آموزش پرسنل دندانپزشکی

 آموزش پرسنل
به این محتوا امتیاز دهید

«استخدام برای نگرش، آموزش برای مهارت» – چیزی که به خوبی در صنایع به اصطلاح خدمات قابل درک است به ویژه در محیط دندانپزشکی کاربرد دارد. در حالی که مهارت‌های بالینی، به طور طبیعی، برای کاری که انجام می‌دهیم، اساسی هستند، اغلب «مهارت‌های نرم» مانند ارتباط و نشان دادن همدلی است که بیماران تجربه خود را از خدماتی که ارائه می‌کنیم قضاوت می‌کنند.

شایان ذکر است که سازمان‌های تجاری با شهرت جهانی برای سطوح بالای خدمات مشتریان، سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در آموزش کارکنان می‌کنند و برای جذب و حفظ مشتریان، ارزش آن را به اندازه فروش و بازاریابی می‌دانند. روش های زیادی وجود دارد که در آنها می توان رویکرد تیمی به یادگیری را به کار برد، از جمله:

  1. جلسات تیم به نوبه خود توسط اعضای تیم رهبری می شود،
  2. جلسات بررسی همتایان،
  3. انتشار گسترده‌تر یادگیری از دوره‌هایی که افراد در آن شرکت می‌کنند.
  4. تمرین گروه های مطالعه

 آموزش پرسنل می تواند به بهبود رضایت از تجربه بیمار و نتایج مراقبت کمک کند و مشارکت تک تک اعضای تیم می تواند مزایای مثبتی را برای کل تیم به همراه داشته باشد.

 در زمینه حقوقی دندانپزشکی،  در حال حاضر شاهد افزایش قابل توجهی در تعداد شکایات مستقیماً به GDC هستیم، اغلب بدون اینکه پزشک معالج هیچ نشانه قبلی مبنی بر نارضایتی بیمار دریافت کرده باشد.

ما می توانیم کاری برای جلوگیری از این امر انجام دهیم. به عنوان مثال، بیمارانی که ممکن است احساس نکنند نمی‌توانند مستقیماً با دندانپزشک معالج یا DCP در میان بگذارند، ممکن است نگرانی یا نارضایتی خود را در سطح پایین به یک مسئول پذیرش یا مدیر مطب ابراز کنند. اگر تیم در هنر رسیدگی به شکایات به خوبی آموزش دیده باشد، این وضعیت ممکن است زودتر شناسایی و به آن رسیدگی شود تا از تشدید  به شخص ثالثی مانند GDC جلوگیری شود.

عدم سرمایه‌گذاری در آموزش کل تیم در این زمینه و سایر زمینه‌ها ممکن است منجر به خطاهای رایج خدماتی شود، مانند توصیه به بیماران مبنی بر اینکه همه شکایات باید به صورت کتبی ارسال شوند. شکایات شفاهی البته کاملاً معتبر است و در صورتی که امکان حل و فصل مسائل وجود نداشته باشد، باید نگرانی‌های شفاهی بیمار را به دقت یادداشت کرد، تأیید کرد و تعهد داد که پاسخ دهد.

یک خطای ساده از این نوع اغلب می‌تواند منجر به نارضایتی بیشتر بیمار شود و نگرانی‌های بیشتری با پزشک مطرح شود. شاکی همچنین می تواند نامه شکایت را با تمام عواقب نامطلوب احتمالی که ممکن است به همراه داشته باشد، به اشخاص ثالث کپی کند.

 آموزش پرسنلبه طور خلاصه، کسانی که این حرفه را تنظیم می‌کنند، اکنون نسبت به نیاز  آموزش تیمی کافی، تجویزی‌تر شده‌اند. انطباق با الزامات آنها، البته، دلیل کافی برای ایجاد تمهیدات آموزشی لازم است و قادر به اثبات اینکه کارکنان به اندازه کافی و مناسب آموزش دیده اند.

با این حال، با توجه به اینکه این افراد هستند که بزرگترین دارایی یک تمرین هستند، احتمالاً تمرین تیمی به خودی خود یک سرمایه گذاری عاقلانه است. این نشان می دهد که همکاران ارزشمند هستند و به طور کلی بر احساس ارزشمندی افراد و روحیه تیم می افزاید. بهبود شایستگی، دانش، مهارت‌ها و روحیه تیم باید به نتایج بهتری برای بیماران تبدیل شود، چیزی که در نهایت، دلیل وجودی ماست.

بهبود مشارکت کارکنان در جلسات
ادامه مطلب

 برای اطمینان از اینکه کارکنان شایستگی انجام وظایف خود را دارند، چه در ابتدا و چه به صورت مستمر، لازم است که در شروع استخدام یک برنامه مقدماتی اجرا شود و تجزیه و تحلیل نیازهای یادگیری و توسعه انجام شود. سپس پرسنل باید حمایت شوند تا اطمینان حاصل شود که آنها می توانند در آموزش های قانونی، سایر آموزش های اجباری و آموزش های اضافی که به طور خاص با نقش آنها مرتبط است، شرکت کنند. ارزیابی منظم باید ترتیب داده شود و اقدامات مستمر باید برای اطمینان از حفظ شایستگی انجام شود.

 اگر پرسنل جلوتر از آخرین پیشرفت‌ها درزمینه دندانپزشکی به‌روز باشند و به آن ها یادآوری کنند که بخش مهمی از تیم هستند، تعامل بیشتری خواهند داشت.

زمانی که فردی به تیم دندانپزشکی ملحق می شود، تمرین و آموزش بسیار مهم است. پرسنل برای انجام وظایف خود چقدر آموزش می بیند؟ آیا برنامه آموزشی خوبی به آنها پیشنهاد می شود تا به آنها آموزش دهند که چگونه کار باید انجام شود و چگونه اداره اداره می شود؟

شاید قبلاً در دفتر دیگری کار می‌کردند که روش‌های خاصی برای انجام کارها داشت، اما اگر در مورد روش‌های انجام کارها در اداره آموزش دیده نباشند، ممکن است به عادت‌های قدیمی و بالقوه بد ادامه دهند. اکثر مطب های دندانپزشکی کارکنان جدید را به خوبی آموزش نمی دهند. درعوض، اغلب مدیر دفتر یا مالک به سادگی امیدوار است که استخدام‌کنندگان جدید بدانند چه کاری باید انجام دهند یا تصور می‌کنند که استخدام‌های جدید به نحوی همه چیز را متوجه می‌شوند.

اجازه ندهید تیم خسته شوددر  آموزش پرسنل دندانپزشکی اجازه ندهید تیم خسته شود

کارمندان ممکن است با چشمان روشن و دم پرپشت ظاهر شوند، اما مانند همه اعضای تیم، ناگزیر با گذشت زمان بخشی از این هیجان و انگیزه را از دست می دهند. کار در مطب دندانپزشکی می‌تواند استرس‌زا باشد و این استرس می‌تواند فرد را خسته کند بنابراین پرسنل باید در ابتدای کار آموزش های لازم را در این زمینه ببیند.

همچنین، درست مانند روش‌ها و فناوری‌های دندانپزشکی که رشد و تغییر می‌کنند، همه جنبه‌های دیگر صنعت نیز رشد می‌کنند. تغییرات منظمی در صورتحساب و کدهای بیمه وجود دارد و بسیاری از دفاتر حتی صورتحساب پزشکی را نیز به ترکیب اضافه کرده اند. نرم‌افزار و فناوری‌ای که یک تیم استفاده می‌کند همیشه در حال تغییر و بهبود است و آن‌ها باید با آن به‌روز بمانند، در غیر این صورت خطر ماندن در گرد و غبار را تهدید می‌کنند. زندگی ثابت نمی ماند و کارمندان نیز نمی توانند یکسان بمانند پس باید در بروز رسانی ر وش های پرسنل اقدامات لازم انجام شود.

همه چیزهایی را که در حال تغییر یا سنگینی کارکنان هستند را در نظر بگیرید. اگر به طور منظم به آنها رسیدگی نشود، کارمندان به مرور زمان انگیزه خود را از دست میدهند. با ارائه آموزش مداوم، کارکنان احساس حمایت می کنند. آنها می دانند که نقش آنها مهم است و دندانپزشک به اندازه کافی برای آنها ارزش قائل است تا مطمئن شود که جدیدترین روش ها را می دانند.

همایش انجمن دندانپزشکی ایران
ادامه مطلب

برای کل تیم دندانپزشکی، نه فقط پزشکان، نیاز به آموزش قوی روی برد و همچنین آموزش مداوم وجود دارد. دندانپزشکی بخش کوچکی از اتفاقاتی است که در مطب دندانپزشکی رخ می دهد، بنابراین همه باید به طور مداوم در حال رشد و پیشرفت باشند. اگر هدف داشتن یک تیم سازنده با گردش مالی کم است، کارکنان باید از همان روز اول به درستی آموزش ببینند. استفاده از کارمندان به روش درست یا نادرست اغلب شادی و اشتغال طولانی مدت آنها را تعیین می کند.

آموزش مداوم به پرسنل کمک می کند تا کارهای خود را بهتر، سریعتر و کارآمدتر انجام دهند. وقتی کسی برای اولین بار در موقعیت خود تمرین می کند، اغلب غرق می شود و سعی می کند تا حد امکان درک کند. تمرکز بر درک اساس نقش شغلی و نحوه انطباق آنها با رییس آن قسمت است.

هنگامی که کارمندان اصول اولیه را کشف کردند، آموزش مداوم به آنها کمک می کند تا پیشرفت کنند. در این مرحله، آنها نه تنها سر خود را بالاتر نگه می دارند، بلکه به عضوی از تیم تبدیل شده اند که می تواند به مطب کمک کند تا به سمت اهداف بلندمدت حرکت کند و پیشرفت کند.

به یاد داشته باشید، همانطور که کارمندان فشار چیزهای روزمره را در دفتر احساس می کنند، می توانند با یادآوری «چرا» خود و تمرکز مجدد بر مراقبت از بیمار، با فشار مقابله کنند. ارائه آموزش مداوم برای تیم نه تنها منجر به بیماران خوشحال می شود، بلکه به تیمی عالی که به تمرین وفادار هستند و برای ماندن در تیم تا زمانی که ممکن است متعهد هستند، منجر می شود.

اغلب آموزش‌ها معمولاً «در حین کار» است و توسط شخصی که قبلاً این موقعیت را داشته یا شخصی که در تلاش است همزمان با آموزش کارمند جدید وظایف دیگری را انجام دهد، انجام می‌شود.

این رویکرد زمان تولید کارمند موجود را از بین می برد و می تواند در بهترین حالت شروعی متزلزل به کارمند جدید بدهد.آموزش در حین کار باید در واقع به عنوان “کارآموزی” نامیده شود، اما ابتدا بهتر است به کارمندان جدید مطالب مکتوب (در برخی موارد ویدئو و صدا نیز) داده شود تا قبل از پرداختن به مسئولیت های واقعی شغل، ابتدا مطالعه کنند. به این ترتیب مفاهیم و فعالیت شغلی خیلی بهتر کنار هم می آیند و به پرسنل اطمینان و درک بیشتری از شغل خود می دهند.

سیستم آموزش مطب دندانپزشکی:

سیستم آموزش مطب دندانپزشکی:

  1. کتابچه راهنمای کارکنان دندانپزشکی سفارشی برای عمل تهیه کنید.
  2. امتحانات کتبی برای هر شرح شغل ،راهنما ایجاد کنید تا مطمئن شوید که پرسنل خط ‌مشی‌ها را درک می‌کند و چرا باید از آنها پیروی کرد. هنگامی که کارمند به سؤال به صورت مقاله پاسخ می دهد، باید بدانید که آیا واقعاً خط مشی را درک می کند یا خیر. اگر پاسخ آنها خیلی کوتاه یا نادرست باشد، پزشک به سادگی از پرسنل می خواهد خط مشی یا روش را دوباره بخواند و پاسخ خود را دوباره بنویسد تا زمانی که کارمند آن را درست دریافت کند.
  3. رویه‌های خاص و تمرین‌های نقش‌آفرینی ایجاد کنید تا اطمینان حاصل کنید که کارمند انگیزه و اعتماد به نفس بالایی دارد، این غیرعملی و غیرحرفه ای است که به کسی کتابچه راهنمای پر از خط مشی ها و رویه ها بدهید، به او بگویید آن را بخواند و انتظار داشته باشید که به طور خودکار آموزش ببیند. با درگیر شدن با کارکردها، همانطور که کارمند مطالعه را طی می کند، اعتماد به نفس بیشتری در انجام کار خود به دست می آورد. اعتماد به نفس کلید داشتن کارکنان وفادار و فداکار است.
  4. آخرین بخش آموزش برای یک پرسنل جدید، کارآموزی است. این اصطلاح و رویه ای است که کم کم در بسیاری از زمینه ها گم می شود. کارآموزی یک جنبه کلیدی آموزش است. اینجاست که کارمند می‌تواند با تمرین و نشان دادن توانایی‌های خود در محل کار، ارزش خود را به تمرین و خود ثابت کند.
  5. اگر پاداش کارکنان را ارائه می دهید، توصیه می شود که حداقل از کارمند بخواهید تا قبل از واجد شرایط شدن، تمام دوره های آموزشی و کارآموزی خود را به طور کامل طی کند. هنگامی که آنها دوره کارآموزی را کامل کردند، حتی می توانید یک گواهی “تعلیم دیده و شاگرد” به آنها بدهید که قاب شده و در جایی روی دیوار قرار می گیرد.
  6. تا زمانی که با کارکنان خود با احترام رفتار می کنید، هر از گاهی به آنها بگویید که چقدر خوب کار می کنند، و به آنها پاداش دهید (مثلاً هر چند وقت یکبار ناهار یا شام رایگان به آنها بدهید) برای کار خوب انجام شده، می تواند الهام بخش کارکنان بسیار وفادار و بلند مدت باشد. برخی از دندانپزشکان در این مفهوم از قدردانی و پاداش دادن به کارکنان خود غافل می شوند. این مفهوم یکی از مهمترین وظایف یک مدیر اجرایی در هر کسب و کاری است .به کارمندان مولد خود اعتراف، ارتقاء و پاداش دهید. اگر در این زمینه سخاوتمند نباشید، به راحتی می توانید درآمد و سود زیادی را از دست بدهید.
بازاریابی دیجیتال دندانپزشکی
ادامه مطلب

یک هزینه بسیار بزرگ برای یک کارگاه، مقدار پولی است که برای استخدام و آموزش کارکنان جدید به صورت مکرر تلف می شود. البته، همیشه نیاز به استخدام و آموزش کارمندان جدید وجود دارد، اما اگر یک سیستم اثبات شده برای آموزش مطب دندانپزشکی خود دارید، که تضمین می کند کارکنان شما می توانند وظایف شغلی خود را انجام دهند، این هزینه پرهزینه را کاهش خواهید داد. ناگفته نماند که روحیه کارکنان خود را بهبود بخشیده اید زیرا هیچ چیز مانند اعتماد به نفس و شایستگی باعث بهبود روحیه نمی شود.

 

 

درباره نویسنده

پست های مرتبط

11 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *