9 نکته و بهترین روش در جستجوی فروش در سال 2024

جستجوی فروش
به این محتوا امتیاز دهید

جستجوی فروش در فرایند فروش شما ضروری است. اگر به درستی انجام شود، خط لوله شما را با سرنخ‌های واجد شرایط پر می‌کند. اگر این کار به درستی انجام نشود، در معرض خطر هدر دادن زمان و پول برای تعقیب مشتریان بالقوه‌ای هستید که هرگز محصول یا خدمات شما را نخواهند خرید. در این مقاله، ما در مورد جزئیات فروش، از جمله نحوه کار، نکات مهم جستجو، سوالات کلیدی برای پرسیدن سرنخ‌ها و نرم افزارهای مهم برای مؤثرتر و کارآمدتر کردن فرایند شما صحبت می‌کنیم.

جستجوی فروش چیست؟

جستجوی فروش یک تاکتیک تولید سرنخ است که در آن فروشندگان برای توسعه کسب و کار جدید، مشتریانی را که متناسب با مشخصات مشتری ایده‌آل خود هستند، تأمین می‌کنند و با آنها تماس می‌گیرند. فرایند جستجوی فروش در سازمان‌ها متفاوت است. با این حال، فرایندهای رایج جستجوی فروش شامل تحقیق در مورد سرنخ‌ها، دستیابی به یک طرح شخصی‌سازی‌شده، انجام یک فراخوان کشف برای صلاحیت بیشتر و سپس بستن معامله است.

تکنیک‌های جستجوی فروش زیادی برای دستیابی به صلاحیت و صلاحیت استفاده می‌شود. تکنیک‌های متداول شامل تماس سرد، ارسال ایمیل سرد، ارتباط با لینکدین، شرکت در رویدادهای شبکه، ضربه‌زدن به در و موارد دیگر است. بهترین تکنیک‌ها برای شما به صنعت، محصول یا خدمات و مشتری ایده آل شما بستگی دارد.

چرا جستجوی فروش مهم است؟

چرا جستجوی فروش مهم است؟

جستجوی فروش به فروشندگان کمک می‌کند تا خطوط لوله خود را با سرنخ‌های مناسب پر کنند تا بتوانند معاملات را ببندند. هنگامی که جستجو به درستی انجام شود، اعتماد ایجاد می‌کند، کسب و کار شما را رشد می دهد و می‌تواند ارجاعاتی را از مشتریان راضی  ایجاد کند.

به طور خاص، جستجوی فروش به دلایل زیر مهم است:

  • سرنخ‌های جدید ایجاد کنید: جستجوی فروش موثر به شما کمک می‌کند تا در تحقیق و شناسایی سرنخ‌های متناسب با مشخصات مشتری ایده آل شما اقدام کنید.
  • سرنخ‌های واجد شرایط: سرنخ‌ها معمولاً در مرحله تحقیقاتی جستجوی فروش از قبل واجد شرایط هستند. با این حال، تماس‌های اکتشافی نیز برای واجد شرایط بودن سرنخ‌ها انجام می‌شود، زیرا آنها از طریق خط لوله فروش شما به سمت بسته‌شدن معامله حرکت می‌کنند.
  • مشتری خود را بهتر درک کنید: جستجوی فروش به شما امکان می دهد با مشتریان بالقوه گفتگوهای واقعی داشته باشید. این به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف آنها را بهتر درک کنید تا بتوانید پیشنهاد خود را با نیازهای آنها تنظیم کنید.
  • ایجاد روابط شخصی: از طریق گفتگوهای شخصی که به مشتریان بالقوه فرصت می دهد شما را بشناسند و با پیشنهاد شما راحت شوند، اعتماد ایجاد کنید.
  • نرخ‌های بسته سریع‌تر: جستجوی فروش به شما این فرصت را می دهد که با یک مکالمه، یک سرنخ را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید. این می‌تواند گاهی اوقات سریع‌تر از تولید سرنخ ورودی باشد.
  • ارجاع ایجاد کنید: ایجاد روابط و ارائه ارزش به مشتریان بالقوه شما می‌تواند منجر به ارجاع مشتریان راضی  شود و روند جستجوی شما را سریع‌تر و مؤثرتر کند.

جستجوی فروش به دلایل زیادی مهم است. این به شما کمک می‌کند تا سرنخ‌های واجد شرایط را شناسایی کنید، با مشتریان بالقوه اعتماد ایجاد کنید و معاملات را سریع‌تر ببندید. اگر به طور موثر چشم انداز داشته باشید، خط لوله خود را پر از مشتریان با کیفیتی می کنید که به راه حل شما نیاز دارند.

منجر به فروش شدن  و چش انداز

منجر به فروش شدن  و چشم انداز

هدف جستجوی فروش شناسایی سرنخ‌های مناسب و تبدیل آنها به بالقوه و فرصت‌ها از طریق یک فرایند صلاحیت تکرارپذیر است. سرنخ یک مشتری است که با مشخصات ایده‌آل شما مطابقت دارد یا به محصول یا خدمات شما ابراز علاقه کرده است. یک مشتری بالقوه، یک سرنخ است که واجد شرایط است و یک فرصت، یک مشتری با احتمال بالا برای تبدیل شدن به یک مشتری پولی است.

به همین دلیل، فرایند جستجوی فروش عبارت است از شناسایی سرنخ‌ها، واجد شرایط کردن آنها به عنوان بالقوه از طریق تماس‌های کشف یا روش‌های دیگر و سپس تبدیل آنها به فرصت از طریق فعالیت‌های پرورش سرنخ. شباهت‌ها و تفاوت‌های خاص بین یک لید و غیره چشم انداز در مقابل فرصت شامل موارد زیر است:

باعث فروش

سرنخ یک مشتری  است که از طریق تولید سرنخ ورودی ابراز علاقه کرده است یا شخصی که متناسب با مشخصات مشتری ایده‌آل شما باشد و برای اطلاع رسانی در دسترس است. سرنخ‌های ورودی که به فروشنده منتقل می شوند به عنوان سرنخ واجد شرایط بازاریابی (MQL) نامیده می شوند. سرنخ‌هایی که فروشندگان به صورت دستی شناسایی می‌کنند و به آنها دسترسی پیدا می‌کنند، سرنخ‌های واجد شرایط فروش (SQL) در نظر گرفته می شوند.

چشم انداز

یک مشتری بالقوه، سرنخ است که توسط یک فروشنده واجد شرایط شده است. برای تبدیل یک سرنخ به مشتری بالقوه، فروشندگان معمولاً یک فرایند صلاحیت فروش را انجام می‌دهند که شامل یک فراخوان کشف برای ارزیابی اینکه آیا سرنخ مناسب برای محصول یا خدمات آنها است یا خیر. سرنخ‌هایی که به عنوان مشتری بالقوه واجد شرایط هستند برای پرورش بیشتر به مرحله بعدی در خط لوله فروش شما می‌روند.

نقشه راه مشتری
ادامه مطلب

فرصت‌ها

یک فرصت یک مشتری بالقوه با احتمال بالا برای تبدیل به مشتری پولی است. بالقوه‌ها معمولاً از طریق فعالیت‌های پرورش رهبری که پس از فرایند کشف رخ می‌دهند، به فرصت‌ها تبدیل می‌شوند. به‌عنوان‌مثال، یک فروشنده ممکن است یک دمو با یک مهندس فروش ارائه دهد تا یک مشتری بالقوه را به فرصتی برای تبدیل شدن به یک مشتری تبدیل کند.

جستجوی فروش چگونه کار می‌کند

جستجوی فروش چگونه کار می‌کند

فرایند فروش شما را می‌توان به سه مرحله تقسیم کرد: تولید سرنخ، پرورش سرنخ و بسته‌شدن معامله. جستجوی فروش عبارت است از شناسایی و واجد شرایط بودن سرنخ‌ها در مرحله اول و تبدیل آنها به فرصت‌هایی که در جهت نزدیک‌شدن به معامله پرورش می‌یابند. به همین دلیل، جستجوی فروش از یک فرایند تعریف شده پیروی می‌کند و به عنوان یک یا چند مرحله در خط لوله فروش شما نشان داده می‌شود.

روش‌های جستجوی فروش زیادی وجود دارد. رایج‌ترین آنها شامل تماس سرد، ایمیل سرد، فروش اجتماعی، شبکه‌های تجاری و غیره است.

صرف نظر از تکنیکی که انتخاب می‌کنید، جستجوی فروش از فرایندی پیروی می‌کند که شامل شناسایی سرنخ‌ها، تحقیق در مورد سرنخ‌ها، دستیابی به سرنخ‌ها و واجد شرایط بودن سرنخ‌ها به‌عنوان مشتریان بالقوه از طریق تماس اکتشاف است.

 

در اینجا مراحل خاص در فرایند جستجوی فروش استاندارد آمده است:

مشخصات مشتری ایده آل خود را تعریف کنید: اولین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که نوع مشتری را که به دنبال آن هستید تعریف کنید. بهترین راه برای انجام این کار، ایجاد یک پروفایل مشتری ایده آل است که شامل اطلاعات فیرموگرافیک و روان‌شناختی باشد.

در مورد روش اطلاع رسانی خود تصمیم بگیرید: در مرحله بعد، در مورد روش اطلاع رسانی خود تصمیم بگیرید. این می‌تواند شامل ارسال ایمیل سرد، تماس سرد، شبکه لینکدین و موارد دیگر باشد. روش خاصی که انتخاب می کنید به صنعت، محصول یا خدمات و مشتری ایده آل شما بستگی دارد.

ایجاد فهرستی از سرنخ‌ها: فهرستی از سرنخ‌ها را به صورت دستی از طریق فعالیت‌هایی مانند تحقیقات لینکدین تهیه کنید یا از ابزار جستجوی فروش مانند پایگاه داده سرنخ استفاده کنید. هر سرنخ باید با مشخصات مشتری ایده آل شما مطابقت داشته باشد.

درباره هر سرنخ تحقیق کنید: با فهرستی از سرنخ‌های تولید شده، در مورد هر سرنخ تحقیق کنید تا نیازهای آنها را بهتر درک کنید و صلاحیت قبلی را تأیید کنید. اطلاعاتی که در این مرحله به دست می‌آورید به شما کمک می‌کند تا ارتباط شخصی‌سازی‌شده ایجاد کنید تا پیشرو را به عنوان یک مشتری بالقوه واجد شرایط کنید.

انجام ارتباط دستی: در مرحله بعد، با استفاده از روشی که در مرحله دو مشخص کردید، به صورت دستی به هر سرنخ دسترسی پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که دسترسی خود را بر اساس تحقیقات خود شخصی‌سازی کرده‌اید. به‌عنوان‌مثال، وقتی ایمیل سرد می‌فرستید، ممکن است خط موضوع و معرفی ایمیل را شخصی‌سازی کنید، که می‌تواند تعامل را افزایش دهد.

سرنخ‌ها را به‌عنوان مشتریان بالقوه واجد شرایط کنید: هدف دسترسی دستی شما این است که علاقه را ارزیابی کنید و سرنخ را برای موافقت با یک تماس اکتشافی دریافت کنید. در آن تماس، با تأیید اطلاعات کلیدی، مانند بودجه، اختیار خرید، نیازها و جدول زمانی، سرنخ را به عنوان یک مشتری بالقوه واجد شرایط کنید.

اگر مراحل کلی بالا را دنبال کنید، یک استراتژی جستجوی فروش موثر و قابل‌تکرار ایجاد خواهید کرد که به طور موثری سرنخ‌ها را به عنوان مشتریان بالقوه شناسایی و واجد شرایط می‌کند. از آنجا، بالقوه‌ها را از طریق فعالیت‌های پرورش رهبری به فرصت تبدیل کنید و معامله را ببندید.

 

9 نکته برتر جستجوی فروش

نکات زیادی برای بهبود فرایند و نتایج جستجوی فروش شما وجود دارد. این موارد شامل مواردی مانند انجام تحقیقات مؤثر، خدمت به عنوان یک منبع قابل اعتماد، پیگیری مداوم و درخواست از مشتریان راضی  برای ارجاع است. بیایید 9 نکته برتر جستجوی فروش را بررسی کنیم:

 

1. بازار هدف خود را تعریف کنید

قبل از جستجوی فعال، مهم است که ابتدا بازار هدف خود را تعریف کنید. این به شما کمک می‌کند افرادی را که می‌خواهید پیدا کنید و نقاط دردناکی که ممکن است داشته باشند را محدود کنید. علاوه بر این، به شما کمک می‌کند تا خود را به عنوان یک متخصص در یک زمینه خاص یا یک بازار خاص قرار دهید.

برای مثال، به‌جای فروش نرم‌افزارهای عمومی، صنعت مراقبت‌های بهداشتی را با نرم‌افزار منطبق با قانون حمل‌پذیری و پاسخگویی بیمه سلامت (HIPAA) هدف قرار دهید.

 

2. یک نمایه مشتری ایده آل ایجاد کنید

با تعریف بازار هدف خود، یک پروفایل مشتری ایده آل ایجاد کنید. پروفایل مشتری ایده آل سندی است که مشتری ایده آل را برای محصول یا خدمات شما مشخص می‌کند. این شامل اطلاعات جمعیت شناختی، فیرموگرافیک و روان‌شناختی است که به شما کمک می‌کند تا مشتری ایده آل خود را در مرحله جستجوی فرایند فروش خود بهتر شناسایی کنید.

سئو سايت سالن زیبایی
ادامه مطلب

3. از ابزار جستجوی فروش استفاده کنید

ابزار جستجوی فروش نرم‌افزاری است که به فروشندگان کمک می‌کند تا وظایف جستجوی مربوط به تولید و واجد شرایط بودن سرنخ‌ها را خودکار و ساده کنند. ابزارهای متداول جستجوی فروش عبارت‌اند از ایمیل یاب، پایگاه‌های داده کسب و کار به کسب و کار (B2B)، نرم افزار تأیید ایمیل، نرم افزار چت زنده و موارد دیگر. استفاده از این ابزارها به تحقیق، تماس و واجد شرایط بودن سرنخ‌ها به عنوان افراد بالقوه کمک می‌کند.

4. میزبان یک وبینار باشید

وبینارها روشی عالی برای منبع‌یابی سرنخ‌ها، واجد شرایط بودن آنها به عنوان افراد بالقوه و جایگاه خود به عنوان یک رهبر فکری در فضا هستند. یک وبینار زنده رایگان در مورد موضوعی که برای مشتری ایده آل شما جالب است و با محصول یا خدمات شما مرتبط است، ارائه دهید. از آنجا، برای ایجاد ثبت‌نام در وبینار در ازای ایمیل شخصی، به تولید سرنخ ورودی دستی برسید یا انجام دهید. وبینار را میزبانی کنید، در طول رویداد یک فروش بیشتر ارائه دهید و با سرنخ‌های علاقه‌مند دنبال کنید.

5. در رویدادهای شبکه شرکت کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد ارتباطات معنی‌دار با مشتریان بالقوه، حضوری از طریق شبکه رویدادهای زنده است. این رویدادهای شبکه‌ای می‌توانند ملاقات‌های غیررسمی باشند که در Meetup می‌بینید یا رویدادهای رسمی‌تر صنعت، مانند کنفرانس‌ها. قبل از رویداد، یک اسکریپت آماده کنید و سپس تا جایی که می‌توانید با سرنخ‌های با کیفیت ملاقات کنید، اطلاعات تماس آنها را جمع آوری کنید و بعد از رویداد برای یک تماس اکتشافی پیگیری کنید.

6. تماس Discovery برقرار کنید

تماس اکتشافی بهترین روش برای واجد شرایط بودن سرنخ‌ها به عنوان مشتری بالقوه است. تماس‌های اکتشافی معمولاً مکالمه‌های 30 دقیقه‌ای هستند که در آن فروشندگان از یک چارچوب صلاحیت، مانند بودجه، اختیار، نیاز و زمان‌بندی (BANT) برای تبدیل سرنخ به مشتری بالقوه استفاده می‌کنند. چارچوب BANT سؤالات از پیش تعیین شده‌ای را برای کشف چهار بخش کلیدی از اطلاعات می‌پرسد: بودجه چشم انداز، اختیار خرید، نیازها و نقاط ضعف و جدول زمانی برای خرید.

7. یک اسکریپت فروش بنویسید

هنگامی که جلسه در زندگی واقعی یا در طول یک تماس اکتشافی منجر می‌شود، مهم است که یک اسکریپت فروش را قبل از جلسه پیش‌نویس کنید. به‌این‌ترتیب، می‌توانید از سرنخ‌ها سؤالات مشابهی بپرسید تا آنها را با سیب مقایسه کنید و بهترین چشم‌انداز را برای محصول یا خدمات خود تعیین کنید.

8. به طور مداوم پیگیری کنید

پس از یک تماس یا جلسه اکتشافی، مطمئن شوید که به طور مداوم با مشتریان احتمالی پیگیری می کنید. در حالی که برخی ممکن است محصول شما را مستقیماً پس از اولین یا دومین نقطه تماس شما خریداری کنند، بسیاری برای تبدیل نیاز به مراقبت بیشتری دارند. برای مثال، ارائه نسخه نمایشی محصول، راه خوبی برای ادامه گفتگوی فروش و واجد شرایط بودن مشتریان بالقوه به عنوان فرصت‌های آماده برای خرید است.

9. درخواست ارجاع دهید

هنگامی که مشتریان بالقوه را به مشتریان پولی تبدیل کردید، روی راضی‌کردن آنها تمرکز کنید و آنها را به طرف‌داران خشمگین محصول یا خدمات خود تبدیل کنید. از آنجا، از مشتریان راضی  خود برای معرفی درخواست کنید. به‌این‌ترتیب، می‌توانید فرایند جستجوی خود را با دسترسی به سرنخ‌های گرم‌تر که واجد شرایط بهتری نسبت به تحقیق دستی و دسترسی به سرنخ‌های سرد هستند، ساده‌سازی کنید.

5 سؤال برتر برای پرسیدن از مشتریان بالقوه

5 سؤال برتر برای پرسیدن از مشتریان بالقوه

بهترین سؤال برای پرسیدن سؤالات باز است. سؤالات باز به شما کمک می‌کند تا بهتر نقاط ضعف مشتری خود را کشف کنید و همچنین سؤالات بعدی را بپرسید که اطلاعات مهم بیشتری را آشکار می‌کند. این سؤالات معمولاً در طول یک تماس اکتشافی برای واجد شرایط بودن سرنخ‌ها پرسیده می‌شود.

1. بزرگ‌ترین چالش‌های شما در حال حاضر چیست؟

درک بزرگ‌ترین چالش‌های مشتری بالقوه راهی عالی برای درک بهتر نیازهای آنها قبل از مطرح‌کردن آنها است. این شما را به عنوان یک مشاور قابل اعتماد نشان می دهد که به جای اینکه بخواهد محصول یا خدمات خود را به آنها بفروشد، به آنها کمک می‌کند تا موفق شوند.

2. سعی در حل چه مشکل تجاری دارید؟

شناسایی مشکل کلیدی کسب و کار مشتری بالقوه به شما کمک می‌کند محصول یا خدمات خود را به عنوان راه حل قرار دهید. شما می‌توانید این سؤال را به عنوان ادامه سؤال در مورد بزرگ‌ترین چالش‌های آنها بپرسید.

3. اهداف شما برای سال آینده چیست؟

این سؤال به شما کمک می‌کند تا اهداف بلند مدت مشتری احتمالی خود را بهتر درک کنید. شما می‌توانید از مشتری بالقوه خود برای اهداف سه‌ماهه، شش‌ماهه و سالانه خود بپرسید تا تصویری کامل از جهت‌گیری استراتژیک آنها به دست آورید. از آنجا، می‌توانید نشان دهید که چگونه محصول یا خدمات شما به آنها کمک می‌کند تا به اهداف خود برسند.

4. بزرگ‌ترین اولویت‌های شما در حال حاضر چیست؟

پرسیدن این سؤال به شما کمک می‌کند تا بفهمید کدام یک از اهداف و اولویت‌های آنها مهم‌ترین است. می‌توانید از این اطلاعات برای تمرکز بر مزایای محصول یا خدمات خود استفاده کنید که بیشترین ارتباط را برای کمک به آنها در دستیابی به اولویت‌هایشان دارد.

سئو وب سایت روانپزشکی
ادامه مطلب

5. چگونه موفقیت را اندازه گیری می کنید؟

درک اینکه کدام معیارهای موفقیت مشتری بالقوه شما را اندازه گیری می‌کند و سعی در بهبود آن دارد، هنگام تعیین موقعیت محصول شما مفید است. به‌عنوان‌مثال، اگر معیار موفقیت آنها نرخ باز شدن ایمیل باشد، می‌توانید به آنها نشان دهید که چگونه راه حل شما نرخ باز را افزایش می دهد و داده‌های پشتیبانی را ارائه می دهد.

ابزارهای جستجوی فروش برتر

ابزارهای جستجوی فروش به شما کمک می‌کنند تا با مشتریان احتمالی منبع، واجد شرایط شوید و با آنها ارتباط برقرار کنید. بهترین ابزارهای جستجوی فروش معمولاً پایگاه‌های اطلاعاتی سرنخ B2B یا ابزارهای یافتن ایمیل هستند که تأیید ایمیل و قابلیت‌های امتیازدهی سرنخ را ارائه می‌دهند.

در اینجا ابزارهای برتر برای افزایش تلاش‌های جستجوگر شما هستند:

راهنمای فروش لینکدین: لینکدین ابزار جستجوی فروش خود را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد با استفاده از فیلترهای پیشرفته به جستجوی سرنخ‌های لینکدین بپردازید و با آنها در پلتفرم ارتباط برقرار کنید. این برای فروشندگان اجتماعی و کسانی که از لینکدین برای خرید استفاده می‌کنند بهترین است.

ZoomInfo  : پایگاه داده پیشرو B2B که به شما کمک می‌کند مشتریان را شناسایی کنید، با آنها ارتباط برقرار کنید و آنها را نزدیک کنید. همچنین شامل اتوماسیون‌های فروش و همچنین ابزارهایی برای بازاریابی، عملیات و منابع انسانی (HR) می‌شود.

Uplead: یک سرنخ B2Bپایگاه داده با تمرکز بر مشاغل کوچک علاوه بر پایگاه داده اصلی خود، یک ایمیل یاب، تأیید ایمیل و افزونه کروم را نیز برای جستجوی بلادرنگ ارائه می دهد.

 :Hunter ابزاری پیشرو در یافتن و تأیید ایمیل که به شما کمک می‌کند آدرس‌های ایمیل احتمالی را بر اساس دامنه‌های وب‌سایت پیدا و تأیید کنید. می‌توانید مستقیماً از پلتفرم ایمیل‌های سرد ارسال کنید و همچنین از افزونه کروم آن بهره ببرید.

علاوه بر این ابزارهای جستجوی فروش برتر، بسیاری از پلتفرم‌های مدیریت روابط با مشتری (CRM) و نرم‌افزار خط لوله فروش، ویژگی‌های جستجوگر زیادی مانند صلاحیت سرنخ، تأیید ایمیل و پایگاه داده سرنخ B2B را ارائه می‌دهند. مقاله ما را در مورد بهترین نرم افزار CRM برای لیست کامل بررسی کنید.

 

واژه‌نامه شرایط جستجوی فروش

شرایط جستجوی فروش زیادی وجود دارد که هنگام ایجاد فرایند جستجوی خود باید درک کنید. در اینجا بهترین شرایط برای دانستن آمده است:

  1. سرنخ بد: سرنخ‌هایی که بعید است به مشتری پولی تبدیل شوند.
  2. BANT: چارچوب صلاحیت رهبری که مخفف بودجه، اختیار، نیازها و جدول زمانی است.
  3. شخصیت خریدار: سندی که یک آواتار خیالی بر اساس نمایه مشتری ایده آل شما ایجاد می‌کند.
  4. تماس اکتشافی: اولین تماسی که یک فروشنده با یک سرنخ برقرار می‌کند تا او را به عنوان یک مشتری بالقوه واجد شرایط کند.
  5. نمایه مشتری ایده آل: سندی که اطلاعات جمعیت شناختی، فیرموگرافیک و روان‌شناختی مشتری ایده آل شما را تعریف می‌کند.
  6. سرب: شخص یا شرکتی که سطحی از علاقه خود را به محصول یا خدمات شما ابراز کرده است.
  7.   MQL : سرنخ‌هایی که توسط تیم بازاریابی ایجاد شده‌اند اما هنوز توسط تیم فروش واجد شرایط نشده‌اند.
  8. فرصت: افراد بالقوه با احتمال زیاد تبدیل شدن به یک مشتری پولی.
  9. بالقوه: سرنخ که توسط یک فروشنده واجد شرایط شده است.
  10.  SQL : سرنخ‌هایی که توسط تیم فروش ایجاد شده‌اند.

تفاوت بین جستجوی فروش و تولید سرب ورودی

تفاوت بین جستجوی فروش و تولید سرب ورودی

دو نوع تاکتیک تولید سرنخ وجود دارد که در نحوه تولید سرنخ متفاوت است. تولید سرنخ ورودی از فعالیت‌های بازاریابی مانند رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا برای جذب سرنخ به یک تجارت استفاده می‌کند. برعکس، جستجوی فروش خارجی از طریق ارتباط دستی از طریق تماس سرد، ایمیل سرد و موارد دیگر منجر به ایجاد سرنخ می‌شود.

نسل سرب ورودی

تولید سرنخ ورودی، سرنخ‌هایی را که به محصول یا خدمات شما ابراز علاقه کرده‌اند، جذب و واجد شرایط می‌کند. این معمولاً با ایجاد محتوای ارزشمندی انجام می‌شود که مشتریان بالقوه را به وب‌سایت یا کانال‌های رسانه‌های اجتماعی جذب می‌کند، جایی که آنها می‌توانند علاقه خود را برای یادگیری بیشتر در مورد محصول یا خدمات شما ابراز کنند.

روش‌های رایج ابراز علاقه مشتریان بالقوه شامل تکمیل فرم تماس، دانلود کتاب الکترونیکی رایگان، درخواست نسخه نمایشی، پر کردن نظرسنجی و موارد دیگر است.

جستجوی فروش خارجی

جستجوی فروش برون‌مرزی عمل تحقیق دستی، دستیابی به سرنخ‌ها و واجد شرایط بودن آنها به عنوان مشتریان بالقوه است. این سرنخ‌ها معمولاً هنوز به محصول یا خدمات شما علاقه نشان نداده‌اند و بنابراین سرنخ سرد هستند. رایج‌ترین راه برای ایجاد سرنخ از طریق این روش خروجی شامل ایمیل سرد، تماس سرد، فروش اجتماعی و موارد دیگر است.

نتیجه

جستجوی فروش یک روش موثر برای یافتن منابع و واجد شرایط بودن سرنخ‌ها است. بهترین روش‌ها برای جستجوی فروش عبارت‌اند از تماس سرد، ایمیل سرد، فروش اجتماعی، شبکه‌سازی، در زدن و غیره. صرف نظر از تاکتیک، همه باید یک فرایند جستجوی فروش تعریف شده را دنبال کنند که از طریق تماس اکتشاف، سرنخ‌ها را واجد شرایط می‌کند.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

11 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *