تست کمپین در بازاریابی

تست کمپین در بازاریابی
به این محتوا امتیاز دهید

چالش بازاریابی در مشاغل کوچک این است که شما بودجه و منابع کافی برای بازاریابی مانند افراد بزرگ ندارید. این می تواند چالشی را در هنگام ایجاد کمپین های بازاریابی جدید ایجاد کند و اطمینان حاصل شود که این کمپین ها بهترین نتایج ممکن را دارند… معمولاً در سازمان های بزرگتر، آنها بودجه و منابعی برای توسعه پیام رسانی برای کمپین ها دارند. با این حال، حتی با بودجه‌های کلان، نظرسنجی‌های بازار، تحقیقات و روش‌های دیگر تست کمپین در بازاریابی، شرکت‌های بزرگ درک بهتری از پیام‌هایی خواهند داشت که بیشترین طنین‌اندازی را خواهند داشت، اما در بهترین حالت، آنها فقط یک احتمال هستند.

تنها راه واقعی برای درک اینکه کدام پیام بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت این است که آزمایش کنید، سپس دوباره آزمایش کنید، و پس از تکمیل، آزمایش های بیشتری انجام دهید. تست کردن تنها راه واقعی برای درک اینکه چه پیام‌هایی بهترین نتایج را ایجاد می‌کنند است، و در این مقاله برخی از اصول اولیه آزمایش پیام‌رسانی و اثربخشی کمپین را پوشش خواهیم داد.

هدف یک تست کمپین بازاریابی پیش‌بینی مدل درآمد (فروش، سود، قیمت‌گذاری) است. کارایی محصول و پیام تبلیغاتی را به شما نشان می دهد.

اهمیت تست کمپین در بازاریابی چیست؟

راه اندازی یک محصول می تواند مشکل باشد، سطح پذیرش محصول، رضایت مشتری، فروش، تقاضا، استراتژی بازاریابی همه چیز باید مورد توجه قرار گیرد. تست کمپین در بازاریابی به شما کمک می‌کند تا قبل از صرف تمام منابع خود برای ساخت محصول نهایی و امید به کارکرد آن، نتایج معتبری را در مورد هر جنبه‌ای که  به دست آورید.

ابزارهای تجزیه و تحلیل قبل از هر چیزی، باید با ابزارهای تحلیلی موجود در کسب و کار خود آشنا شوید. برخی از ابزارها ممکن است رایگان و برخی دیگر براساس هزینه باشند. در این مقاله، ما بر روی ابزارهای موجود بدون هزینه تمرکز خواهیم کرد، زیرا حتی در سطوح اولیه آنها، رایگان می تواند بینش قابل توجهی را به اثربخشی کمپین شما اضافه کند. دلیل دیگر تمرکز بر این ابزارها این است که متوجه می‌شویم اکثر سازمان‌هایی که با آن‌ها صحبت می‌کنیم از تجزیه و تحلیل‌هایی که در ابزارهای امروزی استفاده می‌کنند آگاه نیستند.

در اینجا چند مورد مهم تست کمپین در بازاریابی توضیح داده میشود

نرم افزار ایمیل – اکثر نرم افزارهای ایمیل دارای تجزیه و تحلیل داخلی برای ردیابی نرخ باز، کلیک و لغو اشتراک همراه با سایر معیارهای مفید هستند.

رسانه های اجتماعی – برخی از سیستم عامل های اجتماعی دارای تجزیه و تحلیل داخلی برای نظارت بر سطوح تعامل هستند. با این حال، حتی در ابتدایی‌ترین سطح آن، ساده‌ترین راه برای ردیابی رسانه‌های اجتماعی، پیگیری سطح فالوورها از دیدگاه ماه به ماه یا هفته به هفته است

Google Analytics – Google analytics یک ابزار تجزیه و تحلیل وب سایت رایگان بسیار قدرتمند است و استفاده و نصب آن نسبتاً آسان است. تجزیه و تحلیل گوگل به مواردی مانند کانال هایی که ترافیک وب سایت را هدایت می کنند، نرخ کلیک روی صفحه، زمان روی صفحه، الگوی ترافیک و موارد دیگر، قابل مشاهده است. خیلی ساده، یکی از قدرتمندترین ابزارهای رایگان موجود امروزی است.

سیستم های ثبت سفارش – اگرچه ردیابی سخت ترین است، زیرا شما به ورود داده های انسانی متکی هستید، این سیستم ها هنوز هم می توانند مؤثر باشند. یک سوال ساده در طول فرآیند فروش مانند پرسیدن اینکه چگونه کسی از کسب و کار شما مطلع شده است می تواند نتایج جالبی به همراه داشته باشد.

هنگامی که ابزارها و درک اولیه از نحوه کار آنها را دارید، زمان شروع آزمایش و ردیابی است. در اینجا چند تاکتیک ساده وجود دارد که می‌توان آنها را امروز برای شروع آزمایش کمپین‌ها و اندازه‌گیری اثربخشی اجرا کرد.

تقسیم لیست – اضافه کاری، شرکت شما امیدوار است فهرستی از دریافت کنندگان خبرنامه یا ایمیل تهیه کرده باشد – این پایگاه عالی برای جامعه ایده آل شما است. یک راه آسان برای آزمایش اثربخشی کمپین، شکستن لیست به سطل های مساوی و تصادفی از دو، سه یا حتی چهار بخش مختلف است.

پس از ایجاد این بخش‌ها، هدف این است که پیام‌های مختلف را در لیست امتحان کنید. نکته کلیدی این است که ساختارهای مختلف را در خطوط موضوعی، محتوا و ارائه محتوا امتحان کنید. ردیابی عملکرد هر ماه در هر ماه در نرخ باز، کلیک و لغو اشتراک نشان می‌دهد که کدام پیام‌ها بهترین نتایج را به همراه دارد. هر ماه باید به عنوان فرصتی برای اعمال تغییرات نسبت به آنچه در ماه های قبل آموخته شده و ادامه آزمایش پیام های جدید در بخش های مختلف استفاده شود. اضافه کاری، باید شاهد افزایش تعامل کلی در کمپین های ایمیلی خود باشید.

پیام‌رسانی اجتماعی – متأسفانه بدون ابزارهای پولی، ردیابی رسانه‌های اجتماعی کمی دشوارتر است. با این حال، همه چیز از دست نرفته است، زیرا هنوز تاکتیک هایی وجود دارد که می توان برای اطمینان از حرکت در مسیر درست، اجرا کرد. برخی از پلتفرم‌های اجتماعی، مانند لینکدین، می‌توانند تعاملات پست‌های فردی را نشان دهند که می‌تواند مفید باشد، اما بسته به تعداد دفعات ارسال پست‌ها، پیگیری آن‌ها نیز زمان‌بر است. در عوض، توصیه می‌کنیم رسانه‌های اجتماعی را هفته به هفته (یا ماه به ماه) با تمرکز بر سطوح فالوور و ترافیک Google Analytics دنبال کنید. ردیابی سطوح فالوور راهی عالی برای دیدن اینکه آیا پیام های شما جدید جذب می شود یا خیر.

پیروان و با آزمایش پیام رسانی و فرکانس، باید بتوانید روند رشد فالوور را مشاهده کنید. همچنین Google analytics ابزار دیگری است که می تواند برای این منظور مورد استفاده قرار گیرد زیرا می تواند میزان ترافیک ارسال شده به سایت شما از طریق هر پلت فرم رسانه های اجتماعی را ردیابی کند

طراحی وب سایت – احتمالاً نادیده گرفته شده ترین جنبه هر دارایی بازاریابی که یک کسب و کار کوچک دارد، وب سایت آنها است. بیشتر آنها تمایل دارند برای نمایش محصولات و خدمات خود به وب سایت خود نگاه کنند که شروع خوبی است. با این حال، متوجه می‌شویم که پس از راه‌اندازی، بیشتر کسب‌وکارهای کوچک وب‌سایت خود را همانطور که هست ترک می‌کنند و تقریباً هرگز آن را به روز نمی‌کنند یا برای بهبود کار نمی‌کنند. امروزه وب سایت ها در حال تبدیل شدن به یکی از قدرتمندترین دارایی های یک کسب و کار هستند

تبلیغات – کسب‌وکارهای کوچک معمولاً ثروت اندکی را برای انواع تبلیغات خرج می‌کنند و زمانی که دقیقاً همان تبلیغات را بارها و بارها می‌بینیم، ما را متحیر نمی‌کند. بسته به اینکه کسب و کار شما چقدر برای تبلیغات هزینه می کند، این می تواند بزرگترین اشتباهی باشد که کسب و کار شما مرتکب می شود، دوره… چرا؟ دقیقاً مانند موضوع این مقاله، چگونه می دانید که آیا تبلیغ شما واقعاً بهترین نتایج را دارد؟

مطمئناً، آن تبلیغی که در شش سال گذشته اجرا شده است، باعث ایجاد سرنخ و کسب و کار شده است، اما اگر بتوانید اثربخشی آن کمپین‌ها را با همان مقدار هزینه تبلیغاتی که امروز در آن تبلیغات می‌کنید، دو، سه یا چهار برابر کنید، چه؟ پاسخ ساده این است که پیام‌های مختلف را در کمپین‌های خود آزمایش کنید و ببینید چه چیزی بیشترین تماس تلفنی یا بازدید از وب‌سایت را دارد. ساده ترین راه برای آزمایش اثربخشی ایجاد صفحات فرود وب سایت سفارشی یا ردیابی هر کمپین و مشاهده تعداد ارسالی است که دریافت می کنید. راه دیگر این است که به سادگی کارکنان خود را آموزش دهید تا بپرسند چگونه از کسب و کار شما مطلع شده اند.

 

بزرگ‌ترین چالش در بازاریابی، چه شما یک کسب‌وکار کوچک باشید و چه نباشید، این است که هرگز نمی‌دانید چه پیام‌هایی واقعاً به مصرف‌کننده ایده‌آل شما مربوط می‌شود تا بهترین نتایج را ایجاد کند. کسب و کار شما در حال حاضر زمان و پول خود را برای بازاریابی صرف می کند و با آزمایش می توانید اطمینان حاصل کنید که زمان و پول به خوبی خرج می شود. آزمایش تنها راهی است که واقعاً مطمئن شوید که تلاش در مکان درست انجام شده است.

دنیا دیجیتالی است و یکی از مزیت‌های مهم برای بازاریابان، توانایی ردیابی تعامل کاربران و جمع‌آوری بینش در زمان واقعی است. خواه این شما را نگران کند یا در گوشه ای از داده ها زندگی کنید، این واقعیت را تغییر نمی دهد که هنگام راه اندازی کمپین یا ارسال ایمیل، باید از بازاریابی ABT پیروی کنید: همیشه در حال آزمایش باشید.

تست کمپین چیست؟

تست کمپین فرآیند ایجاد یک فرضیه و آزمایش برای کمپین‌های بازاریابی یا دارایی‌های شما است که به نوعی نتیجه‌گیری را برمی‌گرداند – و امیدواریم به بهینه‌سازی آینده منجر شود. بیایید با یک مثال ساده شروع کنیم – وانمود کنید که در حال ارسال یک ایمیل برای ترویج فروش ترخیص کالا هستید. ممکن است این فرضیه را ایجاد کنید که اگر قیمت تخفیف را در عنوان موضوع لحاظ کنید، افراد بیشتری ایمیل را باز می کنند تا اینکه شما آن را درج نکنید. در اینجا آزمایش به نظر می رسد.

چرا مهم است که کمپین های بازاریابی خود را آزمایش کنید؟

آزمایش کمپین های بازاریابی مهم است زیرا راهی آسان برای یادگیری بیشتر در مورد مخاطبان و بهینه سازی تلاش های بازاریابی شما است. در حالی که شکست در آزمایش تلاش‌های بازاریابی شما واقعاً به کمپین شما آسیب نمی‌زند، اساساً فرصتی از دست رفته برای بهبود تدریجی تلاش‌هایتان است.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

11 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

خروج از نسخه موبایل