روش های حرکت در راستای منافع

حرکت در راستای منافع
به این محتوا امتیاز دهید

اغلب گفتن حرکت در راستای منافع آسان تر است، اما انجام آن بسیار سخت است. انتخاب رفتاری کوتاه مدت باعث عدم تعادل در مدیریت منافع شما می شود. انتخاب های بلندمدت راستای منافع ممکن است دور از ذهن به نظر برسد.

کرت لوین معتقد بود که رفتار تعادلی بین نیروهای محرک و بازدارنده است. تغییر با کاهش محدودیت ها بیشتر از افزایش عوامل محرکه امکان پذیر است. کلید حرکت در راستای منافع شما این است که نیروهای بازدارنده را شناسایی کرده و یکی یکی حذف یا کاهش دهید. در واقع، متقاعد کردن مشتریان برای اقدام در راستای منافع خود بسیار سخت تر است.

هنی یانگمن در یک شوخی به این نکته اشاره کرد:

مردی نزد دکتر می رود، بازویش را پشت سرش می چرخاند و می گوید: “دکتر، وقتی این کار را می کنم درد می کند.” و دکتر می گوید: “این کار را نکن.”

فعالیت بالینی من بر بهبودی از رنج مزمن، خشم و سوء استفاده عاطفی متمرکز است. بیماران تشخیص می‌دهند که وقتی شریک خود را عصبانی می‌کنند، انتقاد می‌کنند، سر به سر هم می گذارند، فریاد می‌زنند، می‌ترسانند یا شرمنده می‌شوند، احساس درد می کنند. با این حال، آن‌ها سال‌ها در این رفتارهای خود اصرار دارند.

روش های  حرکت در راستای منافع عبارتند از:

دفاع از نفس

دفاع از نفس:

از نظر کارکردی، “من” این است که ما ترجیح می دهیم خودمان را چگونه نگاه کنیم و می خواهیم دیگران به ما چگونه نگاه کنند. اگرچه ارزش‌ها برای احساس خود محوری‌تر هستند، دفاع از نفس معمولاً در شدت عاطفی از اختلاف نظرهای ارزشی پیشی می‌گیرد.

قدرت داستان سرایی در فروش
ادامه مطلب

 آشکارساز تهدید با رشته عصبی که در سیستم عصبی مرکزی تعبیه شده است تا ما را از آسیب در امان نگه دارد، در دوران مدرن برای محافظت از نفس ساخته شده است. دیگر در مورد از دست دادن موقعیت صرف نیست، تهدید نفس ممکن است خطرناک به نظر برسد.

اعتبار سنجی بر توانمندسازی:

توانمندسازی توانایی و اعتماد به نفس برای بهتر کردن چیزی در زندگی است. اعتبارسنجی یعنی درک و پذیرش باورها و احساسات شما است. جستجوی تاییدیه برای نگرش های خود باخته، یک محدودیت بزرگ برای رفتار در راستای منافع خود شماست.

دل مشغولی به «چرا»:

اکثر مراجعین توسط منتورهای دیگر ارجاع می شوند. آنها با دایره لغات غنی می آیند تا توضیح دهند که چرا این گونه رفتار می کنند. توضیحات روانشناختی آنها در مورد تجارب نامطلوب دوران کودکی به پیشگویی های خودشکوفایی تبدیل می شود و رفتاری را که به نفع آنها است مهار می کند.

رنجش یا تحقیر:رنجش یا تحقیر:

 رنجش و تحقیر محدودیت‌های بزرگی برای رفتار در راستای منافع شما هستند. توجیه کینه و تحقیر، محدودیت ها را به دیوارهای سنگی تبدیل می کند.

روی انجام ندادن آن تمرکز کنید:

 مغز نمی تواند کاری را انجام ندهد. باید کاری انجام دهد که با کاری که شما نمی خواهید انجام دهید ناسازگار است. به عنوان مثال، تلاش برای خشمگین یا تحقیر نشدن هرگز موفقیت آمیز نیست. تلاش برای نگاه کردن به مسائل از منظرهای گسترده تر و دلسوزانه تر است.

کاهش منابع هنگامی که خسته، گرسنه، استرس، عصبانی، مضطرب، غرق شده یا تحت تأثیر الکل و مواد مخدر قرار گرفته اید، میل به رفتار به نفع شما بدتر می شود و به طور خودکار نیروهای بازدارنده را تقویت می کند. ما تمایل داریم به مکانیسم‌های مقابله ابتدایی مانند سرزنش، انکار و اجتناب عقب نشینی کنیم.

10 روش برای تعامل و ارزیابی با کارمندان
ادامه مطلب

انگیزه های خلبان خودکار اینها پاسخ های شرطی و عادات مقابله ای هستند. آن‌ها مانعی برای عمل به نفع شما هستند زیرا در گذشته شکست خورده‌اند. علیرغم شکست مکرر انتقادها در ایجاد تغییرات مثبت در گذشته، به طور خودکار تمایل به انتقاد از انتخاب های شریک زندگی خود دارید.

 

کاهش محدودیت ها

من از یک مشتری برای نشان دادن هر یک از نکات زیر استفاده خواهم کرد. پس از جلسه روانی-آموزشی اولیه، مشتری من این هدف را برای درمان تعیین کرد: من می‌خواهم نسبت به شریکم که هنوز از صدمه‌ای که من در گذشته به او وارد کرده‌ام عصبانی است، دلسوزتر و دوست‌داشتنی‌تر باشم.

برای کاهش محدودیت دفاع از خود، بر اساس ارزش‌های عمیق‌تر خود عمل کنید، نه نفس خود. تعارض که عمدتاً بر اساس ارزش‌ها هدایت می‌شود، همیشه محترمانه است. احترام به کرامت انسانی یک ارزش اصلی است. اختلاف نظرها می تواند ناامید کننده باشد اما هرگز ارزش شخصی را کم ارزش نمی کند. عمل بر اساس ارزش‌ها، اعتماد به نفس را تقویت می‌کند و دفاع از خود را غیرضروری می‌کند.

دفاع از نفس مشتری من باعث می شود که او نسبت به رنجش شریکش واکنش منفی نشان دهد. اما عمل به ارزش‌های او (حفاظت از عزیزان) به او کمک می‌کند تا بفهمد قبل از اینکه بتواند دفاعش را کنار بگذارد، باید احساس امنیت کند. شفقت و احترام به مرزها به او کمک می کند احساس امنیت کند.

روی اعتبارسنجی خود تمرکز کنید. بدانید که هستید و آنچه را که می خواهید روشن کنید. در این صورت می توانید به جای اینکه به دنبال تأیید اعتبار دیگران باشید، پیشرفت کنید.

نحوه استخدام نیرو برای کلینیک دندانپزشکی
ادامه مطلب

اعتماد

روی چگونگی کاهش محدودیت ها تمرکز کنید. پاسخ چگونه در گذشته نخواهد بود. اگر در گذشته مشکلات مشابهی را حل می کردید یا به نفع خود در زمینه های مشابه در گذشته رفتار می کردید، محدودیت وجود نداشت.

هرگز رفتارهایی را که می خواهید تغییر دهید توجیه نکنید. توجیه تمرکز ذهنی را در بر می گیرد و احتمال تکرار اشتباهات را افزایش می دهد. بدتر از آن، آدرنالین به طور معمول رفتارهای خودشکوفایی را هدایت می کند. وقتی منابع کم است، مغز هوس آدرنالین می کند. توجیه بهانه ای می دهد تا دفعه بعد که خسته، گرسنه، استرس، غرق یا ناتوان شدید، با همان رفتار به دنبال آدرنالین باشید. به جای توجیه رفتار، تمرین کنید که چگونه تغییر مورد نظر را در شرایط مشابه در آینده اعمال خواهید کرد.

مشتری من زمانی که شریکش رنجیده خاطر می کند، آسیب ها را تشخیص می دهد و در نتیجه محدودیت های رفتار دلسوزانه را کاهش می دهد. وقتی منابع کم هستند قضاوت نکنید و هیچ اقدام معناداری انجام ندهید. زمانی را تعیین کنید که در آن استراحت و تغذیه هستید تا به دنبال راه حل باشید.

بهترین روش حرکت در راستای منافع بلند مدت شما

مغز به طور خودکار در راستای منافع کوتاه مدت عمل می کند. به دلیل عدم قطعیت و تعداد متغیرهای درگیر، تأمل در مورد منافع بلندمدت فرآیندی دشوار است. وقتی گذشته مملو از شکست است، افراد تمایل دارند به آینده فکر نکنند.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

11 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *