سئوی پزشکی

سئوی پزشکی
به این محتوا امتیاز دهید

سئوی پزشکی چیست؟

این سؤالی است که احتمالاً هنگام جستجوی گزینه‌هایی برای بازاریابی پزشکی، بیمارستان یا کلینیک خود می‌پرسید. سئو مخفف بهینه سازی برای موتورهای جستجو است و می‌تواند به عنوان تمرین انتشار و ویرایش محتوای وب سایت، HTML و سایر کدنویسی‌ها برای افزایش ارتباط با کلمات کلیدی خاص و حذف موانع فعالیت‌های نمایه سازی موتورهای جستجو تعریف شود. یا سئو را می‌توان به عنوان فرایند بهبود حجم و کیفیت ترافیک یک وب سایت از موتورهای جستجو تعریف کرد.

سئوی پزشکی مخفف بهینه سازی موتور جستجو است. سئوی پزشکی شامل فرایند بهبود رتبه وب سایت پزشکی شما در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی هدفمند و جستارهای جستجو به صورت «ارگانیک» (بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات) است. به عبارت دیگر، سئو برای اقدامات پزشکی به معنای کنار هم قرار دادن یک استراتژی SEO است که باعث می‌شود وب سایت پزشکی شما و صفحات آن در رتبه‌بندی موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی که بیماران بالقوه در جستجوی آن هستند، نشان داده شوند  که بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات، ترافیک کاربر ایجاد می‌کند.

هر بار که یک جستجوی دسکتاپ یا موبایل در یک موتور جستجو مانند Google اتفاق می‌افتد، موتور جستجو از الگوریتم‌هایی استفاده می‌کند که بر اساس کلمات کلیدی که در کادر جستجو تایپ شده‌اند، تصمیم می‌گیرند کدام قسمت از محتوا را ابتدا نشان دهد. سئوی پزشکی امروزه نه تنها کلمات کلیدی، بلکه بررسی‌های آنلاین، کیفیت محتوا، لیست‌ها، بک‌لینک‌ها و موارد دیگر را در نظر می‌گیرد.

وقتی می‌گوییم موتورهای جستجو، در درجه اول در مورد گوگل صحبت می‌کنیم که از دو رقیب نزدیک خود یاهو و Bing بسیار پیشی گرفته است. از آنجایی که الگوریتم‌های جستجو هوشمندتر شده‌اند و رقابت سئوی وب‌سایت پزشکی افزایش می‌یابد، داشتن یک استراتژی جامع سئو پزشکی ضروری است.

آیا سئوی پزشکی اساساً فرایند ایجاد رتبه بندی وب سایت پزشکی من در موتورهای جستجو است؟

درست است، سئوی پزشکی به سادگی فرایند ایجاد رتبه‌بندی «ارگانیک» در موتورهای جستجو برای وب‌سایت‌ها در صنعت مراقبت‌های بهداشتی است منظور از ارگانیک، فهرست‌های بدون پرداختی است که در نتایج جستجوی اصلی موتور جستجو یافت می‌شوند.

اینها با “فهرست‌های حمایت شده” که در گوگل، یاهو می‌بینید متفاوت است و بینگ که در آن صاحبان وب‌سایت به موتورهای جستجو پول می‌دهند تا سایت‌هایشان را به‌عنوان آگهی‌های تبلیغاتی فهرست کنند.

در حالی که نتایج را به این سرعت نمی‌بینید، فهرست‌های ارگانیک رایگان در Google و غیره می‌توانند مزایای طولانی‌مدت بیشتری را برای ترافیک وب‌سایت و تبدیل‌ها به ارمغان بیاورند. بسیاری از رازهای سئوی پزشکی تولید محتوای منحصربه‌فرد است که بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه سایت شما آن را مرتبط بدانند. عنکبوت‌های موتورهای جستجو که واقعاً فقط برنامه‌های رایانه‌ای هستند، سایت‌ها را در اینترنت می‌خزند و فهرست می‌کنند و به سایت‌هایی با محتوای بسیار مرتبط و منحصربه‌فرد با رتبه‌بندی بالاتر موتورهای جستجو پاداش می‌دهند.

بیماران بالقوه به گوگل مراجعه می‌کنند و کلمات کلیدی مخصوص صنعت شما را وارد می‌کنند. آن سایت‌هایی که رتبه‌های بالایی دارند (صفحه 1 یا 2) بخش عمده‌ای از ترافیک این جستجوها را دریافت می‌کنند؛ زیرا اکثر افراد به ندرت در صفحه نتایج موتور جستجو از صفحه 1 فراتر می‌روند.

روش دیگری که موتورهای جستجو اهمیت سایت شما را تعیین می‌کنند از طریق پیوندها است. به طور خاص، پیوندهایی که برای آنها پولی پرداخت نشده و داوطلبانه در سایت دیگری قرار می‌گیرند، به گوگل نشان می‌دهند که سایت شما مهم است. سایت‌هایی که تعداد زیادی از این پیوندهای داوطلبانه دارند، رتبه‌های بالاتری را در موتورهای جستجو نیز مشاهده می‌کنند. البته سئوی پزشکی یک موضوع بسیار فنی است که دائماً در حال تغییر است. گفتن همه چیز در مورد آن تنها در یک مقاله کوتاه غیرممکن خواهد بود.

 

 

نکات سئوی صنعت بهداشت و درمان، جمع بندی

وب‌سایت‌های مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی بیشترین بهره‌مندی از سئو را دارند، زیرا موفقیت آنها بیشتر به این بستگی دارد که مردم چقدر آنها را آنلاین پیدا می‌کنند. خواه یک سازمان مراقبت بهداشتی با یک سایت مبتنی بر محصول باشد یا یک بیمارستان یا مطب خصوصی، کمپین‌های سئو به نوشدارویی برای الزامات بازاریابی مراقبت‌های بهداشتی ورودی آنها تبدیل شده‌اند. و اینجاست که رعایت نکات سئوی بهداشتی، پزشکی برای چنین وب سایت‌هایی ضروری است.

 

سئوی پیشرفته برای وب‌سایت‌های مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی:

 

رقابتی که صنایع پس از تکامل اینترنت با آن روبرو هستند، نه تنها حوزه بهداشت و درمان و پزشکی را تحت‌تأثیر قرار داده است، بلکه انقلاب بازاریابی دیجیتال را نیز فراخوانده است. این بدان معنی است که گوگل در چشم‌انداز جستجو قادر مطلق است، این است که قوانین را تعیین می‌کند.

تمام قوانین تعیین شده توسط Google در دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجو (SQRG) حک شده است. اگر کسی هستید که وب‌سایت‌های مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی را مدیریت می‌کنید، استنباط‌های موجود در سند 160 صفحه‌ای SQRG برای موفقیت شما در روزهای آینده حیاتی است.

به‌روزرسانی الگوریتم هسته گسترده که در مارس 2019 راه‌اندازی شد نیز تأثیر قابل‌توجهی بر سایت‌های مراقبت‌های بهداشتی داشت. اگر از این به‌روزرسانی بی اطلاع هستید، اجازه دهید مختصری به شما بدهم. ترافیک بسیاری از وب‌سایت‌های مراقبت‌های بهداشتی و سلامتی در سراسر جهان در ماه آگوست پس از به‌روزرسانی الگوریتم افزایشی گوگل کاهش یافت.

شما باید قبل از راه‌اندازی وب‌سایت بهداشتی یا پزشکی خود را بهینه کنید، اما اگر شاهد کاهش ترافیک و تبدیل هستید، بررسی کیفیت استراتژی‌های سئوی بهداشتی، پزشکی خود را در نظر بگیرید. در اینجا لیستی از نکات سئو پزشکی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند.

هدف وب سایت مراقبت‌های بهداشتی، پزشکی خود را اعلام کنید

آیا وب سایت مراقبت‌های بهداشتی، پزشکی شما هدف خود را به وضوح در اولین قسمت صفحه اصلی نشان می‌دهد؟ با توجه به دستورالعمل‌های رتبه‌بندی کیفیت جستجوی گوگل، ضروری است که هدف وب‌سایت‌ها به وضوح برای مخاطبان هدف مشخص شود.

یک بار، با یک وب سایت مناسب برای سلامت مواجه شدم که در آن نوشته شده بود قدرت درونی خود را آزاد کنید. این یک برچسب عنوان جذاب است، اما هیچ سرنخی در مورد آنچه وب سایت ارائه می‌دهد به مخاطب هدف و گوگل نمی‌دهد.

اشتباه دیگری که در بسیاری از وب‌سایت‌های مراقبت‌های بهداشتی مشاهده می‌کنم، کمبود متن در صفحه اصلی است. اینها عمدتاً وب‌سایت‌های مبتنی بر محصول هستند که تصاویر را با متن جاسازی شده در آن ایجاد می‌کنند. بنابراین، اگر وب‌سایت‌های مراقبت‌های بهداشتی یا پزشکی سنگین را مدیریت می‌کنید، مطمئن شوید که یک برچسب H1 وجود دارد که به طور خلاصه هدف وب‌سایت را توضیح می‌دهد.

ممکن است وب سایت و محتوای آن را بهترین انتخاب کنید، اما باید اطمینان حاصل کنید که مخاطبان هدف و گوگل نیز با روشن کردن هدف در اولین قسمت وب سایت، همین احساس را دارند.

وب‌سایت‌های YMYL به عنوان وب سایت‌هایی دسته بندی می‌شوند که اطلاعات حساسی را در اختیار مخاطبان هدف قرار می‌دهند.   Google  هنگام رتبه‌بندی این نوع محتواها آگاه است، زیرا پیشنهادات ممکن است بر سلامت، شادی و رفاه مخاطبان هدف تأثیر بگذارد. وب‌سایت‌های مبتنی بر امور مالی، وب‌سایت‌های بهداشتی و پزشکی در این دسته قرار می‌گیرند.

رتبه بندی وب‌سایت‌های سلامت و امور مالی این هوشیاری بیشتر نتیجه بسیاری از وب‌سایت‌های YMYL است که محتوای نادرست نوشته شده توسط نویسندگان محتوای تازه کار را منتشر می‌کنند.

طبق دستورالعمل‌های گوگل، محتوای منتشر شده در سایت‌های YMYL باید توسط متخصصان موضوع نوشته شود. در اینجا چند نکته برای اطمینان از اینکه وب سایت مراقبت‌های بهداشتی، پزشکی شما از رتبه‌بندی‌های کیفیت  E-A-T  پیروی می‌کند آورده شده است:

 

1.     خطوط و جزئیات تماس نویسنده را اضافه کنید:

دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت، وب‌سایت‌های مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی را موظف می‌کند که اطلاعات تماس و جزئیات پشتیبانی مشتری را به کاربران نمایش دهند. علاوه بر این، گوگل می‌خواهد خطوط جانبی نویسنده را برای مقالات وبلاگ‌های بهداشتی و پزشکی ببیند. این برای بررسی این است که آیا یک متخصص موضوع اثبات شده مقاله را می‌نویسد یا خیر.

 

2.     محتوای بی کیفیت را حذف کنید:

بقای جستجوی گوگل به کیفیت نتایج جستجویی که نمایش می‌دهد بستگی دارد. صلاحدید گوگل در هنگام نمایش نتایج به کاربران خود چیزی است که داستان موفقیت آن را ترسیم کرده است. این دلیلی است که گوگل محتوای بد را دوست ندارد. این غول موتور جستجو محتوای ضعیفی را که اطلاعات کمی به کاربران ارائه می‌دهد، در قسمت پشتیبان قرار می‌دهد.

شانس نمایش این صفحات وب در SERP تقریباً صفر است. علاوه بر این، الگوریتم‌های پزشکی مبتنی بر یادگیری ماشین گوگل، سایت‌هایی را که محتوای مبهم و نازکی منتشر می‌کنند، سایت‌هایی غیرقابل‌اعتماد می‌دانند.

بنابراین، اگر وب سایت مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی شما قبلاً محتوای نازک یا تکراری را در وب سایت شما منتشر کرده بود، سعی کنید به آن ارزش اضافه کنید یا آن‌ها را به طور کامل حذف کنید. این می‌تواند به رتبه بندی محتوای عالی شما در گوگل کمک کند.

 

3.     آیا ناوبری سایت را برای کاربران و گوگل ساده و آسان کرده‌اید

وب‌سایت‌های مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی معمولاً پیوندهای زیادی دارند. صفحات محصول به صفحات وبلاگ و بالعکس پیوند داده می‌شوند. با این حال، آیا محتوایی که در هر صفحه ظاهر می‌شود را اولویت بندی کرده‌اید؟

آیا طراحی وب سایت مراقبت‌های بهداشتی شما، محتوای اصلی را از محتوای مکمل جدا می‌کند؟ اگرنه، گوگل و کاربران ممکن است سردرگم شوند. پیوندهای ناوبری، اطلاعات نوار کناری و اطلاعات پاورقی را به عنوان محتوای اضافی اضافه کنید و مطمئن شوید که محتوای اصلی صفحه برجسته شده است.

4.     تبلیغات بیش از حد ممکن است رتبه بندی را خراب کند

بسیاری از سایت‌ها سعی کردند تبلیغات را بیش از حد بهینه کنند تا نرخ کلیک را افزایش دهند. گوگل در دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت خود به وضوح بیان کرده است که تبلیغات با برچسب‌های متمایز مشخص می‌شوند. وقتی وب‌سایت‌های مراقبت‌های بهداشتی به این موضوع پایبند هستند، کاربران بین محتوای حمایت‌شده و محتوای اصلی سردرگم نمی‌شوند.

مشخص شده است که برخی از وب‌سایت‌های مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی تبلیغات متنی و تصویری را به صورت فریبنده در محتوا قرار می‌دهند. گوگل این را به عنوان هرزنامه در نظر می‌گیرد و احتمال جریمه شدن زیاد است. لازم به ذکر است که گوگل وب‌سایت‌های مبتنی بر محصول را به نمایش تبلیغات از شبکه‌های تبلیغاتی تشویق نمی‌کند.

 

5.     چه کسی مالکیت محتوا را بر عهده می‌گیرد

همان‌طور که قبلاً در هنگام بحث در مورد سایت‌های YMYL اشاره کردیم، Google به تمام وب‌سایت‌های مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی با کمی نمک نگاه می‌کند. این تضمین می‌کند که کاربران آنها توسط محتوای غیرقابل‌اعتماد گمراه نشوند. این غول موتور جستجو دارای یک الگوریتم پزشکی است که برای درک برخی از اطلاعات مرتبط تنظیم شده است که به رتبه بندی محتوایی که در وب‌سایت‌های مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی ظاهر می‌شود کمک می‌کند.

 

6.     وجود صفحه “درباره ما” و “تماس با ما” واقعی

وقتی نوبت به وب‌سایت‌های بهداشتی و پزشکی می‌رسد، خوانندگان ممکن است نکاتی را که در بالا به اشتراک گذاشته شده است برای زندگی بهتر دنبال کنند. به همین دلیل، گوگل به کارشناسان موضوع توصیه می‌کند این محتوا را بنویسند.

حتی اگر برای گوگل قابل قبول است که محتوایی را که دارای نویسندگان ناشناس است فهرست بندی کند، احتمال اینکه آنها در صدر قرار بگیرند بسیار اندک است. یک راه بسیار ساده‌تر برای اطمینان از تخصص، اعتبار و اعتماد وبلاگ‌هایی که در وب‌سایت‌های بهداشتی و پزشکی فعال می‌شوند، تأیید آنها توسط یک پزشک است. اطمینان حاصل کنید که جزئیات پزشکی که محتوا را بررسی کرده است را درج کرده‌اید. این یک سیگنال با کیفیت برای Google اضافه می‌کند.

 

7.     بیوگرافی نویسنده

احساسات عمومی در مورد وب سایت مراقبت‌های بهداشتی شما زمانی که گوگل آن را برای موقعیت برتر در SERP در نظر می‌گیرد تأثیر قابل توجهی دارد. از آنجایی که بسیاری از وب‌سایت‌های مبتنی بر بررسی در دسترس هستند، برای Google آسان‌تر است که نماینده را بسنجد.

 

اهمیت راه اندازی وبلاگ

شرکت‌های مراقبت‌های بهداشتی آنلاین اهمیت سئو را درک می‌کنند و هزاران دلار برای بهینه سازی وب‌سایت‌های خود هزینه می‌کنند.

گوگل اکنون در حوزه موتورهای جستجو قادر مطلق است. شرکت‌های سلامت و تندرستی می‌دانند که بقای آنها بستگی به این دارد که غول موتور جستجو چگونه وب‌سایت را ببیند. با این حال، چیزی وجود دارد که این مشاغل از درک آن ناتوان هستند.

گوگل به محتوای تازه علاقه‌مند است. اگر سایت به طور متناوب به روز نشود، این احتمال وجود دارد که کل تلاش سئو بیهوده باشد. با این حال، از قبل می‌دانید که به‌روزرسانی منظم صفحه سرویس و صفحه اصلی عملی نیست.

حفظ یک بخش وبلاگ برای وب سایت شما می‌تواند این موضوع مرتبط را دور بزند. به طور دقیق، محتوای وبلاگ عالی به فرصت‌های تجاری جدید تبدیل می‌شود. همه کسب‌وکارها می‌خواهند ترافیک ارگانیک را به وب‌سایت‌های سلامت و تندرستی هدایت کنند و از مشتریان بالقوه سرنخ‌های باکیفیت دریافت کنند.

ممکن است یافتن افرادی که به دنبال محصول یا خدمات خاصی هستند که توسط شرکت شما ارائه می‌شود، سخت باشد. از طرف دیگر، یافتن افرادی که قبلاً از محصول یا خدمات مرتبط با تجارت شما استفاده می‌کنند یا در نظر دارند، آسان‌تر است. وبلاگ‌های سلامت و تندرستی شما باید در جهت تبدیل این افراد به مشتریان بالقوه شما باشد. موقعیت وب سایت کسب و کار شما در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) ارتباط مستقیمی با کیفیت محتوای وبلاگ دارد.

صاحبان مشاغل نمی‌توانند بنشینند و امیدوار باشند که چند صفحه خدماتی بهینه شده بتوانند از رقبای خود پیشی بگیرند. این بخش وبلاگ در سایت است که ترافیک را برای کلمات کلیدی مورد نظر هدایت می‌کند و اعتبار را به صفحات خدمات منتقل می‌کند.

همچنین، استفاده از کلمه کلیدی مورد نظر بارها در صفحات محصول یا خدمات ممکن نیست؛ زیرا ممکن است هرزنامه به نظر برسد. پیوندهای خارجی و دامنه‌هایی که به وب سایت تجاری شما اشاره می‌کنند عوامل حیاتی هستند که موقعیت SERP یک وب سایت را تعیین می‌کنند.

وب‌سایت‌های دیگر از پیوند دادن به صفحات خدمات و محصولات شما دریغ می‌کنند، زیرا به نظر می‌رسد بیشتر فروش گرا هستند. با این حال، وقتی صحبت از وبلاگ‌ها می‌شود، سایر سایت‌ها بیشتر احتمال دارد که به عقب لینک دهند. دلیل آن این است که صفحات وبلاگ، صفحات فروش صریح نیستند، بلکه صفحاتی هستند که اطلاعات ارزشمند زیادی دارند.

اخبار فوری در مورد صنعت سلامت و تندرستی، عرضه محصول و سایر رویدادهای مهم موضوعاتی هستند که واجد شرایط یک پست وبلاگ خوب هستند. انتشار محتوای مرتبط در وبلاگ می‌تواند به ایجاد در معرض جستجو در سریع‌ترین زمان ممکن کمک کند.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

11 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

خروج از نسخه موبایل