شرایط بازاریابی پزشکی از زمان ظهور اینترنت به عنوان یک شبکه ارتباطی جهانی در دهه نود میلادی به طور چشمگیری تغییر کرده است. در سال 1399 و با همهگیری کووید -19 شرایط بازاریابی پزشکی جدیدی ایجاد شد که تا سال 1401 نقش عمدهای در شرایط بازاریابی پزشکی ایفا کردند. این همهگیری تأثیرات عمدهای بر کسب و کار پزشکان و دندانپزشکان گذاشت.
اکنون که سال 1401 فرا رسیده است و بازاریابی اینترنتی به جلو جهش کرده است، پزشکان به طور قابل توجهی توجه بیشتری به شرایط بازاریابی پزشکی دارند و علاقه بسیار بیشتری به آخرین روندهای بازاریابی دیجیتال که بر مراقبتهای بهداشتی تأثیر میگذارد نشان میدهند.
آیا مشتاقانه منتظر افزایش شرایط بازاریابی پزشکی خود در سال آینده هستید؟ در اینجا چند شرایط بازاریابی پزشکی که بر کسب و کار شما در سال 1401 تأثیر میگذارد، آورده شده است.
1. همه گیری انبوهی از بیماران نیازمند را ایجاد کرده است که از مراجعه به پزشکی می ترسند.
سر فصل ها
اثرات همهگیری کووید -19 گسترده است و تا سالها ادامه خواهد داشت. بسیاری از بیماران هنوز از ترک خانههای خود یا بیرون رفتن حتی برای مراقبتهای پزشکی یا دندانپزشکی مورد نیاز خود خودداری میکنند. سیاسی شدن این بحران بهداشت عمومی، اقداماتی مانند پوشیدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، و واکسیناسیون را به بحثهای داغ تبدیل کرده است.
کمک به بسیاری از بیماران عصبانی، ترسیده و نیازمند و مستلزم این است که دامنه خدمات خود را گسترش دهید. اگر زمان خوبی برای تغییر روش کار و بازاریابی عملکرد خود وجود داشت، این همان موقع است. در آینده، شما به یک بسته جامع از استراتژیهای و شرایط بازاریابی پزشکی، از جمله طراحی وب سایت جدید نیاز دارید، به خصوص اگر سایت فعلی شما بیش از پنج سال قدمت داشته باشد.
اگر وبسایت شما بهروز است، باید اطلاعات مهمی درباره COVID-19 و خطمشیهای برای محل کارتان اضافه کنید. شما همچنین باید سئو و محتوای رسانههای اجتماعی تازهای را در نظر بگیرید که نیازهای بیماران را در جایی که هستند و جایی که میگذرانند برآورده میکند.
چگونه همهگیری بیماران نیازمندتر و ترسناکتری ایجاد کرد؟
در طول همه گیری، بسیاری از بیماران از قرار گرفتن در معرض یک ویروس بالقوه کشنده که قبلاً جان بیش از 700000 نفر را گرفته بود میترسیدند. بسیاری خود را در خانههایشان حبس کردند و از بیرون رفتن خودداری کردند. بسیاری از آنها قرار ملاقات با پزشک و دندانپزشک را لغو کردند و از تعاملات اجتماعی عادی خودداری کردند. بسیاری شروع به جستجوی راههایی کردند که نیازهای مراقبتهای بهداشتی خود را بدون مراجعه حضوری به مطب برآورده کنند.
2. سیستم از راه دور یک جایگزین معتبر و مناسب برای بازدیدها و مشاورههای معمولی ارائه میدهد.
در طول اوج همهگیری، خدمات بهداشتی از راه دور به طور گسترده توسط بیمارانی که مایل بودند از مراجعه حضوری به مطب و هرگونه تماس غیرضروری بین فردی خودداری کنند، به طور گسترده مورد درخواست قرار گرفت و مورد استفاده قرار گرفت. اگرچه استفاده از سلامت از راه دور در سال 2021 روند نزولی داشته است، اما به طور گسترده توسط مصرف کنندگان پذیرفته شده است، بسیاری از آنها پزشکان مراقبتهای بهداشتی را انتخاب میکنند که آن را ارائه میدهند.
چرا مصرف کنندگان خواهان دسترسی بیشتر به سلامت از راه دور هستند؟
یک نظرسنجی بهداشت از راه دور در سال 1400 نشان داد که اکثریت ایرانیها در حال حاضر تجربهای با سلامت از راه دور داشتهاند و آنها این روند را بیشتر ترجیح میدهند. نزدیک به 90 درصد از افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند میخواهند به استفاده از سلامت از راه دور برای بازدیدهای معمولی و مشاورههای غیر فوری ادامه دهند، که این نشانه قوی برای آینده سلامت و از راه دور در سال 1401 و پس از آن و شرایط بازاریابی پزشکی نوینی است.
انشعابات روند سلامت از راه دور شامل چت زنده مطابق با HIPAA ، ارسال پیامک دوطرفه با پزشکان، تنظیم قرار و یادآوری دیجیتال و دستیارهای سلامت مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی است. تا زمانی که مصرف کنندگان برای این خدمات سلامت دیجیتال فریاد میزنند، پزشکان باهوش مراقبتهای بهداشتی آنها را ارائه میدهند و آنها را گسترش میدهند.
3. شخصی سازی: استاندارد طلایی در شرایط بازاریابی پزشکی
طبق گزارشهای اخیر 92 درصد از بازاریابان معتقدند که مشتریان و مشتریان جدید آنها انتظار مراقبت و تجارب شخصی بیشتری دارند (در مقایسه با 85 درصد در سال 2020). بیماران امروزی خواهان مراقبت شخصیتری هستند و اگر آن را از مطب شما دریافت نکنند، به جای دیگری خواهند رفت.
چگونه می توانید شخصی سازی را در کسب و کار خود افزایش دهید؟
میتوانید با راهاندازی و اصلاح پورتالهای بیماران و برنامههای تلفن همراه وبسایت خود، شخصیسازی را در مطب خود افزایش دهید. هنگامی که یک بیمار یا کاربر وارد پورتال یا برنامه تلفن همراه میشود، گزینههای شخصی سازی شما به طور قابل توجهی گسترش مییابد.
این رابطها به شما امکان میدهند تا محتوای خاصی را در مورد شرایط یا درمانهایشان بدون نقض HIPAA به اشتراک بگذارید. آنها به شما اجازه میدهند خدمات یا قرار ملاقاتهای خاصی را توصیه کنید و همچنین به شما اجازه میدهند تا بیماران به اطلاعات پزشکی و پزشکان خود دسترسی مستقیم داشته باشند.
این تنها یک دلیل است که چرا بیماران بیشتری از پورتالهای بیمار امن استفاده میکنند. دلیل دیگر این است که بیماران به سادگی خواهان کنترل بیشتر و انتخابهای بیشتر هستند.
4. سیو و شرایط بازاریابی پزشکی جدید
به لطف مصرفی شدن مراقبتهای بهداشتی و همه گیری COVID-19، مصرف کنندگان مراقبتهای بهداشتی در حال تغییر سئو هستند. این بیماری همه گیر باعث شد بسیاری از بیماران مراقبتهای پزشکی را به دست خود بگیرند. بدون دسترسی مرسوم آنها به امکانات پزشکی، آنها تمایل بیشتری به خود تشخیصی و خود درمانی پیدا کردند. آنها برای یافتن راهحلها و پاسخهایی برای سؤالات سلامتی خود به Google مراجعه کردند و حتی برای پاسخ به دستیارهای دیجیتال مانند سیری، کورتانا و الکسا مراجعه کردند.
شرایط بازاریابی پزشکی در سال 1401 برای دندانپزشکان
مصرف کنندگان مراقبتهای بهداشتی با اقدامات خود و استفاده از عبارات جستجوی مختلف، از جمله جستجوی صوتی، در واقع الگوریتمهای موتور جستجو را مجبور به تغییر و انطباق با نیازهای خود کردند.
شیوههای بهداشت و درمان باید برای آینده سئوی مراقبتهای بهداشتی با یک استراتژی بازاریابی جامع مراقبتهای بهداشتی که شامل تولید محتوای معتبرتر و با ارزش است که در صفحات وب با بارگذاری سریع با محتوای کاربرپسند و محاورهای زندگی میکند و با بهینه سازی موتورهای جستجو بارگذاری میشود، آماده شود.
5. استفاده کننده مراقبتهای بهداشتی
اگرچه این روند در این فهرست آخرین روند به نظر میرسد، اما محبوبترین و پراستفادهترین شرایط بازاریابی پزشکی برای سال 1401 است. ما میدانیم که بیشتر و بیشتر مصرف کنندگان مراقبتهای بهداشتی به خود قدرت دادهاند تا کنترل سلامت خود را در دست بگیرند و به دنبال راهحلهای خود باشند.
وقتی میتوانند از طریق پورتال بیمار خود پیام مستقیم ارسال کنند، چرا باید با پزشک خود تماس بگیرند؟ چرا باید در صف آزمایش کووید -19 منتظر بمانند اگر خودشان بتوانند آن را در خانه انجام دهند؟
مصرفکردن منجر به افزایش مکانهای مراقبتهای بهداشتی غیرسنتی شده است که نتایج بیماران را بهبود میبخشد. طبق یک مطالعه، 77 درصد از پزشکان گزارش کردهاند که “محلهای مراقبت جدید و غیر سنتی” به نتایج قابل قبولی برای بیمار منجر میشود و استفاده کنندگان مراقبتهای بهداشتی بیشتری به دنبال راهحلهایی هستند که مطابق با شرایط خودشان باشد.
چه چیزی باعث گرایش به مصرف گرایی در مراقبتهای بهداشتی میشود؟
مصرفکننده سازی نیز به دلیل افزایش طرحهای بیمه مراقبتهای درمانی با فرانشیز بالا و افزایش هزینههای پزشکی انجام میشود. مصرف کنندگان امروزی بیشتر و بیشتر از پول خود را برای مراقبتهای بهداشتی خرج میکنند، بنابراین آنها انتظار تجربه مراقبتهای بهداشتی بهتری را دارند.
آنها مراقبتی میخواهند که در دسترس و شفاف باشد، و آن را از ارائه دهندگان مورد اعتماد میخواهند. آنها میخواهند به صورت آنلاین مشاوره بگیرند، خودشان در تشخیص شریک باشند و با برقراری ارتباط مستقیم با پزشکان، نتیجه را دریافت کنند و آنها نسبت به خدمات ضعیف مشتریان و اصطکاک با پزشکان یا کارکنان به مراتب کمتر تحمل میکنند.
فناوریهای جدیدتر تجربیات بیمار را نیز بهبود میبخشد. این فناوریها شامل پرونده الکترونیک سلامت، راهحلهای جدید برای مشارکت بیمار، مراقبتهای بهداشتی مجازی و تجربیات دیجیتالی بیماران است. چنین شرایط بازاریابی پزشکی به پزشکان و دندانپزشکان فرصتهایی میدهد تا تجربیات دیجیتالی جدید را برای بیماران سریعتر و اقتصادیتر از همیشه ارائه دهند.
پزشکان و دندانپزشکان باید با فناوریهای جدیدی که میتواند به آنها در جلب رضایت بهتر بیمارانشان کمک کند، مانند افزایش استفاده از پورتالهای بیمار، ارسال پیامک دوطرفه و خدمات بهداشتی از راه دور بر اساس تقاضا، به روز باشند. استراتژیهای بازاریابی دیجیتالی مراقبتهای بهداشتی شما باید بر افزایش تجربه بیماران شما متمرکز باشد.
این بدان معناست که سهولت استفاده، یافتن و ناوبری وب سایت خود را در اولویت قرار دهید. همچنین به معنای بهینهسازی همه چیز برای گوشیهای هوشمند و استفاده از بهینهسازی موتورهای جستجو برای تسهیل تماس آسانتر برای مصرفکنندگان سلامتی است که در جستجوی ارائهدهندگان و منابع مورد اعتماد هستند.
در نهایت، به معنای پذیرش این واقعیت است که مصرف کنندگان بیش از هر زمان دیگری درگیر هستند و تمایل بیشتری به کنترل مراقبتهای بهداشتی خود دارند. این امر بر شرایط بازاریابی پزشکی تا سال 1401 و پس از آن تأثیر خواهد گذاشت.
چند آمار مهم
- طبق تحقیقات پیو، 66 درصد از کاربران اینترنت به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد یک مشکل یا بیماری به صورت آنلاین هستند.
- Yext ادعا کرده است که سالانه حدود 100 میلیارد جستجوی Google مربوط به مراقبتهای بهداشتی وجود دارد!
- طبق آمار Statista، مجموع هزینه تبلیغات دیجیتال بخش مراقبتهای بهداشتی احتمالاً تا پایان سال 2021 از 11 میلیارد دلار عبور خواهد کرد!
- مؤسسه Lead Generation به این نتیجه رسیده است که هزینه متوسط یک سرنخ مراقبتهای بهداشتی 162 دلار است.
- با توجه به RevLocal، 68٪ از بیماران بالقوه فقط بر اساس خواندن 1-6 بررسی آنلاین، در مورد یک متخصص / شرکت پزشکی نظر میدهند.
- Accenture نشان داده است که تنها 2.4٪ از قرار ملاقاتهای مراقبتهای بهداشتی به صورت آنلاین برنامه ریزی شده است.
دیجیتالی شدن جهانی تا حد زیادی پویایی را در تمام صنایع تغییر میدهد و مراقبتهای بهداشتی نیز با سرعتی سریع با آنها سازگار میشود. بازاریابان مراقبتهای بهداشتی باید درک کنند که آینده به طور کامل در دست بیماران آنهاست و تاکید بیش از حد بر مصرفی سازی وجود دارد.
با این حال، همه چیز فقط یک جهت نیست و فقط بر روی مشتریان متمرکز است. شرکتهای جدید دائماً در حال اصلاح مدلهای سنتی هستند و سال 2022 رویکردی چند متمرکز را از بازاریابان طلب میکند.
11 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید
واقعا ارزش وقت گذاشتن داشت
چرا اینقد کم؟
مرسی
حرف نداشت??
حساب توییتری هم دارید؟
اینا فوق العادن
بیشتری بنویسین لطفا
لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنینم چجوری باهاتون ارتباط بر قرار کنم
اکانت اینستا هم دارید؟
شما کانال تلگرام هم دارین؟
چطوری می تونم باهاتون ارتباط بر قرار کنم