3 نکته طلایی در مدیریت اعتبار دیجیتال دندانپزشکی

مدیریت اعتبار دیجیتال دندانپزشکی
به این محتوا امتیاز دهید

استراتژی مدیریت اعتبار دیجیتال دندانپزشکی

به یاد دارید که قبل از رفتن به دندانپزشک چقدر عصبی می شوید؟ شاید شما جزو یکی از هر پنج نفری باشید که هنوز از رفتن به دندان پزشک می ترسد. فراتر از سوزن های ترسناک بزرگ یا صدای مته، دندانپزشکی می تواند بر کیفیت زندگی افراد تأثیر مستقیمی بگذارد. جای تعجب نیست که مردم به دنبال بهترین دندانپزشک نزدیک خود هستند.

قابل درک است که افراد تمایل دارند قبل از مراجعه به کلینیک، اقدامات دندانپزشکی شما را به دقت بررسی کنند. چگونه؟ آنها با خواندن نظرات آنلاین یک ایده کلی از کیفیت خدمات شما بدس می آورند. به طور کلی، نزدیک به 60 درصد از بیماران بر اساس بررسی های آنلاین منفی، عدم مراجعه به کلینیک شما را انتخاب می کنند. به طور کلی، 34 درصد از مردم اعتبار دیجیتال دندانپزشکی را بخش مهمی از فرآیند تصمیم گیری خود می دانند.

باید بگوییم که اعتبار دیجیتال دندانپزشکی شما در رتبه‌بندی‌ها، بررسی‌ها و بازخوردهای عمومی قابل مشاهده بیماران بسیار مهم است. علاوه بر این، مدیریت اعتبار دیجیتال دندانپزشکی  می تواند بر استراتژی سئوی محلی شما تأثیر بگذارد. تمامی این عوامل در هم تنیده است و در کلیه زمینه ها باید عملکرد قابل قبولی داشته باشید.

برای اطمینان از اینکه بهترین قدم را در مدیریت اعتبار دیجیتال دندانپزشکی بر می دارید، ما سه استراتژی اصلی برای حفظ اعتبار دیجیتال دندانپزشکی شما گردآوری کرده ایم.

1. نمایه های دیجیتال خود را بروزرسانی کنید

اگر بخواهیم امروز مطب دندانپزشکی شما را در گوگل جستجو کنیم، چه چیزی پیدا می کنیم؟ مثلاً فهرست «Google برای کسب‌وکار من» شما چگونه به نظر می‌رسد؟ اکنون زمان آن است که فهرستی از بررسی های دیجیتال خود را در کانال های زیر فهرست کنید:

سایت های بررسی دندانپزشکی

  1. لیست گروه دندانپزشکی و بیمه
  2. Google My Business
  3. Yelp
  4. YellowPages
  5. Facebook Business
  6. Healthgrades
  7. 1-800 Dentist
  8. و سایر پایگاه‌های بررسی ویژه دندانپزشکی

این فهرست‌ها را باید تا حد امکان کامل و غنی کنید. به اطلاعات بیماران جدید و موجود در هنگام جستجوی آنلاین دندانپزشک فکر کنید. فهرست بررسی اعتبار دیجیتال دندانپزشکی «Google برای کسب‌وکار  »، «فیسبوک» و «Yelp» خود را مجذور کنید.

به عنوان بخشی از این مرحله مهم، اعضای تیم را بسیج کنید که مسئول مراقبت و پاسخگویی به نظرات خوب و بد هستند. به طور معمول، تیم بازاریابی و یا روابط عمومی شما درگیر این موضوع خواهد شد. با این حال، همه چیز برای گروه های دندانپزشکی بزرگتر، به طور قابل توجهی پیچیده تر می شود.

شما به یک طرح پاسخ برای بررسی های منفی نیاز دارید. در اینجا یک مثال اساسی از چنین طرحی آورده شده است:

  • به همه نظرات منفی پاسخ دهید، اما فقط پاسخ‌های آماده را کپی یا پیست نکنید.
  • مهم نیست که مشتری چه می گوید مودب و محترم باشید.
  • مشکل و احساس مشتری را بپذیرید.
  • در صورت امکان گام بعدی را به سمت آشتی پیش ببرید، مانند آفلاین کردن گفتگو و تماس مستقیم با بیمار.
  • برای مسائل پیچیده که فعلا راه حلی ندارید، به مشتری اطلاع دهید که بازخورد آنها به مدیریت منتقل شده است.

برای بررسی‌های مثبت، به‌ویژه آنهایی که از طرف مشتریان است، از این فرصت های طلایی حداکثر استفاده را بکنید:

  • شخصاً با تشکر و قدردانی از طرف تیم خود پاسخ دهید.
  • این نظرات را در رسانه های اجتماعی، وب سایت و سایر کانال های دیجیتال خود منتشر کنید.

2.  استراتژی درخواست بازبینی برای مدیریت اعتبار دیجیتال دندانپزشکی خود ایجاد کنید

در حالی که که بررسی‌های آنلاین در نهایت به خودی خود وارد این سایت ها می‌شوند، شما می‌توانید دفعات و کیفیت بررسی‌های آنلاین خود را به روش‌های مختلفی بهبود بخشید. برای شروع، شما به فرآیند رسمی تری برای درخواست بررسی های بیمار نیاز دارید. برخی از بیماران هرگز به این فکر نمی کنند که می توانند نظر بدهند!

در این قسمت نکاتی است که ما به گروه‌های دندانپزشکی توصیه می‌کنیم:

نقاطی از سفر بیمار را شناسایی کنید که در آن می‌توانید از بیمار میتوانید نظرات مورد نظر خود را بخواهید. برخی از مطب های دندانپزشکی بعد از جرمگیری دندان یا از طریق برنامه تلفن همراه خود پس از ورود کاربر، از طریق پیامک درخواست بررسی می کنند.

کارکنان را آموزش دهید تا نظرات بیماران  را بپرسند. نکته کلیدی این است که به کارکنان خودیک روش تعریف شده مربوط به زمان، مکان و نحوه درخواست بازبینی را بدهید. برای عادی سازی عمل درخواست بازبینی (و آگاه کردن بیماران از وجود این گزینه) برنامه درخواست بررسی خود را خودکار کنید.

برنامه های عالی مانند BirdEye وجود دارد که می تواند به طور یکپارچه درخواست بررسی را با ایمیل، پیامک یا حتی نامه معمولی ادغام کند. ابزارهای مدیریت اعتبار آنلاین دندانپزشکی یک راه عالی برای بهبود و نظارت بر شهرت دیجیتال شما به صورت مداوم ارائه می دهند.

  • با استفاده از یک پلت فرم اتوماسیون از بیماران درخواست بررسی کنید
  • درخواست بررسی خود را با استفاده از ابزارهایی مانند Birdeye خودکار کنید.

چرا به یک جریان ثابت از بررسی های آنلاین نیاز دارید؟

به عنوان یک قاعده کلی، هرچه نظرات کمتری داشته باشید، تأثیر نظرات منفی کمتر خواهد شد. این به این دلیل است که اکثر سایت‌های بررسی بر اساس میانگین نظرات به شما رتبه‌بندی می‌دهند. جریان ثابت بررسی های آنلاین به این معنی است که شما برای جذب نظرات منفی مناسب تر هستید.

  1. حضور دیجیتالی خود را با یک وب سایت قوی تقویت کنید

وب سایت شما به معنای واقعی کلمه درب ورودی دیجیتال شما به این رقابت پر تنش است. بیماران به سایت شما می آیند و برای سوال پرسیدن، کسب اطلاعات و رزرو قرار ملاقات درب دیجیتال شما را می زنند. مانند خریداران خانه، آنها به پوشش پرسنل، چیدمان داخلی و احساس کلی توجه ویژه ای دارند. اینکه وب سایت شما چگونه به نظر می رسد، بازتابی از برند شما و بخشی از اعتبار دیجیتال دندانپزشکی شما است.

بهترین خدمات خود را به نمایش بگذارید

بسیاری از مطب‌های دندانپزشکی تلاش می‌کنند تا محیطی ملایم و مناسب برای کودکان ایجاد کنند و باید آن را در وب‌سایت خود به اشتراک بگذارند. برخی دیگر رویکرد “بدون درد” (مانند نمونه عصای نووکائین بدون درد) یا رویکرد منحصر به فرد خود را در دندانپزشکی آرام بخش به نمایش می گذارند. وجه تمایز شما باید در کلمات، تصاویر و طراحی وب سایت شما منعکس شود.

یک صفحه جذاب درباره ما بسازید

صفحه درباره ما فرصتی است تا به بیماران احساس عمیقی از تجربه، سابقه و اعتبار خود نمایش دهید. این فرصتی است که با نام پزشکان روبرو شوید و کمی داستان سرایی به کار ببرید تا توضیح دهید که تمرین شما چگونه به وجود آمده است و در مورد چه خدماتی شما پیشرو هستید.

ایده هایی برای صفحه درباره ما

به جای بیان تاریخچه خود، داستان بگویید. چیزهای عجیب و غریب، فلسفه های منحصر به فرد و سایر جزئیات جالب ممکن است بیماران را درگیر کند.

بررسی بیمار را برجسته کنید

یک راه ساده برای نمایش نظرات بیماران این است که آنها را مستقیماً در وب سایت خود جاسازی کنید. بسیاری از مطب های دندانپزشکی نظرات Google Reviews، Yelp و Facebook Business را در وب سایت خود نمایش می دهند. این معمولاً از طریق افزونه های شخص ثالث و روش های دیگر قابل انجام است.

وضعیت اعتبار دیجیتال دندانپزشکی شما چگونه است؟

از نظر مدیریت اعتبار دندانپزشکی، ما به طور کلی با سه نوع عمل دندانپزشکی روبرو هستیم:

  1. بررسی پراکنده و اصلاً استراتژی مدیریت اعتبار دندانپزشکی وجود ندارد.
  2. فهرست‌های ایجاد شده و تعداد مناسبی از بررسی‌ها شکل گرفته است، اما بدون برنامه منسجم انجام شده است.
  3. نیاز به ایجاد یک راه حل مقیاس پذیر برای تبدیل شهرت دیجیتال به محرک کسب و کار و برند.

وجه مشترک همه این سه گروه، تمایل به ایجاد یک حضور دیجیتالی قوی و سالم است. آنها می خواهند تأثیر خوبی بر بیماران آینده نگر بگذارند و در عین حال بیماران جدید را تشویق کنند تا نظرات بیشتری را ارائه دهند.  آنها علاقه مند هستند که استراتژی مدیریت بازبینی رسمی تری برای مطب یا گروه دندانپزشکی خود  دنبال کنند.

امروزه نمی توان نقدها و رتبه بندی های آنلاین را نادیده گرفت. برای دندانپزشکان، اعتبار آنلاین می تواند مستقیماً بر کسب و کار اصلی تأثیر بگذارد.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

11 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

خروج از نسخه موبایل