بازسازی برند یا ریبرندینگ کدام انتخاب بهتری برای شماست؟

بازسازی برند یا ریبرندینگ
به این محتوا امتیاز دهید

درباره تغییر ساختار برند یا اهمیت بازسازی برند یا ریبرندینگ چه می‌دانید

اگر مطالب سایت را با دقت مطالعه کرده باشید، بارها در مورد اهمیت برندسازی در موفقیت کسب و کارها صحبت کرده‌ایم. اکنون هر کارفرمایی می‌داند که اگر نتواند برند خود را به خوبی در تمام دنیا تبلیغ کند، نباید انتظار داشته باشد که مشتریان خود هر روز افزایش یابد.

اما موضوع مهمی که در این مقاله می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، موضوع ریبرندینگ یا بازسازی برند است. شاید اولین بار است که در مورد این موضوع می‌شنوید، حتماً این مقاله را بخوانید تا بااهمیت تغییر برند و اصول انجام آن آشنا شوید.

اصول برندسازی مجدد

اصول برندسازی مجدد

منظور از تغییر ساختار برند یا اهمیت بازسازی برند یا ریبرندینگ  چیست:

اگر تبلیغات تلویزیونی برای برندهای معروفی را دیده باشید که بیش از نیم‌قرن تجربه دارند، متوجه خواهید شد که آنها اخیراً تغییراتی در ظاهر برند یا تبلیغات برند ایجاد کرده‌اند.

صاحبان سرمایه به بازسازی برند یا ریبرندینگ  یا بازسازی برند متوسل شده‌اند. این افراد در لوگو، نام برند، نمادها و حتی رنگ‌های به کار رفته در طراحی لوگو و نام تغییراتی ایجاد می‌کنند و همان‌طور که گفته شد برخی از آنها حتی در تبلیغات برندینگ خود تغییرات چشمگیری ایجاد می‌کنند. انجام می‌دهند.

به‌عنوان‌مثال، بیایید در مورد برند میهن صحبت کنیم. برند میهن سال‌ها از یک آگهی با گاو برای تبلیغ بستنی خود استفاده می‌کرد که تبلیغ همیشگی نام برند میهن بود. به‌محض شنیدن آن تصویر و آن صدا، نام برند میهن را به یاد خواهیم آورد.

تعریف برندسازی داخلی چیست

در سال‌های اخیر تغییرات قابل توجهی در همین آگهی ایجاد شده است. این موضوع بیشتر توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند زیرا تصویری که سال‌هاست در ذهن همه مردم تثبیت شده بود، اکنون با تغییری شگرف مواجه شده است که توجه کاربران و مخاطبان را به خود جلب می‌کند.

بنابراین، در هر تعریف کلی، بازسازی برند یا ریبرندینگ  یا بازسازی یک برند، شرایطی را فراهم می‌کند که مخاطب نگاهی جدید و حتی احساسی جدید نسبت به یک محصول داشته باشد و آن برند و محصولاتش در مخاطب احساس تازگی داشته باشد. در نتیجه مشتریان بیشتری را به سمت چنین برندی جذب می‌کند و تأثیر مثبتی در موفقیت شرکت دارد.

تولید فیلم تبلیغاتی برند  
ادامه مطلب

دلیل اهمیت بازسازی برند یا ریبرندینگ  یا تغییر ساختار برند

دلیل اهمیت بازسازی برند یا ریبرندینگ  یا تغییر ساختار برند

با توجه به تعریف ما از تغییر ساختار برند، باید بگوییم که کارفرمایانی که به سمت تغییر برند می‌روند دو هدف اصلی دارند:

آنها می‌خواهند هویت جدیدی برای برند خود ایجاد کنند و در نتیجه بتوانند در بین رقبا قدرتمندتر ظاهر شوند. از طرفی چون دنیا به دلیل تکنولوژی و اینترنت دائماً در حال تغییر است، می‌خواهند خود را به روز کنند و در نتیجه نام برند خود را به نیازهای جدید مشتریان نزدیک کنند تا مخاطبان زیادی را جذب کنند.

اما جالب است بدانید که هنوز برندهای معروف زیادی در دنیا وجود دارند که با سابقه طولانی خود از تغییر برند یا بازسازی برند استقبال نمی‌کنند. در اینجا پنج دلیل وجود دارد که چرا سازماندهی مجدد برند بسیار مهم است:

یک کارفرمای اصلی برای همه برندها وجود دارد. مثلاً برندهای مربوط به عطر و ادکلن را بررسی کنید. اکثر عطرها به نام بنیان‌گذارشان نام‌گذاری شده‌اند. حال اگر مدیر یک شرکت بعد از چندین سال تغییر کند، مطمئناً مدیر جدید باید تغییراتی در برندسازی ایجاد کند تا بتواند اهداف کاری و خدمات خود را به مخاطبان اعلام کند. مدیر جدید از طریق بازسازی برند به مخاطبان اعلام می‌کند که قرار است چه تغییرات چشمگیری در محصولات و خدمات شرکت ایجاد کند.

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید یک نام تجاری مجدد یا به‌روزرسانی برند را در نظر بگیرید، از جمله اگر در حال تغییر خدمات یا پیشنهادات خود هستید، در حال تغییر ساختاری یا ادغام هستید، به دنبال یک مسیر استراتژیک جدید هستید، یا به نحوی عملکرد ضعیفی دارید و نیاز به یک تغییر مجدد دارید.

با این حال، باوجوداینکه تیم یا سازمان صرفاً از برندسازی فعلی خسته شده‌اند، اعضای جدید کارکنان به دنبال «جایگزین لوگو خود» با تغییر نام تجاری هستند، یا اگر برند فعلی به دلیل عدم مدیریت خوب، با احتیاط عمل می‌کنند.

همچنین اگر قرار باشد دو شرکت یا دو برند اقدام به راه‌اندازی یک برند واحد کنند دیگر از نام قدیمی آنها استفاده نمی‌شود زیرا قرار است هم‌زمان و به صورت مشارکتی محصولات و کالاهایی را به دنیا معرفی کنند. بنابراین شما به یک نام جدید و حتی یک طراحی لوگوی جدید نیاز خواهید داشت. در انتخاب نام و طراحی لوگو باید هر دو برند ذکر شود تا مردم متوجه شوند که این برند جدید از ادغام دو برند دیگر به دست آمده است و این امر کیفیت خدمات آنها را تضمین می‌کند.

12 گام برای پیشرفت کلینیک دندانپزشکی
ادامه مطلب

همان‌طور که گفتیم با پیشرفت علم و فناوری و گسترش جامعه بشری نیازهای مردم نیز تغییر می‌کند. نیازهای اساسی آنها بسیار پیچیده‌تر شده است و بنابراین برای آنها مهم است که یک برند بتواند تمام نیازهای آنها را برآورده کند. هدف از برندسازی این است که بتوانیم به مخاطبان خود بگوییم که با انتخاب محصولات و خدمات ما قرار است با چه چیزهایی روبرو شوند. اگر اخیراً تغییراتی در فعالیت‌های خود ایجاد کرده‌اید که محصولات و خدمات شما را تغییر داده و در نتیجه مطمئن هستید که می‌توانید نیازهای مخاطبان بیشتری را برآورده کنید، باید به سراغ سازمان‌دهی مجدد برند بروید تا این موضوع را به مخاطبان اعلام کنید.

اگر بتوانیم در برندسازی موفق باشیم و نگرش مثبتی برای مشتریان خود ایجاد کنیم، موفق خواهیم شد. بنابراین، تغییر ساختار برند یا بازسازی برند یا ریبرندینگ  برای تغییر درک مصرف کنندگان از کسب و کار ما انجام می‌شود. با این حال، با گذشت زمان، نگرش مصرف کنندگان نسبت به برندها تغییر می‌کند آنها محصولات شرکت‌های مختلف را با هم مقایسه می‌کنند و به‌مرورزمان متوجه می‌شوند که کدام یک بهتر هستند. از طریق تغییر نام تجاری، باید بتوانید آنها را در مورد خودتان مثبت نگه دارید.

در نهایت، اگر برند خود را به دلیلی تغییر می‌دهید، اما همچنان همان کسب‌وکار را دارید، باید به مخاطبان اطلاع دهید که همان شرکت با نامی جدید به تجارت بازگشته است.

در این مقاله در مورد آنچه در مورد تغییر ساختار برند یا اهمیت بازسازی برند یا ریبرندینگ  می‌دانید صحبت کردیم. با این حال، ما فکر می‌کنیم که همچنان می‌توانیم از تجربیات شما برای تولید مقاله بهتر و جامع‌تر استفاده کنیم.

تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

چه چیزی برای پروژه شما مناسب است؟

برند شما بر ظاهر، احساس و برخورد سازمان شما با دیگران تأثیر می‌گذارد، بنابراین مهم است که آن را به درستی انتخاب کنید. این پست وبلاگ تفاوت‌های بین برندسازی مجدد و تازه کردن نام تجاری شما را توضیح می‌دهد تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید چه چیزی برای سازمان شما بهترین است.

نکات ضروری برای برنامه ریزی موثر در طراحی بروشور
ادامه مطلب

چه چیزی یک برند را می‌سازد؟

چه چیزی یک برند را می‌سازد؟

نام تجاری از اجزای مختلفی تشکیل شده است که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • عناصر بصری – مانند لوگو، رنگ‌ها، حروف، سبک تصویر، تایپوگرافی و گرافیک اصلی
  • عناصر متنی – مانند نام، استراتژی، روایت، چشم انداز و ارزش‌ها، هدف و لحن صدای شما
  • سایر عناصر حسی – مانند مواد مورد استفاده در چاپ و در فضای داخلی
  • عناصر نامشهود – مانند تاریخچه و شهرت شرکت شما

نام تجاری شما می‌تواند در هر نقطه تماسی که سازمان شما استفاده می‌کند، هر چند کوچک یا بزرگ، ارتباط برقرار کند. این شامل وب سایت، تبلیغات و کمپین‌ها، نشریات، لوازم‌التحریر، امضاهای ایمیل و محیط اداری شما می‌شود.

 

تفاوت بین برند مجدد و تجدید برند چیست؟

یک تغییر بزرگ نسبت به برند موجود شما به عنوان یک برند مجدد طبقه بندی می‌شود. به‌عنوان‌مثال، تغییر نام و لوگو غیرقابل‌تشخیص است. تغییرات کوچک‌تر، مانند تنظیم پالت رنگ، تغییر لوگو یا واضح‌تر کردن پیام‌ها، به‌روزرسانی برند در نظر گرفته می‌شود. برند تجاری مجدد گاهی اوقات به عنوان “انقلاب” و یک تجدید، “تکامل” نامیده می‌شود.

کدام یک برای پروژه شما مناسب است؟

کدام یک برای پروژه شما مناسب است؟

این به این بستگی دارد که سازمان شما چقدر به تغییر نیاز دارد و چقدر در عناصر برند موجود خود دارید. همیشه لازم نیست وقتی با تغییر مواجه می‌شوید، دوباره با یک برند جدید شروع کنید – گاهی اوقات یک به‌روزرسانی که باعث ایجاد تغییرات کوچکی می‌شود، می‌تواند شما را قادر سازد تا از نام تجاری خود به طور کامل استفاده کنید.

انجام ممیزی در ابتدای پروژه یک راه مفید برای ارزیابی برند فعلی شما و دیدن اینکه عناصر چقدر موقعیت برند شما را منعکس می‌کنند است. همچنین می‌تواند هر مشکلی را که ممکن است نیاز به رسیدگی داشته باشد برجسته کند و به شما کمک کند تا محدوده پروژه خود را مشخص کنید. انواع ممیزی که ممکن است سودمند باشد عبارت‌اند از ممیزی بصری، ممیزی شفاهی، ممیزی رفتاری و ممیزی رقیب می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

11 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *