نحوه ایجاد محتوای مفید با مدل سازی موضوع و خوشه‌های موضوعی

مدل سازی موضوع
به این محتوا امتیاز دهید

به جای اینکه فقط اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی در هر قسمت از محتوا وجود دارد، سعی کنید روی مدل سازی موضوع و دسته‌های موضوعی تمرکز کنید تا استراتژی محتوای SEO خود را هدایت کنید. وقتی صحبت از ایجاد محتوای مفید می‌شود، مدل سازی موضوع و خوشه‌های موضوعی دست به دست هم می‌دهند. یک دستورالعمل برای عملی کردن آن وجود دارد، فقط از تحقیق کلمات کلیدی استفاده نکنید؛ بلکه از مدل‌سازی موضوع و خوشه‌های موضوعی نیز استفاده کنید.

 

مدل‌سازی موضوع چیست؟

مدل‌سازی موضوع به این معناست که چگونه یادگیری ماشین موضوعات و مضامین مرتبط را در چندین بخش از اطلاعات شناسایی و درک می‌کند. این می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه قطعاتی را به عنوان بخشی از یک خوشه موضوعی ایجاد کنید.

خوشه‌های موضوعی گروه‌های واقعی محتوای مرتبط هستند که موضوعی مشابه دارند. همان‌طور که الگوریتم گوگل به تکامل خود ادامه می‌دهد، مشخص می‌شود که به خوشه‌های موضوعی علاقه‌مند است؛ زیرا آنها بهتر با سفر جستجوی کامل کاربر و هدف کاربر مطابقت دارند.

تفاوت بین لیست کلمات کلیدی و مدل‌های موضوع چیست؟

تفاوت بین لیست کلمات کلیدی و مدل‌های موضوع چیست؟

هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی، معمولاً با صدها اصطلاح مختلف مواجه می‌شوید و هنوز درک روشنی از آنچه برای پوشش کافی یک موضوع لازم است ندارید. این موردی است که همیشه بهتر نیست.

با مدل‌سازی موضوع، نقشه راه واضح‌تری برای محتوای موفق‌تر دارید. مدل‌سازی موضوع نشان می‌دهد که کارشناسان چگونه درباره آن موضوع می‌نویسند که به طور مستقیم نحوه سفر خوانندگان را در یک موضوع نشان می‌دهد.

در اینجا یک مثال کوتاه با استفاده از عبارت کلیدی و موضوع “چگونه گوجه فرنگی پرورش دهیم” آورده شده است. همان‌طور که می‌بینید، مقایسه تحقیقات کلیدواژه با تحقیق موضوعی مانند مقایسه سیب و پرتقال است. آنها اساساً رویکردهای متفاوتی دارند.

در سئو، یک مدل موضوع نقش دوگانه‌ای دارد که عبارت‌اند از:

 

قدرت داستان سرایی در فروش
ادامه مطلب

1.     تجویزی:

تجویزی به این معنی است که نشان می‌دهد چه موضوعاتی باید پوشش داده شوند.

2.     توصیفی:

توصیفی به این معنی است که می‌توانید بررسی کنید که آیا یک مقاله آن موضوعات مورد نیاز را پوشش می‌دهد یا خیر.

که مورد پسند گوگل است.

 

چگونه اولین مدل موضوع خود را کشف کنم؟

در مورد MarketMuse، فناوری مدل‌سازی موضوع ثبت شده ما هزاران صفحه را تجزیه و تحلیل می‌کند تا به شما کمک کند آن موضوعات را سریع‌تر کشف کنید. اکنون اولین مدل موضوع خود را واکشی کنید. چگونه مدل سازی موضوع محتوای با کیفیت بالا تولید می‌کند. مدل سازی موضوع به عنوان نقشه‌ای برای تولید محتوای جامع عمل می‌کند.

 

در مورد “نحوه رشد گوجه فرنگی”، دنبال کردن نقشه نشان می‌دهد:

 

یک بیماری خاص (پوسیدگی انتهای شکوفه‌ها) وجود دارد که بسیاری از تولیدکنندگان گوجه فرنگی باید با آن دست و پنجه نرم کنند. حداقل باید این را در مقاله خود بپذیرید، اما بهتر است راه حلی ارائه دهید.

یک آفت (کرم شاخ گوجه فرنگی) وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود، درست مانند بیماری.

خاک عامل مهمی در موفقیت کشت گوجه فرنگی است.

شما باید برای رشد انواع مختلف (معین و نامعین) حساب کنید.

قفس گوجه فرنگی یکی از لوازم جانبی مفید و محبوب برای پرورش گوجه فرنگی است.

شما می‌خواهید در مورد خرید پیوند گوجه فرنگی، علاوه بر رشد آنها از بذر، بحث کنید.

به علاوه بسیاری از موضوعات مرتبط دیگر که به مرتبط‌تر شدن مقاله کمک می‌کنند.

 

 

نحوه استفاده از مدل سازی موضوع برای ایجاد محتوای اصلی:

نحوه استفاده از مدل سازی موضوع برای ایجاد محتوای اصلی:

محتوای اصلی صرفاً بیان مجدد آنچه دیگران می‌گویند نیست. محتوای اصلی فراتر از آن چیزی است که در حال حاضر وجود دارد، و به ارزش افزوده به مکالمه کمک می‌کند. شما می‌توانید به راحتی با کمک یک مدل موضوعی قوی، مدلی بر اساس تجزیه و تحلیل مجموعه داده‌های متعدد، به این امر دست یابید.

 

مرحله 1: مدل موضوعی خود را با رقبای خود مقایسه کنید.

اکنون که اولین مدل موضوعی خود را ساخته‌اید، مشاهده کرده‌اید که صفحه بهینه سازی ما تضمین می‌کند که همه موضوعات مرتبط را، درست مانند یک متخصص، پوشش می‌دهیم. باید 20 نتیجه برتر SERP را با مدل موضوعی خود ترسیم کنید تا کمبودها را مشخص کنید.

48 نکته کلیدی در مدیریت دندانپزشکی
ادامه مطلب

مدل‌ها را روی هر یک از URLهای محتوای آن‌ها اجرا کنید تا مدل‌های موضوعی و خوشه‌های موضوعی آن‌ها را بفهمید، سپس مشخص کنید که شکاف‌های محتوا کجاست. این مرحله را به صورت خودکار با MarketMuse انجام دهید. به سادگی از برگه “Compete” دیدن کنید و در اطراف مربع‌های قرمز محتوا بسازید.

در اینجا، یک نقشه حرارتی با 20 نتیجه برتر در بالای صفحه همراه با URL و امتیاز محتوای آنها را مشاهده خواهید کرد. در پایین، همه موضوعات مرتبط به ترتیب مرتبط هستند.

 

مربع‌های رنگی نشان می‌دهند که هر URL با توجه به تعداد ذکر شده، چقدر موضوع را پوشش می‌دهد. مربع‌های قرمز نشان می‌دهد که رقبا این موضوعات را صفر بار ذکر کرده‌اند. اینها کسانی هستند که برای ساختن محتوا استفاده می‌کنند.

اکنون یک مدل موضوع تأیید شده برای ایجاد محتوا دارید. به خاطر داشته باشید که Google یک حق اختراع دارد  که می‌تواند هر سندی را تجزیه و تحلیل کند تا مشخص کند که آیا اطلاعات اضافی ارائه می‌دهد یا خیر. بر اساس تاریخچه ثبت اختراع، آنها مدت زیادی در این نوع الگوریتم بوده‌اند.

 

مرحله 2: خوشه‌های موضوعی را با مدل‌های محتوای تأیید شده خود ایجاد کنید.

مرحله 2: خوشه‌های موضوعی را با مدل‌های محتوای تأیید شده خود ایجاد کنید.

تاکنون، ما از مدل‌سازی موضوع برای کشف مسیرهای فردی که کیفیت بالایی دارند، جامع هستند و شکاف‌های صنعت شما را پوشش می‌دهند، استفاده کرده‌ایم.

اکنون، بیایید ببینیم که چگونه می‌تواند در توسعه خوشه‌های موضوعی کمک کند.

بیایید به مدل موضوع “چگونه گوجه فرنگی پرورش دهیم” بازگردیم.

چگونه یک خوشه محتوا، یک بخش یا یک سایت کامل پیرامون یک موضوع ایجاد کنیم؟

به جای ذکر مختصر این موضوعات در یک صفحه، صفحات اختصاصی برای هر موضوع ایجاد می‌کنیم. این فرصت بسیار بیشتری برای بررسی عمیق این موضوعات ارائه می‌دهد.

با موضوع «نحوه رشد گوجه‌فرنگی» به عنوان صفحه اصلی خود شروع کنید، سپس صفحات جداگانه‌ای برای هر موضوع پشتیبانی ایجاد کنید، مانند «پوسیدگی انتهایی شکوفه».

سئو وب سایت روانپزشکی
ادامه مطلب

سپس، مدل‌های موضوعی جداگانه برای هر یک از آن صفحات ایجاد کنید و محتوای پشتیبانی با کیفیت بالا را بسازید.

در نهایت، با استفاده از موضوعاتی از مدل برای عبارت «جریان خاک» به عنوان صفحات پشتیبان جداگانه، یک لایه دیگر به خوشه اضافه کنید.

این فرایند را در صورت نیاز برای کاوش موضوع تکرار کنید و خوشه را به سطحی حتی بیشتر بسازید.

 

 

مرحله 3. خوشه‌های موضوعی خود را در مقیاس با مدل سازی موضوع پیوند دهید.

آخرین قطعه از پازل پیوند داخلی صفحات برای ایجاد قدرت و ایجاد مسیری برای مخاطبان شما برای کشف بیشتر موضوع است.

یک بار دیگر، ما از مدل سازی موضوعی برای کمک استفاده می‌کنیم.

در صفحه ستون “چگونه می‌توان گوجه فرنگی را پرورش داد”، جایی که در مورد پوسیدگی انتهای شکوفه بحث می‌کنید، با استفاده از “پوسیدگی انتهای شکوفه” به عنوان متن اصلی به صفحه جدید در مورد آن موضوع پیوند دهید.

انجام این کار به این ترتیب تمام ستاره‌های سئو را در یک راستا قرار می‌دهد.

هم صفحه ستون شما (درباره رشد گوجه فرنگی) و هم محتوای پشتیبانی کننده (درباره پوسیدگی انتهای شکوفه) از نظر معنایی به هم مرتبط هستند زیرا “پوسیدگی انتهای شکوفه” در مدل موضوع “چگونه گوجه فرنگی پرورش دهیم” ظاهر می‌شود. پیوند به خودی خود این ارتباط را تقویت می‌کند، زیرا از اصطلاح “پوسیدگی انتهایی شکوفه” نیز استفاده می‌کند.

 

اغلب، ممکن است محتوایی از قبل موجود داشته باشید که در یک دسته موضوعی قرار می‌گیرد که ممکن است از وجود آن اطلاع نداشته باشید.

MarketMuse Connect با تجزیه و تحلیل سایت شما برای صفحاتی که با موضوعات داخل مدل مطابقت دارند، به کشف این محتوا کمک می‌کند.

این می‌تواند تا 10 موضوع را پیدا کند که برای آنها محتوای مشابه در سایت شما وجود دارد. علاوه بر این، MarketMuse Connect حداکثر 10 پیشنهاد منحصر به فرد برای هر یک از آن موضوعات ارائه می‌دهد. فقط مطمئن شوید که آن موضوع را در مقاله خود پوشش داده و به پیشنهاد پیوند دهید.

با MarketMuse شروع به ایجاد کلاسترهای موضوعی معتبر و محتوای بهتر کنید.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

11 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *