آموزش استراتژی بازاریابی تجهیزات پزشکی

بازاریابی تجهیزات پزشکی
به این محتوا امتیاز دهید

چگونه می‌توانید دستگاه‌های پزشکی بیشتری را در بیشتر مواقع بفروشید؟ به طور خاص، استراتژی بازاریابی شما در افزایش فروش چقدر استوار است. خوشبختانه، شما می‌توانید این کار را با استفاده از ابزارهای دیجیتال امروزی انجام دهید. این فقط داشتن یک وب سایت نیست. این در مورد استفاده از تکنیک‌های بازاریابی هوشمند و تولید سرنخ در اینترنت برای سوق‌دادن پزشکان و سایر خریداران به سمت قیف فروش شما است.

چه سازنده تجهیزات پزشکی بادوام (DME)، دستگاه‌های تشخیصی، یا تجهیزات درمانی باشید، این استراتژی‌های بازاریابی آنلاین مطمئناً نمایندگان فروش شما را قدرتمند می‌کنند، محصولات بیشتری را جابه‌جا می‌کنند و سود شما را افزایش می‌دهند. در زیر به چند نمونه از استراتژی‌های بازاریابی تجهیزات پزشکی اشاره شده است:

ایجاد محتوا پیرامون کلمات کلیدی که مشتریان بالقوه شما در موتورهای جستجو استفاده می‌کنند، بسیار مهم است.

  1. ایجاد محتوا پیرامون کلمات کلیدی که مشتریان بالقوه شما در موتورهای جستجو استفاده می‌کنند، بسیار مهم است.

تا 64 درصد از بازاریابان به طور فعال روی بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) زمان می گذارند. در زمینه تجهیزات پزشکی، تولیدکنندگان بیشتر مزایای آن را در فروش می بینند. اگر از محتوای بهینه شده برای کلمات کلیدی به درستی استفاده کنید، ترافیک ارگانیک آماده برای خرید را به وب سایت خود هدایت خواهید کرد.

اکنون که بسیاری از برندها به کار گرفته شده‌اند، باید چند ترفند را بدانید تا با موفقیت از سئو به عنوان یک استراتژی بازاریابی تجهیزات پزشکی استفاده کنید.

 

سایت‌ها و انجمن‌های پرسش و پاسخ را جستجو کنید

در Quora و سایر وب‌سایت‌ها، برخی از مشتریان ایده‌آل شما احتمالاً در مورد دستگاه‌ها یا درمان‌های پزشکی مرتبط سؤال می‌پرسند. نمایندگان شما می‌توانند برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مفید در آنجا باشند.

نه تنها می‌توانید به این سؤالات به طور معناداری پاسخ دهید و رهبری فکری را ایجاد کنید، بلکه می‌توانید برای ایجاد محتوای SEO بیشتر الهام بگیرید.

پست‌های وبلاگ و مقالات بهینه‌شده‌ای که وارد گفتگو در مشتریان بالقوه شما می‌شوند، به احتمال زیاد ترافیک به دست می‌آورند و املاک و مستغلات جستجوی اصلی را به دست می‌آورند و شما می‌توانید با بررسی بازار و گوش دادن به سؤالات آنها یاد بگیرید که در مورد چه چیزی بنویسید.

 

تحقیق در مورد رقبا انجام دهید

محتوایی را مطالعه کنید که سایر سازندگان  تجهیزات پزشکی در جستجو برای آن رتبه بندی می‌کنند. کلمات و عباراتی را که مربوط به محصولات شما هستند را تایپ کنید و ببینید چه محتوایی بالاترین امتیاز را در گوگل به دست آورده است.

BuzzSumo اغلب یک خروجی خوب برای یافتن محتوایی است که به طور گسترده به اشتراک گذاشته شده است و می‌توانید از آن الگوبرداری کنید. همچنین ممکن است به مقالات LinkedIn یا Medium که توسط تولیدکنندگان دیگر ارائه شده است نگاه کنید.

هدف گذاری مجدد چیست؟
ادامه مطلب

فرصت‌هایی را که آنها استفاده نمی‌کنند، یا مواردی را می‌بینید که می‌توانید محتوایی بهتر از آنچه که دارند ایجاد کنید، روی آنها بپرید.

 

روی عبارات کلیدی با هدف تجاری بالا و راه حل گرا تمرکز کنید

پزشکان ممکن است تجهیزات پزشکی خاصی را به صورت آنلاین جستجو کنند. از سوی دیگر، بیماران به دنبال اطلاعاتی در مورد وضعیت سلامت هستند.

برای دسترسی به بیماران، محتوایی پیرامون کلمات و عبارات مربوط به تجهیزات پزشکی که می‌سازید ایجاد کنید. برای دسترسی به پزشکان، از ابزارهای SEO مانند Ahrefs، Semrush، و Google Ads Keyword Planner Tool برای جستجوی شرایط و روش‌های مرتبط با دستگاه‌های خود استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی محتوای سئو معتبر دارید که برای هر مخاطبی که به آن می‌فروشید جذابیت داشته باشد، و در این صورت افراد بالقوه بیشتری را در سایت خود خواهید یافت.

از تبلیغات جستجوی گوگل برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی با ارزش استفاده کنید

  1.  از تبلیغات جستجوی گوگل برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی با ارزش استفاده کنید

برای بازاریابی تجهیزات پزشکی، یک مکمل عالی برای سئو، تبلیغات جستجوی گوگل است. گوگل تخمین می‌زند که به ازای هر 1 دلاری که برای تبلیغات جستجو می‌شود، کسب و کارها 8 دلار درآمد از تبلیغات و جستجو کسب می‌کنند.

به عنوان بخشی از بازاریابی موتورهای جستجو، تبلیغات جستجو برای ایجاد تأثیر فوری بر تولید و فروش شما عالی هستند. اینها تبلیغات متنی هستند که در بالای نتایج جستجوی گوگل مشاهده می‌کنید و به راحتی با کلمه “تبلیغ” در کنار لیست قابل‌شناسایی هستند.

از آن‌ها استفاده کنید تا پیشنهادتان را به اولین چیزی تبدیل کنید که مشتریان هنگام جستجوی یک دستگاه خاص در  Google می‌بینند.

برای برنده شدن با تبلیغات جستجو، باید کلمات و عبارات کلیدی با ارزشی را هدف قرار دهید که مشتریان احتمالی شما هنگام جستجوی آنلاین از آنها استفاده می‌کنند.

درست مانند محتوای سئو، شما می‌خواهید از ترکیبی از کلمات کلیدی برای جذب شخصیت‌های مختلف خریداران استفاده کنید. عبارات کلیدی قصد تجاری متمرکز بر یک محصول خاص ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • دستگاه‌های جراحی لیزیک
  • گلوکومتر خون
  • پمپ‌های تزریق

اگر می‌خواهید مشتریان را جذب کنید، ممکن است برخی از تبلیغات را در مورد عبارات کلیدی مبتنی بر راه حل نیز بنویسید، مانند:

  • روش‌های لیزیک
  • مدیریت خانگی دیابت
  • مایع درمانی IV

با این نوع زبان با هدف بالا در تبلیغات خود، دقیقاً آن دسته از مشتریانی را که به دنبال خرید محصولات شما هستند جذب خواهید کرد.

از مکان‌یاب فروشگاهی استفاده کنید که به راحتی قابل پیمایش است و سرنخ تولید می‌کند

  1. از مکان‌یاب فروشگاهی استفاده کنید که به راحتی قابل پیمایش است و سرنخ تولید می‌کند

دارایی‌های آنلاین شما، مانند وب سایت و تبلیغات جستجوی Google، باید 24 ساعته برای شما کار کند. یکی دیگر از دارایی‌های دیجیتالی شما صفحه مکان‌یاب است.

مکان‌یاب شما که به پزشکان، بیماران، کلینیک‌ها و سایر افراد بالقوه نشان می‌دهد از کجا می‌توانند محصولات شما را تهیه کنند، می‌تواند چیزی بیش از فهرست‌کردن خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان انجام دهد. به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی تجهیزات پزشکی، در واقع باید برای شما سرنخ ایجاد کند.

از یک مکان‌یاب برای رهگیری تقاضای بیمار استفاده کنید

 

  1.  از یک مکان‌یاب برای رهگیری تقاضای بیمار استفاده کنید

مکان‌یاب‌ها کاربرد مهم دیگری برای تولیدکنندگان دارند. می‌توانید از آنها برای هدایت بیمارانی که به محصولات شما نیاز دارند به پزشکانی که آنها را ارائه می‌دهند، استفاده کنید.

به این معنا که می‌توان تقاضای بیمار را با مکان‌یابی که به طور خاص ارائه‌دهندگانی را که با آنها همکاری کرده‌اید نشان می‌دهد، رهگیری کرد. در عین حال، می‌توانید محتوایی را برای بیماران فراهم کنید تا با پزشکان به اشتراک بگذارند و از محصولات خود حمایت کنند.

بیش از 30 نکته کلیدی در مدیریت دندانپزشکی
ادامه مطلب

این حلقه فروش را می‌بندد و راهی قدرتمند برای تطبیق شبکه ارائه دهندگان شما با بیماران ایده آل است. همان‌طور که پزشکان را به تجارت بیشتری می‌آورید، یک اکوسیستمی ایجاد می‌کنید که سهم بازار و سود نهایی شما را افزایش می‌دهد.

تصور کنید که یک بیمار کلمات «چگونگی درمان آپنه خواب» را در گوگل تایپ کند. به عنوان یک تولید کننده ماشین‌های CPAP، شما اتفاقاً برخی از محتوای SEO رتبه بالایی برای آن عبارت کلیدی دارید.

بیمار روی آن کلیک می‌کند، مقاله مفید شما را می‌خواند، و روی پیوندی که در پایان دارید کلیک می‌کند که به مکان‌یاب ارائه‌دهنده شما منتهی می‌شود. در مکان‌یاب، پزشکان محلی را پیدا می‌کنند که فقط از محصولات CPAP شما استفاده می‌کنند.

از بازاریابی ویدئویی برای نشان دادن مزایای دستگاه پزشکی استفاده کنید

  1. از بازاریابی ویدئویی برای نشان دادن مزایای دستگاه پزشکی استفاده کنید

ویدئو یکی از قانع‌کننده‌ترین ابزارهای بازاریابی و فروش آنلاین برای هر کسب و کاری است. طبق گفته Wyzowl، 93٪ از بازاریابان در سال 2021 گفتند که ویدئو بخش مهمی از استراتژی بازاریابی آنها است، درصدی که سال‌به‌سال رشد قابل توجهی داشته است.

ویدئو به خصوص برای صنایع پر جنب و جوش B2B بسیار کلیدی است و یک استراتژی بازاریابی دستگاه پزشکی بسیار هوشمند است. تأثیری قدرتمند و به یاد ماندنی ایجاد می‌کند که اغلب بسیار بلندتر از کلمات نوشته شده صحبت می‌کند.

اگر پزشکان و سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی بتوانند ارزش محصول شما را از طریق ویدئوهایی که ویژگی ها، کاربردهای بالینی و مزایا را نشان می‌دهد ببینند، احتمالاً فروش را افزایش خواهید داد. ویدئوهایی ایجاد کنید که اطلاعات مفیدی را ارائه دهند، نحوه استفاده از محصولات خود را نشان دهند و درباره اخبار مهم در صنعت خود بحث کنند. اینها می‌توانند سازمان شما را به عنوان یک رهبر فکری قرار دهند و در نتیجه اعتماد و فروش را افزایش دهند. خوب است که انواع دیگری از ویدئوهای با ارزش را نیز داشته باشید، از جمله وبینارها، ارائه‌های پاورپوینت، ویدئوهای توضیح دهنده متحرک و توصیفات مشتری.

آنها را در مکان‌های مختلف وب نشان دهید، مانند:

  • وب‌سایت شما
  • پست‌های رسانه‌های اجتماعی ارگانیک، مانند لینکدین و فیس بوک
  • تبلیغات پولی در شبکه‌های اجتماعی
  • وب‌سایت‌های ویدئویی، مانند YouTube و Vimeo

هرچه کیفیت تولید بالاتر باشد، بهتر است. روی ویدئوهایی سرمایه گذاری کنید که وعده برند شما را نشان می‌دهد و در عین حال مشتریان را در هر مرحله، از خریدار به فروش نزدیک‌تر می‌کند.

با یک برنامه بازاریابی ویدئویی سازماندهی شده و صبر کافی، به زودی بازده را خواهید دید و نسبت به رقبایی که در رویکرد آنلاین خود سست هستند، برتری خواهید داشت.

  1.  با بازاریابی مجدد پزشکان را به وب سایت خود بازگردانید

پزشکانی که از سایت شما بازدید می‌کنند احتمالاً علاقه‌مند به خرید محصولات شما هستند اما هنگامی که وب سایت را ترک می‌کنند، آنها را برای همیشه از دست داده‌اید.

چگونه می‌توانید آنها را پس بگیرید؟ بازاریابی مجدد. یعنی فرایند ساده دستیابی به مشتریان بالقوه‌ای که تبلیغات شما را در گذشته دیده‌اند. این تاکتیک می‌تواند تا 50٪ افزایش در تبدیل ایجاد کند، در حالی که یک کمپین جستجوی تک لمسی به کمتر از 2٪ تبدیل می‌شود.

نحوه استخدام نیرو برای کلینیک دندانپزشکی
ادامه مطلب

این به این دلیل اتفاق می‌افتد که مشتریان بالقوه اغلب باید قبل از خرید به طور مکرر در معرض پیام‌های یک برند قرار گیرند. به طور خاص، پزشکان و مدیران کلینیک مشغول هستند و ممکن است نیاز داشته باشند آگهی شما را چندین بار ببینند تا متوجه مزایا و خرید شوند.

در اینجا چهار روش بازاریابی مجدد بسیار مؤثر برای فروش تجهیزات پزشکی آورده شده است:

شبکه نمایش گوگل

با تعریف رویدادهای تبدیل در داشبورد Google Ads ، می‌توانید به Google اطلاع دهید که چه نوع فعالیت وب‌سایتی برای شما مهم است. سپس، می‌توانید تبلیغات مبتنی بر تصویر ایجاد کنید که به بازدیدکنندگان وب سایتی برسد که بدون تبدیل، سایت شما را ترک کرده‌اند.

این تبلیغات کاربران را در سراسر وب “دنبال می‌کند” و پیشنهادات شما را به آنها یادآوری می‌کند. مطمئن شوید که تبلیغات مختلف را در یک بازه زمانی (چند هفته تا چند ماه) آزمایش کنید تا یک آگهی “برنده” را تعیین کنید که به طور مؤثر پزشکان را برای خرید بازگرداند.

لیست‌های بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو (RLSA)

با تبلیغات جستجوی گوگل، می‌توانید از فهرست‌های مخاطب از پیش تعریف‌شده برای نمایش تبلیغات به مشتریان احتمالی استفاده کنید. لیست‌های بازاریابی مجدد، به ویژه، مخاطبان خاصی هستند که شما تعریف می‌کنید.

هنگامی که چنین لیستی را در داشبورد Google Ads خود تعریف کردید، می‌توانید یک سری تبلیغات متنی ایجاد کنید که برای جلب توجه مجدد آن مشتریان بالقوه طراحی شده‌اند.

مخاطبان سفارشی فیس بوک

پلت فرم تبلیغات فیس بوک دارای یک ویژگی قدرتمند  به نام مخاطبان سفارشی است. می‌توانید مخاطبانی را از بین افرادی که با تبلیغات شما تعامل داشته و درگیر شده‌اند، صفحه شما را لایک کرده‌اند، یا هر تعداد از اقدامات دیگر را در حضور یا وب‌سایت شما در فیس‌بوک انجام داده‌اند، تعریف کنید.

سعی کنید تبلیغاتی را طراحی کنید که کسانی را که با پیام‌های قبلی شما آشنا هستند فراخوانی کند و شاهد افزایش نرخ تبدیل خود باشید.

هدف گذاری مجدد ایمیل

قدرت بازاریابی مجدد را از طریق ایمیل از دست ندهید. از طریق تقسیم بندی مخاطبان، می‌توانید لیست خاصی از مشتریان بالقوه ایجاد کنید که ممکن است از وب سایت شما بازدید کرده باشند و به محصولات شما علاقه‌مند باشند، اما هرگز قدم بعدی را برای خرید برنداشته‌اند.

پیگیری آنها از طریق ایمیل، با یادآوری‌های خاص و اطلاعات مفید، یک راه قدرتمند برای افزایش فروش است.

توجه: پلتفرم نگاه، از طریق API قوی خود، به طور یکپارچه با نرم افزارهای بازاریابی ایمیلی پیشرو ادغام می‌شود و این فرایند را آسان می‌کند.

 

از این روش‌های بازاریابی برای تقویت فروش تجهیزات پزشکی و دستگاه خود استفاده کنید

برای بازاریابی تجهیزات پزشکی تشخیصی، جراحی و بادوام، به غیر از انواع دیگر تجهیزات پزشکی به راه‌حل‌های مدرن نیاز است. این بدان معناست که از بهترین شیوه‌ها برای دسترسی به مشتریان بالقوه آنلاین استفاده کنید. استراتژی‌های بازاریابی دستگاه‌های پزشکی که کار می‌کنند شامل ترکیبی از بازاریابی مجدد، تبلیغات جستجو، محتوای هوشمند SEO و محتوای ویدئویی با کیفیت است. فقط از یکی از این تکنیک‌ها استفاده نکنید. از همه آنها برای برجسته کردن برند خود استفاده کنید.

 

درباره نویسنده

پست های مرتبط

11 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *