فرهنگ دیجیتال

فرهنگ دیجیتال
به این محتوا امتیاز دهید

فرهنگ دیجیتال مفهومی است که توضیح می‌دهد چگونه فناوری و اینترنت به نحوه تعامل ما به عنوان انسان شکل می‌دهند. این روشی است که ما در جامعه رفتار می‌کنیم، فکر می‌کنیم و ارتباط برقرار می‌کنیم. فرهنگ دیجیتال محصول فناوری متقاعد کننده بی پایان در اطراف ما و نتیجه نوآوری‌های فناورانه مخرب است. این برای چندین موضوع قابل اجرا است، اما به یک موضوع کلی می‌رسد.

 

چرا استقبال از فرهنگ دیجیتال بسیار مهم است؟

دلایل متعددی وجود دارد که چرا فرهنگ دیجیتال باید برای سازمان شما اهمیت داشته باشد، اما عمدتاً به این دلیل است که از تحول دیجیتال پشتیبانی می‌کند. در نتیجه، فرهنگ شرکتی را به اندازه مدل‌های کسب و کار تحت تأثیر قرار می‌دهد.

  • سلسله مراتب را می‌شکند و کار را سرعت می‌بخشد:

بسیار مهم است که به کارکنان اجازه دهید قضاوت خود را انجام دهند و شکستن سلسله مراتب به افراد قدرت می‌دهد تا سریع‌تر تصمیم بگیرند.

  • نوآوری را تشویق می‌کند:

فرهنگ دیجیتال سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا محیط کاری را تقویت کنند که کارکنان را تشویق می‌کند تا چیزهای جدید را امتحان کنند و در عین حال یادگیری نیروی کار شما را افزایش می‌دهد.

  • استعدادهای عصر جدید را جذب می‌کند و نیروی کار فعلی را حفظ می‌کند:

نسل جدید  دیگر نمی‌خواهند در یک محیط 9-5 کار کنند. آن‌ها می‌خواهند بخشی از فرهنگ دیجیتالی باشند که اجازه می‌دهد محل کار مشترک و مستقل باشد. همچنین تعامل کارکنان را افزایش می‌دهد و به آنها اجازه می‌دهد تا نظرات و نظرات خود را برای کمک به ایجاد تأثیر بیان کنند.

چرا فناوری‌های دیجیتال در فرهنگ دیجیتال هستند؟

چرا فناوری‌های دیجیتال در فرهنگ دیجیتال هستند؟

ایجاد فناوری‌های دیجیتال از اواسط قرن بیستم آغاز شد. بر اساس دو فرایند کلیدی:

  • اطلاعات دیجیتالی:

این کد ضبط شده از ترکیبات اعداد 0 و 1 است که بیشتر به عنوان بیت شناخته می‌شود و کلمات و تصاویر را نشان می‌دهد. فناوری دیجیتال کمک می‌کند تا حجم زیادی از اطلاعات در دستگاه‌های ذخیره‌سازی کوچکی که می‌توانند به اطراف منتقل شوند، فشرده شوند. دیجیتالی شدن همچنین سرعت انتقال را بهبود می‌بخشد و در نهایت راه ارتباط، کار و یادگیری افراد را تغییر می‌دهد.

  • ارتباطات از راه دور:

در غیر این صورت به عنوان تبادل اطلاعات در فواصل قابل توجه با وسایل الکترونیکی شناخته می‌شود. فناوری‌های دیجیتال جایگزین بسیاری از سیگنال‌های آنالوگ در این فضا شدند. این بدان معناست که بسیاری از سیگنال‌های دیجیتالی کمتر تحریف می‌شوند و اکنون به راحتی می‌توان آنها را کپی کرد.

مزایای فناوری دیجیتال چیست؟

1.     اتصال اجتماعی:

فناوری دیجیتال با این امکان را به ما می‌دهد که به راحتی با خانواده، دوستان و کارکنان تیم ارتباط برقرار کنیم. با ظهور اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های شبکه‌های اجتماعی، فناوری دیجیتال امکان برقراری ارتباط از طریق کلمات  یا پیام‌های متنی، ویدئویی یا تماس‌های ویدئویی، کنفرانس‌های مجازی، رویدادهای مجازی و تبادل رسانه‌ها (تصاویر، فیلم‌ها) را فراهم کرده است.

2.     سرعت ارتباط:

از زمانی که برای اولین بار اختراع شد، سرعت اینترنت به طور مداوم در حال بهبود است. متعاقباً، ما توانستیم هزاران اطلاعات را فوراً انتقال دهیم، در حالی که به داده‌ها تقریباً در هر نقطه از جهان دسترسی داریم.

ترندهای تولید محتوا
ادامه مطلب

3.     فرصت‌های یادگیری:

از طریق اینترنت، همه ما می‌توانیم تنها با جستجوی آنلاین در عرض چند ثانیه به مجموعه‌ای از اطلاعات و داده‌ها دسترسی پیدا کنیم. روزهایی که مجبور بودیم زمان زیادی را صرف جستجوی فیزیکی داده‌ها در کتاب‌ها یا کتابخانه‌ها می‌کردیم، گذشته است، اطلاعات اکنون در دسترس ماست. فناوری دیجیتال امکان دسترسی فوری به دوره‌های آنلاین، آموزش، کتاب‌ها، مجلات، نشریات و سایر مجموعه‌های اطلاعاتی را برای همه فراهم کرده است. ارزش آشکار است.

4.     اتوماسیون:

علاوه بر این، فناوری‌های دیجیتال نیز به اتوماسیون فرایندها و ماشین‌آلات در سراسر صنایع کمک می‌کنند. این به ما زمان بیشتری می‌دهد تا روی سایر حوزه‌های موضوعی تمرکز کنیم، اما همچنین استانداردهای ایمنی بالاتری را تضمین می‌کند و از خطرات در ساخت‌وساز، معدن و سایر صنایع فیزیکی محافظت می‌کند. علاوه بر این، با این امکان که همه ما از طریق دسترسی مستقیم به محصول یا خدمات نهایی مانند رزرو تعطیلات، هتل‌ها، بلیت هواپیما یا از طریق تجارت الکترونیک در پول خود صرفه جویی کنیم، هزینه‌های برخی وظایف را کاهش داده است.

منظور از رسانه دیجیتال چیست؟

منظور از رسانه دیجیتال چیست؟

رسانه دیجیتال به فناوری یا محتوایی اطلاق می‌شود که از طریق یک پلت فرم قابل خواندن توسط ماشین مصرف یا رمزگذاری شده است. دنیایی که ما امروز در آن زندگی می‌کنیم توسط محصولات رسانه‌های دیجیتال احاطه شده است که تجربیات در صنایع مختلف را امکان پذیر می‌کنند و ارائه می‌دهند. این حتی در صنایعی که معمولاً با آنها مرتبط نیستند، مانند سلامت، دولت و آموزش صادق است. می‌توان آن را در تجارت الکترونیک، وب‌سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی، ویدئو و موارد دیگر یافت.

برای برخی از سازمان‌ها همه چیز در مورد فناوری است، برای برخی دیگر در مورد روش‌های جدید تعامل با مشتریان یا می‌تواند روشی کاملاً جدید برای انجام تجارت باشد. برای این منظور، مهم است که رهبران کسب و کار درک روشنی از معنای دیجیتال برای آنها و کسب و کارشان داشته باشند.

این ما را به موضوع کلی فرهنگ دیجیتال و چگونگی شکل‌گیری آن با ظهور فناوری‌های دیجیتال و فرایندهای فنی در آن بازمی‌گرداند.

این امر مستلزم آن است که فرهنگ دیجیتال در پایه‌های شرکت تعبیه شود. فقدان این امر می‌تواند به استراتژی‌هایی که نیاز به سازگاری و همکاری دارند، اصطکاک ایجاد کند، اما اگر فرهنگ دیجیتالی قوی دارید، می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا تغییرات را تسریع کنند و خود را از رقبای خود جلوتر بیابند.

 

تجربه دیجیتال در زمینه کسب و کار دیجیتال چیست؟

این بخشی از فناوری است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا فراتر از دیجیتالی کردن فرایند کاغذی خود به منظور ایجاد خدماتی که از طریق اینترنت و سایر فناوری‌ها امکان‌پذیر است، عمل کنند.

به عبارت دیگر، فناوری به تنهایی چیزی را به یک تجربه دیجیتال تبدیل نمی‌کند، بلکه فرایندهایی هستند که به صورت فیزیکی قابل دستیابی نیستند. به‌عنوان‌مثال، اگر یک سند مکتوب و یک سند اسکن شده داشته باشید، این امر لزوماً تجربه دیجیتالی را بهبود نمی‌بخشد؛ زیرا آنها همین کار را انجام می‌دهند. با این حال، اگر یک سند PDF داشتید که برای بررسی و ویرایش آنلاین مجاز یا مواردی مانند امضای دیجیتال بهبود یافته بود، می‌توان آن را تجربه دیجیتال نامید.

سئو سايت سالن زیبایی
ادامه مطلب

بر این اساس، زمانی که شرکت‌ها به دنبال بهبود تجربه مشتری دیجیتالی خود هستند، اغلب با نگرانی‌هایی در رابطه با بهبود رابط کاربری، پاسخگویی تلفن همراه، روش‌های ارتباطی و اطمینان از ارائه در زمان واقعی در تمام نقاط تماس مواجه می‌شوند.

تحقیقات زیادی در مورد تأثیرات سرمایه اجتماعی و چگونگی تأثیر آن بر رسانه‌های اجتماعی انجام شده است. به‌عنوان‌مثال، این شامل اطلاعات و حمایت عاطفی است که افراد ممکن است از شبکه اجتماعی خود بازیابی کنند.

به‌عنوان‌مثال، تحقیقات سنتی سرمایه اجتماعی مزایایی را که افراد می‌توانند از شبکه‌های اجتماعی خود دریافت کنند، نشان داده است. پیوندهای قوی آنها حمایت عاطفی را برای آنها فراهم می‌کند، اما این مفروضات قبلی به چالش کشیده شده است، جایی که افراد شبکه‌های بزرگ‌تر و ناهمگون دارند و می‌توانند به روش‌های مختلف نسبت به گذشته ارتباط برقرار کنند.

مزایایی که مردم از شبکه‌های اجتماعی خود دریافت می‌کنند چیست؟

مزایایی که مردم از شبکه‌های اجتماعی خود دریافت می‌کنند چیست؟

هنگامی که مصرف کنندگان به اطلاعات گروه‌ها در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی دسترسی پیدا می‌کنند، سرمایه اجتماعی را با پیوند و ایجاد روابط در آن گروه‌ها توسعه می‌دهند. به این ترتیب، مزایای درک و استفاده از شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی شما آشکار است. با در نظر گرفتن این موضوع، درک و پرداختن به نکات زیر مهم است:

1.     سودمندی از طریق انباشت:

یکی از راه‌های نگاه کردن به سرمایه اجتماعی، مقایسه آن با سرمایه اقتصادی است. هرچه بیشتر انباشته کنید، تأثیرگذاری بر محیط شما آسان‌تر می‌شود؛ بنابراین، هرچه فالوورها، تعاملات و تعامل بیشتر برند شما در پست‌ها دریافت کند، وزن و تأثیر بیشتری خواهد داشت.

2.     نابرابری توزیع:

میزان سرمایه اجتماعی یک برند معمولاً به نحوه تعامل یک برند با مخاطبان اصلی خود بستگی دارد. می‌تواند نشان دهد که آنها تا چه اندازه پلتفرم‌های اجتماعی خود را می‌شناسند.

3.     اعتماد:

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی مبتنی بر توسعه اعتماد است و سرمایه اجتماعی اساساً ذخیره‌ای از اعتماد مخاطبان شما به برند شما است. شما می‌توانید این را به روش‌های مختلف بسازید، اما معمولاً این امر با واقعی بودن و شفاف بودن در مورد ارزش‌های خود و با ارائه کیفیت سازگار با خدمات و محصولاتتان به دست می‌آید. به همین ترتیب، هنگامی که مردم ناامید می‌شوند، برندها می‌توانند با صادق بودن و باز بودن در مورد اشتباهات، اعتماد خود را حفظ کنند.

4.     اندازه گیری سرمایه اجتماعی:

شما باید سرمایه اجتماعی خود را بسنجید؛ زیرا به شما بینش منحصر به فردی از شخصیت‌ها و رفتارهای خریدار شما می‌دهد. معمولاً، می‌توانید این کار را با تجزیه و تحلیل احساسات آنلاین برند خود و با اندازه گیری لحن صدای برند خود در مکالمات آنلاین انجام دهید. این را می‌توان با استفاده از معیارهای احساس یا تأثیر انجام داد. معیارهایی مانند این نشان می‌دهد که برند شما به راحتی می‌تواند دانش را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

هدف از تمام فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی شما باید انباشت سرمایه اجتماعی بیشتر باشد. شما می‌توانید این را از طریق گفتگو با ارتباطات و تأیید اعضای جامعه که سرمایه اجتماعی بالایی نیز دارند، افزایش دهید. اما مهم است که برندهایی که روی آنها سرمایه گذاری می‌کنید برای هر دو طرف سودآور باشند. در غیر این صورت، ارتباطات شما کمتر می‌شود که روی برند شما سرمایه‌گذاری کنند و در نهایت، سرمایه اجتماعی شما کاهش می‌یابد.

چارچوب استراتژی ارتباط چیست؟
ادامه مطلب

چگونگی ایجاد فرهنگ دیجیتال در سازمان‌ها:چگونگی ایجاد فرهنگ دیجیتال در سازمان‌ها:

برای اداره یک سازمان موفق به این معنی است که باید کسب و کار دیجیتالی را اداره کنید. دیجیتال در نحوه عملکرد و موفقیت کسب و کارها متحول می‌شود. به‌عنوان‌مثال، گزارش شده است که یک سوم از تصمیم گیرندگان کلیدی معتقدند که فرهنگ مهم‌ترین مانع برای اثربخشی دیجیتال است و به دنبال آن عدم درک روندهای دیجیتال است.

همان‌طور که ما به دیجیتالی کردن سازمان‌های خود ادامه می‌دهیم، مهم است که فرهنگ دیجیتالی را تعریف و ایجاد کنیم.

در چنین بازار رقابتی، ایجاد یک فرهنگ دیجیتال در کسب و کار شما بسیار مهم است. برای کمک به مؤسسه، باید اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما آگاه، درگیر و توانمند هستند.

 

 پرورش ذهنیت دیجیتال چگونه به دست می‌آید؟

       ·          استقبال از شفافیت:

مهم است که همه افراد در کسب و کار از تأثیری که دیجیتال می‌تواند بر درآمد، فروش و بهره‌وری داشته باشد آگاه باشند. نقطه شروع ایجاد فرهنگ دیجیتال در شفافیت است. این به بهترین وجه از طریق گروه‌های رسانه‌های اجتماعی، یادداشت‌ها، انجمن‌های ماهانه و وبلاگ‌ها به دست می‌آید، زیرا همه این‌ها راه‌هایی را برای کارمندان ارائه می‌دهند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند تا شفافیت را تسهیل کنند.

       ·          تشویق همکاری:

وقتی کارمندان از همکاری با یکدیگر لذت می‌برند، جریان کار را بهبود می‌بخشد. ایده‌ها منسجم‌تر می‌شوند و پیشرفت را می‌توان اندازه گیری کرد. دیگر برای تیم‌ها امکان ندارد که به صورت داخلی کار کنند، در عوض، ما باید آموخته‌ها و بینش‌ها را بین بخش‌ها به اشتراک بگذاریم. این یک فرهنگ دیجیتال مولد و مؤثر را ممکن می‌سازد و بنابراین، مهم است که این نوع همکاری و همچنین تیم‌سازی بیرونی تشویق شود.

       ·          ارائه آموزش دیجیتال:

مؤثرترین راه برای دانستن اینکه کارکنان شما تمام دانش دیجیتال مورد نیاز خود را دارند، آموزش دیجیتال است. مهندسی یک برنامه منعطف که برای نیروی کار پرمشغله شما کار می‌کند، ضروری است، چه از طریق جلسات آموزشی مختلف و چه در یک پلت فرم آنلاین.

       ·          ریسک پذیر باشید:

با توجه به سرعت در حال حرکت دیجیتال، چابک بودن ما بسیار مهم است. از آنجایی که رهبران در سازمان‌ها باید محیط کاری را ایجاد کنند که در آن کارکنان با امتحان کردن چیزهای جدید راحت باشند، ریسک به آن دامن می‌زند. کلید درک ریسک توسط کارکنان این است که بین کارمند و کارفرما اعتماد وجود دارد و فرهنگ باز که نوآوری را در برمی‌گیرد.

فرهنگ دیجیتال بر هر جنبه‌ای از سازمان شما تأثیر می‌گذارد و به چابکی، همکاری و بهبود مستمر کمک می‌کند. انقلاب دیجیتال اساساً نحوه انجام تجارت و نحوه عملکرد سازمان‌های ما را تغییر داده است. وقتی نیازهای کارمندان در حال تغییر است و استعدادها و فناوری‌های دیجیتال تقاضای فزاینده‌ای دارند، مسئولیت‌های ما مشخص است.

سه جنبه کلیدی برای اطمینان از موفقیت شرکت شما در حال تغییر دیجیتال وجود دارد. اینها عبارت‌اند از: رهبری و استعداد، و فرهنگ و مدیریت تغییر.

ما تلاش می‌کنیم فضایی را برای شرکت کنندگان خود فراهم کنیم که آنها را قادر می‌سازد با اطمینان شرکت‌های خود را از طریق پروژه‌های تحول بزرگ هدایت کنند. برای اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

11 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *