7 نکته برای گزارش سئوی محلی بهتر

گزارش سئوی محلی
به این محتوا امتیاز دهید

گزارش سئوی محلی خود را برای مشتریان تجاری محلی جامع کنید. در اینجا نحوه تنظیم گزارش‌های SEO برای کمک به مشتریان محلی آورده شده است.

یکی از زمینه‌هایی که آژانس‌ تبلیغاتی به طور کلی فاقد آن هستند، به خصوص در سئوی محلی، گزارش است. بر خلاف کسب و کارهای شرکتی و بین‌المللی با مدیران و سهام‌داران سطح  C ، بسیاری از کسب و کارهای محلی فقط به دنبال ترافیک بیشتر در درب‌های خود هستند. بنابراین، با ساده‌سازی رویکردمان و تمرکز بر گزارش‌دهی فقط داده‌های بسیار مرتبط، آژانس‌ها می‌توانند بهتر به مشاغل محلی خدمت کنند و روابط قوی‌تری ایجاد کنند.

در اینجا هفت نکته برای بهبود گزارش سئوی محلی و ارائه خدمات به مشتریان محلی ارائه شده است.

 

1.     گزارش‌ سئوی محلی را ساده کنید:

ساده‌سازی گزارش‌های سئو فقط نکته‌ای نیست که آژانس‌های سئو محلی باید از آن پیروی کنند، بلکه معمولاً هر آژانسی نیز باید از آن پیروی کند.

اولین انگیزه ما به عنوان بازاریابان و ارتباطات، ارائه گزارشی تا حد امکان دقیق است. زمانی که بازاریابان نیاز دارند نتایج بد کمپین را زیر کوهی از اطلاعات پنهان کنند، این موضوع بیشتر صادق است. با این حال، گزارش‌های ما باید یک داستان واضح و مختصر در مورد عملکرد کمپین‌های بازاریابی ما بیان کند.

گزارش‌های پیچیده با داده‌های غیرضروری حواس را از موفقیت کمپین منحرف می‌کند و باعث می‌شود برخی از خواندن آن‌ها چشم‌پوشی کنند. این نکات را دنبال کنید تا گزارش‌های سئوی محلی ساده و قابل هضم برای مشتریان باشد:

اهداف روشنی را تعیین کنید:

اهداف کمپین‌ها را در بالای گزارش‌ها مشخص کنید و مرتبط‌ترین معیارها را در ارتباط با پیشرفت خود به سمت آن اهداف ذکر کنید.

معیارهای غیرضروری را حذف کنید:

برای تازه کار سئو، معیارهایی مانند حجم کل کلمات کلیدی، برداشت‌ها و بک‌لینک‌ها در صورتی که ترافیک را به سمت فروشگاه هدایت نکنند، اهمیت کمی دارند.

از یک دوره گزارش واحد استفاده کنید:

صرف نظر از اینکه از چند ابزار استفاده می‌کنید، باید یک دوره گزارش (به‌عنوان‌مثال، 30 روز یا دو هفته گذشته) را بر اساس زمان توزیع گزارش‌ها پیگیری کنید.

تجسم داده‌ها:

ابزارهایی مانند Semrush نمودارهای دایره ای و نمودارهای خطی را برای معیارهای کلیدواژه مهم ارائه می‌دهند که می تواند به مشتریان در تجسم پیشرفت کمپین کمک کند. همچنین تصاویری را برای معیارها، مانند کاربران جدید یا بازگشتی، ارائه می دهد.

گزارش‌ها را به بخش‌های مختلف تقسیم کنید:

فقط از معیارهای کاربر مستقیماً به معیارهای رسانه‌های اجتماعی رد نشوید، بدون اینکه گزارش‌ها را به طور واضح به بخش‌ها جدا کنید. به‌عنوان‌مثال، من دوست دارم گزارش‌های خود را در فصل‌هایی مانند “نمای کلی ترافیک”، “نمای کلی کلمه کلیدی محلی”، “نمای کلی رسانه‌های اجتماعی” و غیره سازماندهی کنم.

یک داستان بگویید:

مشتریان را فقط با معیارهای متریک غرق نکنید. در عوض، معیارها را در پاراگراف‌های کوتاه در بالا یا پایین نمودار توضیح دهید. من گاهی اوقات یک آغازگر مختصر سئو یک صفحه‌ای را در ابتدای گزارش‌ها و ممیزی‌ها قرار می‌دهم تا به مردم کمک کنم بفهمند ما چه ارزشی اضافه می‌کنیم.

 

2.     معیارهای مناسب را انتخاب کنید

بخشی از گفتن یک داستان با داده‌ها، انتخاب داده‌های صحیح مرتبط با آن داستان است. اکثر مشاغل محلی فقط به دو معیار حیاتی اهمیت می‌دهند:

  1. ترافیک
  2. تبدیل‌ها

با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید تمام معیارهای مهم را نادیده بگیرید، بلکه باید معیارهایی را انتخاب کنید که مرتبط با داستان شما هستند. حتی معیارهایی مانند ترافیک کلی به شما نشان نمی‌دهند که این ترافیک چقدر واجد شرایط است یا از چه کانال‌هایی سرچشمه می‌گیرد. به همین دلیل معیارهای حیاتی زیر را از Google Analytics اضافه کنید:

1.     صفحات فرود برتر

2.     مکان بر اساس شهر (کاربران، کاربران جدید، جلسات، نرخ پرش و غیره).

3.     جلسات کلی

4.     کانال‌های ترافیک برتر بر اساس جلسات.

5.     منابع ترافیک / رسانه

6.     مشتریان جدید در مقابل مشتریان بازگشتی.

این معیارها به مشتریان ما می‌گوید که کدام کمپین‌ها از کدام شهرها و منابع بیشترین جریان ترافیک را دارند.

همچنین برای ردیابی داده‌های SERP (صفحه نتایج موتور جستجو)، مانند کلیک‌ها، نمایش‌ها و CTR (نرخ کلیک)، داده‌های کنسول جستجوی Google را در گزارش‌های خود لحاظ کنید. همچنین به ابزاری برای گزارش داده‌های کلیدواژه مانند Semrush یا Ahrefs نیاز دارید.   Semrush  حتی یک ابزار منظم برای ساخت گزارش‌ها و ساختن قالب‌ها برای مشتریان آینده فراهم می‌کند.

Fiverr  به تیم شما این انعطاف‌پذیری را می‌دهد تا قابلیت‌های داخلی خود را گسترش دهد و با برقراری ارتباط با فریلنسرها برای هر مجموعه مهارتی که نیاز دارید، هر پروژه را اجرا کند.

 

3.     کلمات کلیدی را بر اساس مکان تقسیم کنید

با ورود به برخی از جنبه‌های محلی سئو، باید اطمینان حاصل کنیم که گزارش‌های ما به اندازه کافی بهینه شده‌اند تا فقط بر روی داده‌های کلمه کلیدی محلی گزارش دهند. برای این بخش، به یک ابزار کلمات کلیدی پیشرفته مانند Semrush، Moz یا Ahrefs نیاز دارید.

از Semrush برای ایجاد یک پروژه جدید و پیاده سازی ردیابی موقعیت روی استراتژیک‌ترین کلمات کلیدی خود در این مثال استفاده کرده‌ایم.

همان‌طور که در زیر می‌بینید، ردیابی موقعیت را برای جستجوها به طور خاص در منطقه شهری هوستون تنظیم کردیم. سپس می‌توانیم کلیدواژه‌هایی را که دنبال می‌کنیم از Semrush یا حتی Google Analytics بارگذاری کنیم تا در مورد آنها گزارش بدهیم.

برای فیلتر کردن کلمات کلیدی که دنبال می‌کنیم، می‌توانیم برچسب‌هایی اضافه کنیم که آن‌ها را به دسته‌های خاصی تقسیم می‌کند.

می‌توانید با جدا کردن کلمات کلیدی خود با عبارات سؤالی، جستجوهای «نزدیک به من» یا گنجاندن یک کلمه کلیدی مبتنی بر شهر از فهرست خود، به همان اندازه که می‌خواهید فهرست خود را به صورت جزئی دریافت کنید. هنگامی که ردیابی موقعیت و تگ‌ها را تنظیم کردید، می‌توانید به راحتی آن کلمات کلیدی را به ابزار گزارش CSV یا Semrush صادر یا اضافه کنید.

 

4.     بخش ترافیک بر اساس دستگاه

به همان اندازه برای ردیابی کمپین‌های سئوی محلی، فیلتر کردن داده‌ها بر اساس دستگاه بسیار مهم است. به همین دلیل است که می‌خواهیم بخش‌هایی را در گزارش‌های خود بگنجانیم که ترافیک بر اساس دستگاه را مشخص می‌کند و حتی بر اساس مکان و دستگاه، جزئیات را مشخص می‌کند.

با توجه به سئوی محلی، ترافیک جستجوی تلفن همراه مسلماً مهم‌تر از ترافیک دسکتاپ است، به‌ویژه زمانی که تماس‌ها و سفارش دهی تلفن همراه را که معمولاً روی یک تلفن هوشمند یا دستگاه تلفن همراه دیگر انجام می‌شوند، در نظر بگیرید.

5.     نتایج SERP محلی را ردیابی کنید

یکی دیگر از تفاوت‌های بزرگ در نحوه رویکرد Google به جستجوهای محلی، استفاده از ابزارهایی مانند بسته جستجوی محلی و نمایه کسب و کار Google است.

برای چندین کسب‌وکار محلی، فهرست‌های نمایه کسب‌وکار Google می‌تواند منبع بسیار بالاتری برای تبدیل و ترافیک ورودی به یک کسب‌وکار نسبت به وب‌سایت واقعی آن‌ها باشد.

برای ردیابی داده‌های نمایه کسب‌وکار Google با استفاده از هر ابزار گزارش‌دهی معمولی، باید برای یک رابط ثبت‌نام کنید.

با این حال، بسیاری از ابزارهای کلمه کلیدی مانند Semrush اطلاعات دقیق کلمه کلیدی را در مورد نتایج جستجوی محلی، مانند نتایج بسته محلی و قطعه‌های برجسته ارائه می‌دهند.

این اطلاعات برای کسب‌وکارهایی که به دنبال رتبه‌بندی در جستجوهای «نزدیک من» هستند که ترافیک زیادی برای کسب‌وکارشان ایجاد می‌کنند بسیار مرتبط است.

این داده‌ها را به یک CSV صادر کنید یا مستقیماً در ابزار گزارش‌دهی Semrush آپلود کنید.

 

6.     فراتر از ابزارها و معیارهای سئو استاندارد بروید

فراتر از بسته محلی، می‌توانیم چندین KPI اضافی (شاخص‌های کلیدی عملکرد) را به گزارش‌های SEO محلی خود اضافه کنیم که بسیار مرتبط با مشاغل هستند. برای مثال، معیارهای زیر را در گزارش سئوی محلی بعدی خود در نظر بگیرید:

1.      بررسی‌ها

2.      نام تجاری نامرتبط.

3.      بک‌لینک‌ها (در صورت مربوط به کمپین شما).

4.      تعامل در رسانه‌های اجتماعی

ممکن است لازم باشد یک ابزار برای گوش دادن اجتماعی بخرید یا حساب Semrush خود را ارتقا دهید تا اشاره‌ها و تعامل در رسانه‌های اجتماعی را دنبال کنید.

با این حال، می‌توانید برای نظارت بر تغییرات در رتبه‌بندی‌های مرور، نام‌های تجاری بدون پیوند، یا مشارکت رسانه‌های اجتماعی در پست‌های پرطرف‌دار، تحقیقات دستی انجام دهید تا به گزارش‌های خود اضافه کنید.

 

7.     اطلاعات عملی را ارائه دهید

در نهایت، می‌خواهیم گزارش‌های خود را با افزودن بخشی در پایان خلاصه‌ای از نتایج کمپین و اقدامات آتی بر اساس داده‌هایی که ارائه می‌کنید، جمع‌بندی کنیم. این بخش به شما کمک می‌کند داستان خود را با استفاده از داده‌های ارائه شده تکمیل کنید و به مشتریان کمک می‌کند آنچه را که به آنها ارائه کرده‌اید درک کنند.

همچنین افزودن بخش پایانی برای توصیه‌ها را مهم می‌دانم؛ زیرا بسیاری از کمپین‌ها می‌توانند توسط بودجه کم یا مشتریانی که نمی‌خواهند تمام اقدامات لازم را برای تغییر سایت خود انجام دهند، با مشکل مواجه شوند.

بنابراین، اگر کمپین شما به دلیل اینکه یک کسب و کار محلی سایت خود را به روز نمی‌کند یا تغییرات توصیه شده را اعمال نمی‌کند، دچار گرفتگی شده است، حتماً در پایان گزارش خود به آنها به خوبی یادآوری کنید و مزایای توصیه‌های خود را توضیح دهید.

 

درباره نویسنده

پست های مرتبط

11 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

خروج از نسخه موبایل