داستان جذاب سختی های مراجعه به دندانپزشک در انگلیس تا نپال

دندانپزشک
به این محتوا امتیاز دهید

 من نتوانستم با یک دندانپزشک بریتانیا وقت ملاقات بگیرم . بنابراین به نپال سفر کردم تا به جای یک دندان پنج دندان پر کنم.

با کمبود دندانپزشک NHS، بیمارانی که به دنبال مراقبت های فوری و مقرون به صرفه هستند برای درمان به خارج از کشور سفر می کنند، اما به چه قیمتی؟

آگهی مراقبت از دندان در منطقه کاتماندو نپال

آگهی مراقبت از دندان در منطقه کاتماندو نپال

پس از تلاش و شکست در گرفتن وقت دندانپزشکی NHS در بریتانیا تحقیقات اخیر نشان داد که 91 درصد از مطب های دندانپزشکی بریتانیا از پذیرش بیماران جدید خودداری می کنند بنابراین ممن تصمیم به سفر به نپال برای انجام درمان های دندانپزشکی  گرفتم.

 اصلاح دندان های من در خارج از کشور گزینه ای منطقی به نظر می رسید. چند روزی که با نگرانی‌هایم دست و پنجه نرم می‌کردم، سپس در نهایت موافقت کردم که پنج دندانم را در کلینیکی در حومه کاتماندو پر کنم

سرم به عقب خم شده بود، در حالی که ابزارهای مختلف در نزدیکی لوزه هایم تکان می خوردند، چیزی نگران کننده شنیدم.

دندانپزشک مضطرب که یک ماسک جراحی در صورت داشت  با لهجه غلیظ نپالی صحبت می کرد، صدای او با مایعی که از لثه هایم مکیده می شد باعث می شد که حرفهایش را به خوبی نشنوم. به نظر می رسید که او گفته بود: “اوه خدای من”.

این تعجب باعث شد که ناگهان احساس ترس کنم.

خداروشکر بد شنیده بودم عارضه ای وجود داشت، اما جدی نبود. من به سادگی بیشتر از حد معمول بزاق تولید می کردم. یک مشاوره و  پنج ترمیم سطحی و جرم گیری برای من 130 پوند هزینه داشت: تقریباً پنج برابر کمتر از هزینه یک کلینیک خصوصی در بریتانیا.

به نظر می‌رسد من تنها کسی نیستم که برای اصلاح دندان‌هایم تلاش می‌کنم. ماه گذشته انجمن دندانپزشکی بریتانیا (BDA) اعلام کرد که میلیون‌ها نفر در بریتانیا نمی‌توانند درمان لازم را دریافت کنند و خدمات NHS عمدتاً به دلیل ترک این حرفه توسط دندانپزشکان در “نقطه اوج” قرار دارد. اکثر کلینیک‌ها بیماران جدیدی را برای خدمات NHS نمی‌پذیرند، و برخی از کلینیک ها اغلب انتظار بیش از یک سال را پیش‌بینی می‌کنند ووقت دهی ها اغلب برای سک سال بعد پیش بینی می شود.

بنابراین، برای دور زدن بحران، بسیاری از بریتانیایی ها به طور خاص برای درمان یا ترکیب تعطیلات خود با سفر به دندانپزشک به خارج از کشور می روند. از جمله محبوب‌ترین گزینه‌ها می‌توان به ترکیه اشاره کرد که در آن یک ایمپلنت تک دندان می‌تواند حدود 300 پوند هزینه داشته باشد، در مقایسه با 1500 تا 2500 پوند به صورت خصوصی در بریتانیا، و درمان ریشه 65 پوند در مقایسه با 700 پوند در بریتانیا. اسپانیا و تایلند نیز با این امتیاز که ( مانند ترکیه ) برای تعطیلات و درمان دندانپزشکی عالی هستند.

طراحی سایت رادیولوژی
ادامه مطلب

 

روند رو به رشد

نظرسنجی اخیر BDA از 944 دندانپزشک نشان داد که 85 درصد، گردشگری دندانپزشکی را به عنوان یک روند رو به رشد به رسمیت می شناسند. پل وودهاوس، عضو هیئت مدیره BDA و صاحب یک مطب دندانپزشکی در بریتانیا، گفت: “من انگیزه افراد را از نقطه نظر مالی درک می کنم.” بعلاوه، از دیدگاه اجتماعی، جوانان خواهان لبخند زیبا و جذاب هستند .

اما نگرانی های گسترده ای در مورد این میانبر به ظاهر جذاب وجود دارد، به طوری که 86 درصد از دندانپزشکان که این بحث را مورد بررسی قرار داده اند بیان کردند که بیماران زیادی را برای عوارض پس از درمان در خارج از کشور درمان کرده اند.

جیمی فولرتون

جیمی فولرتون

جیمی در کلینیک‌های دندانپزشکی در مکزیک و نپال برای پیگیری مراقبت‌های دندانی مقرون‌به‌صرفه‌تر تحقیق کرده است و نتایج او از این تحقیق و بررسی به شرح زیر است: من در خارج از کشور بودم که فهمیدم به درمان دندان نیاز دارم، احتمالاً نتیجه ترک الکل در سال 2018 و جایگزینی آن با دسرها بوده است. سپتامبر گذشته در طول سفر به شهر مریدا در مکزیک یک جلسه جرمگیری دندان داشتم. پس از آن دندانپزشک گفت که من به ترمیم های دندانی متعددی نیاز دارم که در کلینیک او بیش از 1000 پوند هزینه دارد.

مکزیک یک مقصد گردشگری دندانپزشکی محبوب برای مردم ایالات متحده است، که در آن کار دندانپزشکی می تواند به طور شگفت انگیزی گران باشد و توسط دولت حمایت و بیمه نمی شود. اما 1000 پوند پول بسیار زیادی به نظر می رسید، بنابراین تصمیم گرفتم منتظر یک قرار NHS باشم.

در بازگشت به خانه در مارگیت، به یک کلینیک دندانپزشکی رفتم و به عنوان یک بیمار NHS درخواست درمان کردم. پاسخ مسئول پذیرش بسیار خوب به نظر می رسید. هیچ ظرفیتی در درمانگاه و شهر وجود نداشت.

تحقیقات اخیر بی‌بی‌سی نشان داد که برخی از مردم صدها مایل را در جستجوی درمان دندان‌پزشکی رانندگی می‌کنند. برخی دیگر حتی دندان های خود را می کشند. با وجود ناامیدی و درد خفیف دندان، من برای کشیدن دندان آماده نبودم.

کمی بعد، در یک سفر کاری کوتاه به آلبانی، یک رئیس اپراتور تور محلی به من گفت که این کشور برای گردشگری دندانپزشکی محبوب است. هزینه پر کردن در آنجا بین 25 تا 50 پوند است، در مقایسه با حدود 100 پوند برای پر کردن سفید از طریق درمان خصوصی در بریتانیا.

شرایط بازاریابی پزشکی در سال 1401
ادامه مطلب

بعد به یک سفر کاری دیگر به نپال رفتم. اصلا فکر نمی کردم که از این سفر برای رفع درد دندان‌هایم استفاده کنم تا اینکه به طور تصادفی درخت دندان درد معروف نپال را دیدم: یک کنده چوبی پوشیده از سکه در کاتماندو قدیمی

 

نپال

مردم محلی قبل از بازدید از کلینیک‌های دندان‌پزشکی در نپال از «درخت دندان درد» بازدید می‌کنند.

ndu Valley، Vaisha Dev، الهه تسکین دندان درد، دندان درد را می توان با میخ کردن روپیه به درخت آرام کرد. مردم محلی این کار را قبل از مراجعه به کلینیک‌های دندان‌پزشکی که در آن نزدیکی هستند انجام می‌دهند، که این الهه مجموعه‌ای از دندان‌های مصنوعی را پشت پنجره‌های کثیف نشان می‌دهد.

وقتی از راهنمای تورم پرسیدم که آیا به این کلینیک ها اعتماد دارد یا خیر، به آرامی سرش را تکان داد. با این حال، دندان درد مرا برای تحقیق بیشتر ترغیب کرد. گردشگری دندانپزشکی در نپال نیز با تعداد فزاینده‌ای در حال افزایش است. من موفق شدم فهرستی از کلینیک‌هایی را پیدا کنم که مطابق با استانداردهای ایالات متحده ارزیابی شده بودند. چند روز بعد در لالیتپور، چند مایلی جنوب کاتماندو، روی یونیت دندانپزشکی دراز کشیده بودم ودهانم باز بود.

دندانپزشکان در نپال

دندانپزشکان در نپال

گردشگرانی که به دنبال یک معامله در زمینه مراقبت از دندان هستند، از مقاصد دوردستی مانند نپال بازدید می کنند، اما مهم است که قبل از هر گونه اقدام درمانی ، در مورد کلینیک ها تحقیق کنید.

کلینیک دندانپزشکی ارتو که کارآمد و فوق‌العاده تمیز است، با مکان‌های پرگرد و غباری که در اوایل هفته دیده بودم متفاوت بود. ترمیم ها با حداقل درد انجام شدند و 130 پوند ارزش بسیار خوبی به نظر می رسید.

پل وودهاوس از BDA گفت: «این فرد در نپال ممکن است شگفت‌انگیزترین دندانپزشک باشد. «این اشتباه است که کسی را فقط به خاطر موقعیت مکانی که دارد تحقیر کنیم. اما آنها می توانند حرفه ای و تمیز به نظر برسند و دارای کیت مدرن و شخصی سازی شده باشند – حتی اگر از آن استفاده کنند.

 

خطرات و مقررات

وودهاوس به شدت توصیه می کند که ازسفربرای درمان دندانپزشکی خودداری کنید. او گفت که مقررات دندانپزشکی بریتانیا در مقایسه با بسیاری از کشورها بسیار سخت‌گیرانه است و بزرگ‌ترین خطر جستجوی درمان در خارج از کشور اغلب عدم مراقبت مداوم است .

او گفت: “فقدان تضمین های بلندمدت چیزی است که هیچ کس به آن توجه نمی کند.” در حالی که اگر در بریتانیا مشکلی پیش بیاید، می‌توانید غرامت مالی دریافت کنید تا کار را به خوبی انجام دهند.

10 روش تبلیغات پزشکی که کسب و کار شما را متحول خواهد کرد
ادامه مطلب

او به نوجوانی اشاره کرد که در بریتانیا تحت معالجه خود قرار دارد و 20 تاج در ترکیه نصب کرده بود. بیمار اکنون نمی تواند به درستی بجود یا صحبت کند و دائماً درد دارد . صورتحساب اصلاح این کار بیش از 20000 پوند خواهد بود.

من در نپال کار دندانپزشکی پیچیده تر از پر کردن دندان را نداشتم. هشدارهای وودهاوس کاملا منطقی است. اما افراد زیادی در بریتانیا هستند که فکر می کنند سفر درمانی دندانپزشکی ممکن است تنها گزینه آنها باشد. در واقع، دوستان من که نمی توانند درمان NHS را دریافت کنند، اکنون آنها می توانند سفر درمانی و تفریحی نپال را در نظر بگیرند. می‌توانند یک پرواز رفت و برگشت بخرند، همان رفتاری که من داشتم، به‌علاوه یک هفته در یک هتل عالی با قیمتی کمتر.

کلینیک دندانپزشکی در نپال

کلینیک دندانپزشکی در نپال

نپال یک مقصد کلیدی در عرصه گردشگری دندانپزشکی رو به رشد است. تجربه من از گردشگری دندانپزشکی تا کنون مثبت است. هیچ یک از مواد پر شده ام نیفتاده است، دندان درد من از بین رفته است.

با توجه به اینکه چشم انداز دندانپزشکی NHS به طور فزاینده ای تیره به نظر می رسد، وودهاوس انتظار دارد روند گردشگری دندانپزشکی تشدید شود. او گفت: «مگر اینکه دولت در NHS سرمایه گذاری کند تا همه بتوانند دندانپزشک NHS داشته باشند، مردم در موقعیت وحشتناکی قرار خواهند گرفت و رفتن به خارج از کشوررا انتخاب خواهند کرد.

اگر برای درمان در یک شهر پایتخت خارجی هستید، سعی کنید از کارکنان سفارت یا کنسولگری بریتانیا یا ایالات متحده بپرسید که کجا دندان هایشان را درست می کنند. این سازمان ها ممکن است کلینیک هایی را که ارزیابی کرده اند را توصیه می کنند.

از روی ظاهر قضاوت نکنید

بسیاری از کلینیک‌ها با مکان‌های فوق‌العاده تمیز، موسیقی کلاسیک در اتاق‌های انتظار و تجهیزات با ظاهری مدرن، خود را جلوه می دهند اجازه ندهید این عوامل شما را فریب دهند تمام اینها می توانند برای پوشاندن ناکارآمدی ها آن مرکز باشد.

تحقیق، تحقیق، تحقیق

در کلینیک‌هایی که مدنظر شماست، از افرادی که درمان‌های مشابه با آنچه شما باید انجام داده‌اند، گواهی‌های مستقل درخواست کنید. بررسی‌های آنلاین را بررسی کنید، اما مراقب تقلبی‌ها باشید (اگر شخصی فقط یک نظر گوگل را پست کرده است، این یک پرچم قرمز بالقوه است).

قیمت خصوصی

با چند کلینیک خصوصی بریتانیا تماس بگیرید تا از درمان مورد نیاز خود مطلع شوید. با در نظر گرفتن هزینه های سفر، اقامت و زندگی در خارج از کشور، چقدر از سفر درمانی دندانپزشکی گران تر است؟ صرفه جویی برای تفاوت خطرات بالای درمان در خارج از کشور را از بین می برد.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

11 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *