ترندهای تولید محتوا

ترندهای تولید محتوا
به این محتوا امتیاز دهید

ترندهای تولید محتوا سال 1401

امروز در این مقاله ترندهای تولید محتوا را بررسی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که کدام استراتژی برای کسب و کار شما مناسب است. بازاریابی محتوا در سال‌های اخیر جایگاه بسیار مناسبی در برندینگ کسب و کار ها پیدا کرده است. بازاریابی محتوا خود را به عنوان یک استراتژی مؤثر برای جذب مشتریان جدید، ایجاد سرنخ و تبدیل یک کسب و کار معمولی به برند در هر اندازه ثابت کرده است. زیبایی بازاریابی محتوا در این است که در قالب‌های مختلفی ارائه می‌شود. از بلاگ وب‌سایت گرفته تا پست‌های رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و ویدئوها، محتوای شما می‌تواند همه‌کاره و پویا باشد، زمانی که توسط افراد مناسب و متخصص هدایت می شود.

یکی از رشته‌های مهم بازاریابی محتوا سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. اگر می‌خواهید در موتورهای جستجو بیشتر دیده شوید، سئو بخش مهمی از استراتژی محتوای شما است. هرچه محتوای شما از نظر سئو بهینه‌تر باشد، احتمال اینکه توسط افراد مناسب در زمان مناسب در مکان‌های مناسب دیده شود، بیشتر می‌شود.

ترندهای تولید محتوا

وضعیت ترندهای تولید محتوا

گزارش وضعیت بازاریابی HubSpot در سال 2021 نشان داد که 82 درصد از بازاریابان در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری می‌کنند و 60 درصد موفقیت آن را از طریق فروش می‌سنجند. به عنوان یک تخصص بازاریابی دیجیتال موفق، درک روندهای بازاریابی محتوای کلیدی و سئو در سال 2022 بسیار مهم است. ترندهای تولید محتوا در این سال‌ها خیلی از کسب و کارها را به برندی درخشان تبدیل کرده است.

همه بازاریابان محتوا می‌دانند که رتبه بندی در گوگل چقدر مهم است. تحقیقات Sistrix نشان داد که نرخ کلیک برای جایگاه اول در گوگل 25 درصد است که به طور چشمگیری به 2.5 درصد برای محتوای رتبه دهم کاهش می‌یابد.

این فقط قدرت موقعیت شما را در جستجوی گوگل را نشان می‌دهد. با این حال، اکنون رتبه بندی محتوای ارگانیک در موتور جستجو سخت‌تر می‌شود زیرا نتایج بیشتری از محصولات خود را ارائه می‌دهد.

سر دبیر سایت ، کارشناس سئو و محتوای گروه ام بی ای کلینیک می‌گوید: از نقطه نظر فناوری، به‌روزرسانی Core Web Vitals (در سال 2021) بسیار بزرگ بود و قابلیت استفاده مواردی است که Google برای آن تلاش می‌کند، نه فقط از نظر سرعت، بلکه نحوه بارگیری صفحه شما نیز خیلی مهم و تاثیرگذار است.

گوگل همچنین در حال ایجاد امواجی در مورد دسترسی است که قرار است بخشی از الگوریتم‌هایی مانند صفحه خوان صفحه شما با کنتراست خوب، قابلیت تنظیم فونت و توضیحات تصویر شود. نتیجه این امر این است که به سایت‌های قابل دسترسی پاداش داده می‌شود و بنابراین سریع‌تر از صفحاتی که در دسترس نیستند به رتبه‌های بالاتر صعود می‌کنند.

طراحی سایت مرکز زیبایی
ادامه مطلب

تنظیم استراتژی ترندهای تولید محتوا

برای بازاریابان محتوا، این به معنای تنظیم استراتژی خود برای شامل چهار عنصر کلیدی است:

  1. برای جستجوی برند برنامه ریزی کنید. به دنبال کلمات کلیدی باشید و در صورت لزوم آنها را در محتوای خود ادغام کنید.
  2. در مورد افراد خود تحقیق کنید همچنین از نتایج برند بخواهید تا بهترین استفاده را از نسخه خود ببرید.
  3. ردیابی کلمات کلیدی و جستجوها را تنظیم کنید. این به شما کمک می‌کند عملکرد کلمات کلیدی را نظارت کنید و موارد جدید را در صورت ظهور اضافه کنید.
  4. جستجوهای Google مبتنی بر سؤال در حال افزایش هستند. سؤالات را در محتوای کوتاه و بلند خود بگنجانید (در ادامه در مورد این موضوع بیشتر توضیح می‌دهیم)

ترندهای تولید محتوا

  Google Discover بر روی تصاویر عالی متمرکز شده است.

Google Discover یک بانک محتوای قابل استفاده روی تلفن همراه شما است. این یک محتوای سفارشی است که از الگوریتمی استفاده می‌کند که محتوای مرتبط با علاقه‌مندی‌ها و علایق شما را بر اساس آنچه جستجو می‌کنید و می‌خوانید، با تجزیه و تحلیل فعالیت وب و برنامه‌تان همراه با موقعیت مکانی شما فهرست می‌کند.

گرایش‌های برتر بازاریابی ترندهای تولید محتوا و سئو چیست؟

البته این یک معدن طلا برای بازاریابان محتوا است زیرا به محتوای شما اجازه می‌دهد در فیدهای تلفن همراه افراد بدون جستجوی چیزی نمایش داده شود؛ بنابراین چگونه محتوای خود را در Google Discover قرار دهید؟  محتوای عالی ایجاد کنید. این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما Google فقط می‌خواهد مرتبط‌ترین و باکیفیت‌ترین محتوا را در مقابل کاربران خود قرار دهد، بنابراین محتوای خود را متمایز کنید.  بر اعتبار و قابل اعتماد بودن تمرکز کنید. – Google تخصص را دوست دارد و محتوای معتبر را در رتبه‌بندی بالایی قرار می‌دهد.

  1. بنابراین نقل قول‌هایی از کارشناسان اضافه کنید یا نشان دهید که چرا در این نوع موضوع پیشرو هستید.
  2. وب سایت خود را بهینه کنید. داشتن محتوای عالی خوب نیست اگر آنها را به وب سایتی بیاورید که کند یا غیرقابل دسترسی است.
  3. به عناوین خود فکر کنید. از عناوین بیش از حد تبلیغاتی یا کلیکی خودداری کنید زیرا آنها مخاطبان شما را از بین می‌برند.
  4. محتوا را به‌موقع بسازید. کاربران محتوای مرتبط و به‌موقع می‌خواهند، بنابراین سعی کنید از روندها یا فعالیت‌های خبرساز استفاده کنید.

Google Discover شامل تصاویری عالی است. همه چیز در مورد تصاویر بصری است. بنابراین مطمئن شوید که از تصاویر چشم نواز و مرتبط در محتوای خود استفاده می‌کنید.

کارشناس ارشد ما معتقد است که تصاویر به طور فزاینده‌ای برای گوگل اهمیت پیدا می‌کنند. جستجوی تصویر در حال تبدیل شدن به یک چیز برای گوگل است. Google Discover روش استفاده ما از گوگل را تغییر می‌دهد و سایت‌هایی که تصاویر واقعاً خوبی دارند شروع به رتبه‌بندی بهتر می‌کنند.

روش های اخراج کارمندان دندانپزشکی که باید در نظر بگیرد
ادامه مطلب

محتوای تعاملی در ترندهای تولید محتوا در حال افزایش است.

در چند سال گذشته، محتوای تعاملی در بین برندها محبوبیت پیدا کرده است زیرا مشتریان جدید و مشتریان فعلی را به تعامل ترغیب می‌کند. انواع محتوای تعاملی شامل ماشین‌حساب، آزمون‌ها، نظرسنجی‌ها، نقشه‌ها، اینفوگرافیک‌ها، بازی‌ها و نمایش‌های تلویزیونی مانند Black Mirror’s: Bandersnatch است.

بر اساس گزارش «وضعیت محتوای تعاملی جنرال» ، محتوای تعاملی دوبرابر محتوای ایستا تعامل دارد و می‌تواند به ویژه برای کمپین‌های بازاریابی B2B مانند وبینارهای زنده یا رویدادهای مجازی مفید باشد.

راه‌های زیادی برای استفاده از محتوای تعاملی در ترندهای تولید محتوا وجود دارد و انواع مختلف و اهداف مختلفی مانند آگاهی از برند یا تولید سرنخ دارند. برای مثال، این اینفوگرافیک تعاملی، کاربر را راهنمایی می‌کند تا به انتخاب کمک کند.

گرایش‌های برتر بازاریابی ترندهای تولید محتوا و سئو چیست؟

بخشی از محتوای تعاملی که ما در هدایت ترافیک و سرنخ‌ها موفق بوده‌ایم، آزمون مهارت‌های دیجیتال DMI است. به افرادی که علاقه‌مند به سنجش دانش دیجیتالی خود هستند، راهی را ارائه می‌دهد تا سطح دانش خود را بسنجند و حوزه‌های بازاریابی دیجیتال را که در آنها قوی و ضعیف هستند را ببینند.

در آینده، متاورس ممکن است به این معنی باشد که تعامل نقش مهمی در بازاریابی محتوا دارد. کن فیتزپاتریک، مدیرعامل DMI می‌گوید: مردم باید با علاقه تماشا کنند که در اینترنت چه اتفاقی می‌افتد.

اگر بخواهید بخشی فراتر را تحلیل کنید که می‌توانید به آن فکر کنید، موضوع این است که محصول یا برند من در یک محیط تجربه مجازی چگونه زندگی می‌کند؟ بنابراین، محتوای تعاملی می‌تواند یک راه بسیار ساده برای آزمایش باشد.

ترندهای تولید محتوا

هوش مصنوعی در ترندهای تولید محتوا نقش مهمی خواهد داشت.

وقتی می‌خواهید محتوایی ایجاد کنید که خواننده را درگیر کند، ابتکارات و خلاقیت انسانی مهم است. بازاریابان محتوا به انتخاب کلمه یا عبارت مناسب یا استفاده از طنز برای جلب توجه در دنیای اشباع از محتوا افتخار می‌کنند. اما هوش مصنوعی (AI) قرار است بیش از هر زمان دیگری در ایجاد کپی پیچیده‌تر شود.

در چند سال گذشته، گوگل روی تکنیک‌هایی برای پردازش زبان طبیعی سرمایه‌گذاری کرده است تا درک الگوریتم‌هایش از عبارت‌های جستجو را بهبود بخشد. ما یک سال پیش یک به‌روزرسانی الگوریتمی به نام BERT داشتیم، که در مورد درک نحوه تایپ در Google بود. از زمان BERT، به‌روزرسانی الگوریتم دیگری به نام MUM (Multitask Unified Model) وجود دارد.

این الگوریتم جدید برای جستجوی الگوهایی در زبان برای درک آن در سطح ساختاری طراحی شده است. این به Google کمک می‌کند تا درک بهتری از این که چرا مردم برای ارائه نتایج بهتر و ارائه تبلیغات بیشتر جستجو می‌کنند.

کارشناس ارشد ما بر این باور است که این مورد تأثیر زیادی بر نحوه نوشتن کپی، انجام تحقیقات کلمات کلیدی و استفاده از اتوماسیون کپی توسط بازاریابان محتوا خواهد داشت. برای بسیاری از مشاغل، اتوماسیون گزینه مقرون به صرفه تری است. اما اغلب پیام رسانی، نظم و لحن کاملاً درست نیست.

آموزش استراتژی بازاریابی تجهیزات پزشکی
ادامه مطلب

من فکر نمی‌کنم کپی‌رایترها هنوز چیزی برای ترسیدن نداشته باشند. اما من فکر می‌کنم که این امر به سمت اتوماسیون بیشتر برای صرفه جویی در زمان و هزینه حرکت می‌کند. این نوع فناوری هوش مصنوعی برای کارشناسان سئو مفید خواهد بود زیرا می‌توانند از اتوماسیون برای تولید عناصر کپی در سطح انبوه مانند برچسب‌های عنوان، توضیحات متا و تگ‌های جایگزین استفاده کنند.

بازاریابان محتوا باید برای محتوای مبتنی بر پاسخ درج کنند.

مصرف کنندگان امروزی هنگام جستجوی محتوای آنلاین بر روی دریافت پاسخ متمرکز هستند. اکنون 14 درصد از جستجوهای گوگل سؤالاتی هستند که «چگونه» رایج‌ترین نوع کلمه کلیدی است.

گرایش‌های جدید ترندهای تولید محتوا و سئو چیست؟

چه تایپ کردن در موتور جستجو در لپ‌تاپ یا تلفن همراه باشد یا از جستجوی صوتی استفاده کنید، مشتریان اکنون بیشتر به دستگاه‌ها روی می‌آورند و سؤال می‌پرسند. این یک پیشرفت جالب برای بازاریابان محتوا در مورد هنر نوشتن کپی است. رتبه‌گیری در فضای ارگانیک برای کلمات کلیدی خالی سخت‌تر است، اما هنوز هم به‌دست آوردن باز خورد مناسب برای محتوای مبتنی بر پرسش و پاسخ آسان است.

بنابراین، برای پاسخ به سؤالات فردی باید مخاطبان خود و نقاط دردناک آنها را درک کنید و راه‌های مختلفی برای بیان یک سؤال وجود دارد. یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای بهبود سئوی محتوا انجام دهید، پیاده‌سازی طرح‌واره پرسش‌های متداول است. این می‌تواند QA (افرادی که با یک رأی پاسخ‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند) یا طرح‌واره صفحه پرسش و پاسخ باشد. انجام این کار واقعاً آسان است و به شما این فرصت را می‌دهد که در صفحه نتایج موتور جستجو نیز در عنصر  People Also Ask  بیایید.

ترندهای تولید محتوا

آینده بازاریابی ترندهای تولید محتوا و سئو

همان‌طور که مشاهده می کنید پیشرفت‌های جدید زیادی در بازاریابی محتوا و سئو وجود دارد که فرصت‌هایی را برای ایجاد تعامل و تبدیل به شما ارائه می‌دهد. نکته کلیدی این است که مخاطبان خود و اهداف آنها را بشناسید تا بتوانید محتوایی ایجاد کنید که راه حل مورد نیاز را ارائه دهد و معتبر باشد.

امروزه مشتریان می‌خواهند احساس کنند که برندها در سطح شخصی با آنها صحبت می‌کنند. بدیهی است که آنها از طریق جستجوهای مبتنی بر پرسش به دنبال پاسخ هستند و از طریق محتوای تعاملی تجربه‌ای همه‌جانبه می‌خواهند.

این در مورد ایجاد محتوای بهینه شده برای SEO است که برند شما را در موتورهای جستجو و سایر کانال‌های کلیدی مانند رسانه‌های اجتماعی پیدا می‌کند. ممکن است مجبور نباشید از ابتدا شروع کنید: یک ممیزی محتوا انجام دهید تا ببینید چه منابعی در حال حاضر در اختیار دارید که طنین‌انداز شده‌اند و ببینید که آیا می‌توان آنها را تغییر کاربری داد یا به روز کرد. زمان هیجان انگیزی برای محتوا است، پس تحقیق کنید، برنامه ریزی کنید و بنویسید تا ببینید چه چیزی می‌توانید ایجاد کنید.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

11 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *