ترند شبکه های اجتماعی پزشکی و دندانپزشکی

ترند شبکه های اجتماعی
به این محتوا امتیاز دهید

 

مقدمه‌ای بر ترند شبکه های اجتماعی

هنگامی که رسانه های اجتماعی به درستی مورد استفاده قرار گیرند، می‌توانند مکمل ارزشمندی برای استراتژی ارتباطات یک بخش باشند. از آنجایی که بسیاری از افراد به توسعه و رقابت در رسانه‌های اجتماعی در ظرفیت‌های شخصی و حرفه‌ای ابراز علاقه کرده‌اند. به این دلیل بخش ارتباطات و بازاریابی ام بی ای کلینیک مقاله زیر را برای ترند شبکه های اجتماعی تولید کرده است. لطفاً قبل از توسعه حضور خود در رسانه‌های اجتماعی، این مقاله کلی را بخوانید.

رسانه های اجتماعی چیست؟

رسانه های اجتماعی نوعی ارتباط مبتنی بر اینترنت است. پلتفرم‌های رسانه های اجتماعی به کاربران اجازه می‌دهند مکالمه داشته باشند، اطلاعات را به اشتراک بگذارند و محتوا ایجاد کنند. انواع مختلفی از رسانه‌های اجتماعی وجود دارد، از جمله وبلاگ‌ها، میکرو بلاگ‌ها، ویکی‌ها، سایت‌های شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های اشتراک گذاری عکس، پیام‌رسان‌ها، سایت‌های اشتراک گذاری ویدئو، پادکست‌ها، ویجت‌ها، دنیای مجازی و غیره.

ترند شبکه ‌های اجتماعی در دندانپزشکی

مزایای استفاده از شبکه‌های اجتماعی چیست؟

میلیاردها نفر در سراسر جهان از ترند شبکه های اجتماعی برای به اشتراک گذاری اطلاعات و ایجاد ارتباط استفاده می‌کنند. در سطح شخصی، رسانه های اجتماعی به شما امکان می‌دهد با دوستان و خانواده ارتباط برقرار کنید، موارد جدید یاد بگیرید، علایق خود را توسعه دهید و سرگرم شوید.

در سطح حرفه‌ای، می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی برای گسترش دانش خود در یک زمینه خاص و ایجاد شبکه کسب و کار خود با برقراری ارتباط با سایر متخصصان در صنعت خود استفاده کنید. در سطح شرکت، ترند شبکه های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهند که با مخاطبان خود گفتگو داشته باشید، بازخورد مشتریان را به دست آورید و برند خود را ارتقا دهید.

ترند شبکه های اجتماعی در صنعت پزشکی و دندان پزشکی

شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر و لینکدین فرصت بازاریابی فوق‌العاده‌ای را برای دندانپزشکانی که به دنبال ترویج فعالیت‌های مستقل خود هستند، ارائه می‌کند. بیماران  به طور جدی از ترند شبکه های اجتماعی به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره خود استقبال می‌کنند. نکته جالب اینجاست که این پدیده دیگر محدود به جوانان نیست. حتی جمعیت بالای 50 سال نیز به تعداد خیره کننده به ترند شبکه های اجتماعی می‌پیوندند.

دندانپزشکان نمی‌توانند این واقعیت را نادیده بگیرند که اینستاگرام به تنهایی بیش از یک میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد. AC Nielsen گزارش می‌دهد که بیش از 80٪ از کل بزرگسالان از یک شبکه اجتماعی آنلاین استفاده می‌کنند. اینستاگرام سهم زیادی را به خود اختصاص می‌دهد و ایرانی‌ها بیشتر از هر وب سایت دیگری وقت خود را در تلگرام و اینستاگرام می‌گذرانند.

چگونه فیلم‌های دارای مجوز می‌توانند خلاقیت را افزایش دهند و هزینه‌ها را کمتر کنند؟
ادامه مطلب

تقریباً 23 درصد از زمانی که یک کاربر معمولی آنلاین می‌گذراند، در شبکه‌های اجتماعی است. این اعداد تعداد زیادی از مشاغل کوچک و متخصصان، از جمله دندانپزشکان را وادار می‌کند تا از قدرت عظیم رسانه های اجتماعی به نفع بازاریابی خود استفاده کنند.

مزیت ترند شبکه های اجتماعی برای دندانپزشکان

دندانپزشکان مستقل مانند بسیاری از مشاغل کوچک دیگر مزیت آشکاری در تغییر استراتژی‌های بازاریابی خود به سمت رسانه های اجتماعی دارند. Zoomerang یک شرکت پیشرو در نظرسنجی آنلاین، مطالعه‌ای را بر روی 1180 کسب و کار کوچک و متوسط ​​ (SMBs) و 500 مشتری انجام داد تا بفهمد چه چیزی باعث می‌شود SMBها و متخصصان مستقل تمرین کنند تا از قدرت بازاریابی رسانه‌های اجتماعی استفاده کنند. این مطالعه سه نکته کلیدی را آشکار کرد:

➢ دید بالا برای تعداد زیادی از مردم

➢ ارتباط شخصی با مشتریان جدی

➢ بهبود تصویر شخصی و خود تبلیغی

دندانپزشکانی که هنوز به قدرت رسانه های اجتماعی پی نبرده‌اند باید بدانند که این رسانه تنها ابزاری برای ایجاد روابط نیست، بلکه ابزار خوبی برای کسب و کار آنها نیز هست.

Crowdspring این یافته‌ها را نشان می‌دهد:

➢ بیش از نیمی از SMB ها و متخصصان گزارش می‌دهند که مشتریان جدیدی از طریق ترند شبکه های اجتماعی به دست آورده‌اند، به ویژه از طریق فیس بوک.

64 ➢درصد از کاربران اینستاگرام و 51 درصد از کاربران تلگرام به احتمال بیشتری محصولات یا خدمات را از مشاغلی که در رسانه های اجتماعی دنبال می‌کنند خریداری می‌کنند.

➢ بدون صرف هزینه زیاد در رسانه های اجتماعی می‌توان به نتایج دست یافت. حدود 60 درصد از مشاغل کوچک کمتر از 100 دلار هزینه می‌کنند و 74 درصد کارمندی برای اجرای کمپین‌های بازاریابی رسانه های اجتماعی خود ندارند.

اینستاگرام و ترند شبکه های اجتماعی

اینستاگرام یک برنامه رایگان و آنلاین به اشتراک گذاری عکس و پلت فرم شبکه اجتماعی است که در سال 2012 توسط فیس بوک خریداری شد. اینستاگرام به کاربران این امکان را می‌دهد که عکس‌ها و فیلم‌های کوتاه را از طریق یک اپلیکیشن موبایل و لپ تاپ ویرایش و آپلود کنند. کاربران می‌توانند برای هر پست خود یک عنوان اضافه کنند و از هشتگ‌ها و برچسب‌های جغرافیایی مبتنی بر مکان برای فهرست‌بندی این پست‌ها استفاده کنند و آن‌ها را توسط سایر کاربران درون برنامه قابل جستجو کنند.

هر پست توسط یک کاربر در فید اینستاگرام فالوورهای آنها ظاهر می‌شود و همچنین می‌تواند در صورت برچسب گذاری با استفاده از هشتگ یا برچسب جغرافیایی توسط عموم مشاهده شود. کاربران همچنین می‌توانند نمایه خود را خصوصی کنند تا فقط دنبال کنندگان آنها بتوانند پست‌های آنها را مشاهده کنند.

کسب درآمد از چت جی بی تی و روشهای دسترسی به هوش مصنوعی
ادامه مطلب

همانند سایر پلتفرم‌های ترند شبکه های اجتماعی، کاربران اینستاگرام می‌توانند پست‌های دیگران را لایک کنند، نظر بدهند و بوکمارک کنند و همچنین از طریق دایرکت اینستاگرام برای دوستان خود پیام‌های خصوصی ارسال کنند. عکس‌ها را می‌توان با یک کلیک در یک یا چند سایت رسانه اجتماعی دیگر  از جمله توییتر، فیس بوک و تامبلر به اشتراک گذاشت.

اینستاگرام برای دندانپزشکان

اینستاگرام نه تنها ابزاری برای افراد، بلکه برای مشاغل نیز می‌باشد. برنامه اشتراک گذاری عکس به شرکت‌ها این فرصت را می‌دهد که یک حساب تجاری رایگان برای تبلیغ برند و محصولات خود راه اندازی کنند. شرکت‌هایی که حساب‌های تجاری دارند به معیارهای تعامل و تأثیر رایگان دسترسی دارند. طبق آمار وب‌سایت اینستاگرام، بیش از ۱ میلیون تبلیغ‌کننده در سراسر جهان از اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن استوری‌های خود و ایجاد نتایج تجاری استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، 60٪ از مردم می‌گویند که محصولات جدید را از طریق برنامه کشف می‌کنند. دندانپزشکان می‌توانند از اینستاگرام برای به تصویر کشیدن کار خود در قالب عکس‌های بالینی، رادیوگرافی یا حتی فیلم‌های کوتاه استفاده کنند.

یک پست اینستاگرام به بینندگان اجازه می‌دهد تا به سرعت بین عکس‌ها حرکت کنند که می‌تواند مجموعه‌ای عالی از مراحل گام به گام مانند حذف پوسیدگی تا ترمیم نهایی را ایجاد کند. این می‌تواند به سرعت مراحل مختلف درمان را در فواصل زمانی مختلف، مانند موارد ارتودنسی، نشان دهد و تصاویر قبل و بعد از درمان را نشان دهد.

ترند شبکه ‌های اجتماعی

واتساپ ترند شبکه های اجتماعی

مزیت اصلی واتس اپ این است که به شما امکان می‌دهد تماس‌ها و پیام‌ها را فقط با استفاده از اتصال اینترنت ارسال و دریافت کنید، به این معنی که استفاده از آن تقریباً رایگان است و برای تماس‌های بین‌المللی ایده آل است. هیچ هزینه‌ای برای ثبت نام وجود ندارد، و هیچ کمک هزینه‌ای برای برنامه داده وجود ندارد که نگران آن باشید.

در حالی که واتس‌اپ مشابه سایر سرویس‌های پیام‌رسانی مانند iMessage یا Messages توسط Google است، اما هنوز چند مزیت کلیدی را ارائه می‌دهد که مهم‌ترین آنها عملکرد بین پلتفرمی است (مثلاً بین Android و iOS).  است.

مزیت اصلی واتس اپ این است که به شما امکان می‌دهد تماس‌ها و پیام‌ها را فقط با استفاده از اتصال اینترنت ارسال و دریافت کنید، به این معنی که استفاده از آن تقریباً رایگان است و برای تماس‌های بین‌المللی ایده آل است. هیچ هزینه‌ای برای ثبت نام وجود ندارد، و هیچ کمک هزینه‌ای برای برنامه داده وجود ندارد که نگران آن باشید.

در حالی که واتس‌اپ مشابه سایر سرویس‌های پیام‌رسانی مانند iMessage یا Messages توسط Google است، اما هنوز چند مزیت کلیدی را ارائه می‌دهد که مهم‌ترین آنها عملکرد بین پلتفرمی است (مثلاً بین Android و iOS).  است.

تلگرام و ترند شبکه های اجتماعی

تلگرام برای اولین بار در سال 2013 وارد حوزه پیام‌رسانی فوری شد. از آن زمان به بعد و به لطف ویژگی‌هایی مانند ربات‌ها، چت‌های مخفی، سوپر گروه‌ها، تم‌های سفارشی و امکان ارسال فایل‌ها تا 1.5 گیگابایت رقابتی بزرگ ایجاد کرد.

سئو سایت دندانپزشکی
ادامه مطلب

با این حال، تلگرام بدون نقص نیست. برای شروع، پلتفرم به طور پیش فرض چت‌ها را رمزگذاری نمی‌کند، بلکه فقط چت‌های مخفی را رمزگذاری می‌کند که باید به صورت دستی فعال شوند.

تیک توک در ترند شبکه های اجتماعی

TikTok اپلیکیشنی برای ساخت و به اشتراک گذاری ویدیو‌های کوتاه است.

فیس بوک و ترند شبکه های اجتماعی

فیس بوک، سرویس شبکه اجتماعی آنلاین آمریکایی که بخشی از شرکت Meta Platforms است. فیس بوک در سال 2004 توسط مارک زاکربرگ ، ادواردو ساورین،داستین موسکوویتز وکریس هیوز که همگی دانشجوی دانشگاه هاروارد بودن.

فیس بوک با نزدیک به سه میلیارد کاربر تا سال 2021 به بزرگترین شبکه اجتماعی جهان تبدیل شد و حدود نیمی از این تعداد هر روز از فیس بوک استفاده می‌کردند. دفتر مرکزی این شرکت در منلو پارک، کالیفرنیا است.

دسترسی به فیس بوک رایگان است و این شرکت بیشتر درآمد خود را از تبلیغات در وب سایت به دست می‌آورد. کاربران جدید می‌توانند پروفایل ایجاد کنند، عکس‌ها را آپلود کنند، به یک گروه از قبل موجود بپیوندند و گروه‌های جدیدی راه اندازی کنند.

این سایت دارای اجزای زیادی است، از جمله جدول زمانی، فضایی در صفحه نمایه هر کاربر که در آن کاربران می‌توانند محتوای خود را ارسال کنند و دوستان می‌توانند پیام ارسال کنند.

ترند شبکه ‌های اجتماعی

توییتر

توییتر به عنوان یک سایت میکروبلاگینگ که فقط شامل پست‌های متنی تا 140 کاراکتر بود، شهرت پیدا کرد. از زمان راه‌اندازی آن در سال 2006، این محدودیت کاراکتر را افزایش داده است و اکنون به کاربر اجازه می‌دهد رسانه‌های دیگری مانند عکس‌ها و ویدئوها را به اشتراک بگذارد.

با حدود 330 میلیون کاربر فعال ماهانه، به اندازه اینستاگرام در همه جا محبوب نیست. با این حال، هنوز هم به طور گسترده در میان مصرف کنندگان عمومی استفاده می‌شود. علاوه بر این، می‌تواند یک سایت مفید برای تعامل باشد، مانند پیوستن به چت‌های توییتر در صنعت شما یا پاسخ دادن به مشتریانی که سؤالات خدمات مشتری دارند.

یوتیوب

یوتیوب  تنها محبوب‌ترین وب سایت اشتراک گذاری ویدئو در جهان است. همچنین دومین موتور جستجوی محبوب پس از گوگل است. این شرکت در سال 2005 تأسیس شد و در نهایت توسط گوگل خریداری شد. افراد زیادی از این سایت بازدید می‌کنند و بدون ورود به حساب کاربری خود فیلم‌ها را تماشا می‌کنند.

اساساً، هر کسب‌وکاری که بخواهد از بازاریابی ویدئویی استفاده کند، می‌تواند از YouTube برای دستیابی به مخاطبان گسترده استفاده کند. این سایت همچنین تجزیه و تحلیل ارائه می‌کند، تعامل بین کاربران را تسهیل می‌کند و به شما امکان می‌دهد ویدئوها را در وب سایت‌های دیگر آپلود کنید.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

11 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *