بازاریابی پزشکی

بازاریابی پزشکی
به این محتوا امتیاز دهید

بازاریابی پزشکی به دنبال جذب مشتریان جدید با حفظ مشتریان موجود است. همچنین، به دنبال ارائه راهنمایی و مشارکت مصرف کنندگان مراقبت‌های بهداشتی در تلاش آنها برای بهبود وضعیت سلامتی خود است.

مزایای بازاریابی پزشکی:

ارائه دهنده خدمات پزشکی  و بازاریاب دیجیتال پزشکی، برخی از مزایای بازاریابی پزشکی را به شرح زیر مشخص می‌کند:

مزیت رقابتی به عملکرد ارائه دهنده در برابر رقبا اشاره دارد. صنعت مراقبت‌های بهداشتی دارای چندین بازیگر است که خدمات مشابهی را در هر تخصص ارائه می‌دهند. این نهادها مشتاق کسب سود، جذب و حفظ مصرف کنندگان و فعالیت در آینده‌ای غیرقابل‌پیش‌بینی هستند.

برای دستیابی به اهداف مذکور، هر نهاد باید به شیوه‌ای منحصر به فرد عمل کند تا جایگاهی در بازار ایجاد کند. یکی از راه‌های عملکرد منحصر به فرد در طول فرایند بازاریابی ظاهر می‌شود. استراتژی‌هایی که ارائه دهندگان برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده می‌کنند عملکرد صنعت آنها را تعیین می‌کند.

برخی از جنبه‌هایی که دستیابی به مزیت رقابتی در صنعت را تعیین می‌کند، هزینه و کیفیت خدمات مراقبت‌های بهداشتی است. قیمت گذاری خدمات مقرون به‌صرفه‌بودن آنها را تعیین می‌کند، در حالی که کیفیت این خدمات رضایت مشتری را تعیین می‌کند. ترکیب این دو جنبه میزان جذب و حفظ را تعیین می‌کند.

اگر تأثیر ترکیب هزینه و کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی زیاد باشد، ارائه دهنده موضوع می‌تواند بهتر از رقبای خود عمل کند. چنین عملکردی به مزیت رقابتی بالایی تبدیل می‌شود که همه بازیگران صنعت به دنبال آن هستند.

مزایای بازاریابی پزشکی:

1.     بهبود شبکه:

هیچ ارائه دهنده خدمات درمانی نمی‌تواند به طور مستقل فعالیت کند. همیشه نیاز به ارتباط بین بازیگران این صنعت وجود دارد. برای تشکیل شبکه‌های قدرتمند در صنعت، بازاریابی پزشکی مفید است.

قابل ذکر است، بازیگران صنعت همیشه به دنبال بازیکنان ارزشمند برای شبکه هستند. ارزش به معنای داشتن قدرت خاصی است که سایر بازیگران صنعت از آن برخوردار نیستند. برای مثال، یک ارائه‌دهنده می‌تواند در مقیاس بزرگ‌تری نسبت به بقیه فعالیت کند. در مقابل، ارائه دهندگان کوچک برای شبکه با ارائه دهندگان در مقیاس بزرگ رقابت خواهند کرد.

شبکه‌سازی بازیکنان را قادر می‌سازد تا امکانات خود را به یک فروشگاه یک‌جا تبدیل کنند. این حرکت نشان می‌دهد که یک ارائه‌دهنده همچنان می‌تواند به مشتریان خود بدون ارائه تمام خدمات در محل خدمت کند. همچنین، یک ارائه‌دهنده می‌تواند به طور خودکار از طریق ارجاع‌ها مشتریان را از سایر ارائه‌دهندگان دریافت کند.

شبکه سازی برای مشتریان نیز صدق می‌کند. هنگامی که ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی با مشتریان خود شبکه می‌شوند، شانس جذب مشتریان جدید را افزایش می‌دهند. قابل ذکر است که مشتریان راضی همیشه به دوستان و خانواده خود در مورد بهترین ارائه دهنده خود می‌گویند. در مقابل، ارائه دهنده موضوع از طریق ارجاع مشتری، مشتریان جدیدی را جذب می‌کند.

در نهایت، شبکه‌سازی ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی را قادر می‌سازد تا در بازار مرتبط باقی بمانند. شبکه‌سازی دسترسی به یافته‌های جدید تحقیقات پزشکی، روندهای پزشکی، و استراتژی‌های عملیاتی عملی را در میان منابع دیگر فراهم می‌کند. هر ارائه‌دهنده‌ای که با موفقیت شبکه‌سازی می‌کند، می‌تواند عملیات خود را به گونه‌ای تنظیم کند که آنها را با روندهای بازار هماهنگ کند.

به طور کلی، بازاریابی پزشکی شبکه‌ای امکان‌پذیر را ایجاد و حفظ می‌کند که عملکرد یک ارائه‌دهنده را به چندین روش بهبود می‌بخشد. همچنین، شبکه وسیله‌ای برای حفظ و جذب مصرف کنندگان جدید مراقبت‌های بهداشتی است.

2.     بهبود دید بازار:

دیده شدن برند یکی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر عملیات کسب و کار مراقبت‌های بهداشتی است. این شامل ایجاد آگاهی از برند و محصولات و خدمات ارائه دهنده است. بدون دیده شدن، فروش محصولات و خدمات برای ارائه دهنده دشوار است.

بهبود دید یکی از اهداف بازاریابی پزشکی است. این حرکت به دنبال این است که وجود یک برند خاص را به دنیا بگوید. همچنین به مزایای مصرف محصولات و خدمات برند می‌پردازد.

ارائه دهندگان خدمات بهداشت و درمان همیشه به دنبال دیده شدن جهانی هستند. در واقع، این سطح نهایی دید است که هر کسب و کاری باید دنبال کند. چنین هدفی مستلزم بازاریابی تهاجمی پزشکی است. با این حال، مقیاس تهاجمی بازاریابی به ظرفیت عملیاتی ارائه دهنده خدمات بستگی دارد.

اگر یک ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی کوچک درگیر فعالیت‌های بازاریابی بسیار تهاجمی باشد، ممکن است تقاضایی را جذب کند که برای برآورده کردن آن بسیار زیاد است. در مقابل، آنها می‌توانند مصرف کنندگان بالقوه خود را در رقابت از دست بدهند؛ بنابراین، میزان تهاجمی بازاریابی، در میان سایر عوامل تعیین‌کننده، به ظرفیت تولید بستگی دارد.

افزایش حجم بیمار در سال 1401
ادامه مطلب

بازاریابی پزشکی یکی از راه‌های جلب توجه بازار است. ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند از پلتفرم‌های آنلاین، ابتکارات مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها، رسانه‌های سنتی و مطالب بهینه شده برای موتورهای جستجو استفاده کنند.

ارائه اطلاعات دقیق

3.     ارائه اطلاعات دقیق:

حتی اگر تبلیغات دهان به دهان این قدرت را دارد که مشتریان جدید را به یک ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خاص ببرد، کنترل نشده باقی می‌ماند. به عبارت دیگر کنترل اطلاعاتی که از یک مشتری به مشتری دیگر منتقل می‌شود غیرممکن است. به همین دلیل، نیاز به استفاده از کانال‌های کنترل شده بازاریابی وجود دارد.

وقتی ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی از بازاریابی پزشکی استقبال می‌کنند، فرصتی پیدا می‌کنند تا اوضاع را در بازار اصلاح کنند. قابل توجه است، برخی از مشتریان می‌توانند یک برند خاص را از روی شنیده‌ها به صورت منفی درک کنند. در چنین شرایطی، ارائه‌دهنده موضوع باید پا به عرصه بگذارد و حقایقی را در مورد محصولات و خدمات خود به جهان بگوید.

هیچ راهی بهتر از بازاریابی پزشکی برای ایجاد آگاهی واقعی در مورد ارائه مراقبت‌های بهداشتی وجود ندارد. این شکل از بازاریابی هرگونه اطلاعات اشتباه موجود را تصحیح می‌کند. همچنین، به دنبال نشان دادن تخصص ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی به عموم مردم است.

به طور خلاصه، بازاریابی پزشکی مصرف کننده مراقبت‌های بهداشتی را قادر می‌سازد تا تصمیمی آگاهانه بگیرد. این فرایند حقایق را در نظر عموم آشکار می‌کند و به مردم اجازه می‌دهد تصمیم بگیرند که آیا ارائه دهنده موضوع را انتخاب دلخواه خود قرار دهند یا خیر.

اگر یک ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی بازاریابی پزشکی انجام دهد، نشانه این است که آنها به منافع عمومی اهمیت می‌دهند. چنین ارائه‌دهنده‌ای تصویر خوبی در چشم مردم ایجاد می‌کند. به عبارت دیگر، عموم به چنین ارائه‌دهنده‌ای به عنوان فردی می‌نگرند که برای اثبات شایستگی خود در چشم عموم اهمیت دارد. به همین دلیل، مردم شروع به اعتماد به آنها می‌کنند.

4.     دستیابی به رشد پایدار:

هر کسب و کار پزشکی به دنبال رشد با نرخ پایدار است. رشد پایدار نشان دهنده توانایی یک کسب و کار برای رشد با نرخی فزاینده و دائمی است. به عبارت دیگر، کسب‌وکاری که رشد پایداری را تجربه می‌کند، رشد سالانه‌ای را بیشتر از سال قبل تجربه می‌کند.

اگر یک کسب و کار با نرخ پایدار رشد کند، عملیات آن نیز به طور مداوم رشد می‌کند. در مورد کسب و کارهای پزشکی، رشد پایدار به معنای جذب مشتریان جدید، افزایش فروش، افزایش سود، افزایش سطوح عملیاتی و افزایش منابع سالانه است.

برای دستیابی به رشد پایدار، یکی از استراتژی‌هایی که یک تجارت پزشکی می‌تواند به کار گیرد، اتخاذ بازاریابی پزشکی است. این فرایند جذب و حفظ مصرف کنندگان مراقبت‌های بهداشتی را که یکی از ستون‌های اصلی رشد پایدار هستند، هدف قرار می‌دهد.

انواع بازاریابی پزشکی

انواع بازاریابی پزشکی:

اکنون که مزایایی را که از بازاریابی پزشکی ناشی می‌شود بحث کردیم، چگونه این کار را انجام می‌دهید؟ شما می‌توانید از چندین کانال برای انجام فعالیت‌های بازاریابی پزشکی خود استفاده کنید. کانال‌ها عبارت‌اند از:

1.     برنامه‌های پیام‌رسانی:

پیام‌ها بی‌صدا هستند و دسترسی سریع دارند. این ویژگی‌ها، اپلیکیشن‌های پیام‌رسان را به یکی از کارآمدترین استراتژی‌ها در بازاریابی پزشکی تبدیل می‌کند.

2.     تابلوهای دیجیتال:

  شما می‌توانید برای بازاریابی محصولات و خدمات مراقبت‌های بهداشتی خود، یک جریان محتوای دیجیتال ایجاد کنید. این کانال تمام توجه مشتریان شما را به محصولات و خدمات بهداشتی و درمانی شما معطوف می‌کند.

3.     اینفلوئنسر مارکتینگ:

اینفلوئنسرها یک برند شخصی قوی با پیروان زیادی دارند. اینفلوئنسر مارکتینگ به دنبال تبدیل فالوورها به مصرف کننده است. با این حال، باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به اندازه کافی جالب است تا فالوور جذب کند.

4.     سطل‌های سرب:

سطل‌های سرب به دنبال جمع آوری اطلاعات شخصی از مشتریان فعلی شما هستند. پس از آن، می‌توانید در مورد محصول، خدمات، پیشنهادات و تخفیف‌های جدید خود با آنها تماس بگیرید.

5.     حمایت از کارمندان:

 کارمندان شما می‌توانند کانال مؤثری برای بازاریابی پزشکی شما باشند. قابل ذکر است که بیشتر کارمندان شما ممکن است کاربران اینترنت باشند. اگر آنها تصمیم بگیرند که محصولات و خدمات شما را برای دوستان و اعضای خانواده خود بازاریابی کنند، می‌توانید مشتریان جدیدی را با نرخ بالایی جذب کنید.

بازاریابی خدمات چیست و چه کاربردی برای خدمات شما دارد؟
ادامه مطلب

6.     جوامع تخصصی هدف:

 برخی از شرایط بهداشتی منحصر به فرد هستند. انتشار اخبار در مورد آنها به همه یک استراتژی بازاریابی ناکارآمد است؛ زیرا همه به آنچه شما ارائه می‌دهید علاقه‌مند نخواهند شد. برای انجام بازاریابی مؤثر، کسانی را که وضعیت سلامتی انتخابی خود را دارند، به ویژه در هنگام ارائه خدمات مراقبت‌های بهداشتی ویژه، هدف قرار دهید.

7.     رسانه‌های اجتماعی:

 هنگام پرداختن به بازاریابی پزشکی، نمی‌توان از رسانه‌های اجتماعی چشم پوشی کرد. در حال حاضر، استفاده از رسانه‌های اجتماعی در حال افزایش است. همچنین شهرت آن تا آینده‌ای غیرقابل‌پیش‌بینی ادامه خواهد داشت. اگر از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید، می‌توانید با مصرف کنندگان بالقوه جهانی مراقبت‌های بهداشتی ارتباط برقرار کنید.

8.     کمپین هشتگ:

ایجاد یک دیوار هشتگ روی صفحه دیجیتال شما می‌تواند به شما کمک کند تا با هزاران مشتری بالقوه ارتباط برقرار کنید. هشتگ‌ها تمام اطلاعات مرتبط را جمع آوری کرده و در یک منبع واحد ارائه می‌کنند.

کسانی که از دیوار بازدید می‌کنند می‌توانند از اطلاعات موجود در آن بهره‌مند شوند؛ بنابراین، می‌توانید از هشتگ‌ها برای ایجاد آگاهی از محصولات و خدمات مراقبت‌های بهداشتی خود استفاده کنید.

بازاریابی پزشکی و بازاریابی انواع تخصص های پزشکی:

بازاریابی برای پزشکان، جراحان و سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند بسیار چالش برانگیز، پیچیده و پرهزینه باشد. علاوه بر این، بیشتر پزشکان در بیمارستان یا مطب پزشکی چند محله کار می‌کنند و شناسایی تصمیم گیرندگان کلیدی را چالش‌برانگیزتر می‌کند. نه تنها دستیابی به پزشکان و تصمیم گیرندگان دشوار است؛ بلکه متقاعد کردن آنها دشوارتر است. استراتژی بازاریابی پزشکی که استفاده می‌کنید باید برجسته باشد.

فناوری‌های بازاریابی دیجیتال و سنتی امروزی فرصت‌های بی‌سابقه‌ای را برای دستیابی به پزشکان و سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی به صورت مقرون‌به‌صرفه و در مقیاس ارائه می‌دهند.

به طور کلی، پزشکان مبالغ هنگفتی از پول را هم از نظر حرفه‌ای و هم به صورت شخصی کنترل می‌کنند، که آنها را به یک مخاطب هدف بسیار مطلوب برای شرکت‌های داروسازی، شرکت‌های تجهیزات و تأمین کننده حتی کسانی که خارج از صنعت مراقبت‌های بهداشتی هستند، مانند دلالان املاک و مشاوران سرمایه گذاری تبدیل می‌کند.

اکنون که کمی در مورد اینکه چرا بازاریابی برای پزشکان چالش برانگیز است  و اینکه ظاهراً همه توجه آنها را می‌خواهند می‌دانید، بیایید به نحوه بازاریابی برای پزشکان نگاه کنیم، از جمله چهار روشی که می‌توانید در استراتژی‌های بازاریابی خود استفاده کنید و متمایز شوید.

نحوه بازاریابی پزشکان در چهار مرحله:

از آنجایی که بازاریابی برای پزشکان موضوع بسیار گسترده‌ای است، ما 4 روش جمع آوری کرده‌ایم تا به مردم در تقریباً هر صنعتی کمک کنیم تا با موفقیت برای پزشکان و سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی بازاریابی کنند.

مرحله 1: نسل پیشرو که کار می‌کند.

مرحله 2: مخاطبان پزشک خود را مشخص کنید.

مرحله 3: محتوایی که آنها می‌خواهند و نیاز دارند ایجاد کنید.

مرحله 4: توزیع محتوا بین پزشکان.

 

چگونه مخاطبان پزشک خود را باید تعریف کنید:

چگونه مخاطبان پزشک خود را باید تعریف کنید:

بیش از یک میلیون پزشک فعال در ایران وجود دارد. غیرممکن است که محصولات و خدمات خود را برای همه آنها به یک شکل بازاریابی کنید. محدود کردن این مخاطبان عظیم به بخش‌های بازار بسیار مرتبط، عاملی حیاتی برای موفقیت است. هرچه مخاطبان هدف خود را دقیق‌تر تعریف کنید، می‌توانید محصولات و خدمات خود را به طور مؤثرتری برای آنها بازاریابی کنید.

در متن زیر دو روش برای تعریف مخاطبان پزشک وجود دارد:

  1. بهترین مشتریان بالقوه خود را هدف قرار دهید.
  2. پایگاه داده خود را برای هدف گیری دقیق‌تر تقویت کنید.

1.     بهترین مشتریان بالقوه خود را هدف قرار دهید:

بهترین راه برای هدف قرار دادن بهترین مشتریان بالقوه، تعریف نوع مشتریانی است که می‌خواهید با ارزیابی پایگاه مشتریان فعلی خود به دست آورید. بهترین مشتریان آنهایی هستند که بیشترین سود را داشته باشند، طولانی‌ترین مدت را حفظ کنند، خدمات خود را گسترش دهند و محصولات یا خدمات شما را به دیگران توصیه کنند. در اینجا چند دسته بندی اساسی وجود دارد که می‌توانید برای شروع تجزیه و تحلیل مشتریان فعلی خود از آنها استفاده کنید:

1.      تخصص:

تصمیم بگیرید که محصولات یا خدمات شما به کدام تخصص‌ها مرتبط هستند و برای هر کدام یک پیام مناسب ایجاد کنید. حتی اگر می‌خواهید تمام پزشکان در یک تخصص یا فوق تخصص خاص را هدف قرار دهید، نحوه تعامل شما با هر یک احتمالاً متفاوت است. به‌عنوان‌مثال، بدیهی است که شما برای جراحان اطفال به اندازه متخصصان اطفال پیش فروش نخواهید داشت. همچنین، برای جلوگیری از بازاریابی به متخصصان نامربوط، رعایت معیارهای زیر ضروری است:

  1. اندازه بازار
  2. فرایند تصمیم گیری
  3. جنسیت
  4. درآمد
نحوه استخدام نیرو برای کلینیک دندانپزشکی
ادامه مطلب

2.      تعداد پزشکان مستقر در بیمارستان:

هر چه سازمان کوچک‌تر باشد، پزشکان بیشتر تصمیم گیرنده خواهند بود. با این حال، توجه به این نکته مهم است که اقدامات پزشکی با نرخ هشدار دهنده و فزاینده‌ای در حال تثبیت هستند. در حالی که ممکن است هنوز پزشکان خصوصی را در لیست اصلی خود داشته باشید، اکثر آنها احتمالاً کارمندان یک سیستم بسیار بزرگ‌تر هستند. در متن زیر چند تنظیم کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  1. کارمندان دولت
  2. دانشگاه یا سازمان‌های بهداشتی در مقیاس بزرگ
  3. بیمارستان‌ها و اقدامات مبتنی بر درمانگاه
  4. گروه‌های پزشکی

3.      جغرافیا:

بسته به محصول یا خدمات شما، جغرافیا ممکن است عاملی در استراتژی بازاریابی شما باشد. در متن زیر چند نمونه از زمانی که می‌تواند حیاتی باشد آورده شده است:

  1. پزشکان مورد نظر شما شرایطی را که عمدتاً در مناطق خاصی رخ می‌دهد درمان می‌کنند.
  2. شما در حال فروش محصول یا خدماتی هستید که توسط کشورتان تنظیم شده است.
  3. شما در حال فروش یک محصول یا خدمات با رقابت قابل توجه استانی یا شهری هستید.

4.      نحوه پرداخت:

پزشکان محصول یا خدمات شما را از دریچه نحوه پرداخت خاص خود مشاهده می‌کنند و بر اساس آن عمل می‌کنند. هزینه‌های سنتی برای خدمات، مراقبت پاسخگو، خدمات دربان، پرداخت نقدی در مقابل بیمه خصوصی همگی انگیزه‌ها و رفتارهای متفاوتی ایجاد می‌کنند؛ زیرا نحوه جبران خسارت بر نحوه پرداخت محصول یا خدمات شما و توسط چه کسی تأثیر می‌گذارد. درک اینکه چگونه این مدل‌های جبران خسارت ممکن است بر پزشکان هدف شما تأثیر بگذارد و آنها را در نظر بگیرید ضروری است.

 

5.      جنسیت:

درک اینکه آیا مخاطب هدف شما عمدتاً مرد است یا زن، پیام بازاریابی شما را راهنمایی می‌کند.

پایگاه داده را برای هدف گیری دقیق‌تر تقویت کنید

2.      پایگاه داده را برای هدف گیری دقیق‌تر تقویت کنید:

داده‌های بیشتر همیشه بهتر است. هنگامی که یک لیست هدفمند دارید، وقت آن است که داده‌های هر مصرف کننده را تقویت کنید تا آن را حتی قوی‌تر کنید.

به جای تکیه بر فرضیات و همبستگی‌های ضعیف، داده‌های آماری معنی‌دار منجر به هدف‌گیری دقیق‌تر و نتایج بهتر مانند کلیک‌ها، تبدیل‌ها و غیره می‌شود.

با گسترش عمق و وسعت داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کنید، بازی هدف‌گیری خود را به سطح بعدی ببرید. به‌عنوان‌مثال، صدور مجوز از ارائه دهندگان و فروشندگان معتبر برای موفقیت بازاریابی پزشکی بسیار مهم است.

داده‌های زیر را در پلتفرم یا پایگاه داده مدیریت ارتباط با مصرف‌کننده بیابید، ردیابی و ادغام کنید تا قابلیت‌های هدف‌یابی خود را بهبود ببخشید:

  • چرخه عمر خرید: مخاطبان خود را بر اساس مرحله خدمات که در کدام مرحله هستند تقسیم کنید.
  • نمایندگان حوزه فروش: شامل هر گونه داده یا بینشی که ارائه کرده‌اند که می‌تواند پایگاه داده شما را بهبود بخشد.
  • شخصیت‌های خریدار: آیا اطلاعاتی وجود دارد که تیم بازاریابی شما بتواند به مدل‌هایی برای ایجاد پرسونا برای مشتریان بالقوه شما تبدیل شود؟
  • داده‌های ادعاها: مخاطبان خود را بر اساس بیماری‌ها و غیره که پزشکان اغلب درمان می‌کنند، شناسایی و بخش‌بندی کنید.
  • الگوهای ارجاع: مخاطبان خود را بر اساس جایی که پزشکان اغلب بیماران خود را ارجاع می‌دهند، شناسایی و تقسیم بندی کنید.
  • داده‌های نسخه: مخاطبان خود را بر اساس داروهایی که پزشکان اغلب تجویز می‌کنند، شناسایی و تقسیم بندی کنید.
  • داده‌ها را از چندین منبع ادغام کنید: داده‌ها را از منابع خارجی معتبر مانند فهرست‌های ایمیل، خدمات اشتراک شناسایی و بخش‌بندی کنید تا اطلاعات تماس مهم را کشف کنید. آدرس ایمیلی که اغلب استفاده می‌کنند ممکن است آدرس عمومی آنها نباشد.
  • داده‌های ارائه شده توسط کاربر و رفتار آنلاین: مخاطبان خود را بر اساس جایی که مخاطبان هدف شما آنلاین می‌شوند، تجزیه و تحلیل و تقسیم بندی کنید.

هنگامی که شما مخاطبان مشخصی دارید که با داده‌های به موقع و مرتبط پشتیبان می‌شوند، می‌توانید به طور مؤثرتر از کمپین‌های بازاریابی دیجیتال پیچیده برای بازاریابی برای پزشکان استفاده کنید.

نتیجه:

بازاریابی پزشکی بخشی جدایی‌ناپذیر از کسب و کار مراقبت‌های بهداشتی شما است. این منجر به رشد پایدار می‌شود، جنبه‌ای که برای اداره تجارت پزشکی خود در آینده‌ای غیرقابل‌پیش‌بینی به آن نیاز دارید.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

11 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *