20 ویژگی که هر کارآفرین باید داشته باشد

کارآفرین
به این محتوا امتیاز دهید

هرکسی ویژگی ها و مهارت های متفاوتی دارد، اما اگر آرزوی کارآفرین بودن را دارید، برخی از این ویژگی ها مهم تر از بقیه هستند. یک کارآفرین مهارت‌های مختلفی را که در طول مسیر به آنها نیاز خواهد داشت، به دست می‌آورد، اما داشتن برخی از ویژگی‌ها در زمانی که هنوز در کار هستید مزایای زیادی دارد.

کارآفرینی، محبوب‌ترین حرکت سال‌های اخیر، آنطور که تصور می‌شود تنها با منابع مالی و یک ایده جالب به دست نمی‌آید. ویژگی های خاصی وجود دارد که برای کارآفرینی باید از آنها برخوردار بود. کارآفرینی که مسئولیت های زیادی را به همراه دارد، متاسفانه برای همه مناسب نیست.

در زیر 20 ویژگی را که در طول زمان گردآوری کرده ایم و معتقدیم هر کارآفرینی باید داشته باشد را فهرست کرده ایم، اما به این معنا نیست که همه این ویژگی ها باید در همه کارآفرینان وجود داشته باشد. اساساً، کسانی که از این خصوصیات بیشتر دارند، نسبت به کسانی که در یک ماجراجویی کارآفرینی نیستند، سود بیشتری می کنند. از سوی دیگر، در برخی موارد، ویژگی یازدهم می تواند به تنهایی در هنگام راه اندازی یک کسب و کار کافی باشد و در زمان کارآفرین صرفه جویی کند.

1- دوراندیشی کارآفرین

برای یک کارآفرین، بسیار مهم است که بتواند آینده را پیش بینی کند. این امر هم از نظر پیش‌بینی روندهای فردا و تهیه پروژه‌ای که بتواند نیازهایی را که هنوز به وجود نیامده است برطرف کند و هم از نظر پیش‌بینی موفقیت پروژه‌ای که در حال انجام آن هستید در شرایط آینده حائز اهمیت است. راز این است که وقتی روندهای خرد را به درستی می خوانید و به ترندهای رو به رشد تبدیل می شوید، در موقعیت مناسب قرار بگیرید.

2- انگیزه

وقتی با حقوق در جایی کار می کنید، چیزهای زیادی وجود دارد که به شما انگیزه می دهد. اما وقتی تنها هستید، این انگیزه باید از درون بیاید. به خصوص اگر به محض شروع کار عواملی مانند انتظارات مشتری و ضرب الاجل وجود نداشته باشد، باید هر روز انگیزه خود را برای کار با همان اشتیاق تا زمانی که پروژه به مرحله اجرا در می آید، فراهم کنید.

3-اعتماد به نفس

یک پیش نیاز مهم برای کارآفرینی، آگاهی از نحوه ریسک کردن است. اگر اعتماد به نفس ندارید، تقریباً در هر موقعیتی که مستلزم ریسک کردن است و اغلب فرصت‌ها را از دست می‌دهید، دچار تردید می‌شوید. برای اینکه اعتماد به نفس خود را افزایش دهید، ابتدا باید به خود و سپس به مهارت های فنی مرتبط با شغل خود اعتقاد بالایی داشته باشید. اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد، شاید انتخاب بهتری باشد تا قبل از شروع کار، این مشکل را حل کنید.

4- مدیریت زمان

دهمین مورد “25 ساعت کار در روز” بود. سخت‌تر کار کردن مهم است، اما اگر نمی‌توانید زمانی را که کار می‌کنید به درستی مدیریت کنید، حتی ممکن است  50ساعت کار در روز هم مفید نباشد. خود را در مدیریت زمان ارتقا دهید. تعداد کمی از استارت آپ ها زمان برای تلف کردن دارند.

5- اطلاعات مالی

قصد دارید محصول یا خدمات خود را به چه قیمتی بفروشید؟ پس چگونه در مورد این شماره تصمیم گرفتید؟ برای این تصمیم چه معیارهایی را در نظر گرفتید؟

متأسفانه، بسیاری از کارآفرینان دانش کافی در مورد اطلاعات مالی ندارند و به همین دلیل برخی از ایده های بسیار خوب قبل از رسیدن به موفقیتی که شایسته آن هستند، به دلیل اشتباهات بسیار جزئی ناپدید می شوند. علاوه بر این، این فقط یک مشکل بودجه محدود نیست.

بسیاری از استارت‌آپ‌هایی که میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری دریافت کرده‌اند و نتوانسته‌اند به درستی از این پول استفاده کنند، به مرور زمان مجبور به تسلیم شدن شدند. ممکن است کار با کارشناسانی که می توانند موضوع پول را برای شما مدیریت کنند راه حل خوبی باشد، اما حتی در این مورد نیز داشتن دانش مالی برای شما مفید خواهد بود.

6- مهارت مدیریت کارآفرین

اگر با یک تیم کار می کنید تا کسب و کار خود را زنده کنید و توسعه دهید، از بسیاری از کارآفرینان جدید خوش شانس تر هستید. حتی اگر در ابتدا تیمی نداشته باشید، زمانی که همه چیز به درستی پیشرفت کند، این کار خواهد شد. و هر تیمی به یک رهبر خوب نیاز دارد تا کارآمد بماند. شاد و مثمر ثمر نگه داشتن تیم همیشه مستلزم استعداد خاصی است. همچنین امکان کسب این مهارت در طول زمان وجود دارد.

7-توانایی برنامه ریزی

توانایی برنامه ریزی  بیشتر از تهیه یک طرح تجاری است. طرح کسب و کار مهم است، اما فراتر از آن، باید بتوانید برنامه های خود را به بخش های کوچکتر و سریعتر تقسیم کنید. گیر نکردن در بخش برنامه ریزی کار و گرفتار نشدن در برنامه های پر از جزئیات غیر ضروری نیز بخشی از توانایی برنامه ریزی است.

8- انعطاف پذیری

همه چیز همیشه آنطور که شما برنامه ریزی کرده اید پیش نمی رود. موقعیت هایی که پیش بینی می کنید ممکن است برعکس اتفاق بیفتند. در چنین مواقعی دو راه دارید. یا تسلیم می شوید و همه چیز را رها می کنید. یا منعطف خواهید بود و با شرایط در حال تغییر همگام می شوید و به راه خود ادامه می دهید. اگر استعداد طبیعی برای آینده نگری ندارید، هر چه زودتر انعطاف پذیری را یاد بگیرید، سودمندتر خواهد بود.

9- جاه طلب و سخت کوش

کارآفرینی مستلزم کار سخت و ریسک پذیری است. عمر کاری که تا نیمه های شب ادامه خواهد داشت، فرآیندی خواهد بود که با لذت توسط مدیران شرکت های نوپا انجام می شود. اما برای سخت کار کردن، باید جاه طلب بود. این مهم است که کارآفرینانی که می خواهند ایده های خود را زنده کنند، از اهداف خود دست نکشند.

10. رشد گرا بودن

کارآفرینی فقط راه اندازی یک شرکت نیست. تلاش برای رشد شرکت نیز سنگ بنای کارآفرینی است. کارآفرینان موفق برنامه های رشد مستمری می سازند و اهداف خود را تعیین می کنند. ابتکاراتی که رشد محور نباشند موفق نخواهند بود.

11- کنجکاو بودن و تحقیق کردن

از جمله ویژگی هایی که هر کارآفرین باید داشته باشد کنجکاو بودن است. قبلاً بحث شده است که آیا کسانی که برای یافتن ایده های جدید تحقیق نمی کنند، کارآفرین هستند یا خیر. برای کارآفرینانی که در مورد پیشرفت ها، رقبا، کارآفرینان موفق و روش های موفقیت تحقیق نمی کنند، اجرای ایده های خود دشوار خواهد بود.

12- کار هدف گرا

ویژگی های کارآفرینان موفق شامل تمرکز کامل آنها بر اهدافشان است. کارآفرینانی که برای هر قدمی که برمی دارند از قبل برنامه ریزی می کنند و اهداف خود را تعیین می کنند سریعتر به موفقیت می رسند.

13- مدیریت مالی کارآفرین

مدیریت پول از جمله ویژگی هایی است که یک کارآفرین باید داشته باشد. اگر کارآفرین نتواند پول خود را مدیریت کند، نمی تواند شرکت خود را مدیریت کند. برای کارآفرینی که بتواند بر درآمد ، هزینه نظارت داشته باشد، سود را اندازه گیری کند و پول را پس انداز کند، قابل بحث نیست.

14- توانایی متقاعدسازی

یکی از ویژگی های کارآفرین خلاق، توانایی صحبت کردن است. یک کارآفرین خوب فروشنده خوبی هم هست. این فروش فقط محصولات و خدمات نیست. کارآفرینان ابتدا باید بتوانند ایده های خود را بفروشند. در غیر این صورت، ایده های آنها در هوا باقی می ماند.

15- مدیریت استرس

یکی از ویژگی هایی که هر کارآفرین باید داشته باشد مدیریت استرس است. زیرا استرس یکی از ضروریات زندگی کارآفرینان است. اگر شما از جمله کسانی هستید که به عنوان یک کارآفرین نمی توانید استرس خود را مدیریت کنید، در مواجهه با مشکلات روحیه خود را از دست می دهید یا به سرعت تسلیم می شوید، پس این مسیر برای شما مناسب نیست. از جمله ویژگی های کارآفرینان، قطعا مدیریت استرس و توانایی کنار آمدن با شرایط سخت است.

16- بهره وری

بهره‌وری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که کارآفرینان باید داشته باشند. آنچه ما کارآفرین می نامیم افرادی هستند که آنچه را که وجود ندارد کشف و تولید می کنند و آنها را وارد زندگی ما می کنند، بنابراین آنچه باید از آنها انتظار داشته باشیم این است که دائما چیزهای جدیدی تولید کنند. اگر می خواهید یک کارآفرین موفق باشید، باید راه هایی برای افزایش بهره وری خود بیابید.

17- ارزیابی فرصت ها

ویژگی افراد کارآفرین این است که فرصت طلب هستند و از هر فرصتی که برایشان پیش می آید استفاده می کنند. برای این کار باید یک ناظر خوب بود. ارزیابی همه احتمالات و ایده های جدید به معنای مادی باید بخشی از زندگی آنها باشد.

18- مدیریت کارآفرین

از جمله ویژگی هایی که هر کارآفرین باید داشته باشد، هم مدیریت پرسنل و هم مدیریت شرکت است. فردی که با همه فاصله دارد، می تواند روابط بین بخشی را هماهنگ کند و بحران ها را مدیریت کند، می توان مدیر موفق نامید. تأسیس شرکت ها کافی نیست، داشتن ویژگی های رهبری برای مدیریت آنها نیز ضروری است.

19- درس گرفتن از اشتباهات

کارآفرینی فرآیندی پرخطر است و بدون اشتباه نیست. بنابراین، زمانی که اشتباه می کنید، به جای انگیزه کم، باید از همان جایی که اشتباه کرده اید ادامه دهید. تا زمانی که از اشتباهات خود درس بگیرید، می توانید تجربه و پیشرفت کسب کنید. در غیر این صورت، حتی یک بحران می تواند تمام تلاش های شما را هدر دهد.

20- بهبود خود

یادگیری چیزهایی که در زندگی تجاری نمی دانیم و بهبود خودمان همیشه سودآور است. به همین دلیل، خودسازی باید یکی از ویژگی هایی باشد که هر کارآفرین باید داشته باشد. حتی داشتن آن یک عادت است.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

11 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

خروج از نسخه موبایل