس بزرگتر و برای هر نوع گروهی از افراد بسیار مشکل است.

زمانی که برنامه های بازاریابی و گزارش دهی خود را انجام دادید در مورد اثربخشی استراتژی کلی خود بینشی کلی داشته باشید. در دوره ی این بیماری همه گیر مارکتینگ دندانپزشکی مثل بقیه ی صنایع کم و بیش آسیب دید. حتی تیم های بازاریابی دندانپزشکی محلی به شدت به آژانس ها و پیمانکاران وابسته هستند .این بدان معناست که این شرکای بازاریابی دیجیتال باید علاوه بر پیشبرد ابتکارات تاکتیکی، نقش بسیار استراتژیک و مشاوره ای ایفا کنند.

وب‌سایت‌های جدید و سازگار با موبایل و پلتفرم‌های برنامه‌ریزی آنلاین جدید که بعضی ها را در اولویت قرار می‌دهند دسترسی بیماران را در صورت تمایل آسان می‌کنند.

مردم از اینکه هزینه های پزشکی بالایی به آنها تحمیل می شود خسته شده اند و در حال انجام کاری برای آن هستند. امروزه مصرف کنندگان پول بیشتری را برای دریافت مراقبت های مورد نیاز خود خرج می کنند. و اگر پول خود را خرج می کنید، تجربه بهتری می خواهید. این بدان معناست که مراقبت باید در دسترس و شفاف باشد. این بدان معناست که شما باید یک برند قابل اعتماد پیدا کنند.

دندانپزشکی از راه دور نوآوری جدید بود که در زمان کرونا خیلی رایج شد.

از نظر کرونا، به نظر می‌رسد اوضاع کمی آرام شده است. افراد بسیار بیشتری برای مراقبت های دندانپزشکی یا برنامه ریزی برای انجام جراحی هایی که به تعویق انداخته اند به مطب مراجعه می کنند.

آگهی گوگل برای بازاریابی دندانپزشکی از راه دور

از آنجایی که دندانپزشکی از راه دور همچنان گزینه ای خواهد بود که بیماران در سال 2022 به دنبال آن هستند، این خدمات را در مطب خود ارائه دهید تا از رقبا جلوتر بمانید.

44 درصد از مردم ترجیح می‌دهند در دوران پس از کووید، مراقبت‌های «هم حضوری و هم از طریق بهداشت از راه دور» دریافت کنند.

فراتر از ارائه یک تجربه خوب، چگونه سلامت از راه دور می تواند به مطب دندانپزشکی شما کمک کند تا با از بین بردن موانعی کسب و کار شما رونق بیشتری بگیرد؟ آیا بیمارانی با محدودیت دسترسی، مسافت یا ایمنی وجود دارد که اکنون بتوانید از طریق بهداشت از راه دور به آنها خدمت کنید؟ فکر کنید :

سالمندان

بیماران ناتوان جسمی یا در حال نقاهت

بیمارانی که در مناطق دور افتاده زندگی می کنند.

بیمارانی که نمی‌توانند، نمی‌خواهند یا ترجیح می‌دهند برای مراقبت از خود بیرون نروند.

و…..

 

خیلی از افراد هنوز هستند ترجیح میدهند از راه دور معالجه شوند یا مشاوره بگیرند.

برای اطمینان از اینکه می توانید به اهداف رشد دقیق خود برسید، به یک آژانس بازاریابی دیجیتال نیاز دارید که تجربه گسترده ای در مقیاس بندی گروه های پزشکی داشته باشد.

سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

خیلی ها در مارکتینگ دندانپزشکی از CRMها استفاده می کنند تا بیماران را بهتر بشناسند . و دید متمرکزی را به سوابق مشتری، وضعیت، اسناد بازاریابی و سایر بینش ها در سطوح محلی و سازمانی ارائه می دهد.

CRM می تواند به سازمان شما کمک کند تا روابط خود را با مشتری دقیق تر مدیریت کند. CRM مکانی مرکزی برای ذخیره کلیه اطلاعات تماس، ترجیحات بیمار، تاریخچه و سایر داده های ضروری در یک مکان مرکزی است.

برای کسب و کارهای که شعبه های زیادی دارند، CRM می تواند ابزار بسیار قدرتمندی برای کمک به رشد باشد. بسیاری از DSOهای چندمکانی از CRMها برای تقسیم مؤثرتر کمپین های بازاریابی خود، شخصی سازی مکاتبات، و ایجاد تجربه یکپارچه تر بیمار در سراسر گروه استفاده می کنند.

نرم افزار تایید قرار ملاقات برای بازاریابی دندانپزشکی

انتظار می‌رود بازار نرم‌افزار تایید قرار ملاقات در پنج سال آینده 13.1 درصد رشد کند. فرآیندی را که قبلاً زمان بر بود و مستعد خطا یا غفلت انسانی بود، خودکار می شود. بسیاری از نرم‌افزارهای تأیید قرار ملاقات، به بیماران این امکان را می‌دهند که همزمان با ارسال یادآورهای خودکار، قرار ملاقات‌های خود را بگیرند، بسیاری از روش‌هایی که از این راه‌حل‌ها استفاده می‌کنند، کاهش شدیدی در عدم حضور بی موقع در مطب ها و مراکز دارند.

چند مزیت کلیدی برای نرم افزار تایید قرار ملاقات وجود دارد:

این یک روش امن برای بیماران برای رزرو آنلاین بدون هیچ کمکی است.

آنها با دکمه “برنامه ریزی یک جلسه” در وب سایت شما ارتباط برقرار می کنند.

اکثراً تأییدیه‌ها و یادآوری‌های قرار ملاقات و پیامک خودکار را ارسال می‌کنند.

مدیریت تقویم و کارکنان تقریباً کاملاً خودکار است.

این یک تجربه بهتر برای بیماران و ارائه دهندگان به طور یکسان است. به هر حال، اگر در زمان نیاز، برنامه ریزی خودکار قرار ملاقات را ارائه می دهید، احتمالاً با شما همراه خواهند شد.

نکته حرفه ای: صرف نظر از اینکه بیماران شما چگونه به صورت آنلاین وقت رزرو می کنند، مطمئن شوید که این تجربه برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده است.

چت ربات ها

دلیلی وجود دارد که انتظار می‌رود بازار چت بات‌های ایالات متحده به تنهایی تا سال 2025 حداقل سه برابر شود. این به این دلیل است که چت‌بات‌ها جنبه فوق‌العاده‌ای دارند: طبق تخمین‌های منتشر شده توسط IBM، تا 80 درصد از سؤالات معمول را می‌توان با چت‌بات پاسخ داد. و حدس بزنید کدام افراد سوالات خاص زیادی می پرسند؟ بیماران شما در اینجا برخی از کارهایی است که شما و بیمارانتان می توانید با چت بات انجام دهید:

خدمات و پشتیبانی 24 ساعته

کاهش عدم رفت آمد به مراکز، افزایش رزرو قرار

تجربیات بهتر بیمار

غربالگری، ارزیابی و تریاژ علائم

سوالات در مورد درمان و روش ها

با این حال، چت بات ها کمی در حال تکامل هستند.

به عنوان مثال، می توانند سوالاتی در مورد علائم شان بپرسند و این ربات می تواند بیماران را به دندانپزشکی خاص ارجاع دهد. دستیار مجازی مارکتینگ دندانپزشکی اورژانسی می تواند بیماران اورژانسی را قبل از رسیدن به مراقبت های فوری دندانی غربالگری کند. راه حلی را بیابید که فراتر از تعاملات ساده بله/خیر باشد تا به بیماران کمک کند آنچه را که نیاز دارند دریافت کنند.

چت بات دندانپزشکی با افزودن یک ویژگی چت بات به وب سایت خود، زمان صرف شده برای پاسخگویی به سوالات معمول بیمار در مطب دندانپزشکی خود را کاهش می دهد.

تقریباً هفت درصد از تمام جستجوهای روزانه اینترنتی مربوط به مراقبت های بهداشتی است. هر روز میلیاردها نفر در صورت نیاز به مراقبت های بهداشتی به گوگل مراجعه می کنند. وقتی صحبت از دندانپزشکی به میان می‌آید، مردم به دنبال دندانپزشکی آنلاین

می‌شوند و به دنبال مطب‌هایی می‌گردند که در این نزدیکی هستند. در واقع، 84 درصد از جستجوهای “نزدیک من” در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود.

جستجوی دندانپزشکان محلی در گوگل

اگر می‌خواهید برای جستجوهای محلی «نزدیک من» در گوکل ظاهر شوید، باید یک استراتژی جامع SEO محلی را پیاده‌سازی کنید و برای موبایل آن را بهینه‌سازی کنید.

اکنون زمان آن فرا رسیده است که گروه های دندانپزشکی با رشد بالا ، یک استراتژی جامع SEO محلی را پیاده سازی کنند. زیرا ارتباط با این مخاطبان محلی به معنای رتبه بندی محتوای خاص مکان است. نکته مهم این است که بهینه سازی وب سایت دندانپزشکی برای رتبه بندی در این تجربیات جستجوی محلی تا حدودی با یک استراتژی کلی SEO متفاوت است.

در اینجا ما به چندین نکات در مورد سیو اشاره می کنیم:

  1. یک استراتژی جامع کلمه کلیدی ایجاد کنید.
  2. صفحات مکان یابی جامعی بسازید.
  3. نقل قول های خود را مدیریت کنید.
  4. درخواست بررسی بیماران
  5. یک فهرست GMB عالی ایجاد کنید.

 

با این حال، در مورد تولید مشتریان بیشتر ، یک روند دیگر را به اشتراک می‌گذاریم که باید از آن آگاه باشید: جستجوی پولی محلی. تبلیغات محلی‌شده Google ، به‌ویژه، برای DSO ‌ها موفق‌ترین هستند، زیرا تقاضای موجود را جذب می‌کنند – آن‌ها افرادی را هدف قرار می‌دهند که از قبل به دنبال گرفتن یک قرار ملاقات با دندانپزشک در منطقه خود هستند).

تبلیغات نمایشی در سیستم و تبلیغات رسانه های اجتماعی نیز می توانند باعث موفقیت شوند، اما وقتی در سطح محلی به کار می روند، کارایی خود را از دست می دهند. اگر در رتبه بندی کلمات کلیدی محلی با مشکل مواجه هستید، تبلیغات جستجوی پولی می تواند به شما کمک کند سریعتر به رتبه اول برسید.

با نگاه به آینده، بر مقیاس پذیری و انعطاف پذیری تمرکز کنید.

امیدواریم در سال 2022 چیزی به‌اندازه کووید-19 مخرب در انتظار ما نباشد. بازاریابان دندانپزشکی دست خود را پر خواهند کرد.

به همان سرعتی که نیاز دارید سرمایه‌گذاری‌های خود را با تبلیغات دیجیتال تطبیق دهید، انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری همیشه باید نقاط مهم شما باشد. این ممکن است تنها راه مطمئن برای محافظت از گروه خود در برابر هر آنچه ممکن است در سال آینده در انتظار ما باشد، است.

بازاریابی دندانپزشکی چه می کند؟

استراتژی‌های بازاریابی در هر صنعت و حوزه‌ای به دلیل پیشرفت‌های فنی، نوآوری‌ها و تغییرات در رفتار مشتریان به طور مداوم در حال تحول و تغییر هستند. این تغییرات و نوآوری‌ها باعث می‌شود که شرکت‌ها و برندهای مختلف نیاز داشته باشند که به صورت دوره‌ای استراتژی‌های خود را بازبینی و اصلاح کنند.

این اصلاحات شامل حذف مواردی است که دیگر کار نمی‌کنند و به‌جای آن بهره‌گیری از روش‌ها و استراتژی‌های جدید و کارآمد می‌شود؛ بنابراین، شرکت‌ها باید به طور مداوم بازار خود را مطالعه کرده، رفتار و نیازهای مشتریان خود را تحلیل کرده و استراتژی‌های خود را بر اساس اطلاعات به دست آمده به‌روزرسانی کنند. این امر از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا به شرکت‌ها کمک می‌کند تا همیشه در مسیر صحیح باشند و با رقبا رقابت کنند و نیازهای مشتریان را به بهترین شکل ممکن برآورده سازند.

چرا بازاریابی دندانپزشکی مهم است؟

این به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را متمایز کنید.

بیماران شما مشتریان شما هستند. علاوه بر کمک به شناسایی بازار هدف شما، یک طرح بازاریابی به بیماران شما کمک می کند تا بفهمند چرا کلینیک دندانپزشکی شما باید انتخاب شود و خدمات شما منحصر به فرد است.

چگونه می توانم خدمات دندانپزشکی خود را تبلیغ کنم؟

  1. بازاریابی خارجی
  2. یک مکان عالی برای شروع با مطبوعات محلی خودتان پیدا کنید.
  3. تبلیغات
  4. رسانه های اجتماعی
  5. وب سایت مطب دندانپزشکی

چک لیست بازاریابی در حوزه دندانپزشکی برای بهبود عملکرد بازاریابی بهتر:

قبل از بررسی استراتژی‌های بازاریابی که می‌توانید برای دندانپزشکی موفق پیاده سازی کنید، سه نکته اساسی وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا بهترین نتیجه را از تلاش‌های بازاریابی خود بگیرید.

برای بودجه بازاریابی خود قیمت بگذارید

هزینه همه استراتژی‌های بازاریابی یکسان نیست. برخی از آنها بسیار گران‌تر از سایرین هستند و به نیروی انسانی یا کارکنان متخصص بیشتری نیاز دارند  به این معنی که هزینه‌های جاری شما افزایش می‌یابد. اگر مطب دندانپزشکی شما با بودجه محدودی اجرا می شود، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به یک استراتژی بازاریابی با بودجه بالا تبدیل می شود.

نقطه فروش منحصر به فرد خود را تقویت کنید

چندین عمل دندانپزشکی وجود دارد. اما همه آنها به یک شکل عمل نمی‌کنند. داشتن درک مناسب از نقطه فروش منحصر به فرد به شما کمک می کند تا موقعیت کسب و کار خود را پیدا کنید. همچنین تیم شما را قادر می‌سازد تا پیام‌های منحصربه‌فرد، واضح و مختصری را ایجاد کند که برای مخاطبان هدف شما مناسب باشد و تلاش‌های بازاریابی شما را مؤثرتر کند.

در اینجا نحوه ایجاد یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد برای مطب دندانپزشکی آورده شده است.

خدمات: چه چیزی خدمات شما را متمایز می کند؟ این می تواند حوزه تخصصی، رویکرد درمانی، مکان یا فناوری پیشرفته شما باشد.

قیمت: آیا می‌خواهید برای مراقبت‌های دندانی با کیفیت بالا یا بسته‌های پرداخت انعطاف‌پذیری که درمان‌های دندانی را دردسترس‌تر می‌کند، طرح‌های قیمت‌گذاری برتر ارائه دهید.

مکان: این امر به مکان کلینیک دندانپزشکی شما اشاره دارد. آیا محل کار شما موقعیت استراتژیک دارد یا به راحتی قابل دسترسی است؟ آیا خدمات رزرو نوبت به صورت شبانه روزی یا آنلاین ارائه می‌دهید تا راحتی بیشتری را برای مشتریان خود فراهم کنید؟

قیف بازاریابی دندانپزشکی خود را اصلاح کنید

اگر بعد از مدتی تلاش بیشتری انجام دادید، بدون اینکه نتیجه ای به دست آورید، قیف بازاریابی خود را بررسی کنید و حفره ها را قبل از اجرای استراتژی‌های جدید شناسایی کنید. اصلاح قیف بازاریابی دندانپزشکی شما در مراحل مختلف بازاریابی چیزهای متفاوتی به نظر می رسد. به عنوان مثال، در مرحله آگاهی، می تواند به معنای به روز رسانی پروفایل های رسانه‌های اجتماعی باشد داده‌های وب‌سایت خود را جمع‌آوری کنید تا اطمینان حاصل کنید که اطلاعات ارائه‌شده به‌روز و مطابق با پیام‌رسانی از کانال‌های دیگر است.

همچنین می تواند به معنای بهینه سازی رابط وب سایت شما باشد و آن را بصری تر و در دسترس تر می کند. در مرحله تصمیم گیری، می تواند تجزیه و تحلیل نقاط تبدیل در وب سایت شما باشد، مانند فرم های تماس و زمان بندی قرار، تا اطمینان حاصل شود که آنها اقدامات خاصی را تشویق می‌کنند. همچنین می تواند به معنای تجزیه و تحلیل روند پیگیری مانند تأیید قرار ملاقات و یادآوری جلسه باشد.

دندانپزشکان چقدر برای بازاریابی هزینه می کنند؟

میانگین مبلغی که کسب و کارهای های دندانپزشکی صرف بازاریابی دندانپزشکی می شود بین 4 تا 7 درصد درآمد سالانه است.

چرا بازاریابی دندانپزشکی دیجیتال برای دندانپزشکان مهم است؟

بازاریابی دیجیتال که به عنوان تمام ابتکارات بازاریابی متمرکز بر یک دستگاه الکترونیکی یا اینترنت تعریف می‌شود، به دندانپزشکان اجازه می‌دهد تا با بیماران در موتورهای جستجو، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و وب‌سایت‌های مطب دندان‌پزشکی ارتباط برقرار کنند. بر اساس آمار اینترنت لایو، گوگل روزانه بیش از 3.5 میلیارد جستجو را پردازش می کند.

آیا دندانپزشکان به دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی نیاز دارند؟

در دنیایی با چنین اتصال آنلاین بزرگ، دندانپزشکی که می‌خواهند رقابتی باقی بمانند، نیاز به یک استراتژی بازاریابی دیجیتال تثبیت‌شده دارند که شامل رسانه‌های اجتماعی ، بهینه‌سازی موتورهای جستجو و غیره است.

 ایده‌ های بازاریابی دندانپزشکی دیجیتال

روش‌های بازاریابی سنتی به تنهایی برای رونق بخشیدن به یک مطب دندانپزشکی کافی نیستند. با توجه بیشتر مردم به اینترنت برای یافتن ارائه دهندگان خدمات پزشکی، بازاریابی دیجیتال برای فعالیت‌های دندانپزشکی برای رقابتی ماندن و جذب بیماران جدید ضروری شده است. درک تغییر به سمت بازاریابی دیجیتال در دندانپزشکی و درک اهمیت ایجاد یک حضور قوی دیجیتالی گام‌های مهمی برای موفقیت است.

1- وبسایت

در عصر دیجیتال امروز، داشتن یک وب سایت حرفه‌ای برای مطب‌های دندانپزشکی که به دنبال ایجاد حضور آنلاین خود هستند، بسیار مهم است. یک وب سایت خوب طراحی شده به عنوان فروشگاه مجازی برای مطب شما عمل می کند و اطلاعات ارزشمندی را برای بیماران فعلی و آینده ارائه می‌دهد.

اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما کاربر پسند، مناسب برای تلفن همراه و بهینه‌سازی‌شده برای موتورهای جستجو است. جزئیات ضروری مانند خدمات خود، بیوگرافی تیم، توصیفات بیمار و اطلاعات تماس را برای جذب بازدیدکنندگان و تشویق آنها به رزرو قرارها بگنجانید.

2- رتبۀ گوگل

ایمن سازی یک موقعیت برجسته در نتایج جستجوی گوگل برای جذب ترافیک ارگانیک به وب سایت شما ضروری است. برای بهبود رتبه گوگل خود، روی استراتژی‌های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) تمرکز کنید.

این امر شامل بهینه سازی وب سایت شما با کلمات کلیدی مرتبط، ایجاد محتوای با کیفیت بالا، کسب بک لینک از منابع معتبر و اطمینان از تجربه کاربری یکپارچه است. به طور منظم عملکرد وب سایت خود را با استفاده از ابزارهایی مانند Google Analytics و Google Search Console کنترل کنید تا زمینه‌های بهبود را شناسایی کنید و دید خود را در نتایج جستجو حفظ کنید.

3- تولید محتوا

بازاریابی محتوا نقشی اساسی در بازاریابی دیجیتال دندانپزشکی ایفا می کند. محتوای آموزنده و جذابی ایجاد کنید که نیازها و نگرانی‌های مخاطبان هدف شما را برطرف کند. این می تواند شامل پست‌های وبلاگ، مقالات، فیلم‌ها، اینفوگرافیک‌ها و منابع قابل دانلود مربوط به سلامت دندان، روش‌ها و نکات بهداشت دهان و دندان باشد.

با ارائه اطلاعات ارزشمند، نه تنها مطب خود را به عنوان یک مرجع قابل اعتماد در این زمینه قرار می‌دهید، بلکه بیماران بالقوه‌ای را نیز جذب می‌کنید که فعالانه به دنبال راه‌حل‌های مراقبت از دندان به صورت آنلاین هستند.

4- جایزه بدهید

به رسمیت شناختن برتری در مراقبت از بیمار و مشارکت جامعه می تواند به تمایز عمل دندانپزشکی شما و ایجاد اعتماد با بیماران کمک کند. اجرای یک برنامه برای دادن جایزه برای قدردانی از اعضای برجسته تیم، شناخت توصیفات بیمار، یا برجسته کردن ابتکارات جامعه را در نظر بگیرید. جوایز را می‌توان در وب سایت و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی برای نشان دادن تعهد شما به مراقبت استثنایی از دندان و رضایت بیمار نشان داد.

5- پادکست

راه اندازی یک پادکست می تواند راهی خلاقانه و جذاب برای ارتباط با مخاطبان شما و به اشتراک گذاشتن بینش‌های ارزشمند در مورد سلامت و تندرستی دندان باشد. از متخصصان مهمان دعوت کنید، در مورد مسائل و درمان‌های رایج دندان صحبت کنید و به سؤالات متداول بیماران پاسخ دهید. پادکست‌ها به شما این امکان را می‌دهند که تخصص خود را به نمایش بگذارید، تمرین خود را انسانی کنید و ارتباط عمیق‌تری با شنوندگان برقرار کنید.

قسمت‌های پادکست خود را در وب‌سایت، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و خبرنامه‌های ایمیلی تبلیغ کنید تا به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید و بیماران جدید را به مطب خود جذب کنید.

6- بازاریابی اینستاگرامی

اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم قدرتمند برای عمل‌های دندانپزشکی برای تعامل بصری با مخاطبان ظاهر شده است. یک پروفایل اینستاگرام قانع کننده ایجاد کنید که تمرین، اعضای تیم، توصیفات بیماران و اجمالی از پشت صحنه را به نمایش بگذارد.

محتوای جذاب بصری مانند عکس‌های قبل و بعد، روش‌های درمانی، نکات بهداشت دهان و دندان و داستان‌های تعاملی را به اشتراک بگذارید تا مخاطبان خود را مجذوب خود کنید. برای افزایش دسترسی و جذب بیماران بالقوه به مطب خود از هشتگ‌ها، برچسب‌های جغرافیایی و زیرنویس‌های جذاب استفاده کنید.

7- بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی روشی مستقیم و مؤثر برای ارتباط با بیماران و ارتقای خدمات شما ارائه می‌دهد. برای یادآوری قرار ملاقات‌های آینده، پیگیری پس از درمان و به اشتراک گذاشتن پیشنهادات یا تبلیغات ویژه، پیام‌های متنی شخصی‌سازی‌شده ارسال کنید.

قبل از ارسال پیام‌های بازاریابی، از رعایت مقرراتی مانند قانون حمایت از مصرف کننده تلفنی اطمینان حاصل کنید و از بیماران رضایت بگیرید. از نرم افزار بازاریابی پیامکی برای برنامه ریزی پیام‌ها، پیگیری پاسخ‌ها و سنجش موفقیت کمپین‌های خود استفاده کنید.

8- بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یک ابزار ارزشمند برای تقویت روابط با بیماران و ایجاد تعامل است. یک لیست ایمیل از بیماران فعلی و آینده بسازید و به طور منظم خبرنامه، تبلیغات و محتوای آموزشی ارسال کنید. ایمیل‌های خود را بر اساس ترجیحات و رفتار بیمار شخصی سازی کنید تا نرخ باز و تبدیل را افزایش دهید. لیست ایمیل خود را برای هدف قرار دادن جمعیت‌شناسی یا علایق خاص تقسیم‌بندی کنید و معیارهای کلیدی مانند نرخ‌های باز، نرخ کلیک و تبدیل‌ها را دنبال کنید تا کمپین‌های خود را در طول زمان بهینه کنید.

9- ویدئوهای آموزشی

ایجاد ویدئوهای آموزشی آموزنده و جذاب می تواند به ابهام زدایی از روش‌های دندانپزشکی و کاهش نگرانی‌های بیماران کمک کند. برای آموزش بیماران و ایجاد اعتماد، ویدئوهایی با کیفیت بالا تولید کنید که درمان‌های رایج، تکنیک‌های بهداشت دهان و پرسش‌های متداول را نشان می‌دهد.

ویدئوهای خود را در وب سایت، کانال‌های رسانه‌های اجتماعی و یوتیوب خود به اشتراک بگذارید تا به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید و مطب خود را به عنوان منبع قابل اعتماد اطلاعات دندانپزشکی معرفی کنید. بیماران را تشویق کنید تا ویدئوهای شما را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارند تا دسترسی خود را افزایش دهند.

10- میتینگ تبلیغاتی

برگزاری جلسات یا سمینارهای تبلیغاتی می تواند راهی مؤثر برای جذب بیماران جدید و آموزش آنها در مورد خدمات شما باشد. جلسات آموزنده‌ای را در مورد موضوعاتی مانند دندانپزشکی زیبایی، ارتودنسی، بهداشت دهان یا فناوری دندان برگزار کنید تا تخصص خود را به نمایش بگذارید و به سؤالات و نگرانی‌های بیمار رسیدگی کنید.

جلسات خود را از طریق وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی، خبرنامه‌های ایمیل و کانال‌های تبلیغاتی محلی خود برای ایجاد علاقه و پاسخ‌های پاسخ‌گویانه تبلیغ کنید. بینش‌های ارزشمند، پیشنهادات منحصر به فرد و فرصت‌هایی برای برنامه‌ریزی مشاوره یا قرار ملاقات با تیم خود در اختیار شرکت‌کنندگان قرار دهید.

11- بازاریابی تلگرامی

بازاریابی تلگرام فرصتی را برای دندانپزشکی فراهم می کند تا از طریق پیام رسانی ایمن و تعاملی با بیماران ارتباط برقرار کنند. یک کانال یا گروه تلگرامی برای تمرین خود ایجاد کنید تا به‌روزرسانی‌ها، محتوای آموزشی و تبلیغات ویژه را مستقیماً با مشترکین به اشتراک بگذارید.

با بیماران در زمان واقعی درگیر شوید، به سؤالات آنها پاسخ دهید و برای افزایش تجربه آنها کمک شخصی ارائه دهید. از ویژگی‌های تلگرام مانند نظرسنجی، آزمون‌ها و ربات‌های چت برای تقویت تعامل و ایجاد یک جامعه وفادار در اطراف تمرین خود استفاده کنید.

12- برنامۀ مراجعه

اجرای برنامه یادآوری قرار ملاقات می تواند به کاهش عدم حضور و بهبود میزان حضور بیمار کمک کند. از یادآوری‌های خودکار از طریق ایمیل، پیامک یا تماس‌های تلفنی برای یادآوری قرار ملاقات‌های آتی بیماران و ارائه دستورالعمل‌هایی برای آماده‌سازی استفاده کنید. پیام‌های یادآوری را بر اساس نوع قرار ملاقات، اولویت‌های بیمار و اولویت‌های زمان‌بندی سفارشی کنید تا اثربخشی را به حداکثر برسانید.

بیماران را تشویق کنید تا به راحتی از طریق کانال‌های ارتباطی دلخواه شما، قرار ملاقات را تأیید یا مجدداً برنامه ریزی کنند تا فرایند رزرو را ساده کرده و برنامه زمان بندی مطب خود را بهینه کنید.

13- بازاریابی مشترک

بازاریابی مشترک روشی قدرتمند برای استفاده از بیماران راضی به عنوان سفیران برند و جذب کسب و کار جدید است. با ارائه مشوق‌هایی مانند تخفیف، جوایز یا مزایای انحصاری، بیماران موجود را تشویق کنید تا دوستان، خانواده و همکاران خود را به مطب خود معرفی کنند.یک برنامه ارجاع را اجرا کنید که به ارجاع دهنده و بیمار جدید برای تشویق مشارکت و ایجاد ارجاعات دهان به دهان پاداش می‌دهد. برنامه ارجاع خود را از طریق وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی، خبرنامه‌های ایمیل و تابلوهای داخل دفتر تبلیغ کنید تا تأثیر آن را به حداکثر برسانید و باعث جذب بیمار شوید.

14- تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی شامل ترویج حرفه دندانپزشکی شما از طریق علائم فیزیکی، نمایش‌ها و حمایت‌های مالی در فضاهای اجتماعی مربوطه است. برای جلب توجه و تقویت هویت برند خود، روی علائم و مواد برندسازی چشم نواز برای فضای بیرونی مطب، محل انتظار و اتاق‌های درمان خود سرمایه گذاری کنید.

از رویدادهای محلی، تیم‌های ورزشی یا سازمان‌های اجتماعی حمایت مالی کنید تا دیده شدن را افزایش دهید و تعهد خود را به حمایت از جامعه نشان دهید. شراکت با سایر مشاغل محلی را در نظر بگیرید تا خدمات یکدیگر را ارتقا دهید و دسترسی خود را به مخاطبان جدید گسترش دهید.

15- ترویج مشاوره رایگان

مشاوره رایگان در مطب دندانپزشکی همان چیزی است که آزمایش رایگان برای یک محصول جدید در بازاریابی است. این کار ورود بیشتری برای مطب را فراهم می کند و ابزاری برای تولید مشتریان جدید است. جدا از پتانسیل جذب مشتریان جدید، این یک راه عالی برای ایجاد اعتماد بالینی و نشان دادن تخصص شما است.

با ارائه مشاوره رایگان، شانس بیشتری در ادامه برنامه‌های درمانی پولی مشتریان راضی و دریافت بازاریابی دهان به دهان خواهید داشت. این کار منجر به افزایش نرخ حفظ مشتری و درآمد کلینیک شما می شود؛ بنابراین، ارائه مشاوره رایگان درها را به روی بیماران بالقوه‌ای باز می کند که در غیر این صورت ممکن است در جستجوی مراقبت‌های دندانی تردید کنند.

16- ایجاد اعتماد با نظرات مشتریان

همه ما موافقیم که قبل از خرید چندین سایت بررسی را بررسی می‌کنیم. بیماران دندانپزشکی تفاوتی ندارند. اگر اصلاً، آنها قبل از مراجعه به کلینیک دندانپزشکی در تحقیقات خود دقیق‌تر هستند. بررسی سایت‌ها به عنوان اثبات اجتماعی عمل می‌کنند که تجربیات واقعی بیماران را نشان می‌دهد. این کار به بیماران بالقوه کمک می‌کند تا در انتخاب روش برای نیازهای دندانپزشکی خود اطمینان داشته باشند و بدانند دیگران نتایج رضایت‌بخشی داشته‌اند.

فراتر از اعتماد به برند، نظرات مثبت باعث افزایش دید و بهبود حضور آنلاین می شود. برای هدایت این استراتژی، باید بازخورد درخواست کنید و با قرار دادن پیوندهای مستقیم به پلتفرم‌های بررسی، نظرات خود را برای آنها آسان کنید. همچنین، از چندین پلتفرم بررسی مانند Google My Business برای تنوع بخشیدن به نظرات خود و افزایش دید در بین پلتفرم‌ها استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در مرکز بررسی لیست شوید و برای شروع مراحل تأیید را طی کنید.

17- افزایش نرخ نگهداری از طریق برنامه‌های وفاداری

همه دوست دارند بخشی از یک جامعه باشند، مخصوصاً وقتی که نوعی مزیت ارائه می‌دهد. برنامه‌های وفاداری را می‌توان به جامعه‌ای تشبیه کرد که در آن بیماران موجود از تخفیف‌ها، پیشنهادات انحصاری، و مزایایی مانند برنامه‌ریزی اولویت برخوردار می‌شوند که حس وفاداری و قدردانی را تقویت می‌کند.

علاوه بر این، 84 درصد از مصرف‌کنندگان اعتراف می‌کنند که به برندهایی که برنامه‌های وفاداری ارائه می‌دهند پایبند هستند. از طریق برنامه‌های وفاداری، می‌توانید روابط با مشتری را مستحکم کنید و بازدیدهای مکرر از کلینیک دندانپزشکی خود را تشویق کنید.

نتیجه

در نتیجه، بازاریابی دیجیتال روشی را متحول کرده است که شیوه‌های دندانپزشکی باعث جذب و نگهداری بیماران شده است. با استفاده از قدرت اینترنت، رسانه‌های اجتماعی و فناوری‌های نوظهور، دندانپزشکان می‌توانند به مخاطبان گسترده‌تری دست یابند، آگاهی از برند را افزایش دهند و در نهایت فعالیت خود را توسعه دهند. با اجرای استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال مؤثر و به روز ماندن با روندهای صنعت، روش‌های دندانپزشکی می‌توانند در چشم انداز رقابتی دندانپزشکی مدرن پیشرفت کنند.

  سؤالات متداول مارکتینگ دندانپزشکی:

بازه زمانی مشاهده نتایج از بازاریابی دیجیتال بسته به عوامل مختلفی مانند رقابت پذیری بازار، اثربخشی استراتژی‌های اجرا شده و ثبات تلاش‌ها می تواند متفاوت باشد. به طور کلی، دندانپزشکان ممکن است در عرض چند ماه پس از اجرای طرح‌های بازاریابی دیجیتال، بهبودهایی را در دید، ترافیک وب‌سایت و سؤالات بیمار مشاهده کنند.

مطب‌های دندانپزشکی باید از استانداردهای اخلاقی و دستورالعمل‌های نظارتی تنظیم شده توسط سازمان‌های مرتبط پیروی کنند. این امر شامل شفافیت و صداقت در تبلیغات، محافظت از حریم خصوصی بیمار و اطمینان از رعایت قوانین بازاریابی دندانپزشکی است.

مطب‌های دندانپزشکی می‌توانند با ردیابی معیارهای کلیدی مانند ترافیک وب‌سایت، نرخ تبدیل، درخواست‌های بیمار و رزرو نوبت ایجاد شده از طریق کانال‌های بازاریابی دیجیتال، بازگشت سرمایه را اندازه‌گیری کنند. با مقایسه هزینه تلاش‌های بازاریابی با درآمد ایجاد شده، دندانپزشکان می‌توانند بازگشت سرمایه را محاسبه کرده و اثربخشی کمپین‌های خود را تعیین کنند.

برخی از اشتباهات رایجی که در بازاریابی دیجیتال دندانپزشکی باید از آنها اجتناب کرد عبارت‌اند از: بی توجهی به بهینه سازی برای جستجوی محلی، نادیده گرفتن بررسی‌های آنلاین و مدیریت شهرت، ناهماهنگی در ارسال محتوا در رسانه‌های اجتماعی و شکست در ردیابی و تجزیه و تحلیل عملکرد کمپین. داشتن یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ منسجم و جامع برای عمل‌های دندانپزشکی ضروری است تا از این مشکلات جلوگیری شود.

دیجیتال مارکتینگ یک فرایند مداوم است که نیاز به نظارت، ارزیابی و تنظیم منظم دارد. مطب‌های دندانپزشکی باید به طور مستمر عملکرد تلاش‌های بازاریابی خود را ارزیابی کنند و به روز شوند روندهای گردوغبار و تغییرات الگوریتم و استراتژی‌های خود را بر این اساس تطبیق دهند تا رقابتی و مؤثر در دستیابی به مخاطبان هدف خود باقی بمانند.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

11 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

خروج از نسخه موبایل