مهمترین استراتژی‌های مدیکال مارکتینگ ( بازاریابی پزشکی)

مدیکال مارکتینگ
به این محتوا امتیاز دهید

در چشم‌انداز دائماً در حال تحول مراقبت‌های بهداشتی، بازاریابی مؤثر برای متخصصان پزشکی برای دستیابی به مخاطبان هدف و ارائه خدمات ارزشمند خود ضروری است. بازاریابی پزشکی، که اغلب از آن به عنوان تبلیغات پزشکی یا مراقبت های بهداشتی یاد می شود، شامل طیف وسیعی از استراتژی‌هایی است که به منظور افزایش عملکرد، اعتبار و مشارکت بیمار طراحی شده‌اند. در این مقاله، ما برخی از تأثیرگذارترین استراتژی‌ها در بازاریابی پزشکی را که می‌توانند به حرفه‌ای‌ها در صنعت رقابتی مراقبت‌های بهداشتی کمک کنند، بررسی می‌کنیم.

مدیکال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی پزشکی شامل تمام تلاش‌ها و فعالیت‌هایی است که باید توسط پزشکان برای ارتقای خدمات، جذب بیماران جدید و ایجاد حضور آنلاین قوی انجام شود. این رویکرد چند وجهی شامل تکنیک‌های مختلفی است که از پلتفرم‌های بازاریابی سنتی و دیجیتال استفاده می‌کنند.

بهینه‌سازی وب‌سایت پزشکی برای کاربر

سنگ بنای اساسی مدیکال مارکتینگ یک وب سایت خوب طراحی شده و کاربر پسند است. متخصصان پزشکی باید بر ایجاد وب سایتی تمرکز کنند که نه تنها تخصص آنها را به نمایش بگذارد، بلکه اطلاعات مربوطه را نیز در اختیار بیماران بالقوه قرار دهد. این شامل جزئیات خدمات ارائه شده، مشخصات پزشک، ساعات اداری و اطلاعات تماس است. با شهودی کردن وب‌سایت و جهت‌یابی آسان، پزشکان می‌توانند اطمینان حاصل کنند که کاربران در هنگام مرور اطلاعات پزشکی تجربه مثبتی دارند.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای برندینگ پزشکی

در عصر دیجیتال امروزی، پلتفرم‌های رسانه های اجتماعی نقش مهمی در ایجاد و حفظ یک برند پزشکی ایفا می‌کنند. پزشکان می‌توانند از پلتفرم‌هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین برای ارتباط با مخاطبان خود در سطح شخصی استفاده کنند. به اشتراک گذاری پست‌های آموزنده، داستان‌های موفقیت و نکات بهداشتی می‌تواند به ایجاد حضور آنلاین قوی و تقویت اعتماد در میان بیماران بالقوه کمک کند.

توسعه استراتژی بهینه‌سازی سایت پزشکی در موتور جستجو

بخش قابل توجهی از مردم هنگام جستجوی اطلاعات یا خدمات پزشکی به موتورهای جستجو روی می‌آورند؛ بنابراین، متخصصان پزشکی باید روی بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجو مانند گوگل تمرکز کنند. با ترکیب استراتژیک کلمات کلیدی مرتبط، ایجاد محتوای با کیفیت و اطمینان از زمان بارگذاری سریع، پزشکان می‌توانند دید خود را در صفحات نتایج موتور جستجو افزایش دهند.

بهینه سازی لیست خدمات پزشکی در سایت

هنگامی که بیماران از یک وب سایت پزشکی بازدید می‌کنند، باید به راحتی اطلاعات جامعی در مورد خدمات ارائه شده پیدا کنند. پزشکان باید یک بخش اختصاصی ایجاد کنند که طیف وسیعی از درمان‌ها و خدمات پزشکی موجود را مشخص کند. این کار نه تنها به بیماران کمک می کند تا بفهمند چه چیزی باید انتظار داشته باشند، بلکه با ارائه محتوای مرتبط و ارزشمند، رتبه وب سایت را در موتورهای جستجو بهبود می‌بخشد.

بازاریابی محتوای متناسب با سایت و اینستاگرام پزشکی

بازاریابی محتوا یک ابزار قدرتمند در بازاریابی پزشکی است. با ایجاد پست‌های وبلاگ، مقالات و محتوای بصری که به نگرانی‌های رایج پزشکی می‌پردازد، پزشکان می‌توانند خود را به عنوان منابع معتبر اطلاعات معرفی کنند. به اشتراک گذاری این مقالات در وب سایت و پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام نه تنها به بیماران آموزش می دهد، بلکه باعث تعامل و ایجاد اعتبار می شود.

نوبت دهی اینترنتی در سایت و شبکه های اجتماعی

راحتی در مراقبت های بهداشتی مدرن کلیدی است. ارائه رزرو نوبت آنلاین از طریق وب سایت و ادغام آن با پروفایل‌های رسانه های اجتماعی می‌تواند سفر بیمار را ساده کند. بیماران به راحتی می‌توانند قرار ملاقات‌ها را برنامه ریزی کنند و یادآوری‌ها را دریافت کنند و تجربه کلی آنها را افزایش دهند.

افیلیت مارکتینگ

همکاری بازاریابی وابسته با سایر مشاغل شامل ترویج خدمات یکدیگر است. پزشکان می‌توانند با برندهای سلامتی یا کسب‌وکارهای مرتبط با سلامتی برای ارتقای خدمات همکاری کنند. این امر می‌تواند دامنه دسترسی هر دو طرف را افزایش دهد و بیماران جدیدی را که علاقه‌مند به یک تجربه مراقبت بهداشتی جامع هستند جذب کند.

استفاده از تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین، از جمله تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک و تبلیغات نمایشی، می‌تواند به طور قابل توجهی دید یک مطب پزشکی را افزایش دهد. این تبلیغات را می توان برای جمعیت و مناطق خاص هدف قرار داد و اطمینان حاصل کرد که پیام به مخاطب مناسب می‌رسد.

افزایش رقابت یعنی افزایش کیفیت

صنعت مراقبت های بهداشتی بسیار رقابتی است و برجسته شدن مستلزم تعهد به کیفیت است. با بهبود مستمر خدمات، حفظ رویکرد دلسوزانه بیمار و سرمایه گذاری در آموزش کارکنان، متخصصان پزشکی می‌توانند خود را متمایز کرده و رضایت بیمار را تضمین کنند.

مهمترین استراتژی‌های بازاریابی پزشکی یا مدیکال مارکتینگ

کنار هم قرار دادن استراتژی های نوآورانه مدیکال مارکتینگ برای اقدامات پزشکی می‌تواند یک تلاش استرس زا و اغلب کاملاً گیج کننده باشد. شاید کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که در نهایت تصمیم اشتباه بگیرید و زمان، پول و منابع ارزشمندی را صرف کنید تا بفهمید این ابتکار عمل، اتلاف وقت و بی‌اثر بودن این تمرین است.

1. وب سایت شما دارایی اصلی بازاریابی پزشکی شما است

امروزه بیش از هر زمان دیگری، بیماران برای پزشکان محلی و خدمات مراقبت های بهداشتی در اینترنت جستجو می‌کنند. بیماران با انجام این کار بیش از پیش به ایجاد شناخت و اعتماد با یک عمل بالقوه قبل از رزرو قرار ملاقات اهمیت می‌دهند. بهبود تجربه بیمار در وب سایت شما به طور قابل توجهی منجر به افزایش مشتریان و حفظ آنها می شود. طراحی وب سایت پزشکی شما باید دارای ویژگی های سفارشی، سرعت صفحه بالا و سازگار با موبایل باشد.

2. اگر محتوای ویدئویی داشته باشید، رسانه های اجتماعی شما رشد زیادی می‌کنند

بازاریابی رسانه های اجتماعی بخشی ضروری از استراتژی های بازاریابی پزشکی عالی است و به شما کمک می کند محتوا را به اشتراک بگذارید و به پایگاه بیمار ایده آل خود برسید. رسانه‌های اجتماعی می‌توانند بخشی جدایی‌ناپذیر از مدیکال مارکتینگ باشند، اگر بینش ارائه‌دهنده را با ویدئو ترکیب کنند تا بیماران موجود و بالقوه را درگیر ملاقات‌های جدید و حفظ بیمار کنند.

رشد در فضای اجتماعی مربوط به محتوا، ثبات و تعامل است. ابتدا، با ترکیب محتوا با یکپارچگی شروع می شود. ساده‌ترین راه برای انجام این کار این است که هر ماه چند ایده بزرگ داشته باشید و تمام محتوای خود را بر اساس آن بسازید. دنبال کنندگان خود را در ایجاد ویدئوهای کوتاه حداکثر 1 تا 2 دقیقه حول این ایده مشارکت دهید. اینستاگرام در مدیکال مارکتینگ یکی از کانال‌های اجتماعی عالی برای ارتباط با پایگاه اصلی بیمار خود از طریق محتوای ویدئویی و گرافیکی است.

3. نتایج جستجوی محلی را برای مدیکال مارکتینگ خود کسب کنید

این بدان معناست که باید SEO خود را بر روی رتبه بندی محلی متمرکز کنید، نه در سطح ملی برای درمان‌ها و خدمات اولیه خود. نکته مهم این است که اگر می‌خواهید برای آن به صورت محلی رتبه بندی کنید، برای آن به یک صفحه نیاز دارید. این یک نسخه بسیار احمقانه است که می‌گوید برای هر یک از صفحات اصلی درمان و خدمات خود به صفحاتی با ساختار و بهینه سازی نیاز دارید.

استراتژی های بازاریابی سئو پزشکی محلی

در اینجا چند نکته ضروری وجود دارد که هنگام ایجاد یا بهینه سازی صفحات جدید در وب سایت خود برای سئو باید به خاطر بسپارید. یکی دیگر از نکات مهم بازاریابی پزشکی برای سئوی محلی این است که مطمئن شوید صفحات جداگانه‌ای برای هر مکان دارید.

  • اگر مطب پزشکی شما چند شعبه دارد، برای هر مکانی که دارید یک صفحه ایجاد کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که موارد زیر را در صفحه قرار داده‌اید:
  • نقشه تعبیه شده نمایه کسب و کار Google map
  • نام شهر در تگ عنوان و چندین بار در صفحه
  • یک نوشته کوتاه در مورد آن مکان.

از این نکات سئوی محلی مراقبت های بهداشتی پیروی کنید و در مسیر پیشی گرفتن از ارائه دهندگان محلی خود در جستجو خواهید بود، که کلید یک استراتژی بازاریابی موفق پزشکی است.

4. برای رزرو نوبت بیماران، روی تبلیغات گوگل سرمایه گذاری کنید

تبلیغات گوگل پلت فرم تبلیغاتی مورد علاقه همه به دلیل هدف جستجوی بیمار و کیفیت سرنخ که در نتیجه تولید می شود برای استراتژی های بازاریابی پزشکی است. به‌عنوان‌مثال، اگر شخصی در گوگل به دنبال “متخصص دندانپزشک در نزدیکی محل زندگی من” باشد، به طور کلی به نقاط تماس کمتری نیاز خواهد داشت.

5. بازاریابی مجدد هزینه‌های تبدیل تبلیغات را برای مدیکال مارکتینگ کاهش می دهد

بازاریابی مجدد می‌تواند یک استراتژی بازاریابی مؤثر در کلینیک پزشکی برای هدف قرار دادن افرادی باشد که قبلاً به فعالیت پزشکی شما علاقه نشان داده‌اند. برای اینکه بیشترین بهره را از بازاریابی مجدد ببرید، باید اجزای مختلف آن را بدانید. وقتی بازاریابی مجدد به درستی انجام شود، باید محرکی برای قرار ملاقات باشد.

بازاریابی مجدد کلینیک پزشکی در اینجا چند نکته در مورد نحوه استفاده از تبلیغات بازاریابی مجدد برای اقدامات پزشکی آورده شده است:

یک برچسب بازاریابی مجدد تنظیم کنید:

برای شروع تلاش‌های بازاریابی مجدد، ضروری است که یک برچسب یا پیکسل بازاریابی مجدد در وب سایت خود نصب کنید. این قطعه کد به شما امکان می دهد رفتار کاربر را ردیابی کنید و بر اساس تعامل آنها با سایت خود، مخاطبان بازاریابی مجدد خاصی ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که از مقررات مربوط به حریم خصوصی پیروی کنید و رضایت لازم را برای فعالیت‌های بازاریابی مجدد کسب کنید.

مخاطبان بازاریابی مجدد خود را تعریف کنید:

در مرحله بعد، بخش‌های مخاطبی را که می‌خواهید با بازاریابی مجدد خود هدف قرار دهید، تعیین کنید. ایجاد مخاطبان مختلف بر اساس اقدامات یا علایق خاص را در نظر بگیرید. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید افرادی را که صفحات درمانی خاصی را مشاهده کرده‌اند یا کسانی که شروع کرده‌اند اما رزرو نوبت را تکمیل نکرده‌اند، هدف قرار دهید. تقسیم بندی مخاطبان شما را قادر می‌سازد تجارب تبلیغاتی شخصی و مرتبط‌تری ارائه دهید.

راه اندازی کمپین‌های بازاریابی مجدد اختصاصی:

برای هر بخش مخاطبی که می‌خواهید هدف قرار دهید، کمپین‌های بازاریابی مجدد جداگانه ایجاد کنید. این کار به شما امکان می‌دهد پیام‌ها، استراتژی‌های مناقصه و قرار دادن تبلیغات خود را بر اساس ویژگی‌ها و ترجیحات هر گروه بیمار بهینه کنید.

از بازاریابی مجدد پویا استفاده کنید:

با بازاریابی مجدد پویا، می‌توانید محصولات یا درمان های خاصی را که کاربران قبلاً در وب سایت تمرین شما مشاهده کرده‌اند به نمایش بگذارید. این رویکرد شخصی شده شانس تبدیل کسانی را که به پیشنهادات شما علاقه نشان داده‌اند افزایش می‌دهد.

نظارت، بهینه سازی و تکرار:

به طور منظم بر عملکرد کمپین‌های بازاریابی مجدد خود نظارت کنید و از بینش‌های مبتنی بر داده برای بهینه سازی آگاهانه استفاده کنید.

 

6.معیارهای کلیدی مانند نرخ کلیک، تبدیل و بازده هزینه تبلیغات را ردیابی کنید.

انواع مختلف نام، صفحات و هدف گیری مخاطب را آزمایش کنید تا مؤثرترین ترکیب‌ها را بیابید.

کمپین‌های مدیکال مارکتینگ خود را به طور مداوم تکرار و اصلاح کنید تا تأثیر آنها را به حداکثر برسانید.

تبلیغات نمایشی برنامه‌ای خودکار هستند شکلی از تبلیغات که از فناوری برای ساده‌سازی و بهینه‌سازی قرار دادن تبلیغات در چندین کانال در زمان واقعی استفاده می‌کند. در مقایسه با تبلیغات سنتی، این ابزار قدرتمندی برای هدف قرار دادن بیماران در یک رویکرد تبلیغاتی چندکاناله و ایجاد قرار ملاقات بیشتر با بیماران است.

در اینجا چند نکته در مورد نحوه استفاده حداکثری از تبلیغات برنامه‌ای آورده شده است:

  • مخاطب هدف خود را مشخص کنید
  • اهداف روشن را تنظیم کنید
  • از داده‌ها و بینش‌ها استفاده کنید
  • خلاقیت‌های تبلیغاتی جذاب را توسعه دهید
  • اهرم هدف گذاری متنی
  • پیاده سازی مجدد هدف گذاری
  • نظارت، بهینه سازی و پالایش

یکی از مثال‌های متعددی که نشان می‌دهد چگونه یک عمل می‌تواند از تبلیغات برنامه‌ریزی شده استفاده کند، ایجاد فهرستی از مکان‌هایی در جامعه است که می‌دانید بیمار ایده‌آل شما ممکن است به آنها مراجعه کند.

7. بررسی‌های جدید بیماران را ایجاد کنید

در مورد رتبه بندی جستجوی محلی، نظرات بیماران یکی از 3 عامل اصلی SEO محلی است. مطالعات نشان داده‌اند که 68 درصد از بیماران شما در مورد عملکرد پزشکی شما نظر می‌دهند. هنگام انتخاب بین دو ارائه دهنده، یک بیمار 91٪ بیشتر احتمال دارد که ارائه دهنده‌ای را با بررسی‌های بالاتر انتخاب کند. برای اطمینان از موفقیت شما در ایجاد نظرات، استفاده از فناوری را توصیه می‌کنیم. این امر پذیرش آسان تمرین و موفقیت برنامه را تضمین می کند.

8. جمع آوری و بازاریابی را با توصیفات ویدئویی بیمار شروع کنید

در عصر دیجیتال امروزی، بیماران هنگام انتخاب ارائه دهنده خدمات بهداشتی به دنبال صحت و اثبات اجتماعی هستند.

توصیفات ویدئویی بیماران به عنوان یک ابزار مدیکال مارکتینگ بسیار تأثیرگذار ظاهر شده‌اند که می‌تواند به طور مؤثر اعتماد، اعتبار و تعامل با مخاطبان هدف شما را ایجاد کند. هنگامی که شروع به استفاده از آنها در وب سایت و کمپین‌های تبلیغاتی خود می‌کنید، سطوح بالایی از تعامل و نرخ تبدیل بهتری را مشاهده خواهید کرد. بیماران می‌خواهند از سایر بیماران در مورد تجربیات آنها و کیفیت مراقبت و ارائه دهندگان در مطب شما بشنوند. این امر باعث ایجاد رابطه شناخت، دوست داشتن و اعتماد قبل از عبور از درب می شود و می‌تواند تفاوت اصلی در انتخاب تمرین شما نسبت به یک رقیب محلی باشد.

9. راه‌حل‌های تجارت الکترونیک را برای پرداخت بیماران اضافه کنید

از آنجایی که حق بیمه و فرانشیز همچنان در حال افزایش است، بیماران بیشتری مایل و قادر به پرداخت نقد برای خدمات بهداشتی و درمان هستند. این یک فرصت جدید بازاریابی پزشکی را برای تمرین‌ها ایجاد می کند تا درمان‌ها و شرایط خود را در وب سایت خود در قالب یک سایت تجارت الکترونیک تولید کنند.

10. ایجاد یک برنامه بازاریابی ارتباطی با پزشک.

مدیکال مارکتینگ موفق شامل تلاش‌هایی برای گسترش شبکه مراقبت های بهداشتی و افزایش رشد بیمار خواهد بود. بازاریابی ارتباطی پزشک نماینده‌ای را برای مطب شما استخدام می کند تا با پزشکان ارجاع دهنده محلی و مراکز پزشکی ملاقات کند تا مراجعات بیمار برای مطب را افزایش دهد.

بازاریابی ارتباطی با پزشک مخصوصاً برای بیمارستان‌ها، جراحان و مراکز پزشکی تخصصی مناسب است، زیرا پایگاه بیماران آنها اغلب ارجاعات پزشکان عمومی است.

مزایای برنامه ارتباط با پزشکان:

  • پزشکان را با پزشکان ارجاع کننده مرتبط می کند
  • به معرفی پزشکان جدید به جامعه مراقبت های بهداشتی کمک می کند
  • روشی را برای ساده کردن ارجاعات برای ارائه دهندگان مراقبت های اولیه به راحتی فراهم می کند.
  • ارجاع بیماران را افزایش می دهد
  • درآمد کلی را افزایش می دهد

11. برای تصمیم گیری به تجزیه و تحلیل مدیکال مارکتینگ وابسته باشید

درک تلاش‌های مدیکال مارکتینگ که برای عمل پزشکی شما مؤثرتر هستند، نیاز به ردیابی مناسب و داده‌ها و گزارش‌های تحلیلی دارد. ردیابی و تجزیه و تحلیل گزارشی کاملاً جامع از پیشرفت بازاریابی پزشکی برای عمل شما ارائه می دهد. با ردیابی و تجزیه و تحلیل، می‌توانید تلاش‌های بازاریابی که موفقیت آمیز بوده‌اند را هدف قرار داده و مجدداً سرمایه گذاری کنید.

نتیجه

در نتیجه، مدیکال مارکتینگ به یک جنبه حیاتی از موفقیت مراقبت های بهداشتی تبدیل شده است. از ایجاد وب‌سایت‌های کاربر پسند گرفته تا تبلیغات آنلاین، پزشکان طیف گسترده‌ای از استراتژی‌ها را در اختیار دارند. با ترکیب این تکنیک‌ها و متعهد ماندن به ارائه مراقبت های استثنایی، متخصصان پزشکی می‌توانند چالش‌های صنعت را پشت سر بگذارند و به موفقیت پایدار دست یابند. استفاده از فناوری‌های جدید و داده‌های بهتر به شما کمک می‌کند تا با تغییر شرایط در بازار، به رشد تمرین خود ادامه دهید. امیدواریم این بینش‌ها و نکات مدیکال مارکتینگ برای شما مفید بوده باشد.

سؤالات متداول

مدیکال مارکتینگ چیست؟

استراتژی‌ها و تلاش‌های بازاریابی پزشکی که توسط پزشکان استفاده می‌شود شامل ارتقای خدمات آنها و تعامل مؤثر با بیماران است.

رسانه های اجتماعی چقدر برای برندسازی پزشکی اهمیت دارند؟

رسانه‌های اجتماعی برای برندسازی پزشکی بسیار مهم هستند، زیرا به پزشکان اجازه می‌دهند در سطح شخصی با بیماران ارتباط برقرار کنند و اعتماد ایجاد کنند.

چگونه سئو می‌تواند حضور آنلاین یک مطب پزشکی را بهبود بخشد؟

بهینه‌سازی موتور جستجو یا سئو شامل بهینه‌سازی محتوا و ساختار یک وب‌سایت برای رتبه‌بندی بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو می‌شود و یافتن این عمل را برای بیماران به صورت آنلاین آسان‌تر می‌کند.

آیا بازاریابی محتوا می‌تواند برای اقدامات پزشکی مفید باشد؟

بله بازاریابی محتوا به پزشکان کمک می‌کند تا با به اشتراک گذاشتن اطلاعات ارزشمند از طریق پست‌های وبلاگ، مقاله‌ها و تصاویر، اقتدار، بیماران را آموزش داده و تعامل ایجاد کنند.

بازاریابی وابسته در زمینه مدیکال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی وابسته شامل شراکت با سایر مشاغل برای ترویج متقابل خدمات یکدیگر، گسترش دامنه دسترسی و جذب بیماران جدید است.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

11 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

خروج از نسخه موبایل