مارکتینگ دندانپزشکی استراتژی بازاریابی و تاکتیک های بازاریابی است که در مطب های دندانپزشکی و کلینیک های دندانپزشکی برای جذب و حفظ بیماران جدید و همچنین افزایش آگاهی از برند آنها استفاده می شود. هدف اصلی این است که بیماران بالقوه تماس تلفنی یا رزرو نوبت آنلاین داشته باشند.
برخی از دوستان ما در فضای بازاریابی دندانپزشکی سال 2022 را دوره بهبودی پس از همه گیری می نامند. برخی دیگر گسترش مداوم فناوری های بازاریابی دندانپزشکی را پیش بینی می کنند. به نظر ما، هر دو پیش بینی تا حدی درست است. دندانپزشکی مدتها به عنوان یک صنعت بزرگ وجود داشته است، و هوش مصنوعی به زودی دندانپزشکی، پزشکی سیستمیک و نگهداری سوابق الکترونیکی را به یک واقعیت تبدیل می کند که سطح جدیدی از علم، خدمات و راحتی را برای بیماران به ارمغان میآورد، البته نتایج بهتری را هم به میان میآورد.
آنچه در ادامه مقاله برای شما توضیح می دهیم، نگاه عمیق ما به چالشهای اصلی پیش روی بازاریابی دندانپزشکی در سال 2022 و همچنین روندهایی است که استراتژی شما برای حفظ رشد کسب و کار شما باید در نظر گرفته شود. بازاریابان دندانپزشکی برای بکارگیری آخرین فناوری و نوآوری های بازاریابی و برای حفظ رقابت خود خیلی تلاش می کنند.
با این حال، متوجه شدهایم که با افزایش بودجه، بازاریابان گزینههای بیشتری برای تنوع بخشیدن به تبلیغات رسانه ایی خود دارند – به خصوص با ظهور تبلیغات نمایشگر هوشمند و بیلبورد ها و سایر کانالها و محصولات دیجیتالی که میتوانند کارایی را افزایش دهند مارکتینگ دندانپزشکی رونق بیشتری گرفت. این موضوعات چالشهایی را برای بازاریابان دندانپزشکی ایجاد کرده است که میخواهند مخاطبان خاصی را هدف قرار دهند.
با این حال، ما شاهد سرمایه گذاری بیشتر مردم در تبلیغات دیجیتال هستیم. کسانی که بودجه رسانهای بزرگتری دارند، همچنان میتوانند به کانالهای جدیدی روی بیاورند:
Google Display Network، Smart Display و Discovery
فیسبوک و اینستاگرام
سر فصل ها
مقیاسسازی استراتژی رسانهای شما در حالی که نیازهای سطح محلی را در نظر میگیرید میتواند چالش برانگیز باشد. به طور کلی، سازمان ها خواهان کارایی در بازاریابی هستند – آنها می خواهند هزینه های جذب بیمار را کاهش دهند. اغلب لازم است تغییرات گسترده ای ایجاد شود، که تعادل اهداف بودجه و حجم تبلیغات دشوار است. اجرای یک استراتژی بازاریابی در مقیاس بزرگتر و برای هر نوع گروهی از افراد بسیار مشکل است.
زمانی که برنامه های بازاریابی و گزارش دهی خود را انجام دادید در مورد اثربخشی استراتژی کلی خود بینشی کلی داشته باشید. در دوره ی این بیماری همه گیر مارکتینگ دندانپزشکی مثل بقیه ی صنایع کم و بیش آسیب دید. حتی تیم های بازاریابی دندانپزشکی محلی به شدت به آژانس ها و پیمانکاران وابسته هستند .این بدان معناست که این شرکای بازاریابی دیجیتال باید علاوه بر پیشبرد ابتکارات تاکتیکی، نقش بسیار استراتژیک و مشاوره ای ایفا کنند.
وبسایتهای جدید و سازگار با موبایل و پلتفرمهای برنامهریزی آنلاین جدید که بعضی ها را در اولویت قرار میدهند دسترسی بیماران را در صورت تمایل آسان میکنند.
مردم از اینکه هزینه های پزشکی بالایی به آنها تحمیل می شود خسته شده اند و در حال انجام کاری برای آن هستند. امروزه مصرف کنندگان پول بیشتری را برای دریافت مراقبت های مورد نیاز خود خرج می کنند. و اگر پول خود را خرج می کنید، تجربه بهتری می خواهید. این بدان معناست که مراقبت باید در دسترس و شفاف باشد. این بدان معناست که شما باید یک برند قابل اعتماد پیدا کنند.
دندانپزشکی از راه دور نوآوری جدید بود که در زمان کرونا خیلی رایج شد.
از نظر کرونا، به نظر میرسد اوضاع کمی آرام شده است. افراد بسیار بیشتری برای مراقبت های دندانپزشکی یا برنامه ریزی برای انجام جراحی هایی که به تعویق انداخته اند به مطب مراجعه می کنند.
آگهی گوگل برای بازاریابی دندانپزشکی از راه دور
از آنجایی که دندانپزشکی از راه دور همچنان گزینه ای خواهد بود که بیماران در سال 2022 به دنبال آن هستند، این خدمات را در مطب خود ارائه دهید تا از رقبا جلوتر بمانید.
44 درصد از مردم ترجیح میدهند در دوران پس از کووید، مراقبتهای «هم حضوری و هم از طریق بهداشت از راه دور» دریافت کنند.
فراتر از ارائه یک تجربه خوب، چگونه سلامت از راه دور می تواند به مطب دندانپزشکی شما کمک کند تا با از بین بردن موانعی کسب و کار شما رونق بیشتری بگیرد؟ آیا بیمارانی با محدودیت دسترسی، مسافت یا ایمنی وجود دارد که اکنون بتوانید از طریق بهداشت از راه دور به آنها خدمت کنید؟ فکر کنید :
سالمندان
بیماران ناتوان جسمی یا در حال نقاهت
بیمارانی که در مناطق دور افتاده زندگی می کنند.
بیمارانی که نمیتوانند، نمیخواهند یا ترجیح میدهند برای مراقبت از خود بیرون نروند.
و…..
خیلی از افراد هنوز هستند ترجیح میدهند از راه دور معالجه شوند یا مشاوره بگیرند.
برای اطمینان از اینکه می توانید به اهداف رشد دقیق خود برسید، به یک آژانس بازاریابی دیجیتال نیاز دارید که تجربه گسترده ای در مقیاس بندی گروه های پزشکی داشته باشد.
سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
خیلی ها در مارکتینگ دندانپزشکی از CRMها استفاده می کنند تا بیماران را بهتر بشناسند . و دید متمرکزی را به سوابق مشتری، وضعیت، اسناد بازاریابی و سایر بینش ها در سطوح محلی و سازمانی ارائه می دهد.
CRM می تواند به سازمان شما کمک کند تا روابط خود را با مشتری دقیق تر مدیریت کند. CRM مکانی مرکزی برای ذخیره کلیه اطلاعات تماس، ترجیحات بیمار، تاریخچه و سایر داده های ضروری در یک مکان مرکزی است.
برای کسب و کارهای که شعبه های زیادی دارند، CRM می تواند ابزار بسیار قدرتمندی برای کمک به رشد باشد. بسیاری از DSOهای چندمکانی از CRMها برای تقسیم مؤثرتر کمپین های بازاریابی خود، شخصی سازی مکاتبات، و ایجاد تجربه یکپارچه تر بیمار در سراسر گروه استفاده می کنند.
نرم افزار تایید قرار ملاقات برای بازاریابی دندانپزشکی
انتظار میرود بازار نرمافزار تایید قرار ملاقات در پنج سال آینده 13.1 درصد رشد کند. فرآیندی را که قبلاً زمان بر بود و مستعد خطا یا غفلت انسانی بود، خودکار می شود. بسیاری از نرمافزارهای تأیید قرار ملاقات، به بیماران این امکان را میدهند که همزمان با ارسال یادآورهای خودکار، قرار ملاقاتهای خود را بگیرند، بسیاری از روشهایی که از این راهحلها استفاده میکنند، کاهش شدیدی در عدم حضور بی موقع در مطب ها و مراکز دارند.
چند مزیت کلیدی برای نرم افزار تایید قرار ملاقات وجود دارد:
این یک روش امن برای بیماران برای رزرو آنلاین بدون هیچ کمکی است.
آنها با دکمه “برنامه ریزی یک جلسه” در وب سایت شما ارتباط برقرار می کنند.
اکثراً تأییدیهها و یادآوریهای قرار ملاقات و پیامک خودکار را ارسال میکنند.
مدیریت تقویم و کارکنان تقریباً کاملاً خودکار است.
این یک تجربه بهتر برای بیماران و ارائه دهندگان به طور یکسان است. به هر حال، اگر در زمان نیاز، برنامه ریزی خودکار قرار ملاقات را ارائه می دهید، احتمالاً با شما همراه خواهند شد.
نکته حرفه ای: صرف نظر از اینکه بیماران شما چگونه به صورت آنلاین وقت رزرو می کنند، مطمئن شوید که این تجربه برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده است.
چت ربات ها
دلیلی وجود دارد که انتظار میرود بازار چت باتهای ایالات متحده به تنهایی تا سال 2025 حداقل سه برابر شود. این به این دلیل است که چتباتها جنبه فوقالعادهای دارند: طبق تخمینهای منتشر شده توسط IBM، تا 80 درصد از سؤالات معمول را میتوان با چتبات پاسخ داد. و حدس بزنید کدام افراد سوالات خاص زیادی می پرسند؟ بیماران شما در اینجا برخی از کارهایی است که شما و بیمارانتان می توانید با چت بات انجام دهید:
خدمات و پشتیبانی 24 ساعته
کاهش عدم رفت آمد به مراکز، افزایش رزرو قرار
تجربیات بهتر بیمار
غربالگری، ارزیابی و تریاژ علائم
سوالات در مورد درمان و روش ها
با این حال، چت بات ها کمی در حال تکامل هستند.
به عنوان مثال، می توانند سوالاتی در مورد علائم شان بپرسند و این ربات می تواند بیماران را به دندانپزشکی خاص ارجاع دهد. دستیار مجازی مارکتینگ دندانپزشکی اورژانسی می تواند بیماران اورژانسی را قبل از رسیدن به مراقبت های فوری دندانی غربالگری کند. راه حلی را بیابید که فراتر از تعاملات ساده بله/خیر باشد تا به بیماران کمک کند آنچه را که نیاز دارند دریافت کنند.
چت بات دندانپزشکی با افزودن یک ویژگی چت بات به وب سایت خود، زمان صرف شده برای پاسخگویی به سوالات معمول بیمار در مطب دندانپزشکی خود را کاهش می دهد.
تقریباً هفت درصد از تمام جستجوهای روزانه اینترنتی مربوط به مراقبت های بهداشتی است. هر روز میلیاردها نفر در صورت نیاز به مراقبت های بهداشتی به گوگل مراجعه می کنند. وقتی صحبت از دندانپزشکی به میان میآید، مردم به دنبال دندانپزشکی آنلاین
میشوند و به دنبال مطبهایی میگردند که در این نزدیکی هستند. در واقع، 84 درصد از جستجوهای “نزدیک من” در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود.
جستجوی دندانپزشکان محلی در گوگل
اگر میخواهید برای جستجوهای محلی «نزدیک من» در گوکل ظاهر شوید، باید یک استراتژی جامع SEO محلی را پیادهسازی کنید و برای موبایل آن را بهینهسازی کنید.
اکنون زمان آن فرا رسیده است که گروه های دندانپزشکی با رشد بالا ، یک استراتژی جامع SEO محلی را پیاده سازی کنند. زیرا ارتباط با این مخاطبان محلی به معنای رتبه بندی محتوای خاص مکان است. نکته مهم این است که بهینه سازی وب سایت دندانپزشکی برای رتبه بندی در این تجربیات جستجوی محلی تا حدودی با یک استراتژی کلی SEO متفاوت است.
در اینجا ما به چندین نکات در مورد سیو اشاره می کنیم:
- یک استراتژی جامع کلمه کلیدی ایجاد کنید.
- صفحات مکان یابی جامعی بسازید.
- نقل قول های خود را مدیریت کنید.
- درخواست بررسی بیماران
- یک فهرست GMB عالی ایجاد کنید.
با این حال، در مورد تولید مشتریان بیشتر ، یک روند دیگر را به اشتراک میگذاریم که باید از آن آگاه باشید: جستجوی پولی محلی. تبلیغات محلیشده Google ، بهویژه، برای DSO ها موفقترین هستند، زیرا تقاضای موجود را جذب میکنند – آنها افرادی را هدف قرار میدهند که از قبل به دنبال گرفتن یک قرار ملاقات با دندانپزشک در منطقه خود هستند).
تبلیغات نمایشی در سیستم و تبلیغات رسانه های اجتماعی نیز می توانند باعث موفقیت شوند، اما وقتی در سطح محلی به کار می روند، کارایی خود را از دست می دهند. اگر در رتبه بندی کلمات کلیدی محلی با مشکل مواجه هستید، تبلیغات جستجوی پولی می تواند به شما کمک کند سریعتر به رتبه اول برسید.
با نگاه به آینده، بر مقیاس پذیری و انعطاف پذیری تمرکز کنید.
امیدواریم در سال 2022 چیزی بهاندازه کووید-19 مخرب در انتظار ما نباشد. بازاریابان دندانپزشکی دست خود را پر خواهند کرد.
به همان سرعتی که نیاز دارید سرمایهگذاریهای خود را با تبلیغات دیجیتال تطبیق دهید، انعطافپذیری و مقیاسپذیری همیشه باید نقاط مهم شما باشد. این ممکن است تنها راه مطمئن برای محافظت از گروه خود در برابر هر آنچه ممکن است در سال آینده در انتظار ما باشد، است.
بازاریابی دندانپزشکی چه می کند؟
هدف اصلی بازاریابی دندانپزشکی این است که بیماران و مشتریان احتمالی یک قرار ملاقات رزرو کنند – که معمولاً با برداشتن تلفن و تماس با مطب انجام می شود.
چرا بازاریابی دندانپزشکی مهم است؟
این به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را متمایز کنید.
بیماران شما مشتریان شما هستند. علاوه بر کمک به شناسایی بازار هدف شما، یک طرح بازاریابی به بیماران شما کمک می کند تا بفهمند چرا کلینیک دندانپزشکی شما باید انتخاب شود و خدمات شما منحصر به فرد است.
چگونه می توانم خدمات دندانپزشکی خود را تبلیغ کنم؟
- بازاریابی خارجی
- یک مکان عالی برای شروع با مطبوعات محلی خودتان پیدا کنید.
- تبلیغات
- رسانه های اجتماعی
- وب سایت مطب دندانپزشکی
دندانپزشکان چقدر برای بازاریابی هزینه می کنند؟
میانگین مبلغی که کسب و کارهای های دندانپزشکی صرف بازاریابی دندانپزشکی می شود بین 4 تا 7 درصد درآمد سالانه است.
چرا بازاریابی دندانپزشکی دیجیتال برای دندانپزشکان مهم است؟
بازاریابی دیجیتال که به عنوان تمام ابتکارات بازاریابی متمرکز بر یک دستگاه الکترونیکی یا اینترنت تعریف میشود، به دندانپزشکان اجازه میدهد تا با بیماران در موتورهای جستجو، رسانههای اجتماعی، ایمیل و وبسایتهای مطب دندانپزشکی ارتباط برقرار کنند. بر اساس آمار اینترنت لایو، گوگل روزانه بیش از 3.5 میلیارد جستجو را پردازش می کند.
آیا دندانپزشکان به دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی نیاز دارند؟
در دنیایی با چنین اتصال آنلاین بزرگ، دندانپزشکی که میخواهند رقابتی باقی بمانند، نیاز به یک استراتژی بازاریابی دیجیتال تثبیتشده دارند که شامل رسانههای اجتماعی ، بهینهسازی موتورهای جستجو و غیره است.
11 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید
خیلی عالی بود
این موضوع یکی از موضوعات موردعلاقه منه
سلام عالی بود
محتوا خوبی بود
سایتتون محشرههههه
میشه مطلب رو توی وبلاگ خودم بزارم؟
واقعا ارزش وقت گذاشتن داشت
دمتون گرم
چرا اینقد کم؟
چطوری میتونیم از آخرین مطالبتون باخبر بشیم
شما همیشه امیدوارم کننده صحبت می کنید و این خیلی خوبه