14 روش تبلیغات پزشکان با جذب مشتری بالا

5/5 - (1 امتیاز)

امروزه پزشکان در بسیاری از جنبه های پزشکی در حال پیشرفت هستند، این امر در مورد جذب و نگهداری بیماران نیز صادق است. علاوه بر این، تغییر سریع چشم‌انداز آنلاین اغلب باعث می‌شود که اجرای استراتژی‌های بازاریابی برای اقدامات پزشکی شبیه شلیک به یک هدف متحرک باشد.

هر چقدر هم که تبلیغات پزشکان مشکل باشد، اما این یک امر ضروری است. کسانی که در بازاریابی سرمایه گذاری می‌کنند، پیشرفت زیادی در جذب مشتری دارند، در حالی که پزشکانی که در مقابل این امر مقاومت می‌کنند معمولاً در زمینه جذب مشتری با مشکل روبرو می شوند. خوشبختانه، چند تاکتیک ساده می‌تواند به سرعت حضور آنلاین و آفلاین مطب پزشکی شما را تقویت کند و پیدا کردن شما را برای بیماران آسان‌تر کند. گسترش دنیای مراقبت‌های بهداشتی  کار تبلیغات پزشکان را سخت تر کرده است. با این حال، با اجرای استراتژی بازاریابی پزشکی مناسب، می‌توانید از این قبیل مشکلات به راحتی عبور کنید.

تبلیغات یک فرایند مداوم است.

استراتژی شما با تغییرات صنعت و دنیای اطراف شما سازگار خواهد شد. روی یک استراتژی بلندمدت سرمایه گذاری کنید تا کسب و کار خود را در طول زمان توسعه دهید.

تبلیغات یک سرمایه گذاری است.

شما نه تنها باید برای صرف زمان و هزینه برای استراتژی تبلیغات خود برنامه ریزی کنید، بلکه باید نتایج را نیز برای تعیین بازگشت سرمایه خود دنبال کنید تا مطمئن شوید که در مسیر موفقیت قرار دارید.

تبلیغات یک مکالمه بین شما و مشتریانتان است.

شما باید بر آنچه که مخاطبان هدف شما، می خواهند و نیاز دارند، تمرکز کنید.

اگر نتوانید از ادعاهای خود پشتیبانی کنید، تبلیغات بی فایده است. تمرکز بر روی بهبود عملکرد خود در نهایت مؤثرترین استراتژی تبلیغات خواهد بود.

استراتژی های تبلیغات پزشکان

استراتژی های تبلیغات پزشکان

در اینجا بهترین استراتژی های تبلیغات پزشکان و اقدامات پزشکی را برای شما جمع آوری کرده‌ایم:

1.     یک وب سایت بسازید

شما باید مطمئن شوید که یک وب سایتی ایجاد می‌کنید که در آن بیماران بالقوه بتوانند با مطب شما تعامل داشته باشند. وب سایت شما اغلب اولین جایی است که مردم با شما و کسب و کارتان آشنا می شوند. اطمینان حاصل کنید که فرایند تعیین قرار ملاقات شما سریع و ساده است. علاوه بر این، می‌توانید وبلاگ خود را با کلمات کلیدی مرتبط با تخصص خود به روز کنید تا رتبه موتور جستجوی خود را افزایش دهید.

طراحی سایت رادیولوژی
ادامه مطلب

2.      یک وبلاگ راه اندازی کنید

یک وبلاگ که به طور منظم به روز می شود و به وب سایت پزشکی شما متصل است، فرصت های زیادی را برای رسیدگی به نیازها و علایق مخاطبان شما فراهم می کند. این وبلاگ همچنین فضایی مناسب برای بازاریابی محتوا است. برخی از پیشنهادات برای موضوعات وبلاگ شامل تخصص، گرایش‌ها و گزارشات بیماران است.

3.      در شبکه های اجتماعی با بیماران ارتباط برقرار کنید

فعالیت در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس‌بوک فرصت‌های بیشتری را برای ارتباط و اشتراک‌گذاری اخبار در مورد عمل خود با بیماران بالقوه و فعلی فراهم می‌کند. کلید حفظ یک حضور آنلاین موفق، ارسال پست یا استوری  مکرر و مداوم است. سعی کنید در صورت امکان چندین بار در روز محتوای مرتبط را در حساب های توییتر یا اینستاگرام خود پست کنید.

4.      ارسال خبرنامه به ایمیل بیماران

گرفتن آدرس ایمیل و ارسال ایمیل منظم به لیست مخاطبین شما، ترافیک را به وب سایت، وبلاگ و صفحات شبکه اجتماعی شما هدایت می کند که به نوبه خود، درخواست ها و ارجاع‌های بیشتری را برای قرار ملاقات ایجاد می کند. برای جمع آوری اطلاعلات مشتریا میتوانید از پایگاه ارجاع فعلی خود و همچنین از شبکه های اجتماعی خود شروع کنید. اگر مطمئن نیستید که چه عناوینی را در ایمیل ها بگنجانید سعی کنید با نمونه کار خود و پیوند به پست های وبلاگ خود شروع کنید.

یک نمایه آنلاین بسازید

5.      یک نمایه آنلاین بسازید

مانند بسیاری از موارد دیگر در دنیای دیجیتال امروزی، مانند انتخاب محل رستوران حتی استخدام پرستار، مردم انتظار دارند که بتوانند پزشکان را به صورت آنلاین جستجو و پیدا کنند. ایجاد یک نمایه در بازارهای آنلاین، به شما امکان می‌دهد اطلاعات خود را تأیید کنید و همچنین پیوندی به وب‌سایت خود اضافه بدهید.

6.      از نظرات بیماران استفاده کنید

بیماران فعلی و پزشکان ارجاع دهنده بهترین شرکای تبلیغات پزشکی هستند. از قدرت مشتریان راضی برای کمک به انتشار نام خود به بیماران جدید استفاده کنید. درخواست نظرات بیماران نه تنها بهترین روش تبلیغات را در اختیار شما قرار می‌دهد بلکه به شما این فرصت را می‌دهد که خودتان را همان‌طور که هستید ببینید.

قدرت داستان سرایی در فروش
ادامه مطلب

7.      در نشریات پزشکی مشارکت کنید

 وبلاگ نویسی و نوشتن مطالب علمی برای مجلات پزشکی در مورد تجربیات و تخصص شما می تواند اعتبار شما را در میان پزشکان همکار افزایش دهد. اگر دانش قدرت است، پس به اشتراک گذاشتن آن دانش و دیدگاه در محیط معتبر یک نشریه، پیام شما قدرتمدانه ارجاع می دهد.

8.      برنامه ارجاع بیمار ایجاد کنید

سابقه درمان درجه یک و رضایت بیماران شما راه را به سمت تشویق تبلیغات دهان به دهان مثبت و توصیه حرفه شما به دوستان و خانواده کمک می کند. اما یک یادآوری کوچک به آن‌ها اهمیت زیادی دارد. کارت‌ ویزیت را با یک پیام ساده چاپ کنید، سپس توزیع آن را به عنوان بخشی از بسته‌های تخفیفی انجام دهید.

9.      سئوی خود را بهبود بخشید

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، افزایش احتمال یافتن شما از طریق جستجوی آنلاین، می تواند به هدایت سرنخ‌های هدف‌مند به وب سایت شما کمک کند. شما می‌توانید سئوی خود را با بومی سازی مانند افزودن آدرس محل کار خود در صفحات وب خود بهبود بخشید. ایجاد محتوای باکیفیت به وب سایت و وبلاگ شما نیز کمک می کند.

10.  از زبان ساده در تبلیغات استفاده کنید

حتی مبتکرانه ترین و خلاق ترین تبلیغات اگر کیفیت مورد نیاز کاربر را نداشته باشد، نرخ کلیک و تبدیل پایینی خواهد داشت. هنگام ساختن استراتژی تبلیغات پزشکی خود، مطمئن شوید که همه جنبه های تبلیغات شما، از جمله متن و تصاویر، بر آنچه که مخاطبین به آن اهمیت می دهند تمرکز کنند. به جای ویژگی‌ها، روی ارزش‌ها تمرکز کنید.

11. برای خدمات پزشکی در منزل تبلیغ کنید

بیشتر پزشکان در خارج از محل کار نیز حضور فعال دارند. تبلیغات برای خدمات خارج از محل کار می تواند راهی مؤثر برای تبلیغات پزشکی باشد.

12.  از اطلاعات مناسب در تبلیغات استفاده کنید

شخصی‌سازی تبلیغات و تغییر احساسات پیرامون تبلیغات، بیش از همیشه حائز اهمیت است. به همین دلیل است که پلتفرم‌های اجتماعی در آینده بسیار ارزشمند خواهند بود.

پرفورمنس مارکتینگ برای چه کسب و کار هایی توصیه می شود؟
ادامه مطلب

13.  درک نیازهای بیماران برای افزایش درآمد

نیازها و انتظارات بیماران خود را درک کنید و سپس محتوای بازاریابی پزشکی خود را بر اساس آن تهیه کنید. به یاد داشته باشید که هیچ کس به انتخاب خود جراحی یا یک روش پزشکی را انتخاب نمی‌کند. آنها صرفاً به دنبال درمان هستند اما واقعاً نمی‌دانند چه چیزی واقعاً کمک می کند؛ بنابراین، شما باید پیام تبلیغات خود را بسازید که دقیقاً چگونه می‌توانید به بهبود آنها کمک کنید نه اینکه مستقیماً گزینه‌های درمانی را تعیین کنید. این به شما کمک می کند تا بیماران بیشتری را به دست آورید.

کمپین های بازاریابی را دنبال کنید

14.  کمپین های بازاریابی را دنبال کنید

ردیابی کمپین های بازاریابی می تواند به شما کمک کند که بدانید آیا تلاش های شما نتیجه داده است یا خیر. برخی از معیارهایی که می‌توانید ردیابی کنید عبارت‌اند از:

  • منبع بیماران شما
  • نرخ پذیرش
  • کل درآمد
  • نرخ پذیرش مجدد
  • بازگشت سرمایه

ردیابی به شما کمک می‌کند تا کمپین‌هایی را که بهترین عملکرد را دارند و کمپین‌هایی که برای افزایش بازگشت سرمایه نیاز به بهبود دارند، شناسایی کنید. فعالیت‌های پزشکی می‌توانند با استفاده از استراتژی‌های مناسب تبلیغات پزشکان، بازگشت سرمایه مثبتی داشته باشند.

نتیجه

به طور کلی، هر یک از این روش ها می‌تواند به مؤثر بودن تبلیغات پزشکان کمک کند، اما این استراتژی‌های تبلیغات پزشکان به طور ایده‌آل در کنار هم و به شیوه‌ای هماهنگ و پایدار به کار گرفته می‌شوند. آنها از یکدیگر حمایت خواهند کرد و نتایج بسیار بهتری نسبت به هر استراتژی به تنهایی ایجاد می‌کنند.

 در نتیجه، تبلیغات پزشکان در پلتفرم‌های متعدد راه را برای رشد فعالیت خود باز می کند، اما مطمئن شوید که بهترین روش را انتخاب می‌کنید. اینها نکات بازاریابی است که به شما کمک می کند تا عمل پزشکی یا دندانپزشکی خود را رشد دهید و به بیماران جدید دسترسی پیدا کنید. اگر به دنبال یک متخصص بازاریابی پزشکی هستید که به شما در اجرای این طرح‌های بازاریابی کمک کند، تیم حرفه ای ما در ام بی ای کلینیک آماده کمک به شما هستیم.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

11 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *