هدف گذاری مجدد چیست؟

هدف گذاری مجدد در مارکتینگ
به این محتوا امتیاز دهید

تعریف و نمونه هایی از هدف گذاری مجدد:

هدف گذاری مجدد، استراتژی ارائه تبلیغات به مشتریان در وب سایت های خارجی بر اساس سابقه مرور قبلی آنها در وب سایت یک شرکت است. این یک راه قدرتمند برای جذب مجدد مشتریانی است که قبلاً به صورت آنلاین با برند شما تعامل داشته اند.

هدف گذاری مجدد یک استراتژی بازاریابی آنلاین است که به موجب آن مشخصات یک شرکت تبلیغاتی را در یک رسانه اجتماعی یا سایر وب سایت های خارجی به مشتری ارائه می دهد که مربوط به اطلاعاتی است که مشتری قبلاً در وب سایت آن شرکت مشاهده کرده است. هدف بیشتر کمپین‌های هدف گذاری مجدد، فراخوانی از افراد بالقوه برای انجام اقدامی است که در بازدید اولیه خود انجام نداده‌اند که به عنوان «تماس اولیه» شناخته می‌شود.

 

هدف گذاری مجدد به چه شکل کار می کند؟

احتمالاً در گذشته هنگام مرور وب، هدف گذاری مجدد را تجربه کرده‌اید. اگر از یک وب‌سایت بازدید می‌کنید و به محصول یا خدماتی نگاه می‌کنید، و سپس متوجه می‌شوید که تبلیغات آن پیشنهاد شروع به دنبال کردن شما در سراسر وب در سایت‌های دیگر می‌کند، این هدف گذاری مجدد است.

هر کسب و کار یک قطعه کد رهگیری که به عنوان پیکسل هدف گذاری مجدد شناخته می شود را در وب سایت خود قرار می دهد.

هر بار که مشتری از یک صفحه محصول یا خدمات در وب سایت بازدید می کند، یک پیکسل حاوی اطلاعاتی در مورد آنچه مشاهده کرده است دانلود می شود. این اطلاعات به بخشی از نمایه مشتری تبدیل می شود که توسط یک شبکه تبلیغاتی که توسط کسب و کار استفاده می شود نگهداری می شود و از طریق یک کوکی قرار داده شده در مرورگر مشتری ردیابی می شود.

هنگامی که شخص از وب سایت دیگری (به عنوان مثال، یک ایمیل، برنامه رسانه های اجتماعی یا سایت دیگری با تبلیغات تخصصی) بازدید می کند، کوکی به شبکه تبلیغاتی – مانند تبلیغات فیس بوک – می گوید که شخص قبلاً از وب سایت شرکت بازدید کرده و محصولات یا خدمات خاصی را مشاهده کرده است. .

شبکه تبلیغاتی، تبلیغاتی را به مشتری ارائه می دهد که به طور گسترده برای کسب و کار قابل استفاده است یا منعکس کننده محصولات یا خدمات خاصی است که قبلاً مشاهده شده است و کمپین هدف گذاری مجدد را انجام می دهد.

شما هرگز هویت دقیق فردی را که مجدداً هدف گذاری می‌کنید را نمی‌دانید، اما پیکسل حاوی اطلاعاتی در مورد رفتار او خواهد بود و به شما این امکان را می‌دهد تا یک تجربه کاربری منحصر به فرد بر اساس آن رفتار ایجاد کنید.

مزایای هدف گذاری مجدد

هدف گذاری مجدد به چند دلیل یک استراتژی بازاریابی آنلاین ارزشمند است:

اطلاعات فراموش شده را به مشتریان یادآوری می کند: تبلیغات هدفمند مجدد کسب و کار شما را چه عمومی و چه خاص ، دوباره در مقابل مشتریان قرار می دهد و ارزش برند یا جذابیت محصولات یا خدمات خاص را به آنها یادآوری می کند.

این باعث افزایش بازدید مجدد از وب سایت شما می شود: تحقیقات نشان داده است که هدف گذاری مجدد احتمال بازدید مجدد مشتری از وب سایت تجاری را افزایش می دهد حتی زمانی که مشتری خود آگاهی اطلاعات بیشتری نسبت به مشتری از بازدید اولیه خود نداشته باشد.

می تواند فروش و درآمد را افزایش دهد: هر بازدید برگشتی، فرصت دیگری برای فروش و کسب درآمد فراهم می کند. این می تواند به شما کمک کند بر رقابت پیروز شوید: هدف گذاری مجدد با ارائه تبلیغات شرکت شما در وب سایت های خارجی، دسترسی به تبلیغات رقبا را کاهش می دهد.

انواع هدف گذاری مجدد

استراتژی های هدف گذاری مجدد را می توان به صورت زیر طبقه بندی کرد:

هدف گذاری مجدد عمومی:

با این نوع هدف گذاری مجدد، هنگام مرور وب‌سایت‌های خارجی، به مشتریان تبلیغات نام تجاری عمومی نشان داده می‌شود. به عنوان مثال، اگر آژانس مسافرتی را اداره می‌کنید، شبکه تبلیغاتی ممکن است تبلیغات عمومی برای برند شما ارائه دهد که تصویری از یک آژانس مسافرتی یا تصاویر مربوط به تعطیلات را نشان می‌دهد.

هدف گذاری مجدد پویا:

شرکت‌ها همچنین می‌توانند از هدف گذاری مجدد برای نمایش تبلیغات محصول خاص مرتبط با محصول یا خدمات قبلی که مشتری قبلاً در وب‌سایت شرکت جستجو کرده است، استفاده کنند. با بازگشت به مثال آژانس مسافرتی، مشتری ممکن است تبلیغاتی را برای تخفیف فعلی در پروازهای یک مکان خاص را مشاهده کند.

چگونه یک کمپین هدف گذاری مجدد طراحی کنیم؟

کمپین‌های بازاریابی که از طریق هدف گذاری مجدد اجرا می‌کنید، می‌توانند به همان اندازه که می‌خواهید ساده یا پیچیده باشند. بسته به دعوت به اقدام مورد نظر، یک کمپین می تواند بازدید از یک صفحه وب خاص، ارائه یک آدرس ایمیل از طریق فرم انتخاب، پر کردن فرم قرار ملاقات، رزرو وبینار یا خرید را پیشنهاد کند.

هنگامی که کمپین هدف گذاری مجدد خود را طراحی می‌کنید، دعوت به اقدام را شناسایی کنید و سپس دنباله‌ای ایجاد کنید تا مشتریان بالقوه را به هدف خود هدایت کنید. می‌توانید توالی‌هایی ایجاد کنید که به‌اندازه بازدید کاربر از صفحه محصول و سپس دریافت تبلیغات برای آن محصول، یا به جامعیت یک قیف فروش کامل یا توالی چند مرحله‌ای که در خرید به اوج خود می‌رسد، ایجاد کنید.

از تبلیغات هدفمند اولیه و اغلب استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که تبلیغاتی که در هفته اول پس از بازدید مشتری از یک وب سایت ارائه می شود، موثرتر از تبلیغات نمایش داده شده در هفته های بعد هستند.

برای ارائه نمونه‌ای از یک دنباله هدف گذاری مجدد پیچیده‌تر، بگویید که کاربرانی دارید که از یک پست وبلاگ در سایت شما دیدن می‌کنند و باعث تشویق می‌شوند.

آنها برای شرکت در وبینار آینده، پس از بازدید اولیه برای وبینار ثبت نام نمی کنند. با استفاده از هدف گذاری مجدد، می‌توانید تبلیغات متعددی را به آن‌ها ارائه دهید که وبینار را در حین بازدید از سایر سایت‌ها و شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی در سراسر وب تبلیغ می‌کنند. در این مورد، شما یک دنباله هدف گذاری مجدد طراحی می کنید تا اعتماد ایجاد کنید و آنها را وادار به ثبت نام در وبینار کنید. در اینجا نحوه عملکرد استراتژی هدف گذاری مجدد آمده است:

  • کاربران از طریق یک آگهی آنلاین یا یک جستجوی موتور جستجو از پست وبلاگ شما بازدید می کنند و یک پیکسل و کوکی مرتبط را در رایانه خود قرار می دهند.
  • کوکی برای صفحه وب خاص مقاله، دنباله تبلیغات را فعال می کند.
  • در روزهای اول تا چهارم پس از بازدید مشتری از وب سایت شما، اولین تبلیغ را ارائه دهید:
  • ویدیویی که به طور خلاصه نام تجاری شما را معرفی می کند و توضیح می دهد که در چه زمینه ای فعالیت میکنید.
  • در روزهای پنج تا هشتم پس از بازدید مشتری، آگهی دوم را ارائه دهید: پیوندی به مقاله ای که در مورد مزایای وبینار صحبت می کند.
  • در روزهای نهم تا دوازدهم پس از بازدید از سایت، سومین و آخرین آگهی را به مشتریان نشان دهید: دعوتی برای پیوستن به وبینار.

به محض اینکه کاربر به وبینار می‌پیوندد، پیکسل دیگری را در کوکی مشتری قرار دهید که او را از اولین لیست هدف گذاری مجدد حذف می‌کند و در فهرست دومی قرار می‌دهد که به او یادآوری می‌کند که در وبینار شرکت کند.

برای کمپین‌های هدف گذاری مجدد پیچیده، استفاده از خدمات هدف گذاری مجدد حرفه‌ای را در نظر بگیرید، که می‌تواند کل کمپین‌های هدف گذاری مجدد را از ابتدا تا انتها بر اساس سفر مشتری‌تان برای شما راه‌اندازی کند.

آیا هدف گذاری مجدد ارزش سرمایه گذاری را دارد؟

اگر حضور آنلاین دارید و ترافیک ارگانیک یا پولی به دارایی‌های وب خود دریافت می‌کنید، باید بازدید کنندگانی را که وب‌سایت شما را ترک می‌کنند، بدون انجام اقداماتی که می‌خواهید در اولین بازدید انجام دهند، هدف گذاری مجدد کنید.

هدف گذاری مجدد به کاربران شما یادآوری می‌کند که پس از ترک وب‌سایت شما وجود دارید و می‌تواند آنها را وادار کند تا به فراخوان مورد نظر پاسخ دهند و به شما فرصتی دوباره می‌دهد تا کسی را متقاعد کنید یا به کسی بفروشید که از قبل با پیشنهاد تجاری شما آشنا است.

 

اهداف کلیدی

هدف گذاری مجدد یک استراتژی بازاریابی آنلاین است که شامل خدمات رسانی به مشتریانی است که قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده اند با تبلیغات مرتبط در هنگام مرور وب سایت های خارجی.

کسب‌وکارها باید پیکسل‌های هدف گذاری مجدد را در وب‌سایت خود قرار دهند تا اطلاعات مرور مشتری را که در نمایه‌های کاربر نگهداری می‌شوند و با کوکی‌ها ردیابی می‌شوند، ذخیره کنند. سپس شبکه تبلیغاتی هنگام مرور وب، تبلیغات مرتبط را به مشتریان ارائه می کند.

تصویر اصلی برای  هدف گذاری مجدد  چیست؟

اگر شما یک کسب و کار کوچک دارید و محصولاتی را به صورت آنلاین می فروشید، باید بدانید که تبلیغات نقش مهمی در جذب افراد به وب سایت شما دارد. اما اگر برای اولین بار فروشگاه شما را پیدا کنند، آماده خرید نباشند، چه؟ یا اگر قبل از تکمیل خرید صفحه شما را ترک کنند ؟

تحقیقات نشان داده که 97٪ از افرادی که برای اولین بار از سایت شما بازدید می کنند بدون خرید چیزی از سایت شما خارج می شوند و سپس بازگشتی به سایت شما ندارند مگر اینکه بتوانید آنها را برگردانید.

کمپین های هدف گذاری مجدد پس از اینکه بازدیدکنندگان وب سایت شما را بدون خرید ترک کردند، محصولات و خدمات شما را یادآوری می کنند. پس از بازدید از صفحات خاص، به شما این امکان را می دهد که آنها را مجدداً هدف گذاری کنید و هنگام بازدید از وب سایت های دیگر، تبلیغات متنی یا تصویری مرتبط را به بازدیدکنندگان خود نشان دهید.

کمپین های هدف گذاری مجدد را می توان با کمک گوگل ادز، هدف گذاری مجدد فیس بوک، تبلیغات لینکدین و دیگر پلتفرم های تبلیغاتی هدفمند مجدد انجام داد. امروزه بازاریابان جدی از هدف گذاری مجدد به عنوان ابزاری حیاتی برای ارتباط با مشتریان خود و افزایش فروش و وفاداری مشتریان خود استفاده می کنند.

قبل از اینکه شخصی تصمیم به خرید محصول یا خدمات شما بگیرد، باید احساس کند که شما را می شناسد. یک قانون خوب بازاریابی برای کمک به مشتریان برای تصمیم گیری در مورد خرید این است که مطمئن شوید پیام شما را حداقل 7 بار دیده اند. هدف‌گذاری مجدد باعث ایجاد دید برای برند شما می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که به مخاطبانی دسترسی پیدا کنید که قبلاً به محصولات شما ابراز علاقه کرده‌اند. این هدف گذاری نسبت به سایر انواع تبلیغات بسیار مقرون به صرفه تر است.

چه زمانی باید از کمپین های هدف گذاری مجدد استفاده کنید؟

هدف گذاری مجدد یک استراتژی بازاریابی بلندمدت برای کسب و کارهایی است که قبلاً طرفدارانی دارند. اگر وب سایت شما حداقل 100 بازدید کننده ماهانه دارد، تبلیغات بازاریابی مجدد گوگل قطعا برای شما مناسب است.

تبلیغ پرفروش ها هدف گذاری مجدد تبلیغات یک راه ساده و موثر برای نمایش محصولات پرفروش شماست. و تبلیغ مواردی که مشتریان فعلی شما دوست دارند حتی می تواند به تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری و افزایش بازگشت سرمایه برای تبلیغات شما کمک کند.

معرفی مجموعه های جدید افرادی که به برند شما علاقه مند هستند و از سایت شما بازدید می کنند، هنگام راه اندازی یک مجموعه محصول جدید، مخاطبان بسیار خوبی هستند. تبلیغات هدف گذاری مجدد شما در هر کجا که آنلاین می‌شوند، توجه آن‌ها را جلب می‌کند و مسیری واضح برای بازگشت به فروشگاه شما ایجاد می‌کند تا بتوانند موارد جدید را بررسی کنند. این را می توان با کمپین های نمایشی با استفاده از Google AdWords یا از طریق یک کمپین هدف گذاری مجدد فیس بوک انجام داد.

هدف گذاری مجدد در مقابل کمپین های بازاریابی مجدد:

“هدف گذاری مجدد” و “بازاریابی مجدد” تقریباً شبیه به هم هستند زیرا به معنای دستیابی به اهداف مشابه هستند.

  • مخاطبانی را هدف قرار دهید که قبلاً از سایت شما بازدید کرده اند و از برند شما آگاه هستند
  • افرادی را که به احتمال زیاد خرید می کنند را جذب و هدف قرار دهید
  • از طریق آگاهی و شناخت برند به شروع ایجاد ارتباط پایدار با مشتریان کمک کنید
  • تفاوت بین هدف گذاری مجدد و بازاریابی مجدد در تاکتیک های مورد استفاده برای دستیابی به این اهداف است.
  • هدف گذاری مجدد در درجه اول از تبلیغات پولی برای هدف قرار دادن مخاطبانی استفاده می کند که از وب سایت یا پروفایل های رسانه های اجتماعی شما بازدید کرده اند.
  • بازاریابی مجدد در درجه اول از ایمیل برای هدف قرار دادن افرادی استفاده می کند که قبلاً با برند شما تجارت کرده اند.

هدف گذاری مجدد چگونه کار می کند :

تبلیغات هدف گذاری مجدد ما از شبکه نمایش Google استفاده می‌کنند تا از طریق تبلیغات نمایشی به بیش از 90٪ افراد در اینترنت در بیش از 2 میلیون سایت دسترسی پیدا کنند.

هنگامی که یک بازدیدکننده سایت شما را مرور می کند، هنگام خواندن مقاله، گوش دادن به موسیقی یا بازدید از فروشگاه های دیگر به صورت آنلاین شروع به دیدن تبلیغات شما می کند. تبلیغات شما همه چیزهای جالبی را که باید ارائه دهید به آنها یادآوری می کند و زمانی که تصمیم به خرید گرفتند آنها را به سایت شما بازگرداند.

تنها با چند کلیک، می‌توانید تبلیغاتی را خودکار کنید که فروش را در پس‌زمینه بازیابی می‌کنند، در حالی که روی سایر بخش‌های مهم کسب‌وکارتان تمرکز می‌کنید.

جایی که هدف گذاری مجدد در استراتژی بازاریابی شما قرار می گیرد:

شما به بیش از یک کانال بازاریابی برای اطمینان از اینکه هیچ یک از مشتریان شما دچار مشکل نمی شوند نیاز دارید . به گفته گوگل، ترکیب هدف گذاری مجدد با تبلیغات دیگری که قبلا انجام می‌دهید می‌تواند به شما کمک کند تا 50٪ محصولات بیشتری بفروشید.

با استفاده و بکارگیری ایمیل، تبلیغ فیس بوک یا تبلیغ اینستاگرام، ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید. سپس، هنگامی که شخصی بدون خرید سایت شمارا ترک می‌کند، می‌توانید با یک آگهی او را هدف گذاری مجدد کنید. هنگامی که آنها خرید کردند و شما آدرس ایمیل آنها را هنگام پرداخت جمع آوری کردید، یک اتوماسیون خوشامدگویی یا اولین خرید ارسال کنید تا آنها را با نام تجاری خود در ارتباط نگه دارید.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

11 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

خروج از نسخه موبایل