بهبود مشارکت کارکنان در جلسات

به این محتوا امتیاز دهید

نحوه بهبود مشارکت کارکنان

استراتژی مؤثر برای افزایش مشارکت کارکنان در سراسر شرکت شما

مشارکت کارکنان در دفتر شما کمرنگ شده است؟ اگر چنین است، نگران نباشید – هر سازمانی مستعد تغییرات در سطوح تعامل تیم خود است که معمولاً نتیجه تغییر اوضاع شرکت آنها است .

بهبود مشارکت ضعیف کارکنان مستلزم مدیریتی همه جانبه از کل تیم رهبری شما است و یک استراتژی تعامل موفق مستلزم برنامه ریزی متفکرانه است. اجازه ندهید شکست که شما را منصرف کند. نیروی کار بسیار متعهد، سودآوری، بهره وری و حفظ سازمان شما را افزایش می‌دهد.

با این حال، چندین ابتکار درگیر شدن با بهبود مشارکت ضعیف کارکنان وجود دارد که می‌توانید اکنون برای به دست آوردن نتایج واقعی اجرا کنید. در این مقاله، ما چند استراتژی تعامل کارکنان را بررسی می‌کنیم که می‌توانید آنها را به عنوان راه‌حل‌های سریع و تاکتیک‌های بلندمدت برای افزایش بهبود مشارکت ضعیف کارکنان اجرا کنید.

بیایید مرور کنیم:

 بهبود مشارکت ضعیف کارکنان چیست؟

درگیری کارکنان به عنوان میزانی تعریف می‌شود که کارکنان از کاری که انجام می‌دهند انگیزه، اشتیاق و سرمایه‌گذاری می‌کنند. تعامل همچنین نشان دهنده تعهد فرد به شرکت و ارتباط عاطفی آنها با افرادی است که با آنها کار می‌کنند.

مشارکت نیروی کار اغلب به اشتباه مترادف با رضایت شغلی درک می‌شود. اگرچه این دو مفهوم به هم مرتبط هستند، مشارکت کارکنان بسیار پیچیده‌تر است زیرا تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله مکان، فرهنگ و ویژگی‌های فردی قرار می‌گیرد. این عوامل متغیر هستند و در طول زمان مستعد نوسان هستند، به همین دلیل است که اندازه گیری مشارکت کارکنان برای به روز ماندن نیازهای کارکنان بسیار مهم است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد اصول مشارکت کارکنان، این مقاله را بررسی کنید. اگر همگی مشتاق هستید، به بلاگ‌های متفاوت سربزنید.

1.     ایده‌های کم ارتفاع برای افزایش بهبود مشارکت ضعیف کارکنان

اگر متوجه تغییر در تعامل تیم خود شده‌اید یا به تازگی با آنچه درگیر شدن کارمندان است آشنا شده‌اید، چندین قدم وجود دارد که می‌توانید برای ایجاد تأثیر مثبت در دفتر خود به سرعت انجام دهید. در این بخش، هشت استراتژی قابل مدیریت را بیان می‌کنیم که می‌توانید برای افزایش تعامل کارکنان بلافاصله اجرا کنید.

2.     ارزش‌های اصلی خود را مدل کنید و بر مأموریت خود تأکید کنید برای بهبود مشارکت ضعیف کارکنان

کارمندان زمانی بیشتر درگیر می‌شوند که هدفی وجود داشته باشد که می‌توانند پشت سر بگذارند و هدفی برای الهام بخشیدن به آنها وجود داشته باشد. ارزش‌های اصلی و بیانیه مأموریت شما اساس فرهنگ شرکت شما است که نقش مهمی در میزان مشارکت کارکنان شما دارد. با ایجاد یک لیست مختصر از ارزش‌های اصلی شرکت شروع کنید، سپس به هر یک از کارکنان این ارزش‌ها را آموزش دهید.

انجام این کار تضمین می‌کند که کارکنان اهمیت ارزش‌های شرکت، تأثیر مثبت آن‌ها بر کسب‌وکار و آنچه از هر فرد انتظار می‌رود را درک کنند. به‌عنوان‌مثال رهبری کنید و همه اعضای تیم خود را مسئول بخواهید. عدم انجام این کار باعث ایجاد فرهنگ بد بی اعتمادی در شرکت می‌شود که کارمندان را از بین می‌برد.

3.     بازخورد را اولویت بندی کنید.

مقادیر بهینه بازخورد با نظرات مثبت مدیر مرتبط است. حتی مدیرانی که گزارش‌های مستقیم خود را بیش از حد گزارش می‌دهند، توسط تیم‌شان بالاتر از مدیرانی که به اندازه کافی گزارش نمی‌دهند، رتبه‌بندی می‌شوند. اصل مطلب؟ کارکنان مشتاق بازخورد هستند و این بر سطح مشارکت آنها تأثیر می‌گذارد. با برنامه ریزی برای ورود هر کارمند به همراه مدیر خود شروع کنید، سپس مدیریت میانی را تشویق کنید تا جلسات بازبینی منظمی را با تیم خود به عنوان یک ابتکار مداوم برای بهبود مشارکت کارکنان تشکیل دهند.

در حالی که ممکن است اجرای یک برنامه زمانی برای بازخورد در کل شرکت وسوسه‌انگیز باشد، به خاطر داشته باشید که هر تیمی متفاوت است و نقاط تماس مکرر ممکن است برای برخی غیرطبیعی به نظر برسد. مدیران باید با گزارش‌های مستقیم خود در مورد روش‌های ترجیحی خود برای دریافت بازخورد صحبت کنند تا کارمندان را به گونه‌ای که برای آنها معنادار است درگیر کنند.

4.     بر مدیریت جذاب تمرکز کنید.

سطح تعامل مدیران شما برای بهبود مشارکت ضعیف کارکنان  مستقیماً بر تیم آنها تأثیر می‌گذارد. بیایید نگاهی به برخی آمار بیندازیم: در ایالات متحده، 34٪ از کارمندان در محل کار مشغول هستند که تقریباً با 35٪ از مدیرانی که گزارش می‌دهند درگیر هستند، همسو است. به‌علاوه، کارمندان گزارش می‌دهند که 75 درصد از مدیران بزرگ نسبت به کاری که انجام می‌دهند اشتیاق دارند.

این نوع نگرش مثبت مسری است. در حالی که استراتژی تعامل نیروی کار شما باید نیازهای فردی هر کارمند را در نظر بگیرد، تمرکز بر مدیریت میانی راهی مؤثر برای افزایش سریع مشارکت کارکنان در سراسر هیئت است.

5.     فرصت‌های داوطلبانه برای بهبود مشارکت ضعیف کارکنان

کارمندان می‌خواهند بدانند که برای شرکتی کار می‌کنند که به مشارکت مثبت در جامعه اهمیت می‌دهد. داوطلبانه کارکنان را به سمت هدفی بزرگ‌تر متحد می‌کند و فرصتی را برای ارتباط در سطح عمیق‌تری ارائه می‌دهد. در واقع، 70٪ از کارکنان معتقدند که رویدادهای داوطلبانه بیشتر از ساعات تفریح روحیه را بهبود می‌بخشد و 89٪ معتقدند شرکت‌هایی که از فعالیت‌های خیریه حمایت می‌کنند، محیط کاری بهتری دارند.

به دنبال یک فرصت داوطلب باشید که در نزدیکی دفتر شما قرار دارد و یک رویداد را برای بعد از کار برنامه ریزی کنید. این یک راه آسان برای دور هم جمع شدن به عنوان یک تیم و کمک به جامعه است. علاوه بر این، “روز داوطلب” را به عنوان مزایای کارمند ارائه دهید. این باید روزی خارج از خط‌مشی PTO شما باشد که کارکنان می‌توانند وقت خود را به هدفی که به آن علاقه دارند اختصاص دهند.

6.     سلامت جسمی و روانی برای بهبود مشارکت کارکنان

وقتی سازمان تلاش می‌کند تا رفاه کلی آنها را افزایش دهد، برای افراد آسان است که با کار خود درگیر شوند. ابتکار سلامتی در سطح شرکت یک راه عالی برای بهبود مشارکت کارکنان است. از کلاس‌های تمرینی به‌عنوان گردش‌های شرکتی حمایت مالی کنید و به‌عنوان یک راه‌حل بلندمدت، یارانه‌های تناسب اندام را برای تشویق سبک زندگی سالم فراتر از دفتر کار در نظر بگیرید.

کلاس‌های مدیتیشن ارائه دهید و کارمندان را تشویق کنید تا در روزهایی که نیاز به دور شدن از دفتر و تمرکز روی خود دارند، روزهای سلامت روان را بگذرانند. علاوه بر این، آشپزخانه را با تنقلات سالمی که در طول روز کاری پرمشغله به کارمندان کمک می‌کند، پر کنید.

7.     عملکرد برتر را بشناسید و به دستاوردها پاداش دهید.

کارمندان متعهد برای رسیدن به موفقیت همگانی بیشتر تلاش می‌کنند. با این حال، آنها همچنان می‌خواهند بدانند که مدیر تلاش‌های آنها را می‌بیند و از آنها قدردانی می‌کند. زمانی را برای قدردانی از کارمندان خود اختصاص دهید و به آنها اجازه دهید همین کار را با همتایان خود انجام دهند.

از آنجایی که بازخورد اولویت اصلی در میان کارکنان است، مدیران را تشویق کنید تا شناخت مثبت را بخشی از کارهای روزمره خود قرار دهند. از کانال ارتباطی یا سیستم HCM خود برای ارتقاء قدردانی به کل شرکت استفاده کنید. علاوه بر این، بخش منابع انسانی خود را برای اجرای یک برنامه تشویقی در نظر بگیرید.

8.     نظرسنجی‌های مشارکت کارکنان برای بهبود مشارکت ضعیف کارکنان

نه تنها نظرسنجی‌های منظم مشارکت کارکنان به شما کمک می‌کند تا بفهمید چه چیزی در سازمان شما کار می‌کند، بلکه باعث می‌شود کارمندان شما احساس ارزشمندی کنند. دادن فرصت به هر فردی برای بیان نظرات خود، ارتباط صادقانه و باز را تشویق می‌کند.

بازخورد کارکنان برای جذب موفقیت‌آمیز نیروی کار شما ضروری است. شما می‌توانید برای الهام گرفتن از شرکت‌های قابل توجه نگاه کنید، اما در پایان روز، تیم شما منحصر به فرد است و بهترین پاسخ را به استراتژی‌های تعامل کارکنان خاص خواهد داد. بررسی‌های سریع پالس داده‌هایی را برای انجام این کار به شما می‌دهد.

9.     گردش‌های شرکت را برنامه ریزی کنید.

سطح مشارکت کارکنان در محل کار شما ارتباط زیادی با نحوه ارتباط کارکنان شما با یکدیگر دارد. فرصت‌هایی را برای آنها ایجاد کنید تا در موارد خارج از محل کار ارتباط برقرار کنند و روابط شخصی را تقویت کنند. برای انجام این کار لازم نیست راه دور بروید یا پول را خراب کنید.

برای یک ساعت شاد، شب بازی یا یک شام گران قیمت در محل برنامه ریزی کنید. مطمئن شوید که در رویدادهای خود تنوع ایجاد کرده اید تا فراگیر بودن را ارتقا دهید .

10. گروه‌های منابع کارکنان را تشکیل دهید و یک برنامه ERG ایجاد کنید.

گروه‌های منابع انسانی (ERG) ابزارهای بسیار ارزشمندی برای کمک به کارکنان هستند که در محل کار قابل مشاهده باشند و راهی عالی برای برجسته کردن ویژگی‌ها و تنوع فرهنگی در سرتاسر محل کار هستند. ERGها معمولاً توسط کارمندان رهبری می‌شوند و داوطلبانه به عضویت در می‌آیند.

این گروه‌ها می‌توانند تأثیر عمیقی در کل سازمان شما داشته باشند و به کارکنان اجازه می‌دهند تا در ایجاد حس جامعه، تقویت صداها و ایجاد تغییری که می‌خواهند ببینند به منظور شکل‌گیری یک محل کار عادلانه‌تر، رهبری کنند. سازمان‌ها همچنین تأثیر کارمندان خود را در ایجاد ERG احساس می‌کنند که طبق گزارش‌ها منجر به افزایش بهره‌وری و تأثیر مثبت بر بازگشت سرمایه فرآیند استخدام می‌شود .

با این حال، برای اینکه کارمندان گام‌هایی را در جهت تشکیل ERGهای مؤثر بردارند، برای آن‌ها ضروری است که بدانند توسط رهبری در تمام سطوح حمایت خواهند شد. تشکیل یک برنامه تأسیس شده ERG یک راه عالی برای انجام این کار است و ساختاری را برای کارمندان فراهم می‌کند تا ERG خود را بر اساس آن بسازند و در عین حال مسیری را برای به ثمر رسیدن ERGهای اضافی ایجاد کنند.

11. نوآوری در بهبود مشارکت ضعیف کارکنان

کارکنان در همه سطوح که احساس می‌کنند می‌توانند به طور معناداری در مأموریت شرکت مشارکت داشته باشند و از مهارت‌ها و تخصص شخصی خود برای انجام این کار استفاده کنند، نه تنها در حین کار احساس مشارکت بیشتری می‌کنند، بلکه نسبت به شغل خود نیز اشتیاق بیشتری خواهند داشت.

و با گزارش GoRemotely که تنها 20٪ از افراد به شغل خود علاقه‌مند هستند، کمک به ایجاد شور و اشتیاق در محل کار یکی از زمینه‌های کلیدی برای بهبود در مورد انگیزه کارکنان است.

پاداشی با فقدان اشتیاق مبارزه می‌کند و به کارمندان اجازه می‌دهد تا در محیط کار نوآوری کنند، هر سه ماه یک هفته را خالی می‌کنند تا تیم‌ها بتوانند روی چیزی خارج از پروژه‌های روزمره خود کار کنند. این به تیم‌هایی از سراسر سازمان اجازه می‌دهد تا با هم کار کنند و از یکدیگر حمایت کنند – حتی منجر به تولید محصولات جدید و فرآیندهای ساده‌سازی شده می‌شوند.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

11 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

خروج از نسخه موبایل