راهنمای تحقیق کلمات کلیدی برای اخبار

تحقیق کلمات کلیدی برای اخبار
به این محتوا امتیاز دهید

 

سئو تحقیق کلمات کلیدی برای اخبار متفاوت است. یک چارچوب تحقیق کلمات کلیدی جداگانه با 5 W برای روزنامه نگاری تنظیم کنید. تحقیق کلمات کلیدی برای ناشران کاملاً متفاوت است. مهارت‌ها، فرایندها، چک‌لیست‌ها و ابزارهایی که در حال حاضر استفاده می‌کنید در این زمینه مفید نیستند. ارائه لیست کلمات کلیدی خود را به یک تیم تحریریه با استفاده از روش سنتی تحقیق کلمات کلیدی فراموش کنید. آن کلمات کلیدی قدیمی شده‌اند.

چرا تحقیق کلمات کلیدی برای سئوی اخبار متفاوت است؟

وب‌سایت‌های خبری نیاز به رویکرد متفاوتی برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی نسبت به سایر انواع وب‌سایت‌ها دارند. آنها معمولاً بر روی داستان‌های بروز تمرکز می‌کنند که اغلب فقط برای یک دوره کوتاه مرتبط هستند.

در نتیجه، سایت‌های خبری باید به سرعت کلمات کلیدی مورد جستجو را در هر لحظه شناسایی و رتبه بندی کنند. در غیر این صورت بهینه سازی موضوعات پرطرف‌دار شناخته می‌شود. بهینه سازی برای موضوعات پرطرف‌دار نیازمند رویکردی کاملاً متفاوت برای تحقیق کلمات کلیدی است.

تحقیقات سنتی کلمات کلیدی به طور کلی بر اساس داده‌های ۱۲ماهه جمع‌آوری‌شده است، در حالی که تحقیقات کلمات کلیدی خبری عمدتاً بر اساس موضوعات پرطرف‌دار که قبلاً جستجو نشده‌اند است.

 

1.     داده‌ها:

اولین تفاوت در داده‌ها است. هنگامی که به داده‌های جستجو برای یک سایت خبری نگاه می‌کنید، عوامل فصلی و روند را باید در نظر بگیرید. این عوامل همچنین ممکن است دلیل افزایش یا کاهش ترافیک شما باشد. بیشتر سایت‌های خبری محلی و ملی موضوعات متعددی را پوشش می‌دهند. اگر داستانی مورد علاقه عمومی است، می‌توانید از ناشر انتظار داشته باشید که آن را پوشش دهد.

به‌عنوان‌مثال، در حوالی کریسمس، انتظار دارید که اکثر سایت‌های خبری نکاتی در مورد آشپزی جشن یا راهنمای خریدار ارائه دهند. همچنین انتظار دارید که این ناشران داستان‌هایی را پوشش دهند که علایق عمومی را جلب می‌کنند، مانند COVID-19 . و درست مانند رویدادهای فصلی مانند کریسمس، یا رویدادهای جهانی؛ مانند یک بیماری همه گیر، این موضوعات در جریان اصلی علاقه عمومی قرار می‌گیرند.

 

 

2.     هدف از تحقیق کلمات کلیدی برای اخبار:

وقتی موضوعی پرطرف‌دار یا دارای ارزش خبری است، گوگل به سایت‌های خبری برای این جستار اولویت می‌دهد. این به عنوان “پرس و جو سزاوار تازگی” (QDF) شناخته می‌شود.

راه حل QDF حول تعیین اینکه آیا یک موضوع داغ است می‌چرخد. اگر سایت‌های خبری یا پست‌های وبلاگ به طور فعال در مورد موضوعی می‌نویسند، مدل نشان می‌دهد که موضوعی است که کاربران به احتمال زیاد اطلاعات فعلی را برای آن می‌خواهند.

سایت‌های خبری

به همین دلیل، سایت‌های خبری می‌توانند برای هر درخواستی به صفحه نتایج موتور جستجو  وارد و خارج شوند. از رقبای خود برای کلمات کلیدی هدف پیشی بگیرید. ابزار قالب محتوای SEO Semrush به شما این امکان را می‌دهد که خلاصه‌های مناسب بسازید، محتوای مرتبط ایجاد کنید.

 

3.     تبلیغات:

اگر رئیس جمهور فعلی، جو بایدن را در نظر بگیریم و آن را با جورج بوش، چهل و سومین رئیس جمهور ایالات متحده مقایسه کنیم، می‌توانیم QDF را در عمل مشاهده کنیم.

برای جو بایدن، هر دو داستان برتر در بالای SERP فعال می‌شوند و موضوعات سایت خبری فهرست شده‌اند.

در حالی که اگر نتایج را برای بوش مشاهده کنیم، SERP بیشتر اطلاعاتی است.

به جایگاه پایین داستان‌های برتر نیز توجه کنید.

 

4.     موجودیت‌ها:

الگوهای کلمات کلیدی برای سایت‌های خبری بر اساس پنج نکته روزنامه نگاری است: چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، کجا و چرا. اینها سؤالات اساسی هستند که هر روزنامه نگاری باید هنگام پوشش خبری بپرسد.

  • چه کسی درگیر است؟
  • چه شد؟
  • کی اتفاق افتاد؟
  • کجا اتفاق افتاد؟
  • چرا این اتفاق افتاد؟
چگونه فیلم‌های دارای مجوز می‌توانند خلاقیت را افزایش دهند و هزینه‌ها را کمتر کنند؟
ادامه مطلب

پاسخ به این سؤالات در یک داستان به طور کلی به روزنامه‌نگار پایه خوبی می‌دهد. برای کمک به روزنامه‌نگاران در اجرای سئوی مناسب در صفحه با عنوان‌های فرعی، روی W و کمتر روی «کلمات کلیدی» تمرکز کنید، زیرا ما آنها را به عنوان متخصصان سئو می‌شناسیم. توضیح مفاهیمی مانند دشواری کلمه کلیدی، حجم جستجوی ماهانه، هزینه به ازای هر کلیک یا حتی نمایش را فراموش کنید.

 

5.     جزئیات:

مردم فراموش می‌کنند که صرفاً به دلیل آنلاین بودن یک مطلب، می‌تواند در روزنامه نیز باشد  و روزنامه نگاران باید کار خود را برای هر دو مخاطب تنظیم کنند. فضا مسئله واقعی است، زیرا تنها فضای بسیار زیادی در چیدمان دیجیتال وجود دارد.

در چاپ، کلمات کوتاه‌تر که تأثیر دارند، کلیدی هستند و گاهی اوقات، این نیز به تعداد خطوط در تیتر مربوط می‌شود. اما برای سئو، این می‌تواند دسترسی به آن داستان را مختل کند.

نکته کلیدی بهینه‌سازی که می‌توانید به روزنامه‌نگاران بدهید این است که یکی از پنج W را در تیتر قرار دهند. و از ارائه جزئیات زیاد در تیتر نترسید. در اینجا یک چارچوب ساده برای استفاده با روزنامه نگاران غیر سئو برای کمک به آنها در درک تحقیقات کلمات کلیدی وجود دارد.

1.      خبر دربارهٔ کیست؟

افراد، نام شخص، مکان یا چیزی را جستجو می‌کنند.

سایت‌های خبری

نکته: استفاده از نام کامل شخص، مکان یا چیزی در جستجو عملکرد بهتری خواهد داشت.

 

 

2.      خبر درباره چیست؟

برای کمک به موتورهای جستجو برای بازگرداندن داستان‌های ما زمانی که مردم آنها را جستجو می‌کنند، باید حقایق داستان را هم به خوانندگان و هم به موتورهای جستجو بازگو کنیم. اگر این در مورد انتخابات است، پس این باید در سرفصل باشد.

موتورهای جستجو برای اولین بار کاربران سایت شما هستند. آنها نمی‌توانند تصویر برجسته را آن‌طور که یک انسان می‌تواند ببیند. با سئو، اگر عنوانی حاوی کلمه کلیدی یا آنچه خواننده به دنبال آن بوده نباشد، موتورهای جستجو کمتر احتمال دارد که داستان را در نتایج جستجوی خود نشان دهند.

 

  1. کجا اتفاق افتاد؟

نکته: اضافه کردن دقیقاً جایی که خبر اتفاق افتاده یا در حال وقوع است به رتبه بهتر داستان شما کمک می‌کند. مردم ممکن است در حال عبور باشند، به طور خلاصه اخبار را از رادیو یا تلویزیون بشنوند و از تلفن‌های هوشمند خود برای اطلاع از آنچه اتفاق افتاده استفاده کنند.

خبر کجا اتفاق افتاده

گاهی اوقات، آنها حتی ممکن است فقط مکان را جستجو کنند تا اخبار را بیابند. به‌عنوان‌مثال، “اوکراین”. این کمتر در مورد تحقیق کلمات کلیدی است و بیشتر در مورد عناصر داستانی است که مردم به دنبال آن هستند.

 

4.      چرا این اتفاق افتاد؟

وقتی چیزی در اخبار اتفاق می‌افتد، مردم سؤالاتی دارند  و بسیاری از مردم به موتورهای جستجو مراجعه می‌کنند تا به آنها کمک کنند تا به سؤالات خود پاسخ دهند. به‌عنوان‌مثال، در سال 2016، بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا رأی داد. مردم به دنبال پاسخ‌های مرتبط با تأثیر آن بر آنها بودند. به‌عنوان‌مثال، «چرا بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا رأی داد»، «برگزیت به چه معناست»، «برگزیت چه تأثیری بر کسب‌وکارها خواهد داشت» و غیره.

 

توضیح اخبار هم برای سئو و هم برای ایجاد مشترکین جدید بسیار مؤثر است.

 

تحقیقات کلیدواژه اخبار فوری:

اخبار فوری اصطلاحی است که صنعت رسانه برای توصیف رویدادهایی که به تازگی اتفاق افتاده‌اند استفاده می‌کند. اخبار فوری می‌تواند چیزی باشد که به تازگی در منطقه شما اتفاق افتاده است یا اتفاقی که در جهان در حال وقوع است. در بیشتر موارد، موضوع ممکن است قبلاً علاقه کمی به جستجو داشته باشد. در نتیجه، ابزارهای سنتی تحقیق کلمات کلیدی در اینجا کمتر مفید هستند.

آموزش استراتژی بازاریابی تجهیزات پزشکی
ادامه مطلب

تحقیقات کلیدواژه اخبار فوری

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی معمولاً داده‌های خود را بر اساس میانگین حجم جستجوی ۱۲ماهه قرار می‌دهند. به‌عنوان‌مثال، قبل از اینکه کووید-19 به یک بیماری همه گیر جهانی تبدیل شود، و تقریباً همه رسانه ها آن را پوشش می دادند، به سختی جستجو می شد.

 

 

وقتی هیچ داده‌ای در دسترس نیست، چگونه می‌توانیم برای اخبار فوری تحقیق کنیم؟

 

از روشی که معمولاً به کلمات کلیدی فکر می‌کنید دست بردارید  در عوض، هنگام انجام تحقیقات کلیدواژه برای اخبار فوری، به نهادها فکر کنید. برای اثبات کارکرد این روش، بیایید از Google Trends برای کلیدواژه‌های برتر در مورد COVID-19 استفاده کنیم، اکنون که بیش از یک سال داده کلیدواژه داریم.

 

  کلمات کلیدی در سرفصل‌ها سیگنال بسیار قوی هستند که گوگل از آن برای نشان دادن یک مقاله خبری در خبرهای برتر استفاده می‌کند.

 

تحقیق کنید اسناد خود گوگل چه می‌گوید:

اصلی‌ترین علامت مرتبط بودن اطلاعات زمانی است که یک مقاله حاوی کلمات کلیدی مشابه با جستجوی شما باشد. که از راهنمای Google در مورد نحوه رتبه‌بندی محتوای خبری ارجاع شده است.

وقتی هیچ داده‌ای در دسترس نیست، چگونه می‌توانیم برای اخبار فوری تحقیق کنیم؟

شاید به همین دلیل است که بسیاری از خبرگزاری‌ها توسط تیم‌های سئوی خود هدایت شده‌اند تا از چیزی که به عنوان ضربه زننده قبل از عنوان اصلی سرمقاله خود شناخته می‌شود، یعنی SEO Keyword :  Editorial Headline ، به عنوان کلیدواژه‌های نزدیک‌تر به شروع سرمقاله استفاده کنند. عنوان وزن بیشتری دارد.

