نکات ضروری برای برنامه ریزی موثر در طراحی بروشور

طراحی گرافیکی و طراحی سایت
به این محتوا امتیاز دهید

حتی در این دنیای دیجیتالی که اکنون در آن زندگی می کنیم، بروشورها می توانند بهترین دوست شرکت شما باشند. آنها می توانند در ارتباط با دیگر ادبیات فروش شما کار کنند. علاوه بر این، آنها حتی نیازی به چاپ ندارند، با فناوری کتاب الکترونیکی و خواندن آنها در رایانه لوحی، دسکتاپ یا حتی تلفن بسیار آسان است.

با این حال، بدون برنامه ریزی دقیق، آماده سازی و اجرا، کل فرآیند طراحی بروشور می تواند به اتلاف وقت و پول شما تبدیل شود. بنابراین، مراحل زیر را دنبال کنید تا یک بروشور تاثیرگذار طراحی کنید که پرس و جو در مورد کار برند شما را افزایش می دهد.

1.جایگاه بروشور خود را در فرآیند خرید بشناسید:

محصول شما، بازار، حتی رویکرد شما نسبت به اینکه چگونه می خواهید فروش را انجام دهید، همه عوامل اصلی در نحوه نوشتن بروشور شما هستند. مشخص کنید که بروشور شما در فرآیند خرید کجا عمل می کند

برای نوع بروشوری که پس از ملاقات با مشتری بالقوه از خود به جا می گذارید این باید از آنچه شما ارائه کرده اید پشتیبانی کند

 بروشور

2. نقطه فروش:

نوع بروشوری که ممکن است هنگام انتظار در صف بانک بردارید. این می تواند ابزار خوبی برای افزایش علاقه باشد، و افراد را وادار به درخواست بیشتر کند.

3.پاسخ به سؤالات:

شخصی در مورد یک محصول خاص سؤال می کند و شما یک بروشور را از طریق ایمیل برای پیگیری ارسال می کنید.متن باید گسترده باشد، تا جایی که می توانید به آنها اطلاعات بدهید

4. پست مستقیم:

نامه فروش شما به فروش می رسد، اما همچنین می توانید بروشور خود را مستقیماً در بسته پستی خود قرار دهید. با این حال، پست مستقیم چیزی بیش از یک نامه و بروشور است، بنابراین به دقت فکر کنید که چگونه می‌خواهید آن را متمایز کنید.

چگونه فیلم‌های دارای مجوز می‌توانند خلاقیت را افزایش دهند و هزینه‌ها را کمتر کنند؟
ادامه مطلب

 بروشور

5. ابزار پشتیبان فروش:

شبیه به پشت سر گزاشتن است، اما شما از این نوع به عنوان کمکی برای فروش از طریق زمینه فروش استفاده می کنید.

6. برای هر محصول بروشورهای متنوع داشته باشید:

برخی از شرکت ها بروشور برای یک محصول دارند و بس. برخی دیگر از بروشورهای خود در ارتباط با سایر رسانه های تبلیغاتی (تبلیغات چاپی، پست مستقیم و غیره) استفاده می کنند. اگر در حال نوشتن یک بروشور برای استفاده با سایر قالب‌های تبلیغاتی هستید، محتوای شما توسط کمپین تبلیغاتی تعیین می‌شود.

به عنوان مثال، شما یک بسته پست مستقیم کامل ایجاد کرده اید. نامه فروش شما دلایلی را پوشش می دهد که چرا مشتری بالقوه شما اکنون محصول شما را می خرد.

پست مستقیم خود را با یک بروشور کپی دنبال نکنید. شما قبلاً مشتری بالقوه خود را متقاعد کرده اید که یک محصول عالی دارید. اکنون مزایا و ویژگی هایی را که محصول شما ارائه می دهد به آنها نشان دهید.

7. مخاطب خود را بشناسید:

قبلاً تعیین کرده اید که بروشور شما در چه قسمتی از فرآیند خرید قرار می گیرد. هدف قرار دادن آن مخاطب خاص را فراموش نکنید. تصمیم بگیرید که این مخاطب به چه نوع اطلاعاتی نیاز دارد و بروشور خود را بر اساس آن بنویسید. شما نمی خواهید به همان روشی که بروشور پشتیبانی فروش می نویسید، پاسخی به بروشور استعلام بنویسید. به یاد داشته باشید، به طور خاص برای آنها بنویسید. آن را خیلی گسترده کنید .تلاش برای راضی نگه داشتن همه باعث رضایت هیچ کس نمی شود.

 بروشور

8. نقاط فروش خود را سازماندهی کنید:

بروشور شما باید مانند یک کتاب شروع، میانه و پایان داشته باشد. اکثر مردم به جلد جلو، پشت جلد نگاه می کنند، شاید حتی صفحات را ورق بزنند تا ببینند آیا ارزش خواندن دارد یا خیر

نحوه تعیین سازمان نقاط فروش خود به شماره 3 بستگی دارد ، مخاطبان خود را بشناسید. هنگامی که مشخص کردید چه کسی قرار است بروشور شما را بخواند، سپس رویکردی را انتخاب می کنید که به بهترین وجه برای این خوانندگان مناسب باشد.

به عنوان مثال، بگویید شما صاحب یک نمایندگی خودرو هستید. ممکن است بخواهید یک بروشور مفید بنویسید، “10 چیزی که هنگام خرید ماشین باید به دنبال آنها باشید.” اکنون می توانید به جزئیات آنچه که مشتری باید به دنبال آن باشد و شرکت شما چگونه می تواند در فرآیند خرید کمک کند، بپردازید.

بازاریابی دیجیتال دندانپزشکی
ادامه مطلب

این به شرکت شما اعتبار می‌افزاید و این واقعیت که شما این نوع بروشور را دارید می‌تواند تفاوتی در فروش شما با رقیبتان ایجاد کند. به هر حال،این شما بودید که بروشور مفیدی را نوشتید که مشتری شما به آن نیاز داشت و از آن استفاده کرد.

 

9. دقیق، کامل و مختصر باشید:

قبل از شروع مرور نسخه بروشور خود، زمانی را به فکر کردن در مورد اطلاعاتی که می‌خواهید درج کنید و مهمتر از آن مواردی که نیازی به گنجاندن آن ندارید، اختصاص دهید. اکثر بروشورها را باز کنید و کلمات زیادی پیدا خواهید کرد. این به این دلیل است که بروشورها باید تا حد امکان حاوی اطلاعات بیشتری باشند تا مشتری بالقوه شما را به مرحله بعدی ( خرید)  هدایت کند

شخصی که به محصول شما علاقه مند است، تک تک کلمات بروشور شما را خواهد خواند. با این حال، اگر اطلاعات مفیدی به آنها ارائه ندهید  یا بدتر از آن اگر کپی شما خسته کننده است، مشتری احتمالی شما از خرید خود منصرف می‌شود. دقیقاً آنچه را که نیاز دارند به آنها بدهید بدون اینکه آنها را با صفحات بی‌پایانی از کپی‌های پیچیده غرق کنید.

 بروشور

10. آن را برجسته کنید:

شما تا اینجا پیش رفته اید، اما هنوز هم در این مرحله پرش از روی یک مانع بزرگ بسیار آسان است. پس از انجام پنج مرحله اول، ممکن است وسوسه انگیز باشد که همه چیز را در یک طرح بندی قالب با عکس های استوک استاندارد قرار دهید و آن را یک روز بنامید. اما این روزها مردم بسیار بصری تر از گذشته هستند. نه تنها این، آنها باید با سر و صدا و شلوغی زیادی از سایر منابع تبلیغاتی و بازاریابی دست و پنجه نرم کنند

این زمانی است که مهارت های یک طراح، کارگردان هنری و حرفه ای تولید می تواند کمک کند. به جلدها و اولین صفحه داخلی نگاهی جدی بیندازید. با ارزش ترین دارایی شماست. تمام کارهای سخت را برای جذب خواننده انجام می‌دهد.

11. آن را ارزشمند کنید:

مردم بروشورهایی را که ارزشمند هستند نگه می دارند. ارزش ممکن است توسط تحقیق، داده ها، اطلاعات کلیدی، نمودارها هدایت شود. هر چه بتوانید ارزش بیشتری را به بروشور خود تزریق کنید، ماندگاری آن برای مشتریان بالقوه شما طولانی تر است و احتمال اینکه آنها به فروش کمک کنند بیشتر می شود. یک بروشور قابل تنظیم می‌تواند بخش ارزشمندی از فرآیند فروش را تشکیل دهد.

ترند شبکه های اجتماعی پزشکی و دندانپزشکی
ادامه مطلب

12. فراخوانی برای اقدام:

ارائه اطلاعات با کیفیت  به مشتری برای برداشتن گام بعدی ریسک بالایی دارد، بنابراین توصیه می‌شود به وضوح آنها را راهنمایی کنید. فراخوان برای اقدام می تواند به سادگی باشد.مثلا: ( این را بررسی کنید، این آزمایش را کامل کنید، به ما اجازه دهید بررسی کنیم، یا اکنون قرار ملاقات بگذاریم و غیره. ) فراخوان را واضح و آسان کنید

13. خلاقیت در طراحی بروشور:

عناصر بصری بروشور بسیار مهم هستند، زیرا توجه را جلب کنید، در مورد کیفیت محصول خود صحبت کنید تا بتوانید اثربخشی بروشور و نحوه استفاده از آن را افزایش دهید. با ارجاع به هدف و عناصر ارائه، ممکن است چک لیست ها، نمودارها، تصاویر، توصیفات و تست ها و غیره و همچنین اطلاعات نوشتاری ساده را در طراحی قرار دهید.

 خلاقیت در طراحی

14. نحوه‌ی ارائه بروشور:

نحوه ارائه بروشور به خواننده اهمیت زیادی دارد. نحوه تحویل آن را  در نظر بگیرید؛ آیا توضیح یا تبلیغی در آن وجود دارد، آیا توسط یکی از کارکنان شما خواهد بود یا از طریق پست تحویل داده می شود؟ همه این عناصر بر محتوا، عنوان و طراحی تأثیر می‌گذارند.

15. هدف بروشور را در نظر بگیرید:

در نظر بگیرید که چگونه از آن استفاده خواهد شد، در کجا و توسط چه کسی استفاده خواهد شد. آیا بروشور صرفاً برای انتقال اطلاعات، راه اندازی یک پرس و جو یا فروش یک مفهوم است؟ در مورد هدف بروشور بسیار واضح باشد.

نکته آخر:

صفحات را با کپی زیاد پر نکنید. آن را سبک نگه دارید  و اگر برای رسیدن به آن باید از 16 صفحه به 20 صفحه بروید، یا نسخه را کاهش دهید یا بودجه خود را دوباره ارزیابی کنید. همچنین، به احساس و ظاهر آن فکر کنید. میلیون ها نوع کاغذ و کارت وجود دارد. برخی احساس نرمی مخملی دارند، برخی دیگر براق و نرم هستند.

به چه چیزی می خواهید برسید؟ اگر قرار است این بروشور دیجیتالی نیز باشد، آن را در نظر بگیرید. ظرافت هایی که با کاغذ ترکیب می کنید در محیط دیجیتال ظاهر نمی شوند.

 

 

 

درباره نویسنده

پست های مرتبط

11 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *