بازاریابی مراقبت های پزشکی استراتژی به کار گرفته شده توسط متخصصان پزشکی و صنعت پزشکی برای جذب مصرف کنندگان جدید و درگیر نگه داشتن آنها است. در دنیای امروز، همه چیز به صورت آنلاین انجام میشود؛ بنابراین همگام شدن با زمان، یک مدل آنلاین و آفلاین یکپارچه برای ایجاد تعامل و رشد و تمرکز بر خروجی خاص بازار، حداکثر بازگشت سرمایه را تضمین میکند. یک استراتژی خوب بازاریابی پزشکی برای آوردن بیماران جدید ضروری است. بازاریابی مراقبت های پزشکی هم برای شرکت مراقبت های پزشکی و هم برای مصرف کنندگان مهم است.
رقابت در صنعت بهداشت و درمان بسیار زیاد است. برای اینکه در این صنعت نامی برای خود دست و پا کنید، باید با رقبای خود متفاوت باشید تا در چشم عموم برجسته شوید. رقابت به هزینه و کیفیت مراقبت بستگی دارد.
با توجه به اینکه همه قصد دارند بهترین مراقبت ممکن را به مصرف کنندگان خود ارائه دهند، هزینه و کیفیت مراقبت برای رقبای فوری تقریباً یکسان است. در اینجا، بازاریابی وارد عمل میشود. مردم آن شرکت مراقبت های پزشکی را انتخاب میکنند که در مقایسه با شرکت دیگر دیده شدن بیشتری داشته باشد. از طریق بازاریابی، مردم در مورد خدمات ارائه شده توسط شرکت مراقبت های پزشکی بیشتر میدانند.
حتی اگر بازاریابی دهان به دهان راه خوبی برای تأمین امنیت مصرف کنندگان جدید است، چندان قابل اعتماد نیست. اطلاعات نادرست از طریق این روش به سرعت گسترش مییابد، که هم برای شرکت و هم برای مصرف کنندگان مضر است. در صنعت مراقبت های پزشکی ، اطلاعات غلط کشنده است و به نفع مصرف کننده است که قبل از دریافت تسهیلات ارائه شده توسط یک شرکت، همه چیز را در مورد یک شرکت یاد بگیرد.
یک استراتژی بازاریابی مراقبت پزشکی هدفمند و مبتنی بر داده برای رقابت در چشم انداز مراقبت مبتنی بر ارزش و مصرف کننده امروز ضروری است. با فرایندها و ابزارهای مناسب، بازاریابان مراقبت های پزشکی به طور منحصر به فردی آماده آموزش، الهام بخشیدن و تعامل مصرف کنندگان و بیماران با محتوای مرتبط در کانالهایی هستند که بیشترین استفاده را دارند. ترکیبی سالم از کانالها مثل ایمیل، رسانههای اجتماعی، مراکز تماس، تبلیغات آفلاین سنتی و پورتال بیمار همراه با استراتژی هدفگیری و پیامرسانی مناسب، سازمان شما را در زمان مناسب در مقابل افراد مناسب قرار میدهد.
انواع استراتژیهای بازاریابی مراقبت های پزشکی:
سر فصل ها
بازاریابی استراتژیهای متعددی را اتخاذ میکند تا محصولی که به بازار عرضه میشود قابل مشاهده باشد. میتوان استراتژیهای مختلف بازاریابی مراقبت های پزشکی را برای جذب مشتریان بیشتر اتخاذ کرد. برخی از استراتژیهای بازاریابی مراقبت های پزشکی در زیر مورد بحث قرار میگیرند.
- نام تجاری منحصر به فرد مراقبت های بهداشتی
- تبلیغات آنلاین
- نظرات بیماران
- پیگیری بیماران قبلی
- تبلیغات سنتی
- ارجاع به پزشک
1. نام تجاری منحصر به فرد مراقبت های پزشکی:
برندسازی جزء اصلی ایجاد تبلیغات است. هر صنعت شناخته شده میلیاردی در برندسازی خود رشد میکند و خود مصرف کنندگان جذب برندسازی فوق میشوند. نام تجاری باید مطابق با منحصر به فرد بودن شرکت مراقبت های پزشکی باشد و بر جلب توجه مصرف کننده تکیه کند. راههای دستیابی به برندسازی خوب در زیر آورده شده است.
نام برند، نوع برند و هویت بصری منحصر به فرد از مهمترین بخشهای برندسازی است. باید منحصر به فرد و متمایز باشد، اما به اندازه کافی جریان اصلی برای جذب مصرف کنندگان باشد. ایجاد لوگوی برند اولین قدم در ساختن یک برند است. تقریباً همه برندهای معروف دارای یک لوگوی نام تجاری قابل تشخیص هستند که برای سالها با تغییرات جزئی از آن استفاده میکردند.
شبکههای اجتماعی دوست ما هستند. استفاده از فیس بوک، توییتر، یوتیوب یا اینستاگرام برای ساختن برند یک سرمایه گذاری معتبر و سودآور است. استفاده از تصاویر، گرافیک و متون یکسان در تمامی پلتفرمهای رسانههای اجتماعی باعث میشود که برند بیشتر شناخته شود. ثبات در پست به مشتریان کمک میکند تا برند را حتی بدون لوگوی خود تشخیص دهند.
حمایت مالی و مشارکت نیز در ایجاد یک تصویر خوب از برند بسیار مؤثر است. تبدیل کردن شخصی به چهره برند باعث میشود مردم احساس کنند بیشتر دیده شده و شنیده میشوند و تضمین مشارکت با سایر برندهای معتبر نیز به ایجاد برند کمک میکند. خدمات مشتری و استراتژی قیمت گذاری نیز بخشی از برندسازی است. ایجاد تجربه دلپذیر و منحصر به فرد برای بیمار، تصویر بهتری از برند را تضمین میکند.
2. تبلیغات آنلاین:
اینترنت نحوه عملکرد کسب و کارها را تغییر داده است. مصرفکنندگان میخواهند قبل از سپردن به مراقبت از یک شرکت، همه چیز را به صورت آنلاین بدانند و از این رو، شرکت مراقبت های پزشکی باید از ارائه یک تجربه آنلاین خوب به بیماران خود اطمینان حاصل کند تا مصرفکنندگان بیشتری را جذب کند. برخی از استراتژیهای تبلیغات آنلاین در زیر آورده شده است.
برای تبلیغات مناسب، یک وب سایت کاملاً کاربردی و مستند با شرح دقیق کلیه خدمات ارائه شده توسط شرکت راه حلی است. وب سایت نیز باید منحصر به فرد باشد هر کدام با رابط کاربری خوب استفاده از تکنیکهای SEO باعث بهبود دید وب سایت میشود. ایجاد یک شرکت به راحتی با اجازه دادن به مصرف کننده برای تماس با شرکت از طریق وب سایت خود نیز گام خوبی در ایجاد یک تجربه کاربری خوب است.
جستجوی پولی که به عنوان تبلیغات پرداخت به ازای کلیک نیز شناخته میشود، روشی مؤثر برای جذب مشتریان بیشتر است. جستجوی پولی به شما امکان میدهد عبارات مرتبطی را پیشنهاد دهید که هنگام جستجوی آن کلمه یا عبارت خاص در موتور جستجو، تبلیغات متنی را به مشتریان نشان میدهد.
رسانههای اجتماعی پولی راه دیگری برای هدف قرار دادن مصرف کنندگان بالقوه با توجه به دادههای جمعیتی آنهاست. شناخت و درک نوع مصرف کننده و ارائه تبلیغات خاص متناسب با علایق آنها به جذب مصرف کنندگان بیشتر کمک میکند. صرف انتشار تبلیغات و امید به جذب مصرف کنندگان کافی نیست، باید بدانید که تبلیغات آنها تا چه اندازه برای جلوگیری از سوء استفاده از بودجه کار میکند. ابزار تجزیه و تحلیل همه چیز مربوط به تبلیغات را نشان میدهد.
منبع ترافیک، نرخ کلیک، روندها در طول زمان، همه چیز را میتوان برای انجام هرگونه ویرایش در کمپین تبلیغاتی، در صورت نیاز، تجزیه و تحلیل کرد. ایمیل مارکتینگ یکی دیگر از ابزارهای مفید است که همراه با سایر روشهای تبلیغات آنلاین میتواند بسیار مؤثر باشد. برای اینکه بازاریابی ایمیلی کار کند، به لیستی از گیرندگان، یک ارائه دهنده خدمات ایمیل نیاز است، که نرم افزاری است که به مدیریت لیست گیرندگان و اهداف مورد نیاز که باید به آنها دست یافت کمک کند.
3. نظرات بیماران:
صنعت مراقبت های پزشکی به تبلیغات دهان به دهان بستگی دارد و شرکت باید استراتژی را برای دریافت نظرات مثبت از مشتریان راضی خود تطبیق دهد. برخی از راههای انجام این کار در زیر آورده شده است.
به طور معمول، بیماران تنها زمانی نظرات خود را ارسال میکنند که انگیزه انجام این کار را داشته باشند، بنابراین ارائه مشوقهایی مانند تخفیف، در مراحل اولیه شرکت، نظرات مثبت بیشتری را به همراه خواهد داشت و به نوبه خود، مشتریان بیشتری را جذب میکند. بررسیهای خودکار، مانند درخواست از بیماران برای رتبه بندی در مقیاس 1-5، نیز استراتژی خوبی است. بررسیها مستقیماً در وب سایت شرکت نشان داده میشود و رتبه کلی شرکت را بهبود میبخشد.
یک بررسی بد همچنین میتواند شرکت را مختل کند، بنابراین پیگیری با بیمار پس از بررسی بد تضمین میکند که هیچ بیمار ناراضی باقی نمیماند. کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چرا بیمار یک بررسی بد انجام داده است به ارائه خدمات بهتر در آینده کمک میکند.
4. پیگیری بیماران قبلی:
مصرف کنندگان قبلی بخش خوبی از مشتریان یک شرکت مراقبت های بهداشتی را تشکیل میدهند. برخی از نکات در هنگام پیگیری با بیماران قبلی در زیر آورده شده است. پیگیری مشتریان قبلی پس از قرار ملاقات و ارسال ایمیلهای شخصیسازی شده و یادآوریها برای بررسی بعدی به حفظ رابطه طولانی و مکرر با آنها کمک میکند. صرف کنندگان از تلاشهای شرکت قدردانی خواهند کرد و به معرفی شرکت به آشنایان خود کمک خواهند کرد. یک برنامه وفاداری یا عضویت انحصاری ارائه شده توسط شرکت نیز به مصرف کنندگان قبلی کمک میکند تا بیشتر احساس رضایتمندی کنند. این به درآمد بیشتر نیز کمک میکند.
5. تبلیغات سنتی:
تکیه و باور نسلهای قدیمیتر به روشهای جدید تبلیغات که بیشتر از طریق اینترنت منتشر میشود، سخت است. از این رو مراجعه به روشهای سنتیتر تبلیغات برای جذب آنها حائز اهمیت است. برخی از روشهای سنتی تبلیغات در زیر آورده شده است. تبلیغات از طریق رادیو، بیلبوردها، تلویزیون و روزنامهها سرمایه گذاری عمدهای برای تضمین پایگاه وسیع مصرف کننده است. این نوع تبلیغات برای جمعیتی وسیعتری قابل دسترسی هستند. در زیر به چگونگی کمک این اشکال مختلف تبلیغات سنتی به بازاریابان اشاره شده است:
· تبلیغات رادیویی
تبلیغکنندگان میتوانند برای زمان پخش به ایستگاههای رادیویی تجاری بپردازند و ایستگاه رادیویی تبلیغات را برای مخاطبان شنونده خود پخش میکند. سواری با ماشین بدون پخش رادیو در پس زمینه غیرممکن است و زمان صرف شده در ترافیک مصرف رادیوی ما را بسیار افزایش میدهد. این میتواند توسط تبلیغ کنندگان استفاده شود.
· تبلیغات بیلبورد
گرافیکهای بزرگ و روشن در یک تبلیغات چاپی در مقیاس بزرگ مطمئناً چشم نواز خواهد بود. آنها تأثیر ماندگاری را برای مردم به جا میگذارند. این یک راه مطمئن برای جذب مشتریان جدید است.
· تبلیغات تلویزیونی
تبلیغات تلویزیونی یکی از مؤثرترین راهها برای ایجاد آگاهی است. هرچه برنامه محبوبتر باشد، بینندگان بیشتری تبلیغات را تماشا میکنند که منجر به دسترسی گستردهتر میشود. تعداد دفعاتی که پخشهای تجاری بر روی دسترسی تأثیر میگذارد.
· تبلیغات روزنامه
در یک روزنامه، تبلیغات همراه با محتوای سرمقاله معمولی رخ میدهد. از آنجایی که روزنامه بیشتر اخبار روز و مهم را نمایش میدهد، محتوای تبلیغاتی در چنین فضایی تأثیرگذار است و مخاطبان بیشتری را به همراه دارد.
6. ارجاعات پزشک:
یک مصرف کننده مراقبت های بهداشتی بیشتر از هر وسیله تبلیغاتی دیگری به پزشکان اعتماد دارد. برخی از راههای خوب برای دریافت ارجاع به پزشک در زیر آورده شده است. رابط پزشک شخصی است که نماینده پزشکان، مراکز مراقبت های بهداشتی و بیمارستانها است که به حفظ مشارکت و ارتباط بین پزشکان و مراکز مراقبت های بهداشتی کمک میکند. آنها کمک میکنند تا ارجاعات پزشک بیشتری برای شرکت تضمین شود.
در صورت عدم وجود رابط پزشک، میز پذیرش در شرکت نیز میتواند شامل این سرمایه گذاری شود. افراد حاضر در پشت میز پذیرش میتوانستند با پزشکان تماس بگیرند و برای اطمینان از ارجاع با آنها ارتباط برقرار کنند. این استراتژیها در بازاریابی مراقبت های بهداشتی به آوردن بیماران جدید و همچنین حفظ بیماران قبلی کمک میکند.
مزایای بازاریابی مراقبت های پزشکی:
کسی که بتواند به طور کامل از بازاریابی مراقبت های پزشکی برای نیازهای خود استفاده کند، میتواند از مزایای زیادی بهرهمند شود. بسیاری از مزایای بازاریابی موفق مراقبت های بهداشتی در زیر آورده شده است.
جهان به بالاترین حد رقابتی تبدیل شده است. هر طاقچه مبهم سرمایهگذاریهای زیادی دارد. صنعت بهداشت و درمان از این جنبه بسیار بزرگ است و از این رو، حک کردن موفقیت آمیز جایگاه خود در این صنعت بسیار دشوار است.
بازاریابی مراقبت های پزشکی به ما کمک میکند تا این کار را به طور مؤثر انجام دهیم. یک شرکت با یک استراتژی بازاریابی بهداشتی خوب، قطعاً نسبت به شرکتی که استراتژی بازاریابی بهداشت و درمان خوبی ندارد، مزیت نامناسبی خواهد داشت.
بازاریابی مراقبت های پزشکی به بهبود دیده شدن شرکت کمک میکند. اگر مردم ندانند شما کی هستید، احتمالاً شما را انتخاب نخواهند کرد. حتی یک تمرین بسیار خوب مراقبت های بهداشتی نیز بی فایده است اگر کسی در مورد آن نداند.
بازاریابی مراقبت های پزشکی برای ایجاد شهرت قوی در بین مصرف کنندگان ضروری است. مردم بیشتر تمایل دارند که به بازدید از مرکز مراقبت های بهداشتی قبلی خود که میشناسند و به او اعتماد دارند، ادامه دهند تا اینکه به دنبال یک مرکز جدید بگردند.
شهرت خوب در میان بیماران تضمین میکند که بیماران در جستجوی روش دیگری در زمانی که روش فعلی آنها را راضی نگه میدارد، جسارت نکنند. شهرت خوب بیماران جدید را نیز جذب میکند.
بنابراین، اگر کسی به فکر ورود در صنعت مراقبت های پزشکی است، درک بازاریابی مراقبت های پزشکی ضروری است. این استراتژیها به تبدیل یک سرمایه گذاری بدون سود به یک سرمایه گذاری سودآور کمک میکند.
ویژگیهای یک استراتژی مؤثر بازاریابی مراقبت های پزشکی:
فناوریهایی مانند ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری، اتوماسیون بازاریابی و سیستمهای مدیریت محتوا به بازاریابان اجازه میدهند تا تلاشها را به طور مؤثر افزایش دهند و درآمد بیشتری برای سازمان ایجاد کنند.
· شخصیسازیشده و متمرکز بر ایجاد رابطه:
خواه هدف کمپین بازاریابی شما جذب یا حفظ بیمار باشد، شخصی سازی یک جزء ضروری است. از انبوهی از دادههای موجود و دادههای مصرفکننده و رفتار، برای ایجاد پیامهای بازاریابی که بسیار مرتبط با مخاطبان هدف شما هستند، استفاده کنید. هدف نهایی تبدیل شدن به منبع مراقبت قابل اعتماد بیماران و شریک مسیر سلامتی آنهاست. اطمینان حاصل کنید که هر گونه اطلاعات به اشتراک گذاشته شده شخصی، عملی و به موقع باشد.
· داده محور و بسیار هدفمند:
اگر از یک استراتژی توسعه گسترده استفاده کنید، تلاشهای بازاریابی شما کاهش مییابد. برای شناسایی افرادی که به احتمال زیاد به کمپین شما پاسخ مثبت میدهند، از مدل سازی گرایش استفاده کنید. دادههای غنی و پویا مشتری در اینجا نیز مورد استفاده قرار میگیرد و به شما امکان میدهد رفتار مخاطبان و کانالهای ارتباطی ترجیحی خود را بهتر درک کنید.
· ارائه شده توسط فناوری دیجیتال نوآورانه:
بازاریابان مراقبت های پزشکی باید هنگام ایجاد استراتژی خود از صنایع مصرف کننده سنتی مانند خرده فروشی یا مهمان نوازی سرنخ بگیرند. بهعنوانمثال، مصرف کنندگان امروزی مانند قبل از هر خرید عمده دیگری از موتورهای جستجو برای تحقیق در مورد ارائه دهندگان استفاده میکنند. یک استراتژی دیجیتال سالم برای اطمینان از دیده شدن آنلاین سازمان شما حیاتی است.
دوم، تاکتیکهای دیجیتال در واقع میتوانند منجر به بازگشت سرمایه بالاتر نسبت به تاکتیکهای بازاریابی سنتی شوند. به جای اجرای یک تبلیغ تلویزیونی و امید به بهترینها، بازاریابان میتوانند کمپینهای یکپارچه مؤثرتری ایجاد و اجرا کنند و در واقع عملکرد را ردیابی کنند، کمپینها را در حال پرواز بهینه سازی کنند و به راحتی درآمد پایین دستی را به تلاشهای خود نسبت دهند. اگر یک تبلیغ تلویزیونی در طول یک نمایش خاص خریداری کردهاید، از تاکتیکهای رسانه دیجیتال برای نمایش تبلیغات دیجیتال به بخش خاصی از مخاطبان تلویزیون استفاده کنید تا اثربخشی خود را در صفحه دوم بیشتر کنید.
11 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید
چطوری میتونیم از آخرین مطالبتون باخبر بشیم
این موضوع یکی از موضوعات موردعلاقه منه
من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم
بیشتری بنویسین لطفا
احسنت عالی بود
دفتر مرکزیتون کجا قرار داره
چقد خوبین شما
شما همیشه امیدوارم کننده صحبت می کنید و این خیلی خوبه
هزینه تبلیغات توی سایت شما چنده؟
مطلب به درد بخوری بود
چه سایت قشنگی دارین