استفاده از این رویکرد می‌تواند به رتبه بندی یک داستان در داستان‌های برتر کمک کند. اما این همیشه صدق نمی‌کند. بسته به اعتبار نشریه، شامل عبارات در هر نقطه از عنوان نیز می‌تواند کارساز باشد.

 

اجزای خبر چیست، چه کسی و کجاست

برخلاف اجتماعی، هشدارهای فشاری و خبرنامه‌ها، که در آن افراد از به‌روزرسانی مطلع می‌شوند، وقتی افراد جستجو می‌کنند، فعالانه به دنبال اطلاعات درباره یک موضوع هستند که  به ویژه در مورد اخبار فوری صادق است.

اغلب اوقات، مردم در مورد یک داستان در رسانه دیگری مانند رادیو، تلویزیون یا حتی یک همکار می‌شنوند. حقایق یک داستان به آنها داده می‌شود. بسیاری از افراد وقتی سؤالی دارند برای دریافت پاسخ به موتورهای جستجو مراجعه می‌کنند.

گوگل ترند

بهترین مکان برای شروع تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای اخبار فوری، باز کردن Google Trends و استفاده از اولین کلمه‌ای است که داستان درباره آن است. همان‌طور که می‌بینید، قبل از اینکه اخبار فوری باشد، علاقه نسبتاً جستجویی برای موضوع وجود نداشت. اطمینان از استفاده از کلمه کلیدی در عنوان برای هر به‌روزرسانی خبری در مورد موضوع، مرحله اول است.

ترند گوگل

برای گرفتن نتایج داستان‌های برتر بسیار مفید است، زیرا وقتی موضوعی دیگر خبری نیست یا نشریات موضوعی را پوشش نمی‌دهند، ویژگی SERP چرخ فلک داستان‌های برتر دیگر نشان داده نمی‌شود. هنگامی که آخرین به‌روزرسانی‌های اخبار و فیلم‌های ویدئویی پوشش داده شد، مکان بعدی Google Trends است.

Google Trends

مرحله 1: کلمه کلیدی اصلی را در Google Trends تایپ کنید.

کلمه کلیدی اصلی را در Google Trends تایپ کنید.آنچه خواهید دید این است که موضوعات و پرس و جوهایی وجود دارند که عبارت‌اند از پرس و جوهای شکست.

بر اساس Google Trends، یک عبارت جستجوی شکست به معنای رشد بیش از 5000٪ در بازه زمانی درخواستی است.

پرس و جوهای مرتبط به شما نشان می‌دهد که جستجوها ممکن است به دنبال چه چیزی باشند.

کاری که می‌خواهید در اینجا انجام دهید این است که موضوعات مرتبط را انتخاب کنید و عبارات برتر آنها را جستجو کنید.

توجه: جستارهای پرطرف‌دار، جستارهای پرطرف‌دار هستند، و پرس و جوهای برتر بیشترین جستجو را دارند.

 

مرحله 2: از جستجوهای مرتبط Google استفاده کنید.

از جستجوهای مرتبط Google استفاده کنید.مرحله بعدی تایپ کلمه کلیدی و استفاده از جستجوهای مرتبط گوگل است. این می‌تواند مکانی عالی برای کشف کلمات کلیدی و موضوعات مرتبط برای گنجاندن در یک قطعه توضیحی در مورد اخبار باشد. اینها به عنوان “شاخه‌های” داستان نیز شناخته می‌شوند.

بازاریابی دیجیتال دندانپزشکی
ادامه مطلب

نکته: برای نشان دادن فضایی که می‌تواند با هر چیزی پر شود، از یک ستاره به عنوان علامت عام استفاده کنید. این به شما سوالات مرتبط بیشتری را برای هدف گذاری می‌دهد.

اثرات طوفان چیست

به‌عنوان‌مثال، «اثرات طوفان چیست» می‌تواند یک پیشنهاد عالی برای توضیح دهنده چیستی طوفان باشد.

اضافه شدن گنجاندن این شاخه‌ها به عنوان بخشی از یک گردش کار سرمقاله برای اخبار فوری زنده این است که این توضیح‌دهنده‌ها سپس همیشه سبز می‌شوند.

این فرمول جادویی هنگام کار با تیم های تحریریه است.

این فرمول جادویی هنگام کار با تیم های تحریریه است.

وقتی داستانی پرطرف‌دار و دارای ارزش خبری است، موضوع همیشه سبزی را که آنها نیز باید بنویسند در اختیار آنها قرار دهید  اما به عنوان “این همان چیزی است که مخاطبان جستجوی ما از پوشش ما در این اخبار به دنبال آن هستند.”

زیبایی این گردش کار این است که نه تنها هدف مخاطبان برای دستور کار اخبار روزانه و همچنین هدف مشترکین را تأمین می‌کند، بلکه همیشه سبز است و می‌تواند به روز شود و همچنین به هنگام وقوع طوفان دیگر یا شدید مشابه دوباره پیوند داده شود. موضوع آب‌وهوا وارد دستور کار اخبار شد

کلید زمان بندی و ارائه موضوعات کلیدواژه همیشه سبز زمانی است که موضوع در دستور کار خبری اتفاق می‌افتد.

 

 

تحقیق کلمه کلیدی رویداد خبری:

Google Trends یک نقطه شروع عالی برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای یک رویداد خبری آینده است.

بیایید جمعه سیاه را به‌عنوان‌مثال در نظر بگیریم.

تحقیق کلمه کلیدی رویداد خبری

مرحله 1: کلمه کلیدی هدف را در Google Trends وارد کنید

این به ما اطلاعاتی درباره زمان پیش‌بینی روند این موضوع بر اساس پنج سال گذشته می‌دهد. به طور طبیعی، در نوامبر که جمعه سیاه اتفاق می‌افتد، افزایش می‌یابد.

کلمه کلیدی مرتبط را پیدا کنید و بر اساس بالا فیلتر کنید.

مرحله 2: کلمه کلیدی مرتبط را پیدا کنید و بر اساس بالا فیلتر کنید.

این به شما ایده‌ای از عبارات برتری که افراد جستجو می‌کنند، می‌دهد. شما باید به تیم تحریریه خود کمک کنید تا بفهمند چه زمانی و چه چیزی برای جستجو منتشر شود  نه با نگاه کردن به اینکه چه کلمات کلیدی در آن مقطع فعلی در حال ترند هستند، بلکه با توجه به آنچه که از نظر تاریخی روند رواج داشته است.

برای ارائه این اطلاعات می‌توانید از Google Trends استفاده کنید. و دیوید استیو، متخصص مخاطبان رسانه‌های خبری، بهترین موضوع توییتر را در مورد نحوه انجام این کار ساعت به ساعت منتشر کرده است.

با توجه به اینکه Google نزدیکی زمان انتشار اخبار شما را نسبت به زمانی که روند جستجو برای آن اطلاعات افزایش می‌یابد ارزیابی مثبت می‌کند، داشتن دانش «پیش‌بینی‌کننده» از زمان شروع این جستجوها، مزیت بسیار قدرتمندی به شما می‌دهد. ناشر که به این شکل برنامه ریزی می‌کند.»

بنابراین، مرحله اول استفاده از فیلتر تاریخ برای دریافت یک محدوده تاریخ سفارشی، یعنی از 21 تا 27 است. اکنون، اگر به پرس و جوهای برتر نگاه کنید، پرس و جوهای خاصی را دریافت می‌کنید که جستجوگران در آن بازه زمانی به دنبال آن بودند.

با جستجوی اخبار و جستجوی کلمات کلیدی، چیزی که ما به دنبال آن هستیم این است که سردبیران را در مورد آنچه که مخاطب در جستجوی آن است، آگاه کنیم، اما همچنین زمانی که آنها در جستجوی آن هستند، تا دسترسی داستان را به حداکثر برسانیم.

 

 

کلمه آماده کلیدی

سایت‌های خبری به طور سنتی برای هزاران کلمه کلیدی رتبه بندی می‌کنند. وقتی موضوعات قبلاً جستجو نشده‌اند، انجام تحقیقات کلیدواژه برای اخبار با استفاده از روش‌های سنتی فایده‌ای ندارد.

در عوض، بر روی پنج W تمرکز کنید و به روزنامه‌نگاران بیاموزید که چگونه از آنها در سرفصل‌ها و روی صفحه برای به حداکثر رساندن سئو سایت‌های خبری در چرخ فلک داستان‌های برتر استفاده کنند.

 

درباره نویسنده

پست های مرتبط

11 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *