بازاریابی خدمات پزشکی

بازاریابی خدمات پزشکی
به این محتوا امتیاز دهید

کمپین های بازاریابی موفق خدمات پزشکی با فرآیند توسعه استراتژی های بازاریابی و ارتباطی برای دستیابی به بیماران جدید و بهبود مراقبت از بیمار، با ایجاد یک خط ارتباطی باز بین ارائه دهندگان یا سازمان های مراقبت های بهداشتی و بیمارانشان آغاز می شود. بازاریابی خدمات پزشکی با استفاده از وب‌سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات پولی، سئو، بازاریابی ایمیلی، ویدیو و بسیاری از رسانه‌های دیگر، به دنبال ارائه محتوا و منابع ارزشمند به بیماران در سراسر زنجیره مراقبت هستند.

چرا بازاریابی خدمات پزشکی مهم است؟

اهمیت بازاریابی در صنعت خدمات پزشکی ، توسعه و اجرای استراتژی‌های بازاریابی است که در جهت درگیر کردن و آموزش بیماران در سفر مراقبت‌های بهداشتی از طریق SEO، تبلیغات دیجیتال، وب‌سایت، بازاریابی محتوا و موارد دیگر است.

مؤثرترین بازاریابی در خدمات پزشکی ، بیمار محور است، به این معنی که بر این موضوع تمرکز می کند که بیمار چه کسی است، به چه اطلاعاتی اهمیت می دهد، و ایجاد یک رابطه شناخت، دوست داشتن و اعتماد.

صنعت خدمات پزشکی همیشه در حال تغییر است و آموزش و اطلاعات بیمار به سرعت در حال تبدیل شدن به خط مقدم تمرکز است.

دنیای خدمات پزشکی رقابتی است و با رشد رقابت محلی و ورود سیستم های بیمارستانی بزرگ، برجسته شدن و ارتقای خدمات پزشکی شما دشوارتر می شود.

بازاریابی خدمات پزشکی به شما امکان می دهد دید خود را از رقبای خود در موتورهای جستجوی محلی و پلت فرم های رسانه های اجتماعی افزایش دهید.

دلیل دیگری که چرا بازاریابی خدمات پزشکی مهم است این است که یک استراتژی بازاریابی خدمات پزشکی موثر می تواند توانایی دسترسی به بیماران بالقوه را فراهم کند و شما را به عنوان یک رهبر فکری در تخصص خود قرار دهد.

تعریف بازاریابی خدمات پزشکی

بازاریابی خدمات پزشکی فرآیندی است از ارتباطات راهبردی که برای جذب مصرف‌کنندگان ، هدایت آنها در سفر و درگیر نگه داشتن آنها با سیستم سلامت طراحی شده است. استراتژی‌های بازاریابی خدمات پزشکی، تاکتیک‌های آنلاین و آفلاین همه‌کانالی، بسیار بخش‌بندی شده و هدفمند را برای ایجاد تعامل و تسریع رشد شرکت یکپارچه می‌کنند. سیستم‌های سلامت موفقیت تلاش‌های بازاریابی خود را از طریق معیارهای خاصی که با شاخص‌های کلیدی عملکرد و یا بازگشت سرمایه بازاریابی همسو هستند، اندازه‌گیری می‌کنند.

مزایای بازاریابی خدمات پزشکی

  1. بیماران بالقوه را با اهداف تجاری در ذهن پیدا کنید، یعنی ترکیب پرداخت کننده سالم یا رشد خط خدمات با ارزش بالا
  2. افزایش مزیت استراتژیک برای جذب بیماران در یک چشم انداز فوق رقابتی
  3. بیماران را در طول سفرهای خود با خدمات مرتبط، شخصی و به موقع درگیر نگه دارید
  4. بیماران طولانی مدت را حفظ کنید و وفاداری را در جامعه مراقبت های بهداشتی خود بهبود بخشید
  5. سرنخ های واجد شرایط بیشتری را هدایت کنید، با حاشیه های سالم درآمد ایجاد کنید
  6. با بیماران در چندین کانال ارتباط برقرار کنید
  7. بهره وری را ارزیابی کنید و استراتژی را با تجزیه و تحلیل داده های جامع مراقبت های بهداشتی هماهنگ کنید
بازاریابی موفق در نمایشگاه
ادامه مطلب

استراتژی بازاریابی خدمات پزشکی خود را بسازید

چشم انداز بازاریابی خدمات پزشکی در حال تحول می تواند چالش های ناآشنا را حتی برای با تجربه ترین بازاریابان ایجاد کند. تیم های بازاریابی باید با آخرین نکات و روندهای صنعت همگام باشند تا اطمینان حاصل کنند که در حال ایجاد یک استراتژی جذاب و مؤثر هستند که تأثیر آنها را بر نتیجه سیستم سلامت به حداکثر می رساند.

  1. یک تجربه دیجیتالی یکپارچه برای بیمار ایجاد کنید

مصرف کنندگان امروزی انتظار دارند که طبق شرایط خودشان مشارکت کنند. یک استراتژی بازاریابی خدمات پزشکی با کیفیت بالا باید به تجربه بیمار توجه زیادی داشته باشد و به آنها اجازه دهد از طریق کانال های ترجیحی خود وارد سیستم سلامت شما شوند. با شناسایی مکان‌های زیادی که بیماران معمولاً شروع به درگیر شدن با سیستم سلامت شما می‌کنند، شروع کنید. این نقاط لمسی مقدماتی، که در مجموع به عنوان درب ورودی دیجیتال نامیده می‌شوند، می‌توانند شامل کانال‌هایی مانند وب‌سایت سیستم پزشکی شما، فهرست‌های پزشکان شخص ثالث یا مرکز مشارکت شما باشند

مسیری را که یک بیمار احتمالاً پس از اولین تعامل با سیستم پزشکی شما طی می کند، مشخص کنید، خواه منجر به تبدیل شود یا خیر. این عمل که نقشه‌برداری سفر بیمار نامیده می‌شود، به شما کمک می‌کند بفهمید کدام اقدامات منجر به تبدیل می‌شوند و کدام اقدامات ممکن است باعث خروج بیمار از سفر شود. در حالت ایده‌آل، می‌خواهید چندین سفر را در خطوط خدمات، کار با پزشکان، متخصصان چرخه درآمد و سایر کارکنانی که با بیمار مواجه هستند، نقشه برداری کنید تا کل دوره‌های مراقبت را ثبت کنید و اصطکاک را شناسایی کنید.

یک برند ثابت بسازید

  1. یک برند ثابت بسازید

مصرف کنندگان محصولات یا خدماتی را که نمی شناسند یا به آنها اعتماد ندارند، نمی خرند. به طور مشابه، مصرف کنندگان یک بیمارستان یا مراقبت را انتخاب نمی کنند. ساختن یک برند قوی و ارتقای آگاهی از برند به کاهش هزینه کلی هر خرید کمک می کند، بنابراین مطمئن شوید که بودجه مناسبی را برای ساخت برند اختصاص دهید.

ترندهای تولید محتوا
ادامه مطلب

به این فکر کنید که چه چیزی سیستم سلامت شما را منحصر به فرد می کند، و چه چیزی مشتریان را به سمت خود می کشاند. آیا مراقبت با کیفیت بالا است؟ کارکنان دلسوز؟ تکنولوژی پیشرفته؟ درجه بالایی از اعتماد؟ یکی از عوامل مهم را که بیماران را جذب می کند، پیدا کنید و کمپین های بازاریابی برای گسترش آگاهی و فعال سازی برند خود طراحی کنید. ارتقای دستاوردهای کیفیتی که به سختی به دست آورده اید، یکی از موثرترین راه ها برای ایجاد تصویر برند قابل اعتماد است.

  1. با استفاده از شخصی سازی روابط جذاب ایجاد کنید

با وجود ماهیت شخصی مراقبت های بهداشتی، بسیاری از استراتژی های بازاریابی شخصی سازی را یکپارچه نکرده اند. بازاریابان باید از داده‌های بالینی موجود در سیستم پرونده سلامت الکترونیکی و داده‌های مصرف‌کننده و رفتاری در نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری مراقبت‌های بهداشتی برای بیمارانی که به خدمات آنها نیاز دارند، را هدف قرار دهند.

  1. یک وب سایت قوی ایجاد کنید

وب سایت های بیمارستانی با کیفیت بالا به چند روش کلیدی به بهینه سازی سفر بیمار کمک می کنند. آن‌ها دائماً داده‌های مهم مصرف‌کننده را جمع‌آوری می‌کنند که برای اهداف مختلف بازاریابی، مانند کمپین‌های بازاریابی مجدد یا تشویق به شخصی‌سازی در فضاهای دیجیتال، استفاده می‌شوند. وب‌سایت‌های مدرن نیز ابزاری عالی برای ارائه تجربیات شخصی از طریق کپی پویا و خلاق هستند.

در نهایت، آنها یک مکان مرکزی برای محتوای شما فراهم می‌کنند، که باعث می‌شود بیماران بیشتر در مورد سیستم پزشکی شما بیاموزند و به سرعت پزشک و مکان مناسب برای نیازهای خود را پیدا کنند. علاوه بر این، ارزش سئوی یک وب سایت قوی را نباید نادیده گرفت. یک ارائه‌دهنده وب‌سایت خوب باید مزایایی مانند سرعت بهینه‌سازی سایت و طراحی واکنش‌گرا را ارائه دهد تا اطمینان حاصل شود که موتورهای جستجو به نفع سیستم سلامت شما هستند. این برای کمک به بیماران برای یافتن آسان سایت رسمی سیستم سلامت شما بسیار مهم است.

  1. بهترین کانال های بازاریابی را ارزیابی کنید

بازاریابان خدمات پزشکی از کانال‌های مختلفی برای اهداف بازاریابی استفاده می‌کنند، از جمله جستجوی ارگانیک، جستجوی پولی، رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات نمایشی و موارد دیگر و یک بودجه بازاریابی واحد برای توزیع. استفاده حداکثری از کانال های بازاریابی بی شمار می تواند بسیار دشوار باشد. یک راه حل هوش تجاری به تیم شما کمک می کند تا از داده ها برای کشف تأثیرگذارترین کانال های بازاریابی برای مناطق جغرافیایی، شخصیت ها و خطوط خدمات مختلف استفاده کند.

  1. بررسی های بیمار را مدیریت کنید
افزایش حجم بیمار در سال 1401
ادامه مطلب

تحقیقات نشان داده است که 59 درصد از آمریکایی ها بررسی های بیماران را در انتخاب پزشک بسیار مهم یا تا حدودی مهم می دانند. واضح است که اکثر بیماران می خواهند ببینند دیگران قبل از اینکه سلامتی خود را به شما بسپارند تجربه خوبی با شما داشته اند. به همین دلیل، بسیار مهم است که سیستم های بهداشتی از بیماران راضی نظرات مثبت را درخواست کنند.

با این حال، دریافت چند نقد منفی اجتناب ناپذیر است. سیستم های بهداشتی،پزشکی که مایل به حفظ شهرت مطلوب هستند باید به این بررسی ها به گونه ای پاسخ دهند که همدلانه باشد. حتی اگر یک بیمار تجربیات خود را به روشی بی‌رحمانه و صادقانه ارزیابی می‌کند، به خاطر داشته باشید که از او به خاطر بازخوردشان تشکر کنید، نگرانی‌های او را مستقیماً برطرف کنید و نحوه برنامه‌ریزی خود را برای حل نگرانی‌های او در میان بگذارید.

  1. از تجزیه و تحلیل برای تامین بودجه خود استفاده کنید

تیم های بازاریابی اغلب بودجه خود را از مدیریت سطح بالا دریافت می کنند. متأسفانه، تخصیص بودجه به این روش معمولاً منجر به هزینه بیش از حد یا کمتر می شود که می تواند تأثیر تیم بازاریابی بر سیستم سلامت را کاهش دهد. در عوض، بازاریابان باید کمپین های قبلی را تجزیه و تحلیل کنند، تعیین کنند که چقدر بودجه برای دستیابی به آمارهای کلیدی جمعیتی مورد نیاز است و یافته ها را برای خرید به مدیران ارائه دهند.

بازاریابی را با اهداف سازمانی هماهنگ کنید

  1. بازاریابی را با اهداف سازمانی هماهنگ کنید

هنگام تعیین استراتژی کسب و کار کلی سیستم سلامت، بازاریابی باید روی میز قرار گیرد. باز کردن یک گفتگوی دو طرفه بین بازاریابی و مدیریت سطح بالا، بازاریابان را قادر می سازد تا اهداف کلی آن سازمان را درک کنند. سپس، آنها می توانند از تجزیه و تحلیل برای تعیین بودجه واقعی برای دستیابی به این اهداف استفاده کنند.

  1. بازار خود را تجزیه و تحلیل کنید

با توجه به ادغام مداوم ارائه دهندگان سنتی و تعداد فزاینده ورودی های جدید که قصد دارند مدل های موجود را مختل کنند، درک پویایی های بازار که به سرعت در حال تغییر هستند، بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. با هوش تجاری پیشرفته مراقبت های پرشکی، بهداشتی که بر روی بزرگترین مخزن داده های خاص مراقبت های بهداشتی ساخته شده است، تصمیم گیرندگانی که مسئول رشد کسب و کار هستند می توانند پویایی های درهم تنیده بازار مانند نیاز مصرف کننده، سهم بازار، همسویی پزشکان و پویایی رقابتی را درک کنند.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

11 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *