مدیریت اینستاگرام پزشکی

مدیریت اینستاگرام پزشکی
به این محتوا امتیاز دهید

صنعت پزشکی در ابتدا در رسانه‌های اجتماعی روند رشد کندی داشت، اما متخصصان مراقبت‌های بهداشتی که در دانشگاه‌ها، سازمان‌های دولتی، گروه‌های بیمارستانی و مراکز خصوصی فعالیت می‌کنند، اکنون استراتژی‌های مدیریت اینستاگرام پزشکی مختلفی را به کار می‌گیرند. این مقاله ماهیت محتوای پزشکی را که در حال حاضر در اینستاگرام یافت می‌شود بررسی می‌کند و نکات ساده‌ای در مورد اینکه چگونه هر کسی در پزشکی از ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی فردی گرفته تا مراکز پزشکی و شرکت‌های بزرگ می‌تواند از اینستاگرام برای دستیابی به اهداف خود استفاده کند، ارائه می‌کند.

 

 

چگونه با اینستاگرام در پزشکی موفق شویم:

زمان زیادی را صرف بررسی ماهیت و تأثیر محتوای پزشکی در بسترهای مختلف رسانه‌های اجتماعی شده است.

سه مورد عمده وجود دارد که مشاهده شده به شرح زیر است:

 

1.     استفاده از اینستاگرام پزشکی می‌تواند برای کسانی که در حرفه پزشکی هستند مفید باشد.

1.     استفاده از اینستاگرام پزشکی می‌تواند برای کسانی که در حرفه پزشکی هستند مفید باشد.

 رسانه‌های اجتماعی می‌توانند ابزاری مقرون به صرفه برای دستیابی به چندین هدف مختلف در پزشکی باشند، از جمله:

  1. بهبود روابط پزشک و بیمار
  2. افزایش درآمد
  3. ارتقاء سواد سلامت
  4. آموزش متخصصان بهداشت و درمان
  5. حمایت از حوزه‌های انتخابیه متمایز
  6. ترویج رفتارهای خاص مرتبط با سلامتی

استراتژی‌های مرتبط با رسانه‌های اجتماعی در مراقبت‌های بهداشتی در حال بهبود هستند، زیرا گروه‌های خصوصی و محققان بیشتری نیاز به برقراری ارتباط دیجیتالی را تشخیص می‌دهند.

کسانی که مخاطب را تعریف می‌کنند  و محتوایی را تولید می‌کنند که برای آن مخاطب ارزشمند است، بهترین عملکرد را در رسانه‌های اجتماعی دارند. تعداد زیادی از پزشکان و گروه‌های مراقبت‌های بهداشتی بدون ایجاد استراتژی محتوا در رسانه‌های اجتماعی مطالبی را منتشر می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، چندین پزشک خصوصی که به نظر می‌رسد از اینستاگرام برای اهداف بازاریابی استفاده می‌کنند، تصاویر پزشکی گرافیکی از بیماری‌ها و روش‌های پزشکی را منتشر می‌کنند.

آنچه این تصاویر از نظر زیبایی شناسی فاقد آن هستند، اگر برای سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی مورد هدف قرار گیرند، ممکن است به شکل شگفت انگیزی جبران کنند. با این حال، تصاویر مجموعه‌های غیرجذاب دندان‌ها، جراحی‌های خون‌آلود، پوست بد، یا چربی‌های بیش از حد به احتمال زیاد باعث جلب نظر بیماران نمی‌شود. بیماران در عوض جذب اطلاعات بهداشتی قابل اعتمادی می‌شوند که برای یافتن آنلاین تلاش می‌کنند. بسیار مهم است که نوع محتوایی را توسعه دهید که ذینفعان هدف شما آن را ارزشمند بدانند.

تخصص بالینی برای موفقیت در رسانه‌های اجتماعی کافی نیست. همه مؤسسات پزشکی برتر در رسانه‌های اجتماعی موفق نبوده‌اند، که نشان می‌دهد شهرت بالینی برای جلب توجه در سیستم‌عامل‌های دیجیتال کافی نیست. به همین دلیل، حتی معتبرترین بیمارستان‌ها نیز بازاریابی را جدی می‌گیرند. صرف کمی زمان برای پیمایش در محتوای پزشکی در رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا از میزان تلاش مؤسسات پزشکی برتر برای استراتژی‌های ارتباطی خود و کمپین‌های بازاریابی خاص مطلع شوید.

3 نکته طلایی در مدیریت اعتبار دیجیتال دندانپزشکی
ادامه مطلب

مدیریت اینستاگرام پزشکی

2.     داده‌های استفاده از اینستاگرام در پزشکی در حال گسترش است.

علاوه بر اینکه مستقیماً به رسانه‌های اجتماعی می‌روم تا درباره نحوه ارائه محتوای پزشکی در آنجا بیاموزم، به خود ادبیات پزشکی نیز رفته‌ام. محققان شروع به انتشار مقالات دانشگاهی در مورد استفاده از رسانه‌های اجتماعی در پزشکی کرده‌اند. برخی از این مقالات به روشن شدن ارزش رسانه‌های اجتماعی در پزشکی کمک می‌کنند، در حالی که برخی دیگر از رسانه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری برای جمع آوری داده‌ها در مورد رفتار بیمار استفاده می‌کنند.

 

 

3.     اینستاگرام در پزشکی در حال افزایش است.

تعداد انتشارات مربوط به فیس بوک، توییتر و اینستاگرام هر سال افزایش می‌یابد. در واقع، انتشارات «فیس‌بوک» و «توییتر» در سال 2017 با سرعت بیشتری نسبت به حجم انتشارات در سال 2016 عملکرد بهتری دارند. از سوی دیگر، انتشارات «اینستاگرام» در سال 2017، قبلاً با تعداد انتشارات در تمام سال 2016 مطابقت داشته‌اند.

اگرچه تعداد انتشارات در فیس بوک و توییتر بیشتر است، اما نرخ رشد انتشارات در مورد اینستاگرام بیشتر از نرخ فعلی برای دو پلتفرم دیگر است. علی‌رغم رشد شدید اینستاگرام و افزایش علاقه به این پلتفرم در میان جامعه پزشکی، صنعت مراقبت‌های بهداشتی به طور کلی در استفاده از اینستاگرام دست و پا می‌زند. دانشکده‌های پزشکی برتر به تازگی شروع به سرمایه گذاری در این پلت فرم کرده‌اند.

از میان برترین دانشکده‌های پزشکی، هاروارد بیشترین فالوور را در اینستاگرام دارد. با این حال، این دانشکده‌های پزشکی رتبه برتر دیگر منابع بیشتری را برای مدیریت اینستاگرام خود سرمایه گذاری می‌کنند و در نتیجه طرف‌داران خود را به دست می‌آورند.

یکی از بزرگ‌ترین موانع استفاده از یک پلت فرم جدید، عدم آشنایی با جنبه‌های فنی آن است. معمولاً افراد قبل از صرف زمان برای یادگیری نحوه استفاده از آن، منتظر بمانند تا ببینند تا چه حد توسط افراد در شبکه‌هایشان به یک پلت فرم اعتماد دارند. به نظر می‌رسد اینستاگرام نه تنها در حال ماندگاری است، بلکه در صنعت مراقبت‌های بهداشتی نیز در حال رشد است.

 

چگونه اکانت اینستاگرام خود را راه اندازی کنیم:

می‌توانید اپلیکیشن اینستاگرام را در گوشی خود دانلود کنید یا می‌توانید از طریق کامپیوتر خود ثبت نام کنید. پس از ثبت نام، به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که به شکل زیر است:

 

این مراحل ساده را برای تکمیل تنظیمات خود دنبال کنید:

  1. یک عکس نمایه واضح از چهره یا لوگوی خود اضافه کنید.
  2. روی تصویر بالای سمت راست یک شخص کلیک کنید، که شما را به صفحه نمایه شما می‌برد.
  3. روی «ویرایش نمایه» کلیک کنید.
  4. تمام اطلاعات از جمله بیوگرافی را واضح پر کنید.
  5. “ارسال” را بزنید.

موفقیت شما در اینستاگرام به دو چیز کلیدی بستگی دارد:

اینکه چقدر مخاطب هدف شما را به راحتی پیدا می‌کند و چقدر برای محتوای شما ارزش قائل است.

12 گام برای پیشرفت کلینیک دندانپزشکی
ادامه مطلب

 

چگونه در اینستاگرام پیدا شویم:

بهترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه مخاطب هدف شما را پیدا می‌کند عبارت‌اند از:

 

1.     به طور مکرر پست کنید.

هنگامی که مردم هشتگ‌ها را جستجو می‌کنند، 9 “پست برتر” وجود دارد و بقیه پست‌ها بر اساس آخرین پست‌ها نمایش داده می‌شوند؛ بنابراین، هرچه بیشتر پست ارسال کنید، احتمال اینکه در هر زمان معین به بالای جستجوهای افراد نشان داده شوید، بیشتر می‌شود.

 

2.     از تمام عملکردهای برچسب گذاری استفاده کنید.

اینستاگرام نیز مانند توییتر، محتوا را با هشتگ سازماندهی می‌کند. اینستاگرام همچنین محتوا را بر اساس برچسب‌های جغرافیایی و برچسب افراد سازماندهی می‌کند.

برچسب‌های جغرافیایی و برچسب‌های افراد ساده هستند، مکانی را که در آن پست می‌کنید و حساب‌های دیگران را در پست تگ کنید. انجام این کار به افرادی که آن مکان‌ها یا حساب‌ها را جستجو می‌کنند قادر می‌شود شما را پیدا کنند. مردم همچنین با استفاده از هشتگ‌ها به جستجوی محتوا می‌پردازند، بنابراین اگر از هشتگ‌هایی استفاده کنید که مخاطبان هدف شما جستجو می‌کنند، آنها راحت‌تر به مطالب شما برخورد می‌کنند. در هر پست می‌توانید از 30 هشتگ استفاده کنید.

استفاده استراتژیک از هشتگ‌ها همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا رتبه‌ی «پست برتر» کسب کنید، حتی اگر فالوور زیادی نداشته باشید یا تعداد لایک‌های زیادی نداشته باشید.

 

 

3.     دیگران را در صنعت خود دنبال کنید.

دنبال کردن حساب‌های دیگر در صنعت شما می‌تواند مفید باشد؛ زیرا سایر کاربران می‌توانند شما را از طریق این ارتباطات پیدا کنند. با این حال، آنچه در مورد دنبال کردن اینفلوئنسرها در فضای شما ارزشمندتر است، تحقیقاتی است که آن را قادر می‌سازد. وقتی نمونه‌هایی در فید خود داشته باشید، تعیین اینکه از کدام هشتگ‌ها استفاده کنید و نوع محتوایی که الهام بخش تعامل است، بسیار آسان‌تر است.

 

چگونه می‌توانید بدون صرف تمام وقت خود در اینستاگرام به طور مکرر پست بگذارید؟

بزرگ‌ترین چالش برای ارسال مکرر پست در اینستاگرام این است که شما فقط می‌توانید از دستگاه‌های تلفن همراه پست بگذارید. این محدودیت استفاده مکرر از اینستاگرام را وقت گیر می‌کند. اجازه دادن به چندین عضو تیم برای دسترسی به اینستاگرام یکی از راه‌های به حداقل رساندن بار پست است.

برنامه‌هایی مانند Buffer وجود دارند که از اتوماسیون پشتیبانی می‌کنند. مشکل اتوماسیون اینستاگرام این است که هیچ راهی برای جلوگیری از باز کردن دستی حساب اینستاگرام خود در دستگاه تلفن همراه وجود ندارد. برنامه‌ها از طرف شما پست‌ها را اجرا نمی‌کنند؛ بنابراین، برنامه اتوماسیون صرفاً به عنوان مکانی برای ذخیره پست‌های شما و به عنوان یک ابزار یادآوری عمل می‌کند تا به شما هشدار دهد که زمان ارسال آن فرا رسیده است.

به نظر من، یک روش ساده‌تر این است که پیش‌نویس پست‌ها را در حساب اینستاگرام خود ذخیره کنید. من در حال حاضر 68 پست آماده در پیش نویس خود دارم. هر روز یکی را انتخاب می‌کنم و در عرض چند ثانیه پست می‌کنم. برای گروه‌های دارای تیم‌های ارتباطی، ذخیره پیش نویس‌ها نیز وسیله‌ای مؤثر برای کنترل کیفیت است.

نکات ضروری برای برنامه ریزی موثر در طراحی بروشور
ادامه مطلب

کدام هشتگ به شما کمک می‌کند تا وضعیت «پست برتر» را به دست آورید؟

کدام هشتگ به شما کمک می‌کند تا وضعیت «پست برتر» را به دست آورید؟

در اینستاگرام، پست‌های برتر با ترکیبی از عوامل تعیین می‌شوند. اینکه چقدر اخیراً پست گذاشته‌اید مهم است، همین‌طور نسبت فالوورهای شما که پست شما را دوست دارند. به دست آوردن یک “پست برتر” برای محبوب‌ترین هشتگ‌ها دشوار است. استفاده از هشتگ‌هایی که مختص جایگاه شما هستند کار را آسان‌تر می‌کند.

 

کدام اکانت‌های مرتبط پزشکی را باید در اینستاگرام دنبال کنید؟

شما باید حساب‌هایی را جستجو کنید که مربوط به حوزه پزشکی خاص شما هستند. این حساب‌ها می‌توانند کارشناسان دیگری در منطقه شما در بخش‌های دولتی و خصوصی، بیماران، مدافعان یا سایر ذینفعان باشند.

 

برای به دست آوردن فالوور وفادار در اینستاگرام چه کار باید کرد:

 

1.     مخاطبان خود را شناسایی کنید.

یکی از مواردی که اغلب نادیده گرفته می‌شود برای ایجاد ارزش برای مخاطبان، این است که تا حد امکان آن مخاطب را محدود کنید. اگر می‌خواهید مخاطبان متمایز را هدف قرار دهید، هم بیماران و هم پزشکان ممکن است ارزش ایجاد چندین اکانت اینستاگرام را داشته باشد. در غیر این صورت، محتوایی که برای یکی از مخاطبان شما ارزش ایجاد می‌کند، احتمالاً ارزشی را که حساب اینستاگرام شما برای سایر مخاطبان شما به ارمغان می‌آورد کاهش می‌دهد. این چالش باعث شده است که دانشگاه‌ها حساب‌های مختلفی را برای مدارس و بخش‌های مختلف خود مدیریت کنند و برخی شرکت‌های بین‌المللی حساب‌های مختلفی را بر اساس بخش مشتری یا مکان مدیریت کنند.

 

2.     اهداف خود را مشخص کنید.

هنگامی که می‌دانید مخاطبان شما چه کسانی هستند، باید تعیین کنید که امیدوارید چه تأثیری بر آن مخاطب داشته باشید. به‌عنوان‌مثال، اگر می‌خواهید به بیماران دسترسی پیدا کنید، ممکن است بخواهید شانس مراجعه بیماران به شما، اعتماد به توصیه‌های شما و رضایت از ارتباط شما را افزایش دهید.

تعیین کنید که چه نوع محتوایی به شما در دستیابی به اهدافتان کمک می‌کند. در حال حاضر، بیشتر محتوای پزشکی در اینستاگرام در یکی از دسته‌بندی‌های زیر قرار می‌گیرد.

 

  1. عکس‌های وضعیت پزشکی
  2. نقل‌قول‌های الهام بخش
  3. عکس‌های متخصصان پزشکی
  4. توصیفات
  5. تبلیغات

هر یک از این نوع پست‌ها ممکن است به دستیابی به اهداف خاصی در یک زمینه خاص کمک کند. با این حال، بسیاری از حساب‌های پزشکی در اینستاگرام از ترکیبی از پست‌هایی استفاده می‌کنند که پیام‌های ثابتی را منتقل نمی‌کنند. آخرین پست من اطلاعات بیشتری در مورد نحوه ایجاد محتوای پزشکی مؤثر دارد.

 

همیشه از خود بپرسید: “چرا این کار را می‌کنم؟”

چه استراتژی کلی رسانه‌های اجتماعی خود را بسازید یا یک پست اینستاگرام فردی را کنار هم قرار دهید، باید بتوانید پاسخ دقیقی برای چرایی انجام کاری که انجام می‌دهید ارائه دهید. در مورد ارسال محتوا در اینستاگرام، چه کسی امیدوار است پست شما را ببیند؟ می‌خواهید این پست آنها را به فکر یا انجام چه کاری وادار کند؟ به نظر شما پست چگونه به دست آنها می‌رسد؟ هنگامی که پست به آنها می‌رسد، چه چیزی در مورد واکنش شما را تسهیل می‌کند؟

درباره نویسنده

پست های مرتبط

11 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *